Rozpoczęcie
obrad Konferencji
W
dniu 9 marca 2012 roku na Kampusie Uniwersytetu
Jagiellońskiego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji
Społecznej w Krakowie odbyło się otwarcie IX
Ogólnopolskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty.
Uroczystość otworzyli: gospodarz - dr hab. prof. UJ
Aleksander Noworól, dyrektor Instytutu Spraw Publicznych
UJ i organizator główny - prezes OSKKO, Marek Pleśniar.
Aleksander
Noworól podkreślił korzyści jakie płyną ze współpracy
ISP i OSKKO. Następnie głos zabrał Marek Pleśniar i
podziękował za przybycie wszystkim gościom, a w
szczególności p. Annie Korfel-Jasińskiej, p. Grażynie
Przasnyckiej, p. Jerzemu Kiszkielowi, dr. Grzegorzowi
Mazurkiewiczowi, p. Marcie Cichowicz-Mayer, dr Joannie
Dobkowskiej, dr. Romanowi Dorczakowi, p. Andrzejowi
Grzybowskiemu, p. Alinie Idzikowskiej, dr hab. Ewie
Nowińskiej, dr. hab. Jackowi Ostaszewskiemu, prof. dr.
hab. Krzysztofowi Pleśniarowiczowi, dr. Jackowi
Pyżalskiemu oraz p. Piotrowi Rycielskiemu.
Następnie
przedstawiono ważne osiągnięcie OSKKO z jesieni 2011 r.
- porozumienie Stowarzyszenia z nowym partnerem
merytorycznym.
Porozumienie o współpracy
między OSKKO i Instytutem badań Edukacyjnych
W
2011 r. prezes OSKKO wraz z Dyrektorem Instytutu zawarli
porozumienie o współpracy, mające na celu tworzenia
przez strony wzajemnie korzystnych i efektywnych
warunków i ram współpracy w projektowaniu i realizacji
badań z zakresu edukacji związanych z kadrą
zarządzającą szkołami.
Strony postanawiają podjąć współpracę polegającą na:
• wymianie doświadczeń i dobrych praktyk w dziedzinie
badań związanych z zarządzaniem szkołami,
• wzajemnym udostępnianiu przez Strony materiałów
informacyjnych w zakresie związanym z badaniami nad
funkcjonowaniem szkół,
• promocji i dystrybucji wyników badań,
• inicjowaniu wspólnych przedsięwzięć związanych z
tematyką zarządzania szkołami,
• pomocy metodologicznej przy opracowywaniu narzędzi
badawczych.
W imieniu Dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, dr.
Michała Federowicza, dr Agnieszka Chłoń-Domińczak,
przypomniała o nowo nawiązanej współpracy i wyraziła
nadzieję, że będzie trwała i efektywna. Na koniec Marek
Pleśniar życzył wszystkim, aby czas, który spędzą na
Kongresie był owocny w nowe znajomości i inspirował do
nowych działań.
Spotkanie z Minister Edukacji
Narodowej, Krystyną Szumilas
Minister Krystyna Szumilas rozpoczęła spotkanie od nakreślenia,
jak w jej rozumieniu powinien przebiegać proces podnoszenia
jakości kształcenia w Polsce. Wskazała przede wszystkim, że po
przeprowadzeniu reformy prawnej musi nastąpić etap wprowadzania
zmian w praktyce, a także, że potrzeba czasu, by móc skutecznie
ocenić efekty tych zmian. Pani Minister podkreśliła również
istotną rolę zewnętrznej ewaluacji przeprowadzanych działań,
jako przykład podając międzynarodowe badanie PISA, z którego
Polska korzysta.
czytaj dalej >>>
Co nowego w nowych mediach?
dr Monika
Kaczmarek-Śliwińska, Instytut Neofilologii i Komunikacji
Społecznej Politechniki Koszalińskiej
Zadaniem dr Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej z Instytutu
Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki
Koszalińskiej było zapoznanie dyrektorów szkół z tematem
nowych mediów, ich rodzajami oraz znaczeniu jakie mają
we współczesnym świecie wśród młodych ludzi.
