Forum OSKKO - wątek

TEMAT: konkurs na dyrektora - pytania
strony: [ 1 ][ 2 ]
joly15-01-2007 09:49:57   [#01]
Jestem wicedyrektorem i w tym roku startuję na "głównego" - proszę powiedzcie jakie mogą byc pytania na co muszę się przygotować
dhausner15-01-2007 11:50:44   [#02]
na wszystko, żartuję pytania dotyczące koncepcji
AnJa15-01-2007 11:57:14   [#03]
konkurs to nie egzamin - w skrajnym przypadku pytań może nawet nie być

jeśli będa - dotyczyć powinny koncepcji, ale niewykluczone i z prawa oświatowego albo finansów publicznych
joly15-01-2007 12:39:57   [#04]
finanse u mnie leżą dotychczas zajmowałam się dydaktyką a księgowość omijałam z daleka -chyba siem bojem
joly15-01-2007 12:42:42   [#05]
dhausner ja cię proszę nie zartuj bo mi wcale nie do śmiechu - ja jak ja ale moje grono nie przyjmuje opcji, że mogę " odpaść"
Marek Pleśniar15-01-2007 12:50:16   [#06]

a OP i ONP? Też uznają tę opcję co nle?

Jeśli tak to się nie musisz uczyć, możesz gadać cokolwiek;-)

----------

co do pytań - niektórzy zwłaszcza rodzice albo zz lubią zabłysnąc jakimś jakimkolwiek pytaniem typu "co pani zrobi jak nauczyciel nie będzie na czas oddawał" np, dzienników itp, albo "jaki przepis reguluje to a tamto" - niby że z pamięci masz znać prawo - to związkowcy lubią - zwłaszcza jak Ciebie nie lubią;-)

na pytanie o prawie odpowiedz że spytasz na forum ;-)

joly15-01-2007 13:07:31   [#07]
zz - ok, rodzice - bardzo ok, a reszta - no cóż kto to wie
dzięki za sugestie - właśnie tego typu pytań się boję  niby prostych  - dzienniki / bo z tym problemem dawno sobie poradziłam/ ale zaskakujących kiedy myśli się o  poważnych projektach
dyrlo15-01-2007 13:57:31   [#08]
Na pytanie o prawo, "Nie pamiętam ale wiem gdzie znaleźć"
helahala15-01-2007 14:14:20   [#09]

Pytania mogą być różne dotyczące pracy szkoły, dotyczące uczniów, rodziców środowiska.

Mogą zaczepić o wizję szkoły jaką chciałabyś mieć a ponadto ja miałam: konkret 

Co powinno zawierać pismo -odpowiedź na skargę, która wpłynęła do szkoły lub pismo zawierające ocenę dorobku zawodowego dla nauczyciela kontraktowego

joly15-01-2007 16:04:11   [#10]
dziękuję Wam bardzo i.....proszę o jeszcze
Konto zapomniane15-01-2007 16:17:24   [#11]
zadania jakich zespołów nauczycielskich obligatoryjnie winny być określone w statucie?
(to od KO)
planowane działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa uczniów (na czasie:-) - od rodziców
DYREK15-01-2007 16:31:46   [#12]

;-)

czy koła przedmiotowe będzie pan/pani przydzielała w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, czy jako godziny ponadwymiarowe ?

koko15-01-2007 16:39:29   [#13]
a na moim konkursie w maju ub. roku Panie z ko pytały mnie o istotę oceny kształtującej oraz o metody aktywizujące ale nie w kontekście nauczycieli tylko sprawdzały, czy je znam czułam się jak na egzaminie z dydaktyki (a mam za sobą już kilka konkursów i myślałam, że nic mnie nie zdziwi - myliłam się) :) właściwie moja koncepcja pracy chyba była niepotrzebna
joly15-01-2007 17:22:40   [#14]
O MATKO KOCHANA !!!!!!!!!
joly15-01-2007 17:23:40   [#15]
A ja  tu o systemach zarządzania czytam, o funduszach unijnych..............
joly15-01-2007 17:27:09   [#16]
Dyrku czytałam na Forum o tym i powiem szczerze mimo wszystko  płacilam i mam zamiar płacić jako ponadwymiarowe dopóki KO nie wyda mi innego polecenia
Babasia15-01-2007 17:28:48   [#17]

