Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Tematy na Konferencję OSKKO
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
Marek Pleśniar01-12-2003 20:21:44   [#01]

Trwają równolegle prace nad zaproszeniem skutecznie gości oraz logistyką.

W tym wątku zajmiemy się ostatecznym wspólnym dopracowaniem tematów na konferencję. Liczymy na Waszą współpracę. Może też uaktywnią się forumowicze z OSKKO, którzy rzadko piszą. Bardzo też zachęcam do zabrania głosu uczestników Forum nie należących jeszcze do OSKKO. Zalezy nam na oglądzie reprezentatywnym dla środowiska w jakim pracujemy.

W gronie: Zarząd i KR ustaliliśmy takie zagadnienia:

Temat ogólny konferencji:

Rola Kadry kierowniczej  w jakościowym rozwoju szkoły

 

Proponowane tematy - po dyskusji w zarządzie i przeglądzie inicjatyw oskko:

  1. Prace nad Kodeksem Etycznym (analiza i rozwój kodeksu po doświadczeniach z prac podczas poznańskiego KKDS)
  2. Status dyrektora (nie tylko w obszarze prawnym ale i spolecznym. Temat do rozwinięcia na przyszłorocznym KKDS)
  3. Możliwości i ograniczenia dyrektora w realizowaniu wychowaczej funkcji szkoły.

  4. ........................................ (tu prosimy o propozycję uczestników Forum)

 

Prosimy o głosy, pytania, interwencje. Przede wszystkim potrzebujemy propozycji tematycznych dla czwartej grupy.

PawełR01-12-2003 20:29:09   [#02]

Tak, to niezmiernie ważne, a ja często myślę nad tym, jak wiele mam ograniczeń i jak mało możliwosci realizowania funkcji kierowniczej, co związane jest z KN, dlatego proponuję:

4. Możliwości i ograniczenia realizowania kierowniczej funkcji dyrektora.

Karolina01-12-2003 20:33:23   [#03]
4. Mozliwości i ograniczenia dyrektora w zapewnieniu prawidłowej edukacji dzieci specjalnej troski.
RomanG01-12-2003 20:40:49   [#04]

Ten trzeci temat

Bomba!
ewa01-12-2003 20:54:26   [#05]

roman

a te dwa pierwsze to nie? ;-))
Karolina01-12-2003 20:58:23   [#06]
a 4? ;-)
ewa01-12-2003 21:01:22   [#07]

czwarty :-)))

też :-))
na razie dwa czwarte zobaczymy co dalej, ja juz mam cichego faworyta z tych dwóch :))
Marek Pleśniar01-12-2003 21:14:23   [#08]
zapraszamy wszystkich!! To tematy pierwszej naszej dużej konferencji!!
Małgosia01-12-2003 22:53:51   [#09]

może po prostu...

Możliwości i ograniczenia dyrektora.

Koniec. Kropka.

Po co ciąg dalszy? To dotyczy przecież całokształtu.

hania01-12-2003 23:19:34   [#10]

temat 4

Karoliny - uważam za niezmiernie ważny! Popatrzcie ile dyskusji tu było....

to problem i dyrektorow, i rodziców, i - od tej nieszczęsnej finansowej strony - organów prowadzących. A i problem współpracy z PPP..

Jestem za!

Jakby tak przepytać dyrektorów, co mogą a co nie.... czy dobrze im w tej kwestii z istniejącymi wykładniami prawnymi...., wyjaśnieniami poradni...rodzicami zagubionymi często w tym wszystkim ( bo jak się nie zgubić?) No i te różne podejścia i interpretacje w różnych miejscach Polski... Moim zdaniem warto to zebrać "do kupy" w spotkaniu naszym na żywo.

Małgoś01-12-2003 23:48:56   [#11]

myślę sobie popisując tak ...na brudno

bo chodzi za mna pewna idea podszyta niepokojem...

i tak z wyrachowania i ekonomicznie kombinuję sobie :-) -

przyjedzie tam (na Zjazd) sporo ludzi

będa tworzyc w ramach organizacji waznej i szumnej (toz to sama kadra menadżerska - cos jakby ...lobby)

więc może jakies pieczenie upiec na tym ogniu

wyjść z czymś podanym na talerzu i wrzucić na stół ministerialny, sejmowy - taki przy którym decydenci debatują i decydują

wszystkie poruszone tematy sa ważne, istotne i bliskie każdej szkole

ale jakby tak pokusic się o sformułowanie poważnego celu - nadrzędnego

"Co my dyrki i dyrkowie chcielibysmy mocno i bardzo?)

