Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Szkoły od 27 marca
strony: [ 1 ][ 2 ]
mika22-04-2021 13:21:26   [#51]

Nie no piątek to dzień wyjątkowy, zupełnie zgadzam się z Andrzejem i dlatego cieszę się, że mamy już czwartek po południu:). W weekend ogarnie się tylko szybciutko hybrydę, ewentualnie jakieś zachorowanie, w nocy z niedzieli na poniedziałek ostatnie poprawki i rozpoczynamy kolejny wspaniały tydzień.

Marcin22-04-2021 13:30:22   [#52]

A no chyba że tak...to ja też się zgadzam. Chyba za bardzo metodycznie podchodzę do tematu hybrydy.

AnJa22-04-2021 13:47:19   [#53]

Do hybrydy wystarczy podchodzićz ostroznością należną każdej hybrydzie. 

A tu wiemy tylko, ze to hybryda organizacyjna stworzona nie wiedzieć przez kogo i w jakich warunkach- niewykluczone więc, ze materiał genetyczny tworów na hybrydę składających sie został zanieczyszczony genami tfurcy.

KaPi22-04-2021 14:51:51   [#54]

U mnie doszło jeszcze tłumaczenie wuefiście jak zrealizować chociaż elementy podstawy programowej (w pewnym momencie tłumaczyłam po łacinie...) i już inaczej patrzę na hybrydowe nauczanie...

Pozdrawiam czekając na piątek...

Jacek22-04-2021 16:53:20   [#55]

u nas taka hybryda

http://www.sp11.pulawy.pl/strona=Rok_szkolny_20202021 

Adaa22-04-2021 17:19:37   [#56]

Dobrze czytam Jacku?
Klasy I stacjonarnie. Hybryda dla klas II-III

Jot22-04-2021 17:29:45   [#57]

Jak rozumiem, klasy jako grupa nie były dzielone w żaden sposób, tylko były w całości, tak?

Roman Langhammer22-04-2021 17:41:10   [#58]

Co się stanie jeśli dalej będzie utrzymany przepis o 50% uczniów, a kóregoś dnia wyjdzie, że w szkole będzie 50% uczniów + 1 uczeń?

Drugie pytanie, czy do uczniów uczących się stacjonarnie należy wliczyć uczniów, którzy są w szkole, a ich klasy są na zdalnym? Np. uczniów niepełnosprawnych?

Jacek22-04-2021 17:46:25   [#59]

Jot [#57]

Nie były dzielone, czyli całością

Adaa [#56]

tak nam wyszło najbardziej optymalnie zakładając, że w rozporządzeniu będzie "nie więcej niż 50% stacjonarnie i co najmniej 50% zdalnie". A dodatkowo klasy 1 są najmłodsze więc im ręka bardziej podana. Nie ma rozwiązania sprawiedliwego i to nasze (w naszych warunkach) uznaliśmy za optymalne, choć i tak pewnie będą głosy protestu. Ale w tym naszym rozwiązaniu klasy 1 mają cały tydzień stacjonarnie a klasy 2 i 3 po jednym dniu stacjonarnie.

Moglibyśmy w zasadzie wszystkie klasy 1-3 przyjąć stacjonarnie ale zasada, która wejdzie, że 50/50 nie pozwala, więc cóż. Tak zdecydowaliśmy.


post został zmieniony: 22-04-2021 17:48:23
Jot22-04-2021 17:52:29   [#60]

Dzięki Jacku

Roman Langhammer22-04-2021 18:20:38   [#61]

Podnoszę #58

Jacek22-04-2021 18:35:38   [#62]

Roman Langhammer

Przyjęta u nas zasada z racji naszej organizacji i liczebności oddziałów 1-3 spowoduje, że stacjonarnie będzie się uczyło od 135 do 146 uczniów, więc nie przekroczymy limitu 160 dla naszej szkoły.

dorotagm22-04-2021 18:42:18   [#63]

Są informacje, ale dalej bardzo ogólne.

