Forum OSKKO - wątek

TEMAT: po prostu przykre
strony: [ 1 ][ 2 ]
Adaa16-01-2016 17:28:23   [#51]

Gabo kochaniutka, a jak sobie wyobrażasz ocenianie szkoły przez jej misję? To jest niewylkonalne.
Misja określa to co ludzie mają robić i czym się mają kierować ,to powód istnienia szkoły – a tych obszarów nie da się ująć w rygory administracyjne, czy ściśle prawne. Nie da sie tez tego zmierzyć. To jest kierunek, w którym mamy iść.

Spierałabym sie w co do pierwszej i podstawowej zasady w zarzadzaniu w Twoim ujęciu.
Bo chyba jest róznica w ocenianiu poprzez misje a w zarzadzaniu poprzez misję:-)

Gaba17-01-2016 10:26:43   [#52]

czemu niewykonalne?

Adaa17-01-2016 10:39:04   [#53]

hm... złego słowa uzyłam, bo w zasadzie wszystko jest wykonalne

ale czy obiektywne?

AnJa17-01-2016 12:29:39   [#54]

a nawet jeśli nie jest wykonalne to jest sprawozdawalne

AsiaJ17-01-2016 23:32:28   [#55]

Ad vocem do przedmówców

Na pierwszy rzut Nassssy:

"Czy możliwość porównania wyników naszych uczniów z sąsiednimi szkołami to mało?"

To o wiele za dużo, bo każdy rozsądnie myślący wie, że takie porównanie na sensu. Porównywać można rzeczy, jednostki  porównywalne. Każda szkoła jest inna, bo ma innych uczniów, innych nauczycieli, inny Statut, a w nim zasady oceniania, inne warunki pracy...itp.
To oczywista oczywistość, a jednak.. porównania i rankingi hulają:-) w
 żaden sposób nie wpływając na podniesienie jakości ani tej, ani innej szkoły.

Badajmy, mierzmy swój własny wynik i progres, bez porównywania go, z wynikiem innych szkół.

ola 1318-01-2016 00:06:26   [#56]

AsiaJ, nawet gdyby statuty miała takie same i takie same budynki (np. kiedyś tysiąclatki budowane wg. jednego projektu) i takie same podręczniki, programy i co tam chcesz materialnego. To każda szkoła i tak byłaby inna.

Nassssy18-01-2016 18:00:49   [#57]

Asiaj, wyjaśnij mi, dlaczego nie jestem rozsądnie myślący jak każdy...
Bo argumenty, które przytaczasz dalej (...innych uczniów, innych...) uzasadniają różną oceny tego wyniku. Średnia 37,2 dla jednych szkół będzie sukcesem, dla innych porażką. I tak być powinno. 

Natomiast zamiast tłuc termometr, należy rozmawiać nad tym jak spowodować aby laicy nie uzurpowali sobie prawa do oceniania szkół jedynie na podstawie wyników egzaminu. Takie postawy należy wytykać, wyśmiewać, lekceważyć i w żaden sposób nie wzmacniać naszymi działaniami.

Jacek18-01-2016 18:08:01   [#58]

Mentalność... nie dorośliśmy do tego po prostu.. Wyniki egzaminów i sprawdzianów były porównywane tak samo jak literki w ewaluacji.

Adaa18-01-2016 19:18:22   [#59]

Nassssy ..." Natomiast powinni zawsze otrzymywać od specjalistów (czyli do nas) jasny komunikat, że to fragmentaryczne, uproszczone i niesprawiedliwe osądzanie pracy szkół."

Ok, załózmy, że za kazdym razem dajemy taki komunikat - daję ja - choc mam wysokie wyniki, daje kolega , który ma wyniki niskie.

Jak to sobie wyobrażasz?,że powiem "Szanowni Państwo mimo, ze mam wysokie wyniki to uważam, że  nie możecie porównywac mojej szkoły ze szkoła kolegi bo to fragmentaryczne, uproszczone i niesprawiedliwe?"

