Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
A jak pracujecie z uczniami zdalnie? |
artwice | 12-03-2020 13:57:44 [#02] |
---|
W poniedziałek 16/03 wyślemy zadania dziennikiem elektronicznym. Nie będą to nowe treści. Raczej materiał do powtórzenia, lektura, nowe słówka. |
matyldaa | 12-03-2020 23:30:18 [#04] |
---|
A dla uczniów te zadania są obowiązkowe? Jak je traktujecie? |
Nassssy | 13-03-2020 22:07:38 [#13] |
---|
Pracuje od kilku lat na edmodo. Używałem dotychczas do prac domowych i rozwojowo. Dzisiaj przeprowadziłem 4 lekcje w czasie rzeczywistym (wg planu lekcji) - da się. Ale moi uczniowie pracowali wcześniej więc nie marnują czasu na poznawanie platformy. Acha: klasy 7,8, i ponadgimnazjalne. |
Marek Pleśniar | 14-03-2020 10:57:16 [#17] |
---|
https://www.kujawsko-pomorskie.pl/informacje-prasowe/35522-epidemia-covid-19-otwieramy-wirtualna-szkole
Kujawsko-Pomorska e-Szkoła rusza w poniedziałek (16 marca) o godz. 9.00 rano. Startujemy z lekcjami dla ósmoklasistów i maturzystów, bo to oni mogliby ponieść największe straty wynikające z zamknięcia szkół. Transmisja online na www.kujawsko-pomorskie.pl i edupolis.pl.
Projekt jest naszą odpowiedzią na niezbędne ze względów epidemicznych zamknięcie placówek oświatowych. Będziemy nadawać codziennie 6 półgodzinnych interaktywnych lekcji online – wykładów, pokazów, warsztatów – z piętnastominutowymi przerwami na pytania i dyskusję. Program przygotowują wspólnie metodycy pracujący w kujawsko-pomorskich centrach edukacji nauczycieli w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku, z |
Danusia | 14-03-2020 17:50:31 [#18] |
---|
Komu "chodzą" epodręczniki? |
Marek Pleśniar | 14-03-2020 20:40:33 [#20] |
---|
https://zacheta.art.pl/pl/kalendarz/warsztaty-on-line
Warsztaty dla dzieci on-line
prowadzący: warsztaty przy pomocy Skype'a poprowadzi Kamil Niedziałek – edukator związany z Zachętą info: w zajęciach mogą wziąć udział zarówno dzieci, jak i cała rodzina. Do każdych zajęć dołączamy materiały wizualne, które przesyłamy drogą elektroniczną. czas trwania zajęć: ok. 60 min kiedy: od poniedziałku do piątku od godz. 10 kontakt i zapisy: k.niedzialek@zacheta.art.pl
|
annamaria | 15-03-2020 10:52:02 [#22] |
---|
minister "wzywa" do nauczania zdalnego... |
Marek Pleśniar | 15-03-2020 23:36:36 [#23] |
---|
to może by wreszcie wykorzystał te gigantyczne pieniądze i w TVP poszłyby lekcje wszystkich przedmiotów |
Wioleta D | 16-03-2020 15:22:30 [#29] |
---|
Witam wszystkich mądrych ludzi..Na jednej ze stron przeczytałam :
Okazało się, że w wielu szkołach dyrektorzy i nauczyciele mają problem z interpretacją tego, co oznacza zawieszenie prowadzenia działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przez szkoły.
Z pomocą powinien przyjść im art. 109 ustawy Prawo oświatowe, który wymienia podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły. Są to m. in. obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, zajęcia rewalidacyjne czy zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów. I te właśnie formy działalności szkoły zostały zawieszone.
Rozporządzenie nie przewiduje, że działalność dydaktyczna szkół ma odbywać się teraz zdalnie, że należy realizować obowiązkowe zajęcia edukacyjne za pomocą Internetu. Rozporządzenie jasno i wyraźnie mówi, że ta działalność do 25 marca została zawieszona, nie odbywa się. Ministerstwo, mówiąc o nauce zdalnej, nie miało na myśli skopiowania zajęć szkolnych w skali 1:1 do wirtualnej rzeczywistości.
Trzeba jasno podkreślić, że:
- organizowane nauczanie zdalne nie ma być kopią lekcji organizowanych w szkole;
- nie można sprawdzać obecności na organizowanych przez nauczycieli wirtualnych lekcjach;
- nie można wystawiać ocen za zadawane w trybie zdalnym prace;
- prace te nie mogą być obowiązkowe do wykonania;
- wirtualne lekcje powinny służyć utrwaleniu i powtórzeniu wiadomości; nie można realizować nowych tematów ani zalecać uczniom, aby sami takie tematy realizowali.