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/zasady-pracy-szkol-i-placowek-od-26-kwietnia-br--nauka-hybrydowa-dla-najmlodszych-uczniow-z-11-wojewodztw?fbclid=IwAR38-So4qu85N2v2JRlZjutTpfSlvAsrQzXudDD6MPaZWOsDohP-rnrp3y4

 

W zasadzie utrzymuje się te 50% z marca.


post został zmieniony: 22-04-2021 18:45:16
Jacek22-04-2021 19:06:05   [#64]

nie licz, że będzie coś więcej

KahaM22-04-2021 19:34:27   [#65]

To ja teraz proszę podzielcie mi na hybrydę 

kl. I - 12 dzieci

kl. II - 18 

kl. III - 9

które dzieci z której klasy mam zostawić w domu?

Jak zrobić nie więcej i co najmniej????

 

KaPi22-04-2021 19:44:15   [#66]

ja zostawiałabym jedna klasę stacjonarnie, dwie na zdalne

Adaa22-04-2021 19:52:28   [#67]

Nie ma się co denerwowac jakimis podziałami 50/50
Nigdy nie wyjdzie optymalnie. To wszystko i tak pewien rodzaj prowizorki. Dla mnie kryterium głównym było to by rozlozyc klasy po szkole, tak by miały jak najmniejszy kontakt ze sobą.

Plan (inspiracja Jacka) mam taki:

  PN               WT                ŚR             CZW           PT            
    IA      S S S S Z
IB S S S S Z
IIA S S S Z Z
IIB S S S Z Z
IIIA Z Z Z S S
IIIB Z Z Z S S
mika22-04-2021 19:53:28   [#68]

Podziwiam Jacku swobodę w komunikacji z rodzicami tam na Wschodzie:)

barbara7122-04-2021 19:55:59   [#69]

Myślę sobie tak: skoro ma być 50 na 50 i tako rzecze rozporządzenie, to niech będzie. 3 oddziały, więc każda klasa po kolei- 1,2,3,1,2,3...  stacjonarnie. 

Nie mam zamiaru nic naciągać, bo w przypadku - nie daj Boże- zakażenia, zachorowania... pozostanę sama.


post został zmieniony: 22-04-2021 20:03:28
Jot22-04-2021 20:07:45   [#70]

KahaM. U Ciebie jest  idealnie, bo pozostawiając jedną klasę w szkole za każdym razem masz powyżej 50%  na zdalnym, poniżej 50 w szkole. Jedynie  tyle, ze któraś klasa będzie miała w ciągu dwóch tygodni 4 razy stacjonarnie, a pozostałe dwie 3 razy.

KaPi22-04-2021 20:14:46   [#71]

w projekcie rozporządzenia jest zapis o hybrydzie do 2 maja, więc może się okazać, że całe te nasze podziały będą tylko na tydzień...

barwi22-04-2021 20:18:08   [#72]

u mnie tak : 

I tydzień nauki hybrydowej w naszej szkole (26.04-30.04) ;

  1. 1.      stacjonarnie klasy : Ia,Ib,IIb,IIc
  2. 2.      zdalnie (on-line) klasy : IIa, IIIa,IIIb i IIIc

II tydzień (04.05 - 07.05);

  1. 1.      stacjonarnie klasy : IIa,IIIa, IIIb i IIIc
  2. 2.      zdalnie (on-line) klasy: Ia,Ib,IIb,IIc

 

  1. 1.      Harmonogram ewentualnej dalszej nauki hybrydowej na następne tygodnie zostanie podany na podstawie kolejnych wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki
bobi36722-04-2021 20:23:17   [#73]

barwi

planujesz już na dwa tygodnie???

:)

Jot22-04-2021 20:32:38   [#74]

No racja, do 2 maja.

barwi22-04-2021 20:42:58   [#75]

tak, dlatego że nie zrobię zamieszania rodzicom i dzieciom z "naprzemiennością" hybrydowości :) czyli co drugi dzień bo trudno nam to sobie logistycznie wyobrazić . Dlatego "tygodniówka" jest najlepszym rozwiązaniem póki co. A jeśli MEiN w przyszłym tygodniu zawiesi hybrydowe i od 04 maja wszyscy przejdą na stacjonarne - to trudno . Nie będzie drugiego tygodnia hybrydowego :) 

 

BRenia22-04-2021 20:47:42   [#76]

W rozporządzeniu tzn. jeszcze nie opublikowanym w DZ.U.  jest zapis 50/50 i "w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia zarówno w sposób określony w ust. 4a pkt 1 (w szkole), jak i w sposób określony w ust. 4a pkt 2 (zdalnie).”,". Czyli nie można zaplanować na cały tydzień danych klas zdalnie czy stacjonarnie bo rozporządzenie obowiązuje do 2 maja?