Wykład był niejako wstępem teoretycznym do spotkania
wieczornego o zbliżonej tematyce. Założeniem prelekcji
było przedstawienie zjawiska nowych mediów, rodzajów
treści i ich nośników, a także rodzajów zachowań w
sieci.
czytaj dalej >>>
Cyfrowa szkoła
Andrzej Grzybowski
(Kreatywna Szkoł@), Krzysztof Wojewodzic (cyfrowa-szkola.org),
Andrzej Jasiński (OSKKO, ORE), Sławomir Lipiński (OSKKO)
Spotkanie, które cieszyło się dużym zainteresowaniem, było
poświęcone projektowi Cyfrowa Szkoła. Głównym jego celem było
odpowiedzenie na pytanie jak wykorzystać do codziennego użytku w
szkole możliwości, jakie dają nowe technologie.
Pierwszym zagadnieniem poruszanym przez organizatorów było wyjaśnienie
czym dokładnie jest projekt i jak należy rozumieć terminy w nim
stosowane oraz przedstawienie najważniejszych dat związanych z
projektem.
czytaj dalej >>>
Nowe media: rozwiązania
wychowawcze w erze cyfrowej
Dr Jacek Pyżalski,
Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera w Łodzi
Dr Jacek Pyżalski ukazał, że negatywny wpływ nowych
mediów na młodych ludzi jest tylko obawą dorosłych, a
badania wyraźnie pokazują, że dla nowego pokolenia
internet jest narzędziem dnia codziennego.
Prelegent rozpoczął swój wykład od przytoczenia trzech
podstawowych elementów, jakie towarzyszą wychowaniu:
enkulturacja, emancypacja i kształtowanie świadomości.
Przekonywał wszystkich, aby nie skreślali nowych
mediów, gdyż są one znakiem czasu i nie da się od nich
uciec. Zasugerował również, że np. internet jest tym,
czym kiedyś był telefon i inne starsze środki
komunikacji.
czytaj dalej >>>
Ocena efektywności pomocy
psychologiczno-pedagogicznej
Katarzyna
Leśniewska, Instytut Raabe, kierownik Wydziału
Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Ośrodka Rozwoju
Edukacji.
Na początku spotkania prelegentka zapoznała uczestników
z regulacjami prawnymi dotyczącymi oceny efektywności
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności z
wymogami dotyczącymi częstotliwości przeprowadzania
takiej oceny. Następnie zdefiniowała efektywność jako
wybór właściwych celów oraz sprawność działań podjętych
do ich realizacji, by zaproponować podział
przeprowadzania oceny tej efektywności na dwa
komponenty. Pierwszym z nich miałby być proces
monitorowania udzielanej pomocy, usystematyzowana
obserwacja zachodzących zmian, zaś drugim – ewaluacja, a
więc obiektywna ocena działań, przeprowadzona na
podstawie danych zebranych na etapie monitorowania. Tak
przeprowadzona ocena daje możliwość wyciągnięcia
wniosków i sformułowania zaleceń na następne okresy
udzielania pomocy.
czytaj dalej >>>
Praca z danymi w celu poprawy
efektów nauczania i pracy szkół
Ewa Kochanowska,
Public Consulting Group, reprezentantki szkół
Dużym zainteresowaniem uczestników cieszyło się spotkanie
dotyczące realizacji projektu „Praca z danymi w celu poprawy
efektów nauczania i pracy szkół”. Wykład otworzyła Ewa
Kochanowska - przedstawicielka Public Counsulting Group -
międzynarodowej firmy consultingowej, która funkcjonuje w Polsce
od kilku lat. Celem prezentacji było podzielenie się
możliwościami rozwiązywania problemów nękających polskie szkoły
na przykładzie doświadczeń dwóch szkół, które zdecydowały się na
współpracę w ramach tego projektu.
czytaj dalej >>>
Polska Rama Kwalifikacji w
edukacji ogólnej
Dr Agnieszka
Chłoń-Domińczak, lider Projektu Krajowych Ram
Kwalifikacji z Instytutu Badań Edukacyjnych
Polskie Ramy Kwalifikacji
to
ogólny model, według którego będą opisywane wiedza,
umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
wszystkich osób kończących naukę na różnych poziomach
edukacji. Każdy kraj Unii Europejskiej powinien stworzyć
swój własny model ram
kwalifikacji i odnieść go do tzw. Europejskich Ram
Kwalifikacji. Jest to pierwszy międzynarodowy układ
odniesienia, który obejmuje wszystkie kwalifikacje i
jest oparty całkowicie na efektach uczenia się.
czytaj dalej >>>
Stanowisko OSKKO w sprawie
istotnych problemów oświaty - status nauczyciela
Jednym
z bardziej oczekiwanych punktów dnia była dyskusja panelowa na
temat stanowiska OSKKO w sprawie istotnych problemów oświaty ze
szczególnym uwzględnieniem problemu statusu nauczyciela.