Mnie pytano o pracę z uczniem szczególnie uzdolnionym, o obowiżki dyrektora jako gospodarza budynku, o wykorzystywanie wniosków z analizy wyników

egzaminu gimnazjalnego i czy jako wicedyrektor uczestniczyłam w zarzadzaniu finansami szkoły.

joly15-01-2007 17:40:58   [#18]
no właśnie babasiu ja nie uczestniczyłam - no może w wydawaniu ;0)
Babasia15-01-2007 18:17:17   [#19]

To chyba dobrze, że nie uczestniczyłaś, bo to działka i odpowiedzialność dyrektora.

 Dopóki byłam wice, taka umowa była między mną i dyrektorem. Tak też powiedziałam na konkursie.

Babasia15-01-2007 18:18:37   [#20]
Tzn. mówiłam, że uczestniczyłam tylko z głosem doraczym.
jedrek515-01-2007 22:01:50   [#21]
Mnie się pytali o kryteria , którym się będę kierowała zwalniając (bo muszę) naczyciela, o sposoby motywowania nauczycieli i styl zarządzania. Zadne pytanie dotyczące koncepcji - wszystko szczegółowo zaprezentowane i inne pytania z zakresu podstawowego prawa, dokumentacji itp. Inne - pogrążające; od op dotyczyło np. słabych stron z zewnętrznego  raportu mierzenia jakości sprzed 3 lat ... ups
Zola16-01-2007 06:19:30   [#22]
u nas ostatnio pytali, tylko jedengo kandydata, dość szczegółowo, o zagadnienia budżetowe, później nasza księgowa stwierdziła, ze ona tez nie umiałaby na nie odpowodzieć bez ustawy i w takim stresie, mówiła, że pytania były bardzo trudne, a przecież dyrki to przede wszystkim dydaktyka, nadzór, do tego sa przygotowywani, do tego ukończyli studia i podyplomówki, od finansów maja księgowe, ja rozumiem podstawy, bo bez tego nie będzie planowania a ni nadzoru nad budżetem, ale szczegóły sa juz w kompetencji pracownika,
nie da się ukryc , że pytania tez zależą od różnych rzeczy
joly16-01-2007 11:35:56   [#23]
nawet domyslam się od jakich - szkoda, że nie jest powiedziane wprost - "mamy swojego kandydata" tylko koniecznie muszą wykazywać brak kompetencji
AnJa16-01-2007 12:22:01   [#24]
coż, kandydat na dyrektora  powinien rozumiec i to czego nie powiedziano, a co wszyscy wiedzą

jeśli tego nie rozumie i jednak startuje - to znaczy, że niekompetentny on jednak

w trakcie postępownia trzeba mu to pozwolić zrozumieć, nie mówiąc wprost - to funkcja edukacyjna konkursu
joly16-01-2007 16:26:39   [#25]
nie rozumie to niby jestem niekompetentna czy moze niedouczona????
AnJa16-01-2007 16:32:05   [#26]
nie rozumie - to niekompetentna

niedouczony - to np. absolwent prawa i historii  jednego z uniwersytetów w zachodniej Polsce

przynajmniej tak 3 wybitnych prawników  dzisiaj uznało
bogna16-01-2007 16:34:12   [#27]
;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
dhausner16-01-2007 16:34:33   [#28]
oj niedouczony, niedouczony w limo bym mu dała
bosia16-01-2007 16:57:09   [#29]

Trochę się nie zgadzam z tą funkcją edukacyjną konkursu.

Jestem pierwszy rok dyrektorem. W konkursie nie byłam pewniakiem i dla wielu było zaskoczeniem, że to ja wygrałam.

To był kolejny konkurs, poprzednie nie były rozstrzygnięte, choć w każdym startowało kilku kandydatów. Ja byłam jedyną osobą, która startowała pierwszy raz. To może dlatego wygrałam. A teraz często zastanawiam sie czy warto.

Pytania miałam o koncepcję. Jak widzę współpracę z OP? Jaki mam pomysł na promocję szkoły (to szkoła ponadgimnazjalna), bo nabór był ostatnio kiepski?

