Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Arkusz 2022
strony: [ 1 ][ 2 ]
joljol24-02-2022 09:58:10   [#51]

rzewo, a na podstawie przepisów covidowych? nauczyciela na 3 miesiące można?


post został zmieniony: 24-02-2022 10:01:40
Jot24-02-2022 10:42:13   [#52]

dziękuję Rzewo:-)

AnJa24-02-2022 11:12:18   [#53]

#48

To niało być w innej ustawie, nowelizujacej KN. Lex Czarnek dotyczy głównie UPO.

#51

Ciekawe pytanie! Bez czytania odpowiedziałbym, ze tak. Czytać nie będę albowiem covid został ogłoszony niebawem martwym.

Jot28-02-2022 13:08:50   [#54]

Proszę, może ktoś z Was ma taki przypadek? Czy mogę zatrudnić na stanowisko pedagoga osobę z przygotowaniem ped po psychologii, ale z licznymi kursami doskonalącymi wielogodzinnymi dotyczącymi m.in uczniów z ADHD i autyzmem, mediacji rodzinnych/180 g/, opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach z udziałem dzieci"/120h/, rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/50h/ itp


post został zmieniony: 28-02-2022 13:09:21
AnJa28-02-2022 13:36:25   [#55]

Raczej nie.

Ale możesz go w arkuszu zamienić na psychologa i wtedy wygląda, ze nie ma sie do czego przyczepić.

Dante28-02-2022 13:43:17   [#56]

No nie do końca, bo w arkuszu można ujmować tylko stanowiska z ramowych planów nauczania i te, na które zgodę

wyrazi OP. A jak masz 1 etat pedagoga to na nim zatrudniasz osobę z kwalifikacjami pedagoga lub ,,uznanymi", albo za zgodą kuratora osobę bez kwalifikacji.

 


post został zmieniony: 28-02-2022 13:44:50
Jot28-02-2022 13:46:58   [#57]

Dzięki. Też o tym myślałam AnJa

Jot28-02-2022 14:01:19   [#58]

Zadałam to pyt tutaj, ale chodzi o zastępstwo na kilka godzin tylko za nieobecnego n-la. Do końca roku szkolnego narazie

Jot18-03-2022 09:10:03   [#59]

Potrzebuję Waszej rady:-). Nauczycielka przebywająca w tej chwili na urlopie rodzicielskim ma główną umowę o pracę na 3/22 na czas nieokreślony. Na ten rok szkolny miała więcej godzin na mocy porozumienia stron. Ma wrócić w II półroczu przyszłego roku szkolnego. Realizuje ścieżkę awansu zawodowego, więc chcę jej zapewnić godziny w arkuszu, jak wróci. Czy będzie zgodnie z prawem, gdy zaplanuję ją w arkuszu teraz na ponad pół etatu/bo tak mi wychodzi/ i teraz mimo, ze jest na urlopie podpiszemy porozumienie stron odnośnie umowy na przyszły rok szkolny? We wrześniu część tych godzin, które będą przy niej damy na zastępstwa, a na część zatrudnię kogoś na zastępstwo do jej powrotu /pensum łączone/ Można tak?

rzewa18-03-2022 18:58:56   [#60]

można, jest ok

Jot18-03-2022 20:17:45   [#61]

Dziękuję 😊

juasia25-03-2022 12:06:16   [#62]

Czy uczniów z Ukrainy uwzględniamy w liczebności oddziałów w arkuszu na przyszły rok szkolny?

Dante25-03-2022 12:42:49   [#63]

Uważam, że nie uwzględniać uczniów z Ukrainy o statusie ,,uchodźca".  Zawsze lepiej zrobić arkusz  na mniej godzin ( liczba oddziałów, podziały na grupy, rewalidacje itp.),bo jeśli ucznia w szkole nie będzie od 1 września to komuś może zabraknąć godzin. A czas na ew. poinformowanie nauczyciela o braku etatu upływa 31 maja.


post został zmieniony: 25-03-2022 12:43:10
KaPi11-04-2022 18:09:55   [#64]

nauczyciel na UDPZ do listopada 2022

teraz jest zatrudniony na zastępstwo do listopada inny nauczyciel

od listopada godziny tego przedmiotu będą rozdzielone między tych dwóch nauczycieli

jak ugryźć to w arkuszu?