Panel dyskusyjny prowadził prezes OSKKO, Marek Pleśniar. W
dyskusji udział wzięli paneliści: przedstawiciele OSKKO: Alicja
Kapcia, Izabela Leśniewska, Leszek Zaleśny oraz dr Jakub
Kołodziejczyk (UJ) – istotny dla dyskusji przedstawiciel
środowiska naukowego.
czytaj dalej >>>
Stanowisko OSKKO w sprawie
istotnych problemów oświaty – status dyrektora
Środowisko
dyrektorów oczekuje profesjonalizacji zawodu osoby zarządzającej
szkołą. Celem debaty z udziałem twórców raportów ORE i IBE oraz
przedstawicieli OSKKO było omówienie obszarów wymagających
zmiany, w szczególności zasad rekrutacji, przygotowania
zawodowego kandydatów na stanowiska kierownicze i wykonywania
zawodu.
W debacie, którą prowadził Ryszard Sikora – przewodniczący
Komisji Rewizyjnej OSKKO, wzięli udział: dr Roman Dorczak -
Zakład Zarządzania w Oświacie w Instytucie Spraw Publicznych
Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szymon Więsław - wiceprezes i
dyrektor ds. programowych Instytutu Badań w Oświacie, Ewa
Stefaniak-Bergtraum, uczestnik zespołu OSKKO ds. "Stanowiska ws.
istotnych problemów oświaty", Bogna Skoraszewska, uczestnik ww.
zespołu, członek Zarządu OSKKO.
czytaj dalej >>>
Stanowisko OSKKO w sprawie
istotnych problemów oświaty - nadzór pedagogiczny
Jako
pierwsza głos zabrała Joanna Jasiak, która przybliżyła
uczestnikom projekt stanowiska OSKKO. Przedstawiła uwagi
dotyczące ewaluacji m.in. by raporty z ewaluacji zewnętrznej
były pisane językiem jasnym i zwięzłym, a ich adresatami stali
się również przedstawiciele rady rodziców. Zwróciła uwagę na
potrzebę wprowadzenia zmian w sposobie przedstawiania wyników i
wniosków ewaluacji zewnętrznej, mianowicie zastąpienie liter
(A-E) opisem oraz konieczność poprawy jakości narzędzi
ewaluacyjnych. Postulowała rezygnację z przeprowadzania
ewaluacji problemowych na rzecz ewaluacji całościowej, a także
skupienia skupienie większej uwagi na ewaluacji wewnętrznej jako
najistotniejszej dla ulepszania pracy szkoły.
czytaj dalej >>>
Seminaria dla poszczególnych typów
placówek. Wykład wprowadzający.
Andrzej Jasiński,
Ośrodek Rozwoju Edukacji, OSKKO
Według Andrzeja Jasińskiego podstawa programowa to dokument zbyt
mało znany i wykorzystywany, należy zatem przekonać nauczycieli
do zapoznania się z nim. Stara podstawa
programowa koncentrowała się na procesie kształcenia, natomiast
nowa praktycznie nie zawiera informacji, jaka powinna być
podstawa kształcenia, skupia się na efektach, pozostawiając
dowolną drogę ich realizacji.
czytaj dalej >>>
Seminarium dla szkół podstawowych
Ryszard Sikora,
OSKKO
Stara
podstawa programowa koncentrowała się na opisie procesu
kształcenia, nowa formułuje treści nauczania w formie
wymagań, określając co uczeń ma umieć po zakończeniu
każdego etapu nauczania. Nie wyklucza to poszerzenia
zakresu nauczania.
czytaj dalej >>>
Seminarium dla gimnazjum
Jacek Rudnik,
OSKKO
Seminarium poprowadził pan Jacek
Rudnik, dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 3 w Puławach.