 

Natka22-04-2021 20:53:56   [#77]

w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć

jest równomiernie i naprzemiennie - tydzień na tydzień 

też tak mam

alis22-04-2021 21:33:22   [#78]

Ja mam lepszy bigos:

I-2 uczniów

II-7 uczniów

III-3 uczniów,

gdzie klasa II-III ma łączenia na połowie zajęć, wychowanie fizyczne łączone w I-II-III.

Jak ogarnąć hybrydę?

Jacek22-04-2021 22:28:15   [#79]

U mię musiałem wykasować to co zrobiliśmy, bo w ferworze działań zapomnieliśmy, że 30 kwietnia br. mamy ustalony jako dzień wolny od zajęć. Zatem jutro będzie inna wersja :-)

KahaM22-04-2021 22:35:27   [#80]

Jot... właśnie w tym problem, że ja chcę wcisnąć maximum dzieci :/ Zastanawiam się, jak pozbyć się dwójki ponadplanowych :))))))))

dorotagm22-04-2021 23:10:02   [#81]

hihi, dorzucę z własnego podwórka,

Klasa I - 13, 

klasy II - brak

klasa III - 16

Kogoś z III klasy wypada wyrzucić do domu - będę losować?

Marek Pleśniar22-04-2021 23:23:31   [#82]

ubawiłem się do lez planowaniem edukacji po 1 maja;-)
Po majówce będzie lokdałn

barwi23-04-2021 10:49:39   [#83]

# 76 masz rację - zmieniłem układ u siebie , słusznie . Jeden tydzień. 2+3 

# 82 - albo otwarcie , no cóż zawsze można gdybać - a planować zawsze warto 


post został zmieniony: 23-04-2021 10:50:30
olaszyma23-04-2021 11:05:29   [#84]

A my w "zapowietrzonych" i zamkniętych województwach mamy luzik i nie musimy się na razie zastanawiać... ;-)

A może wrócimy już na całego????

Taki żart oczywiście...


post został zmieniony: 23-04-2021 11:11:42
dariuszn723-04-2021 11:25:42   [#85]

No u mnie sytuacja, że w 1a,2a i 3a, mam 53 i tak samo w 1b, 2b, 3b. Więc dałoby radę, ale my też jeszcze zamknięci. Uważam że zapis powinien dotyczyć liczby oddziałów, i w przypadku liczb nie parzystych +1 lub -1. Natomiast w przypadkach gdy liczba dzieci w 1-3 nie przekracza np. 30 (tu może być oczywiście inna liczba), to wszystkie mogłyby uczyć się stacjonarnie. Ale mam wrażenie, że MEN sobie testuje różne scenariusze, a My sobie mamy radzić. Uważam, że jeżeli wszyscy zdalnie to decyzja odgórna jak najbardziej, ale w innym przypadku decyzja o zastosowanym rodzaju nauczania powinna należeć do Dyrektora w uzgodnieniu z OP. Każdy wie co ma u siebie i jakie są możliwości, odgórne ustawienie przepisów zawsze będzie rodzić wiele problemów, chyba, że będą dość ogólne i będzie szło dostosować. Natomiast ten zapis o 50 procentach powoduje, że musimy mieć parzystą liczbę uczniów (dobrze porozkładanych po klasach), albo dzielimy na 3 grupy (choć i to w jednym poście chyba było że cała klasa nie będzie mogła być jednocześnie w szkole)

bobi36723-04-2021 11:39:56   [#86]

a my postanowiliśmy 26 IV - 02 V 2021 r.:

Klasy I-III nauczanie w systemie hybrydowym

stacjonarnie klasa III

zdalnie (on-line) klasy I i II

Harmonogram ewentualnej dalszej nauki hybrydowej na następne tygodnie zostanie podany na podstawie kolejnych wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Klasy IV - VIII nadal nauczanie zdalnie 


post został zmieniony: 23-04-2021 11:40:52
Ama23-04-2021 13:42:36   [#87]

A jak z zajęciami kszt.praktycznego w województwach "zamkniętych" - rozporządzenie w ogóle nie precyzuje czy mogą w nich  być czy nie mogą. Ktoś wie?