AnJa11-04-2022 18:21:24   [#65]

Zastępujący na godzinach, kurujący się na udpz. Od listopada aneks.

 


post został zmieniony: 11-04-2022 18:21:57
KaPi11-04-2022 18:29:56   [#66]

ok, dzięki

ejkej11-04-2022 22:00:02   [#67]

Możesz "pomanewrować" liczbą tygodni realizacji i tygodniem początkowym (dot. arkusza jednej z firm). Wstawiasz zastępującemu tydzień pierwszy, a temu który wróci np. tydzień 12 i odpowiednio dostosowujesz tygodnie realizacji.

rzewa13-04-2022 22:09:29   [#68]

w arkuszu na rok 2022/2023 powinien teraz być wpisany ten n-l, który jest na udpz i mieć przydzielone godziny

we w aneksie nr 1 wstawiasz obecnego zastępującego a w listopadzie kolejny aneks

parkerpl14-04-2022 09:39:25   [#69]

Powinien być wpisany jeden i drugi, bo obaj nauczyciele są we wrześniu osobami zatrudnionymi w szkole. Temu na udpz wpisujesz powód nieobecności, a drugiemu przydzielasz jego godziny. Po powrocie z udpz przydzielasz godziny, a zastępującemu zmieniasz przydział na taki jaki chcesz.

rzewa14-04-2022 09:47:04   [#70]

tylko ten na udpz, gdyż w arkuszu robionym teraz i zatwierdzanym w maju umieszcza się tylko tych n-li i tylko te godziny, które wg danych jakie ma obecnie dyrektor będą przez cały rok szkolny, bo arkusz ten określa organizację szkoły w CAŁYM  roku szkolnym ->

wobec tego oraz z uwagi na treść art 10 KN teraz w arkuszu na następny rok szkolny umieszcza się nauczycieli tylko takich, którzy są zatrudnieni na czas nieokreślony

pelargonia14-04-2022 10:40:34   [#71]

Kochani, co robicie z etatami specjalistów?

Arkusz już dawno zamknęłam ze statusem gotowy przekazałam do opiniowania. Teraz (wczoraj) takie nowości

 

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/przepisy-okreslajace-standardy-zatrudniania-nauczycieli-specjalistow

Roman Langhammer14-04-2022 10:46:07   [#72]

Nic. Jeszcze senat musi przyjąć tę ustawę i prezydent podpisać.

AnJa14-04-2022 10:49:31   [#73]

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/przepisy-okreslajace-standardy-zatrudniania-nauczycieli-specjalistow

podświetlone

Ad. meritum: dopóki nie przejdzie całego procesu legislacyjnego i nie zostanie opublikowane- nic.

Po publikacji- aneks.

Będzie sie działo, zwłaszcza w obszarze psychologów:-)

 

Marcin14-04-2022 10:49:39   [#74]

Zgadza się, jeszcze senat. Wyobraźcie sobie że nasze kuratorium za pośrednictwem wizytatorów wskazało, że: już w Arkuszu "kwietniowym" trzeba się zastosować do tych standardów. Na podstawie projektu ustawy.... tak sobie myślę, jak będzie projekt podwyżek dla nauczycieli to wypłacę wszystkim na tej podstawie..

 

pelargonia14-04-2022 10:51:00   [#75]

Szanowne Ministerstwo raczyło tam zawrzeć Wytyczne do przygotowania arkusza organizacji na rok szkolny 2022/2023, czyli rozumiem, że dostanę negatywną opinię KO jeśli będę czekać na podpis prezydenta w maju

Roman Langhammer14-04-2022 11:00:34   [#76]

Nie ma przepisu - nie ma tematu.