Rozpoczął od
omówienia wybranych aktów prawnych i wprowadzanych przez
nie zmian w organizacji pracy gimnazjów, w szczególności
kwalifikacji wymaganych na stanowisko
nauczyciela-bibliotekarza czy nauczyciela prowadzącego
zajęcia artystyczne i zmian w sposobie organizacji nauki
religii i wychowania do życia w rodzinie.
czytaj dalej >>>
Seminarium dla szkół
ponadgimnazjalnych - zawodowych
Bogusława Wojtczak,
CEO, OSKKO
Najważniejsza zmiana w kształceniu zawodowym to nowa
klasyfikacja zawodów i zmiany w podstawie programowej. Zgodnie z
rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2011 podstawą do klasyfikacji
zawodów szkolnictwa zawodowego jest wyodrębnienie poszczególnych
kwalifikacji, czyli określonych kompetencji i umiejętności do
pracy na danym stanowisku. Zawody z kolei podzielono na 15 grup
branżowych, a potem połączono je w 8 obszarów kształcenia.
czytaj dalej >>>
Seminarium dla szkół
ponadgimnazjalnych ogólnokształcących
Bogna Skoraszewska, OSKKO
Spotkanie zostało podzielone na dwie części. Na wstępie zostały
zaprezentowane zmiany organizacyjne, które mają nastąpić od 1
września 2012 roku w funkcjonowaniu szkół ponadgimnazjalnych
ogólnokształcących. Prelegentka skupiła się na omówieniu podstaw
prawnych wchodzącego systemu, ramowych planach nauczania,
koncepcji organizacji pracy w szkole, ofercie edukacyjnej szkół,
szkolnych planach nauczania oraz sposobach monitorowania
realizacji podstawy programowej.
czytaj dalej >>>
Wpływ zróżnicowania socjoekonomicznego na
osiągnięcia szkolne dzieci
Piotr Rycieleski, lider
zespołu SUEK (Szkolne Uwarunkowania Efektywności Kształcenia)
Instytutu Badań Edukacyjnych
Spotkanie miało charakter omówienia badań, które
przeprowadził dr Rycielski. Główne pytanie jakie sobie w
nich stawiał dotyczyło związku między cechami środowiska
szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach
podstawowych. Na początku prowadzący omówił warunki i
przebieg badania będącego pierwszą częścią badań
podłużnych, które będą prowadzone jeszcze przez kilka
lat.
czytaj dalej >>>
Specjalne potrzeby edukacyjne – aspekty
praktyczne
Łukasz Nowak,
Public Consulting Group Polska
Reforma z 17 IX 2010 wprowadziła wiele istotnych zmian w kwestii
opieki i prowadzenia uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi. Spotkanie, które poprowadził Łukasz Nowak z firmy
Public Consulting Group miało na celu przybliżenie tych zmian
oraz zaproponowanie produktu firmy PCG, który może ułatwiać i
usprawniać system opieki nad tymi uczniami.
czytaj dalej >>>
Rola narzędzi elektronicznych w
ewidencjonowaniu obecności
Radosław
Wiktorski, VULCAN
Radosław Wiktorski –
przedstawiciel firmy VULCAN - przybliżył tematykę różnych form i
narzędzi potrzebnych do raportowania obecności i automatycznego
naliczania opłat za pobyt oraz za wydane posiłki dla dzieci w
przedszkolu. Prelekcja rozpoczęła się od tematu ewidencjonowania
oraz rozliczania. Prowadzący zachęcił do zdiagnozowania
problemów oraz do usprawnienia funkcjonowania raportów wewnątrz
przedszkolnych. Skupił się na różnych sposobach gromadzenia
informacji.
czytaj dalej >>>
Umiejętności złożone polskich
uczniów – diagnoza, normy osiągnięć, narzędzia wsparcia
Dr Joanna Dobkowska, lider Pracowni Języka Polskiego i
Adam Brożek, Pracownia Przedmiotów Przyrodniczych
Instytutu Badań Edukacyjnych
Jako pierwsza głos
zabrała dr Joanna Dobkowska. Przedmiotem
jej rozważań była działalność Instytutu Badań
Edukacyjnych. Przedstawiła dwa główne projekty jakimi
zajmuje się Instytut: „Krajowe Ramy Kwalifikacji” oraz
„Entuzjaści Edukacji”. Dotykają one pięciu obszarów
badawczych:
nowych podstaw programowych, psychologicznych i
pedagogicznych aspektów edukacji, socjologicznych
aspektów edukacji, prawnych aspektów edukacji, kwestii
związanych z ekonomiką i rynkiem pracy.
czytaj dalej >>>
Niebieska Karta
Jolanta Zmarzlik,
Ośrodek Rozwoju Edukacji
Jolanta Zmarzlik znaczną część swojego wykładu
poświęciła problematyce przemocy wobec dzieci, a
następnie skupiła się na Niebieskiej Karcie. Przemoc
wobec dzieci wpływa na ich rozwój, nie mogą one bowiem
funkcjonować bezproblemowo po tak ciężkich przeżyciach.