Jak wygląda to u Was w szkołach??? Można szukać podpowiedzi ??? |
Jacek | 16-03-2020 15:26:31 [#30] |
---|
Uczniów nie ma w szkole a podpowiedzi masz wyżej :-) |
Wioleta D | 16-03-2020 15:28:26 [#31] |
---|
Dzięki..u nas też nie ma uczniów..:) Chodzi bardziej o same treści w czasie nauczania zdalnego..Same powtórki i poszerzanie wiedzy?? Czy jednak ktoś wprowadza nowe treści programowe?? |
JarTul | 16-03-2020 19:19:45 [#33] |
---|
Czy nasi decydenci mają jakiekolwiek pojęcie o nauczaniu zdalnym (przez szkołę/przez nauczycieli)? ... porażka post został zmieniony: 16-03-2020 19:20:01 |
barwi | 17-03-2020 17:16:36 [#37] |
---|
Zasadniczo zasoby i materiały są na platformach i jet ich sporo , problem numer 1 to są problemy techniczne epodreczniki jest mocno obciążone nie można nic zrobić praktycznie podobnie wsipnet ale to zrozumiałe nagle taka ilość uczniów i nauczycieli i serwery padają |
barwi | 17-03-2020 17:28:33 [#38] |
---|
Platforma epodreczniki nie udostępnia poprawnie materiałów , czy nikt tego nie widzi w MEN ? czy nikt nie potrafi wyjaśnić tej "awaryjności" ? |
Jot | 17-03-2020 17:43:39 [#39] |
---|
Dzisiaj były problemy nawet z funkcjonowaniem poczty email... Wysyłało, a nie wysyłało tak naprawdę... |
Jot | 17-03-2020 18:49:31 [#40] |
---|
Jak wyobrażacie sobie nadzór dyrektora nad tym czymś? Macie jakieś pomysły?
A tak w ogóle wypadałoby dać każdemu nauczycielowi do domu laptop/o ile by się ich miało tyle/. Mam na myśli tych, którzy mają dzieci szczególnie te z I-III. Wyobrażacie sobie prace zdalną nauczyciela w domu jeśli będzie miał pod opieką swoje dzieci? Poza tym na telefonie to nie robota chyba i też sądzę jak wyżej- limit danych u większości uczniów, zresztą i niektórych nauczycieli też. W szkole? Też tego nie widzę jakoś. Była tabela z kuratorium, trzeba było napisać, ilu nauczycieli na L4 jest. Z tego, co wiem mógłby być niejeden na L4, bo są przeziębieni, ale że siedzą w domu, to nie biorą L4, tylko jakoś działają/ jak pozostali/ na miarę swoich i uczniów możliwości. Trudno to jednak nazwać szumnie nauczaniem zdalnym
|
Jot | 17-03-2020 19:01:49 [#41] |
---|
Mam na myśli tych, którzy nie mają elektronicznego dziennika oczywiście |
Daniel1208 | 17-03-2020 19:39:13 [#42] |
---|
A co z pracą uczniów , którzy w domu nie mają internetu? |
AnJa | 17-03-2020 19:40:45 [#43] |
---|
Wydrukujesz i dostarczysz.