Nie mogą dać opinii powołując się na ustawę, której procedowanie się nie zakończyło.

 

@Marcin - niekoniecznie, bo przepis można wyczerpać zatrudniając pedagogów albo pedagogów specjalnych. Z psychologami już jest problem, więc tutaj na pewno się polepszy.


post został zmieniony: 14-04-2022 11:00:55
Marcin14-04-2022 11:12:09   [#77]

@Roman - ja uważam że założenia są bardzo słuszne. Więcej specjalistów w szkole na pewno się przyda ale prawo to prawo. Na tą chwilę nie ma podstaw do ujmowania ww. przepisów w arkuszu. Papier wszystko przyjmie i wakatów można dokładać ale myślę że w sierpniu będzie problem z ludźmi do pracy. Początek procesu edukacji włączającej, która moim zdaniem jest nie do wdrożenia (w pierwotnym założeniu oczywiście)

AnJa14-04-2022 11:30:48   [#78]

W naszych przedszkolach i szkoąłch normy specjalistów ogólnie mamy osiągniete.

Ale już z psychologami bywa różnie - i na rynku ich zwyczajnie nie ma.

Trzeba też będzie stworzyć stanowiska pedagogów specjalnych - pewnie przesuwając na nie "wspomagaczy".

A to przesuniecie niekoniecznie jest proste- bo wspomagacz ma pensum 20 godzin- a pedagog nieco więcej.

Roman Langhammer14-04-2022 12:31:42   [#79]

A przy okazji.

Co to za stanowisko "pedagog specjalny"?

Które godziny zajęć prowadzonych w szkole możne "podpiąć" pod pedagoga specjalnego?

I czy w zespole (P+SP) wymiar zatrudnienia liczy się łącznie dla zespołu czy oddzielnie dla P i SP?

AnJa14-04-2022 13:14:56   [#80]

Odpowiedzi na wszystkie zadane (oraz niezadane też) pytania znajdują się w podlinkowanym materiale.

katarzs15-04-2022 10:45:42   [#81]

Mnie interesuje (oczywiście do arkusza-wrzesień) czy liczba specjalistów wpłynie na to, jaki mamy limit godzin z pomocy psychologiczno-pedagogicznej według standardów gminy, tzn. czy pedagog specjalny zabierze godziny przeznaczonych na "inne formy" ppp?

AnJa15-04-2022 19:33:11   [#82]

To pytanie do autorów standardów gminnych.

 

aniwr19-04-2022 09:14:04   [#83]

Czytam te zmiany, które mają zostać wprowadzone i nie widzę, czym ma się zajmować pedagog specjalny. Czy ktoś to wie? Czy zajęcia korekcyjno kompensacyjne i rewalidacyjno wychowawcze tez się będzie wliczało do wspólnego worka?

Jot19-04-2022 12:53:24   [#84]

Wyjdą w tej sprawie rozporządzenia:-))Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne sa prowadzone przez terapeute pedagogicznego, więc wygląda na to, że też:-)

bialy196721-04-2022 20:16:54   [#85]

Moi drodzy, dzisiaj dostałem ponaglenie z OP o dostarczenie opinii rady pedagogicznej na temat arkusza organizacji szkoły na 2022/2023. Podstawą prawną jest art. 70. ust.2 pkt 1 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, czyli nieumiejętność czytania ze zrozumieniem aktów prawnych przez OP. Ale...! Żeby rozwiać wątpliwości, zacząłem czytać. Znalazłem to: https://www.monitorszkoly.pl/artykul/arkusz-organizacyjny-szkoly-w-kontekscie-zmienionego-nadzoru-pedagogicznego i zgłupiałem! Czyżbym coś przeoczył, czy ta nowela została uchwalona?