Dziecko stara się zminimalizować przemoc jaką doznaje,
dlatego uszlachetnia rodziców, uszczupla doznane straty,
a nawet im zaprzecza. Uważa, że to ono jest winne,
przyjmuje na siebie odpowiedzialność za czyny opiekunów.
Towarzyszy mu ciągłe poczucie winy oraz przekonanie, że
nie zasługuje na miłość.
czytaj dalej >>>
Umiejętności osobiste nauczyciela.
Jak sprzyjać procesowi uczenia się?
Małgorzata Skura i
Michał Lisiecki, Fundacja Berdo
Całe spotkanie dotyczyło
tego, aby wzbudzić w dzieciach chęć nauczenia się
treści, które nauczyciel chce im przekazać, ponadto było
to przeprowadzone w bardzo ciekawej i momentami
zaskakującej formie. Warsztaty były przewidziane dla
osób, które nauczają w przedszkolach oraz jako
nauczyciele nauczania początkowego. Zadaniem trenerów
było przekazanie podstawowych kompetencji nauczyciela,
nauczenie obserwacji, zarządzanie uwagą dziecka oraz
definiowania pojęć u najmłodszych.
czytaj dalej >>>
Kompleksowe zarządzanie przedszkolem z
systemem iPrzedszkole
Krzysztof
Gołaszewski, Ewelina Szymańska, ProgMan
“Kompleksowe zarządzanie przedszkolem” było tematem
spotkania jakie poprowadzili Krzysztof Gołaszewski
i Ewelina Szymańska. Został na nim przedstawiony
produkt firmy ProgMan – iPrzedszkole. Jego główną
funkcją jest pomoc w ewidencji rozliczeń różnych opłat
pobieranych w przedszkolu, ale może być wykorzystany
jako całościowy system zarządzania.
czytaj dalej >>>
Lider edukacji coachem. Program rozwoju
dla nauczyciela i placówki
Marzenna Skoczylas Bajeńska,
trener, coach, ewaluator, pedagog terapeuta
Pani Marzenna Skoczylas Bajeńska opowiedziała o programie
rozwoju placówki oświatowej „Gotowi na przyszłość”. Program
pilotażowy to 6 miesięczny dla nauczycieli oraz przedstawicieli
rodziców, przeprowadzony w Szkole Podstawowej nr 81 w Warszawie.
czytaj dalej >>>
Walne Zebranie Członków
Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej
Oświaty,
11 marca 2012
Walne
Zebranie Członków Stowarzyszenia otworzył Prezes
Stowarzyszenia, Marek Pleśniar. Powitawszy zebranych
przekazał on prowadzenie zebrania Leszkowi Zaleśnemu. Wybrano
Komisję Skrutacyjną.
Dalsze
punkty spotkania poprzedziła chwila ciszy.
15
listopada 2011 r. zmarł nasz drogi Kolega i Przyjaciel,
Wojciech Tański – współzałożyciel i członek pierwszego
zarządu OSKKO, wieloletni dyrektor szkoły.
Z żalem przyjmujemy to przedwczesne odejście powszechnie
lubianego kolegi, sprawiedliwego i wrażliwego na los
ludzi człowieka i szefa, szanowanego działacza
oświatowego. Współtworzył nasze Stowarzyszenie,
dyskutował o naszych problemach z pasją, w swych
artykułach z talentem i poczuciem humoru opisywał
„oświatową rzeczywistość”. Jego wiedza, wsparcie i rada,
której nigdy nam nie szczędził budziły powszechny
szacunek. Straciliśmy cenną postać i osobowość.
Sprawozdanie z
działalności Zarządu i Stowarzyszenia za ubiegły rok.
Marek Pleśniar przedstawił sprawozdanie z działalności
Stowarzyszenia za rok 2011.
Władze
OSKKO w 2011 r. stanowiły następujące osoby:
Zarząd
OSKKO: Marek Pleśniar - prezes i dyrektor Biura OSKKO,
Ewa Czechowicz - sekretarz, Andrzej Jasiński – skarbnik
oraz członkowie Zarządu: Ewa Halska, Anna Zabielska,
Bogna Skoraszewska, Leszek Zaleśny.