A może TO okazać się wspólne dla wiekszości

jak np. problem autonomii szkoły

Nie wiem jak Wy, ale ja rozpieszczona przez kilkanascie lat swobodnego decydowania o pryncypiach i pierdołach zaczynam czuć zaciskająca się pętlę (biurokracja, nadzór, kontrole, narzucane interpretacje prawa, brak dyskusji, presja rankigów itp.) z ... a wolałabym inaczej

bo  jak KTOŚ dal mi te funkcje to niech mnie sądzi po wynikach (zewnętrznych), ale niech rózne czynniki nie ingerują w procesy prowadzące do tych wyników (chyba że jakies skargi, odwołania itp.)

Dlatego ja chętnie (egoistycznie i interesownie) dorzuciłabym temat o roboczym tytule:

 Autonomia szkoły. Granice prawne. Czynniki ograniczające swobodę decyzji. Perspektywy. Czy i jak walczyć o niezalezność? szkoły ?

hania02-12-2003 08:34:40   [#12]

to co Małgoś

mieści mi się chyba w haśle "status dyrektora". Może wystarczy przeformułować temat, bo chyba zawiera on właśnie i granice prawne i tą zaciskającą się pętlę:-))
majra02-12-2003 08:43:37   [#13]

a może finanse

Każdy z nas wie, że w naszym spauperyzowanym społeczeństwie - ten ma władze kto ma pieniądze, a dyrektorzy ich nie maja, bo nimi nie rządzą. Może tą sprawę poruszyć - współpraca dyr. z Samorządami.
beera02-12-2003 09:18:35   [#14]

autonomia szkoły

to temat w zarządzie omawiany .

Jest bardzo szeroki, a w nim mieści się wiele innych.

jeśli przypatrzycie się tematom zjazdowym, zauważycie, ze one mieszczą się w w tym podanym przez nas a także w tym dotyczącym autonomi.

Bowiem zjazdowa konferencja ma stanowić punkt wyjscia do olsztyńskiej VI KKDS, ktorej główny temat ma iść właśnie w kierunku autonomii szkoły.

W tej autonomi mieści się wiele kwestii, warto je po kolei omowić, dążąc do podsumowania

Marek Pleśniar02-12-2003 11:46:17   [#15]
yhm - o autonomii rozmawialiśmy w związku ze strategią osko na olsztyn. Tematy miętnowskie częściowo wchodzą w to
agabu02-12-2003 12:20:18   [#16]

o autonomii

szkoły decyduje moim zdaniem status dyrektora. Temat Małgosi ogarnia wszystko. Jestem za.
agabu02-12-2003 12:25:00   [#17]
może tak: Możliwości i ograniczenia działań dyrektora we wszystkich obszarach pracy szkoły?
beera02-12-2003 12:28:12   [#18]

powtarzamy:-)

tamt ogólny konferecji został już podany.

Szukamy  czwartego, bądź nawet piątego, ktore się wpasują w ogólny pomysł.

Nawet nie tyle szukamy, co proponujemy by wybrać te dla nas obecnie ważne.

Autonomia szkoły to temat na VI KKDS i w tym temacie mieścić się będą różnorodne zagadnienia, w tym status dyrektora ( rozpoczęty podczas zjazdu) i wszelkiego innego rodzaju uwarunkowania.

Na zjeździe chcielibyśmy dać fundament do dyskusji podczas VI KKDS. Nie ma sensu dyskutować zawsze od początku.

OSKKO ma szanse zapoczątkować PROCES oddziaływań.

beera02-12-2003 12:34:06   [#19]

kurcze...

powiem szczerze:-)

WSZYSTKIEGO to się nie da zrobić...

Nie obraźcie się- plizzzz

Okreslmy calość i dotknijmy kilku rzeczy, potem kolejnych kilku i kolejnych.

Oczywiscie nie zamierzam się spierać o temat głóny- on może brzmiec tak, czy tak. Nie chodzi mi o moją rację :-))

Chodzi mi tylko o naszą świadomość, że teraz , na zjeździe- co ustalilismy w gronie zarządu i KR zajmiemy się czymś, co zaprocentuje w kwietniu, da bazę do kolejnych dyskusji.

Karolina02-12-2003 14:24:39   [#20]

Nie jestem dyrektorem i chyba nie mam w planie być...ale ;-))))

Rozumiem argumenty Asi.

Temat ogólny jest tematem ogólnym - przecie, że chodzi o autonomie dyrektora - we wszytkim... jednak czy naraz wszystko się da omówić, sprecyzować, iśc z tym dalej w świat? Pewnie nie, dlatego musza być sprecyzowane obszary, które będą omawiane po kolei.