AnJa21-04-2022 20:43:15   [#86]

W znanej mi aktualnej wersji UoSO art.110 brzmi inaczej.

malmar1521-04-2022 21:15:54   [#87]

wkleję dla przypomnienia 

organizacja pracy szkoły to nie arkusz organizacji ;)

 

Art. 110. Prawo oświatowe

Arkusz organizacji szkoły i przedszkola

1.  Arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym.

2.  Arkusz organizacji szkoły lub przedszkola opracowuje dyrektor szkoły lub przedszkola, uwzględniając przepisy wydane na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3, a w przypadku szkoły artystycznej – na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1a, a następnie przekazuje do zaopiniowania zakładowym organizacjom związkowym będącym jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego albo jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych wchodzących w skład organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu tej ustawy, zrzeszających nauczycieli.

2a. W przypadku szkół lub przedszkoli prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, arkusz organizacji szkoły lub przedszkola opracowuje dyrektor szkoły lub przedszkola, uwzględniając przepisy wydane na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3, a w przypadku szkoły artystycznej – na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1a, a następnie przekazuje do zaopiniowania zakładowym organizacjom związkowym będącym jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego albo jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych wchodzących w skład organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu tej ustawy, zrzeszających nauczycieli, które przedstawiły dyrektorowi szkoły lub przedszkola informację, o której mowa w art. 251 warunki przysługiwania uprawnień zakładowej organizacji związkowej ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych.

3.  Arkusz organizacji szkoły i przedszkola zatwierdza organ prowadzący, po zasięgnięciu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

5. W przypadku wprowadzenia do dnia 30 września zmian do zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły i przedszkola, ust. 2–3 stosuje się odpowiednio.

 

art. 70. ust.2 pkt 1

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi;

 


post został zmieniony: 21-04-2022 21:21:01
bialy196722-04-2022 09:20:00   [#88]

Dziękuję, wszystko to wiem i rozumiem. Obawiałem się tylko, że przegapiłem wspomnianą nowelizację, ale okazuje się, że prawdopodobnie jej nie było. Być może był taki plan przy okazji propozycji zmian w tzw. Lex Czarnek, ale to tylko plan. Zastanawiam się, dlaczego kurator z Warmii tego żąda (opinii rady pedagogicznej), zamiast trzymać się artykułu 110. Kopać się z koniem? 

 

AnJa22-04-2022 09:34:20   [#89]

Nie warto. Ok. połowy kuratorów od lat uważa, że to powinno być opiniowane przez RP. Z tego część wymaga by OP do wniosku o opinie Kuratora opinie zz i RP dołączały.

rzewa22-04-2022 16:48:06   [#90]

a ponieważ prawo takiej opinii nie zabrania więc... nie ma o co kopi kruszyć

MKJ23-04-2022 20:40:22   [#91]

Jak najbardziej jest o co kopie kruszyć - o państwo prawa! W demokratycznym państwie prawa organy administracji publicznej działają w zakresie i w granicach prawa, zatem wolno im żądać tylko tego, czego wprost nakazuje im prawo.

To jest kwestia fundamentalna. Godząc się na łamanie tej zasady w imię "nie ma o co kopi kruszyć", przyczyniamy się do umacniania autorytarnych standardów. Po moim trupie!

AnJa23-04-2022 20:59:02   [#92]

Latwo Ci się trupem kłaść bo w mazowieckim niby uważają opinię za potrzebna, ale subtelnością się wykazując nie chcą jej widzieć na oczy.

MKJ23-04-2022 21:01:48   [#93]

To prawda. Choć przy opinii RP o mojej pracy przy dokonywaniu oceny już nie było tak subtelnie...

AnJa23-04-2022 21:22:26   [#94]

Wygrałeś?

MKJ23-04-2022 21:43:43   [#95]

Dostałem ocenę bez opinii, więc można tak powiedzieć.

AnJa23-04-2022 21:48:41   [#96]

No- nawet trzeba:-) 

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]