Komisja
Rewizyjna: Ryszard Sikora - przewodniczący, Anna
Burec-Kobiałka - sekretarz, Sławomir Lipiński - członek
Komisji.
W dniu
poprzedzającym Zebranie rezygnację z udziału w Zarządzie
złożył Andrzej Jasiński - ze względu na absorbującą
pracę w Ośrodku Rozwoju Edukacji. W związku z tym,
Zarząd wybrał Bognę Skoraszewską jako nowego Skarbnika.
Gratulując nowej, odpowiedzialnej pracy, dziękujemy
Andrzejowi za pracę dotychczasową i prosimy o dalszą.
Już podczas tej konferencji mieliśmy okazję z niej
skorzystać, podczas sobotniego wykładu.
Członkowie
Stowarzyszenia.
Do OSKKO należy 4462 Stowarzyszonych. W
większości są to dyrektorzy szkół i placówek oświatowych
Ponadto
zrzeszamy: pracowników OP (inspektorów, dyrektorów i
naczelników wydziałów, prezydentów, starostów),
pracowników ONP (wizytatorów, dyrektorów wydziałów i
delegatur), pracowników innych instytucji (placówek
doskonalenia nauczycieli, OKE) i inne osoby - gł.
księgowych, przedstawicieli stowarzyszeń, nauczycieli –
liderów i szefów zespołów.
Zorganizowaliśmy między innymi:
VIII Konferencję OSKKO,
VI Kongres Zarządzania Oświatą,
doroczny
Ogólnopolski Zlot Nauczycieli -
Internautów. OSKKO było partnerem
Studiów Podyplomowych Liderów
Oświaty.
W 2011 r.
podjęliśmy się organizacji spotkań zespołów roboczych
OSKKO:
Współpracowaliśmy z mediami: miesięcznikiem Sedno,
Gazetą Szkolną, pismem samorządowym Wspólnota oraz
udzielano licznych wywiadów i informacji prasie
ogólnopolskiej.
Dwoma
osiągnięciami 2011 roku, które w znaczący sposób
wpłynęły na jakość naszych działań są zawarte
porozumienia o współpracy:
Za
najistotniejszą pracę programową rozpoczętą w ubiegłym roku
i kontynuowaną aktualnie należy uznać podjęcie działań
na rzecz stworzenia stanowisk OSKKO w najważniejszych
dla oświaty kwestiach. Trzy ważne obszary poruszyliśmy
na niniejszej konferencji:
status nauczyciela,
status dyrektora i
nadzór pedagogiczny.
Zalecenia Komisji
Rewizyjnej. Absolutorium dla Zarządu.
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej, Ryszard Sikora przedstawił następnie
protokół posiedzenia KR, w którym omówił działania OSKKO,
stwierdził pracę Zarządu w zgodzie ze Statutem
Stowarzyszenia, zalecił m.in. dalsze działania na rzecz
podwyższenia ściągalności składek, w tym blokowanie
zalegającym dostępu do zasobów internetowych OSKKO.
Stwierdzono także realizację zaleceń z ub. r.,
dotyczących konieczności poprawy terminowego
sprawozdawania przebiegu konferencji OSKKO w witrynie
internetowej.
Podjęto
uchwałę o udzieleniu absolutorium dla Zarządu na rok
następny.
Wyróżnienia Walnego Zebrania OSKKO
dla szczególnie aktywnych członków Stowarzyszenia
Walne
Zebranie Członków Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry
Kierowniczej Oświaty, uchwałą z dn. 11 marca 2012 r.,
udzieliło niżej wymienionym wyróżnienia za działalność
społeczną wspomagającą kadrę kierowniczą oświaty i
sprzyjającą rozwojowi kultury zarządzania w szkołach.
Dzięki
bezinteresownej pracy osób, tak jak Koleżanki i Koledzy
- szczególnie zaangażowanych w prace Stowarzyszenia,
możemy skutecznie edukować kadrę kierowniczą, wpływać na
rozwój prawa oświatowego, integrować dyrektorów,
urzędników oświatowych, pracowników samorządowych wokół
celu, jakim jest dobro polskiego ucznia.