Nie wiem tylko jak, bo poczta ogranicza godziny pracy. |
Marek Pleśniar | 17-03-2020 19:47:37 [#44] |
---|
nic
uczniowie i ich rodziny ocalą dłużej zdrowie - nic z tym nie zrobimy na razie
oświata nie naprawi całego zła świata w marcu 2020 |
Marek Pleśniar | 17-03-2020 19:56:15 [#45] |
---|
https://www.youtube.com/channel/UCXkeiZ2i3F_LeVnvjj4a07Q
e-szkoła dla maturzystów i kl VIII - brawo Kuj-Pom :-)
TYGODNIOWY PLAN ZAJĘĆ DLA ÓSMOKLASISTÓW
Wtorek (17 marca)
godz. 9.00- 9.30 - matematyka (prowadzi Anna Berent)
godz. 10.00- 10.30 - matematyka (prowadzi Anna Berent)
godz. 11.00- 11.30 - język angielski (prowadzi Aleksandra Kowalska)
Środa (18 marca)
godz. 9.00- 9.30 - język angielski (prowadzi Aleksandra Kowalska)
godz. 11.00- 11.30 - matematyka (prowadzi Tomasz Masłowski)
Czwartek (19 marca)
godz. 9.00- 9.30 - matematyka (prowadzi Anna Berent)
godz. 10.00-10.30 - matematyka (prowadzi Anna Berent)
Piątek (20 marca)
godz. 9.00-9.30 - język angielski (prowadzi Aleksandra Kowalska)
godz. 11:00- 11:30 - matematyka (prowadzi Tomasz Masłowski)
TYGODNIOWY PLAN ZAJĘĆ DLA MATURZYSTÓW
Wtorek (17 marca) 12.00-12.30- fizyka (prowadzi Zuzanna Niedzielska) 13.00-13.30 - historia (prowadzi Zbigniew Milkiewicz) 14.00-14.30 - chemia (prowadzi Bożena Brudka-Gniadkowska)
Środa (18 marca) 12.00-12.30- język polski (prowadzi Joanna Serocka) 13.00-13.30 - matematyka (prowadzi Tomasz Masłowski) 14.00-14.30- język angielski (prowadzi Monika Zalewska)
Czwartek (19 marca) 12.00-12.30 - historia (prowadzi Zbigniew Milkiewicz) 13.00-13.30 - WOS (prowadzi Marcin Empel) 14.00-14.30 - biologia (prowadzi Magdalena Lutowska)
Piątek (20 marca) 12.00-12.30 - język polski (prowadzi Joanna Serocka) 13.00-13.30 - matematyka (prowadzi Tomasz Masłowski) 14.00-14.30 – język angielski (prowadzi Monika Zalewska)
|
Jot | 17-03-2020 20:10:00 [#46] |
---|
Poleciłam wczoraj nauczycielom, aby to dzisiaj obejrzęli. Stwierdzili, że warto. Ja przejrzałam fragmenty. Jutro nasza ósma ma obowiązkowo oglądać:-) Wysłałam im link. Nie zdążyli dzisiaj transmisji, ale są dostępne filmiki- myślę, że nadal będą zamieszczane na bieżąco. Dziękuję na namiary:-) |
malmar15 | 17-03-2020 22:09:10 [#47] |
---|
Hm...
Co do zdalnego nauczania w okresie ostatnich 3 dni bardzo uaktywniły się firmy, które przygotowują nauczycieli do zdalnego nauczania poprzez zdalne nauczanie tychże
za symboliczną złotówkę (od 120 do 180 zł ;-) |
Elżbieta 3 | 18-03-2020 10:18:49 [#48] |
---|
Poprzez dziennik elektroniczny - wiadomości dla Opiekuna i Ucznia. Najpierw list polecający o roli matematyki w życiu codziennym, celu rozwiązywania zadań, konieczności systematycznej współpracy, później prośba o założenie zeszytu do wykonywania ćwiczeń. Codziennie zadaję proste zadania utrwalające z przerobionego materiału i proszę o rozwiązanie. Zapewniłam, że po powrocie do szkoły sprawdzę i ocenię. Oceny będą uwzględnione w średniej arytmetycznej na koniec roku szkolnego. post został zmieniony: 18-03-2020 10:33:36 |
kulka | 18-03-2020 10:42:53 [#49] |
---|
Mam mieszane uczucia bardzo. Jestem w kilku grupach nauczycielskich i wpisy, które widzę trochę czasami mnie osłabiają. Nauczyciele piszą, że np. dyr oczekują codziennie/co dwa dni sprawozdania co/komu /ile zsdamo/przesłano. Więc żeby móc coś w tym sprawozdaniu napisać, nauczyciele wysyłają uczniom i wysyłają...
Mam nadzieję, że nauczyciele, no i dyrektorzy zdają sobie sprawę z tego, że nawet jeśli dziecko pracuje, nawet bardzo intensywnie, to co innego jak pracuje tak w klasie, pod kierunkiem nauczyciela z innymi uczniami, a co innego jak zostaje z tym wszystkim SAM, w domu przy swoim biurku... Niektórych naprawdę to może przytłoczyć.
A zupełnie mnie zadziwił wpis nauczycielki przedszkola, która musi składać systematycznie sprawozdania z pracy zdalnej ze swoimi przedszkolakami.
Czy nie można zaufać nauczycielom? |
Zwojka | 18-03-2020 15:06:25 [#50] |
---|
Myślę, że obojętnie co zrobimy i tak zostaniemy ocenieni "odpowiednio". Zadajesz "źle", nie zadajesz "no tak mają wakacje i jeszcze im płacą!' U nas "pracujemy" i współpracujemy, widzę duże zainteresowanie rodziców i zaangażowanie dzieci (przedszkole) i równie dużą niechęć (do zdalnego uczenia się) zarówno rodziców jak i dzieci w szkole!
Dokumentować, czy nie? Przyda się to wcześniej czy później (ale to moje zdanie). |
|