Zwojka23-04-2021 19:42:56   [#88]

mam tak samo jak bobi367 ;-)

Boss2923-04-2021 22:19:35   [#89]

Moim zdaniem Pan minister nie bierze pod uwagę specyfiki poszczególnych szkół w zależności od ich lokalizacji. Zupełnie inne warunki są w dużych, miejskich szkołach, a inne w małych szkołach wiejskich gdzie klasy liczą 5 – 9 uczniów.

Jaka to hybryda w takich klasach ???

Ponadto, oczekiwanie, że nauczyciel będzie prowadził lekcje stacjonarnie z połową klasy, a z drugą połową online jest, co najmniej nieporozumieniem. Ciekawe kto za to zapłaci?

KahaM24-04-2021 12:24:24   [#90]

Niezależnie od tego co ustalimy, rodzice i tak będą mieć do nas pretensje. Ja zdecydowałam I kl pon, wt, II kl śr czw, III kl pt, wt - o ile w kolejnym tygodniu będzie jeszcze hybryda. A rodzice piszą do mnie wyjaśniając jak powinnam interpretować zapisy rozporządzenia... 

AnO27-04-2021 11:00:11   [#91]

Znam szkołę która powinna pracować w systemie hybrydowym ,lecz dyrektor ogłosił że przyjmuje wszystkie dzieci do szkoły z klas I-III  (wg. niego   ma na to warunki).

Pozdrawiam AnO

kaef27-04-2021 11:29:23   [#92]

Jeżeli szkoła jest "normalną" podstawówką, gdzie uczą się klasy 1-8, to nie ma możliwości, by dyrektor nie miał takich warunków. Nie o warunki tu chodzi przecież, a o jaja*. Albo się je ma i działa wbrew rozporządzeniu, albo nie ma** i robi się, jak litera mówi.

*wyraz jaja można zamienić na zdrowy rozsądek/instynkt samozachowawczy - wówczas należy odwrócić zależności w zdaniu nastepującym

**ja nie mam

MKJ27-04-2021 15:22:26   [#93]

Chyba umyka kwestia równie istotna, czyli mobilność - mniej dzieci chodzi do szkoły → mniejszy jest tłok na mieście.

Roman Langhammer27-04-2021 15:32:25   [#94]

@MKJ, szczególnie na wsi lub w małych miasteczkach...... :)

MKJ27-04-2021 15:39:03   [#95]

Zgadza się Romanie. I dlatego takie regulacje powinny być wprowadzane lokalnie. Ale do tego potrzeba współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.

Zwojka05-05-2021 11:10:02   [#96]

hybryda od 17 maja w klasach IV- VIII SP liczymy w te 50% stacjonarnie klasy I-III? czy patrzymy tylko na powracające starsze klasy?

kaef05-05-2021 11:28:18   [#97]

Zapis mówi:

5. Od dnia 17 maja 2021 r. do dnia 30 maja 2021 r. w przypadku szkół podstawowych w zakresie klas IV-VIII, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego, o których mowa w § 3 ust. 1, zajęcia są realizowane w taki sposób, że:
1) nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia odpowiednio w szkole, placówce lub centrum oraz
2)co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o których mowa w ust. 3, lub w inny sposób, o którym mowa w ust. 4

i rozumiem go tak: w zakresie klas IV-VIII, a w związku z tym i te 50% tyczy się tego zakresu.

MKJ05-05-2021 14:23:42   [#98]

Tak, jak kaef.

Zwojka06-05-2021 07:01:53   [#99]

Dziękuję ;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]