Jak motywować uczniów do pracy, jak nawiązać kontakty z pracodawcami i jak to wykorzystać? Jak pozyskiwać dodatkowe fundusze dla szkoły? Jak zorganizować i jakie zajęcia pozalekcyjne, bo szkoła poza miastem i dojazd kiepski? Czy potrzebna jest współpraca z rodzicami i jak miałaby wyglądać? Jak widzę pracę w tak podzielonej (przez konkursy) RP i od czego ją zacznę?

AnJa16-01-2007 16:59:59   [#30]
bosiu - nie pisałem, że kazdy konkurs ma tak pojmowaną funkcję edukacyjną

pisałem tylko o takim konkursie, w którym: "nie jest powiedziane wprost - "mamy swojego kandydata"
bosia16-01-2007 17:16:51   [#31]

Sorry, trochę się czepiam, ale mam zły dzień, kilka ostatnich. Właśnie piję piwo, którego sama nie nawarzyłam i jestem sfrustrowana, a też dlatego że sama wystartowałam w tym konkursie no to mam co chciałam. Teraz nie wiem czy było warto, pewnie za kilka dni powiem że tak, bo lubie to co robię.

Tylko nie ma już tych dni, gdy koniec lekcji, szłam do domu i robiłam co chciałam.

Trudno być dyrektorem w szkole, gdzie było się nauczycielem, teraz pewne rzeczy widzę z innej perspektywy.

joly16-01-2007 17:39:53   [#32]
AnJu ja nie boję się konkursów sprawdzajacych moje kompetencje  bo mimo wszystko mam 9-letnią praktyke wicka i wymagajacego szefa, który powierza mi całą szkołę  od 5lat /ze względów zdrowotnych/ tylko boje sie "głupiego" czepiania bezsensownymi, zaskakujacymi pytaniami i mimo tych pytań  chciałabym nie dać sie zaskoczyć może dzięki Wam mi sie uda
AnJa16-01-2007 17:43:43   [#33]
napisałem i skasowałem;-(

poszukaj wątków tyczących konkursów...
zgredek16-01-2007 17:45:48   [#34]

ja to bym dużo mogła, oj dużo, dużo napisać

na temat konkursów oczywiście

ale może lepiej nie

AnJa16-01-2007 17:51:05   [#35]
lepiej nie
AnJa16-01-2007 17:51:52   [#36]
tzn. lepiej napisac możesz - ale prawdy to nie pisz
ReniaB16-01-2007 17:52:10   [#37]

joly

po prostu uwierz w siebie i za bardzo się nie martw; sama byłam przerażona, a tu słyszę pytanie zawoalowane strasznie (wygłoszenia go trwało około 5 minut) o moje poglądy religijne. Teraz myślę że z tych nerwów odpowiedziałam za szczerze, ale  jakoś poszło
Terina16-01-2007 17:56:27   [#38]
Ja w kolejnych konkursach zawsze miałam pytania dotyczące prawa oświatowego.
Odpowiadałam tak jak proponuje dyrlo, zgodnie z zasadą mojej mądrej wykładowczyni zes tudiów podyplomowych " Miej głowę w przepisach, nie przepisy w glowie".

Poza tym zawsze pytania dotyczyły koncepcji pracy ( bo sie zmieniała). proponowanych zmian, kierunków dalszego rozwoju placówki. W ostatnim konkursie pytano mnie także o oferte poradni dla uczniów zdolnych.
elkap16-01-2007 22:26:00   [#39]
Na moim konkursie pytania dotyczyły koncepcji, a jedno (autor -  przedstawiciel KO) brzmiało: Jak zamierza pani współpracować ze swoją konkurentką z konkursu?, albowiem moja konkurentka miała od września rozpocząć pracę w naszej szkole. W wyniku konkursu rozpoczęła ją jako nauczyciel, a współpraca ułożyła nam się całkiem dobrze, tak, jak zaplanowałam to podczas konkursu. Bo oczywiście improwizowałam wówczas, takiego pytania nie przewidziałam.
Marek Pleśniar16-01-2007 22:42:38   [#40]

też bym popisał o konkursach

spore zasoby się zebrały wieści o tym i od siebie i do innych. Leży tu kilka kilo listów;-)

ale są rzeczy i złudzenia (zarówno co do swego jak i innych konkursów)  o których możemy się dowiedzieć przy pomocy własnej d..