A moze kolega ma powiedzieć " Szanowni Państwo nie mozecie porównywać mojego wyniku z wysokim wynikiem szkoły kolezanki bo to fragmentaryczne, uproszczone i niesprawiedliwe"

Gdy w przyszłym roku sytuacja sie odwróci?;-)
Fajnie będzie odebrane. Własnie to doprowadzi do tego, że ktos wytknie, wysmieje, zlekceważy .

Rozawiałam z Asią Berdzik i tu sie z nia zgodzę.
Jesli juz zaczęto kombinować przy sprawdziane to powinno zostać to narzedzie, ale stosowane np. do 10% szkół w danym roku. Reszta niech sobie (jak chce) robi swoje i ma porównanie (dla siebie).

Marek Pleśniar18-01-2016 19:18:34   [#60]

https://www.facebook.com/thisisinsider/videos/1502768973363829/

 

AsiaJ20-01-2016 12:11:05   [#61]

Nassssy nie napisałam nigdzie, że nie jesteś "rozsądnie myślący jak każdy...". Ponadto wcale tak nie uważam. Dyskutujemy sobie tu, po prostu:-)

Jestem przeciwna ocenie wyniku, takiego, który się porównuje z wynikami innych szkół.
Takie porównania nie mają sensu, bo one prowadzą do tworzenia rankingów.

A pytanie zasadnicze jest takie, jeśli już mamy wynik, to do czego go odnieść? 

rzepek20-01-2016 12:30:23   [#62]

Od zawsze negowałam rankingi szkół -bo to ubliżające i poniżające dla nauczycieli, dyrekcji, uczniów...Może walczą o to szkoły, które chcą błyszczeć w środowisku i walczą w ten sposób o klienta. Ale my, małe, wiejskie, obwodowe szkółki, do których trafiają uczniowie z przypadku, róznych patologii,obojętności rodziców, analfabetyzmu w rodzinie...Raz miałam średnią ze  sprawdzianu 35 pkt, innym razem  -16 pkt (taki rocznik, same opinie z ppp).I o czym to świadczy?? O niczym. na pewno -nie o poziomie szkoły. Ci sami nauczyciele, te same programy, ewaluacje, dokształcanie... a wyniki-niezależne od wszystkiego. Od dzieci i ich  chęci. A do prowadzenia pensjonatu na Podhalu  albo do pasienia owiec nie trzeba kończyć UJ. I nic nie zrobię:(

Kilka lat temu na zebraniu wszystkich dyrektorów z 2 powiatow prowadzący publicznie wymienił szkołę, która miała najniższy wynik ze sprawdzianu.Jak się czuł wtedy dyrektor??A jest to bardzo dobra szkoła, ma wysokie wyniki. raz się nie udało. Wstrętne!

Gaba20-01-2016 12:57:47   [#63]

gdy nie podawałam punktów, a nawet odmiawiałam, bo próba była za mało - odpowiedziała mi matka publicznie, że nie mam sie czym pewno pochwalić...

Nassssy25-01-2016 17:17:59   [#64]

Masz rację Adda, tekst "Szanowni Państwo mimo, ze mam wysokie wyniki to uważam, że  nie możecie porównywac mojej szkoły ze szkoła kolegi bo to fragmentaryczne, uproszczone i niesprawiedliwe?" brzmi idiotycznie. Mimo, że mówi prawdę. Zastanawiam sie czemu tak brzmi, choć mówi prawdę.

Ta dyskusja jest dla mnie ważna, bo uświadamia jak bardzo rankingującym społeczeństwem jesteśmy i może pozwoli dostrzec nam w tym również długofalowy efekt stosowanego systemu oceniania. Taka refleksja byłaby dobrym uzasadnieniem do myślenia o zmianach w tym obszarze. 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]