Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Bank pytań- konkurs na dytektora
strony: [ 1 ]
edek12-02-2017 14:04:12   [#02]

Z zeszłorocznego konkursu na Dyr. Zespołu Szkół:

1. pytanie z KO: "Po zapoznaniu się z koncepcją pracy szkoły i założeniu, że wszystkie plany zostaną zrealizowane proszę o wskazanie, co uzna Pan/Pani za swoje największe osiągnięcie?" ( wbrew pozorom podchwytliwe pytanie bo trzeba było wskazać tylko jedno osiągnięcie !)

2. pytanie z OP: "Jakie działania zamierza Pan/Pani podjąć w celu pozyskania dodatkowych środków finansowych ( czyt. poza subwencją ) na działalność szkoły?"

Pozdrawiam,

 

Dante12-02-2017 14:07:54   [#03]

Zagadnienia, wokół których mogą być zadawane pytania:

1. Kompetencje rady pedagogicznej i rady rodziców.

2. Dążenie do rozwoju placówki.

3. Dyrektor jako pracodawca.

4. Zajęcia dodatkowe-pozyskiwanie środków zewnętrznych.

5. Współpraca ze środowiskiem + promocja osiągnięć szkoły.

6. Znajomość prawa oświatowego, zwłaszcza teraz po zmianach.

Ponieważ chyba każdy korzysta z prezentacji, to powinien w niej zawrzeć zwłaszcza to, o co nie chciałby być zapytany.

A to, co jest mocną stroną powinien wyeksponować w rundzie pytań, sprytnie udzielając odpowiedzi.

 

 


post został zmieniony: 12-02-2017 14:08:20
Marek Pleśniar12-02-2017 21:38:49   [#04]

pytanie z zakresu prawa itp "egzaminacyjne" są najgłupszym pomysłem takich komisji na jaki można wpaść.
Pytający wiedzą mniej niż pytany - bo większość z nich nie kończyła studiów zarządzania. A pamiętać przepisów na izuś nie ma sensu

Mam nadzieję że członkowie komisji skupią się jednak na koncepcji i na znajomości szkoły

Gaba12-02-2017 22:48:19   [#05]

kto jest Twoim idolem i dlaczego Lenin?

- --------------------------------------

a na poważnie, jeden z naszych wizytatorów, "wydrukowywał" sobie statut i przepytywał z tego statutu dyrektorów na konkursie

DYREK13-02-2017 09:44:32   [#06]

Jak Pan wyobraża sobie współpracę z władzami gminy po powołaniu na stanowisko dyrektora? 

 

AnJa13-02-2017 10:08:22   [#07]

Dobre pytanie, zwłaszcza w przypadku konfliktu między radnymi i burmistrzem:-)

Albo burmistrzem i prezydenckim wydziałem edukacji

noe1913-02-2017 10:08:26   [#08]

O!  takie pytanie miałem jak Dyrek podał  :)

Skimir13-02-2017 10:34:30   [#09]

Pytania z prawa, kompetencje... ale nie jakoś super szczegółowo, tylko z tych haczyków. np.: kto uchwala program wychowawczy.

Z pytań "luźnych":

Jak będzie Pan motywować nauczycieli do pracy?

noe1913-02-2017 10:40:21   [#10]

#Jak będzie Pan motywować nauczycieli do pracy?

zwiększając dodatek motywacyjny ;) 

- nie mogłem się powstrzymać :)

izael13-02-2017 11:03:39   [#11]

Jaki poziom partycypacji rodziców w życiu szkoły uzna Pani za zadowalajacy/satysfakcjonujacy?

Czy koncepcja Pani pracy to jednocześnie koncepcja pracy szkoły? Jaką Pani widzi współzależność między tymi dwoma dokumentami?

Jakie kryteria wyboru są dla Pani istotne, gdy podejmuje Pani decyzję np. o zwolnieniu pracownika?

:)

 

Marek Pleśniar13-02-2017 12:20:48   [#12]

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=22700

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=403

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=19708

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=48476

 

hania13-02-2017 23:30:42   [#13]

będzie Pani miała sprawy pilne i sprawy ważne w pracy dyrektora. Które będą dla pani piorytetowe? ( pytanie od OP...)

Marek Pleśniar14-02-2017 10:11:41   [#14]

kurcze, kiedy cywilizacja zawita na tych konkursach...

hanabi14-02-2017 15:54:09   [#15]

Marku, konkursy to fikcja, powinno się od nich odejść;)

 

gronostaj14-02-2017 20:58:55   [#16]

w większości przypadków konkursy to fikcja. Jednak osobiscie znam co najmniej 3 samorządy w ktorych nie są one fikcyjne. Uwazam ze kwestią czasu jest wprowadzenie i tutaj kadencyjnosci.... ograniczonej kadencyjnosci

Marek Pleśniar14-02-2017 21:40:56   [#17]

oczywiście że fikcja

samorząd powinien wziąć decyzję na siebie

ola 1314-02-2017 21:46:35   [#18]

Marku,

Pytania z przytoczonych przez Ciebie linków są już nieaktualne w obecnej rzeczywistości. Teraz bliżej nam do pytania Olgie :)

Marek Pleśniar15-02-2017 16:27:34   [#19]

ale miło powspominać;-)

gronostaj13-04-2017 22:00:12   [#20]

dodawajcie pytania konkursowe... przydadzą sie nowoście przed konkursem

ReniaB19-04-2017 10:26:35   [#21]

Mogę podać moje:

 Jak w świetle zmian w przepisach widzi pani współpracę z organem nadzoru pedagogicznego?

Jak chce pani dbać o bezpieczeństwo wychowanków; czy ilość wypadków w placówce w ostatnich latach ma tendencję zwyżkowa, a jeżeli tak to jakie działania można podjąć by to ograniczyć? (nie ma takiej tendencji)

 Jak chce pani wykorzystać zasoby środowiska lokalnego w wspieraniu rozwoju zainteresowań wychowanków?

W świetle ostatniego raportu NIK jak ocenia pani funkcjonowanie opieki nocnej w pani placówce?

Czy potraficie państwo udzielić wystarczającego wsparcia psychologicznego wychowanków w okresie adolescencji, zwłaszcza w kryzysach tego okresu? Czy uważa pani, że psycholog powinien być zatrudniony w bursie?

Co sądzi pani o wspólnej obsłudze finansowo księgowej placówek (to OP, ponieważ się do tego przymierzają)

 Były jeszcze grzecznościowe, ale te daruję

dariuszn720-04-2017 08:05:57   [#22]

1. Wymień 3 największe osiągnięcia w poprzedniej kadencji i 2 zamierzenia na których chciałbyś się skupić.

2. Wprowadzenie nowo zatrudnionego nauczyciela do szkoły, a następnie sposoby docenienia jeżeli już będzie bardzo dobrym nauczycielem dyplomowanym.

3. Współpraca z środowiskiem lokalnym.

4. A od jednej z Pań z KO to właściwie nie pytania a polemika twierdziła że pomoc psychologiczno-pedagogiczną mam realizować z godzin z art. 42 (miałem to w zagrożeniach), oraz na jakiej podstawie chcę wprowadzać elementy oceniania kształtującego (twierdziła że rozporządzenie tego nie dopuszcza).

ReniaB20-04-2017 08:40:42   [#23]

To o nadzorze raczej obliguje

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]