d - oświadczenia znaczy;-)

i niech tak zostanie by ducha nie gasić

AnnaS16-01-2007 23:01:22   [#41]
Właśnie jestem po konkursie (wygrałam), omawiałam dokładnie swoją koncepcję i pytano mnie o nadzór pedagogiczny - w odniesieniu do starego rozporządzenia i nowego, a ponadto motywowanie n-li do podnoszenia kwalifikacji. Było miło i spokojnie.
joly17-01-2007 11:25:10   [#42]
marzę o miłej i spokojnej atmosferze, chociaż mając przed sobą kilka osób nastawionych na ocenę / taka ich rola/  i tak nie będzie to przyjemne doświadczenie
marizz17-01-2007 15:01:17   [#43]
REEEETY.
Jestem przed podjęciem decyzji, startować czy nie? Wczoraj w 90% byłam na tak, dzisiaj jak czytam to % lecą w dól na "łeb na szyję". Jest to dla mnie jedyna szansa na przeniesienie się do pracy w miejscowości, w której mieszkam, a nie dojeżdżanie 20km, a przede mną jeszcze parenaście lat dojeżdżania. Po za tym względy finansowe, dodatek wiejski, ale ......

Gorąca prośba do Anny S i joly - czy możecie podpowiedzieć coś w kwestii koncepcji - podaję e-mail
izmar33@wp.pl.
AnJa17-01-2007 15:04:51   [#44]
jak Ci te procenty juz spadną do ok.40% to je zaaplikuj doustnie i zacznij pisać koncepcję
marizz17-01-2007 19:06:13   [#45]
Ha ha - ok zaaplikuję, ale sama pić nie przywykłam, zapraszam węc do kompanii!
marizz17-01-2007 19:48:13   [#46]
An Ja, mam nadzieję, że nie odmówisz strzemiennego!!!
Podrzućcie proszę parę pomysłów na koncepcję.
AnnaS17-01-2007 20:41:42   [#47]

joly trzymam kciuki :-)

mariz odwagi, przełam w sobie obawy i działaj :-)

POwodzenia

Magoo18-01-2007 07:49:00   [#48]

konkurs na dyrektora- pytania

Jestem osobą pytającą - czyli z drugiej strony stołu konkursowego. Moja rada jest następujaca. Musi byc ogłoszony konkurs na dyrektora szkoły czy placówki. W ogłoszeniu muszą być przedstawione warunki przystapienia do konkursu. Pierwsza część polega na weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod względem formalnym ( nawet jak jest jeden kandydat). Wyjaśniam : trzeba sprawdzić , czy spełnia się wszystkie  warunki zgodnie z ustawą o systemie oswiaty  art.36 i 36 a. , zgromadzić stosowną dokumentację, zadbać , aby dokumenty były dokładnie takie, jak w informacji o konkursie i ustawie.Przykład: zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia powinno być wystawione przez lekarza profilaktyka i zawierać dopisek np." może pracować na stanowisku dyrektora szkoły".Jeśli dokumentacja zostanie przyjęta, pierwszy etap z głowy, przystępujemy do drugiego. W pierwszej części ( tej formalnej) trzeba przedstawić koncepcje kierowania placówką i to jest  ważne , bo na ten temat trzeba się wypowiedzieć przed komisją. Pytań moze nie byc , jesli koncepcja jest jasna , wartościowa, rzeczowa, realna itp. Zawsze warto zapytać o limit czasu na wypowiedź ( jesli jest wielu kandydatów, czasem regulamin konkursu takie ograniczenie  przewiduje). Jeśli są inne pytania, odezwij się, postaram się wyjasnić.
Marek Pleśniar18-01-2007 08:13:10   [#49]
no i zadbaj o aktualną dość ocenę;-)
joly18-01-2007 09:25:38   [#50]
Baaaaaaaaaaaardzo dziękuję za cenne wskazówki
strony: [ 1 ][ 2 ]