Wśród Wyróżnionych znaleźli się:
Izabela
Bothur, Ewa Czechowicz, Beata Domerecka, Ewa Halska,
Hanna Jakubek, Joanna Jasiak, Alicja Kapcia, Grażyna
Karasińska-Kraszkiewicz, Krzysztof Kaźmierczak, Jerzy
Kostyła, Dorota Kulesza, Izabela Leśniewska, Sławomir
Lipiński, Gabriela Olszowska, Jacek Rudnik, Ryszard
Sikora, Bogna Skoraszewska, Piotr Sobczyk, Ewa
Stefaniak-Bergtraum, Piotr Tałan, Edward Wiśniewski,
Małgorzata Wojnarowska, Bogusława Wojtczak, Anna
Zabielska, Leszek Zaleśny.
W imieniu
Stowarzyszonych składamy Wyróżnionym gratulacje.
Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę:
http://www.oskko.edu.pl/wyroznieni2012/
Składki
członkowskie na 2012 r.
Uchwalono
wysokość składek na 2012 r.
Członkowie OSKKO podobnie jak w ubiegłym roku wniosą
składkę roczną: 70zł, zaś emeryci: 10zł.
Uchwała
programowa.
Po długiej
dyskusji uchwalono "Uchwałę w sprawie wyznaczenia
kierunków działań Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry
Kierowniczej Oświaty na kolejny okres sprawozdawczy".
Na
podstawie §17 ust. 2 pkt a) Statutu OSKKO Walne Zebranie
Członków postanawia, że Stowarzyszenie w 2012 roku
będzie działać poprzez:
1.
Kontynuację i ulepszanie sposobu konsultowania projektów
aktów prawnych, wypracowania stanowisk i zapytań do
określonych władz i instytucji, w szczególności w
przyjętej w 2011 r. formule pracy w zespołach
zadaniowych.
2. Wykorzystanie potencjału pozyskanych partnerów
merytorycznych tj. Uniwersytetu Jagiellońskiego i
Instytutu Badań Edukacyjnych w działalności
Stowarzyszenia oraz realizowanie misji OSKKO poprzez
wspieranie IBE w pracach badawczych.
3. Rozwój
formuły współpracy z mediami.
4. Inicjowanie i uczestniczenie we wszelkich działaniach
wspierających dyrektorów szkół i organy prowadzące.
5. Kontynuację działań w roli pośrednika pomiędzy
dyrektorami szkół i placówek a władzami oświatowymi i
innymi. Przedstawienie stanowiska OSKKO w sprawie
istotnych problemów oświaty.
6. Rozwijanie działalności informacyjnej i promocyjnej
Stowarzyszenia.
7. Pogłębienie współpracy z podobnymi stowarzyszeniami
europejskimi.
8. Zbadanie możliwości pozyskania środków unijnych na
działalność statutową Stowarzyszenia.
Wykonanie
uchwały powierzono Zarządowi OSKKO.
Na tym
obrady zakończono.
Organizatorzy Konferencji
Konferencję zorganizowało Biuro OSKKO oraz zespół
członków Stowarzyszenia. Szefem Konferencji był prezes i
dyrektor Biura OSKKO, Marek Pleśniar. Obrady i dyskusje
prowadzili: Marek Pleśniar, Ryszard Sikora, Jacek
Rudnik, Bogusława Wojtczak,
Andrzej
Jasiński.
Jako paneliści prezentujący projekty OSKKO wystąpili:
Ewa Halska, Joanna Jasiak, Izabela Leśniewska, Alicja
Kapcia, Leszek Zaleśny, Ewa Stefaniak-Bergtraum,
Bogna Skoraszewska.
Prace organizacyjne prowadzili członkowie OSKKO:
Anna Burec-Kobiałka, Małgorzata Cołokidzi, Ewa
Czechowicz, Bożena Dobosz-Byjoś, Beata Domerecka, Renata
Kalinowska, Alicja Kapcia, Krzysztof Kaźmierczak, Jerzy
Kostyła, Dorota Kulesza, Sławomir Lipiński, Gabriela
Olszowska, Roman Przydatek, Elżbieta Rakoczy, Piotr
Sobczyk, Ewa Stefaniak-Bergtraum, Piotr Tałan, Marek
Woźniak, Anna Zabielska
oraz pracownicy i współpracownicy Biura OSKKO:
Jolanta Zglejc, Katarzyna Wojciechowska, Kinga Jakubek,
Tomasz Fiedorowicz, Maciej Sikora.
Zarząd
Stowarzyszenia pragnie podziękować Koleżankom i Kolegom
za społeczną pracę.
|