Dziekuję tym, którzy popierają moją propozycję tematu, dla mnie jest ważny. Rzoumiem, że nie dla wszystkich to samo w jedym momencie jest ważne. Gdybysmy mieli kilka innych propozycji bardziej uszczególowionego tematu 4 - moglibyśmy sobie tu pogłosować - co bierzemy ;-)

Marek Pleśniar02-12-2003 14:30:09   [#21]

już śpieszę z pomocą:-)

To może jakaś i moja wina - w kwestii precyzji wyjaśnienia w poście #1 - jaka jest koncepcja przedsięwzięcia.

Teamat główny chyba okazał się brzmiącym za szeroko - masz asiu rację że nie musi on brzmieć koniecznie jak brzmi. To Twoja i moja, hmm, robota bośmy go spisali tak podczas przygotowywania materiąłu na zarząd. Stąd niniejsze wyjasnienia:-)

Dlatego proponuje poddać pod osąd uczestników forum brzmienie wiodącego ogólnego tematu. Ale o tym na koniec - jak wyjaśnię ponownie i szerzej zamysł całości. 

=============

Kierunek działań OSKKO co do konferencji na pierwszą połowę 2004r został wydyskutowany jesienią - począwszy od zebrania w Dobczynie, a skończywszy na ostatnio trwającej dyskusji Zarządu i KR.

Działania były dość logiczne:

prześledziliśmy co nurtowało dyskutantów Forum oraz rozmówców na rozmaitych spotkaniach i wyłapaliśmy tematy naszym zdaniem dobre do załatwienia podczas konferencji zimowej, bądź do rozpoczęcia, otwarcia na dalsze działania.

Trzeba tu mieć na uwadze fakty:

  • konferencja zimowa jest dość krótka, to popołudnie w sobotę  i przedpołudnie nazajutrz.
  • przed nami konferencja KKDS w Olsztynie - pełne 2 a może i 3 dni. Kwestia autonomii szkoły celowo - jako ogromnie szerokie i ważne zagadnienie, wymagające też wsparcia czynników społecznych i odniesienia się rządowych pozostawiona została własnie na Olsztyn. Problem ten funkcjonuje od dłuższego czasu. Zagadnienia konferencji w Mietnem otwierają pewne tu obszary.

Tematy możliwe więc do zrealizowania na poważnie wybralismy mając na uwadze powyższe fakty.

jeszcze raz tematy i wyjaśnienie dlaczego je Zarząd wybrał:

  1. Prace nad Kodeksem Etycznym - musimy Kodeks zmodernizować i forsować. KKDS w Poznaniu  wykazała potrzebę powaznej pracy nad nim. Inaczej po co rok temu go uchwalilibyśmy?
  2. Status dyrektora - to kluczowe dla grupy zawodowej kadry kierowniczej zadanie
  3. Możliwości i ograniczenia dyrektora w realizowaniu wychowaczej funkcji szkoły.To zagadnienie, że tak powiem, potoruńskie. Jak szkoła ma i może wychowywać. Co może. Forum w tej chwili głównie żyje aspekatmi tego i innych zdarzeń.

  4. temat czwarty - pragniemy by była to kwestia wybrana przez Forum oraz statutowo istotna

 

Co do ujęcia wszystkiego co dyrektorskie - we wszystkich obszarach pracy dyrektora - w jednym temacie - nie bardzo widzę możliwośc pełnej realizacji w dwie godziny pracy grup sobotnich.

 

 

Wracając do tematu wiodącego.

-----------------------------------------------

Po tym co wyjaśniłem, proponuję poddać pod dyskusję temat wiodący, ogólny:

Rola Kadry kierowniczej  w jakościowym rozwoju szkoły

 

Pomóżcie proszę w zreczniejszym ujęciu tego co wynika z zagadnień konferencyjnych

Karolina02-12-2003 14:31:09   [#22]
oo.. Marek! ;-)
Marek Pleśniar02-12-2003 14:44:45   [#23]
o, karolina:-)
Rycho02-12-2003 14:44:51   [#24]

dla mnie

temat jest OK.

Obejmuje wszystkie trzy zaproponowane tematy. I czwarty dla niego tez pewnie bez problemu sie znajdzie.

PawełR02-12-2003 15:06:19   [#25]

Albo zaproponuję:

Co zrobić, żeby awans był motywacyjny i aby pamiętało się go na wieki?

Teraz chcą go co niektórzy zapominać ;-)

Ale to jest problem ten awans, to wchodzi w kierowniczą funkcję dykrektora, bo jakie tak naprawdę ma dyrektor instrumenty motywacyjne?

Jak moze kierować zespołem? mówi się tylko o jego zdolnościach do tworzenia zespołu itp. , ale tak naprawdę kierowanie to podstawa, a KN wiele ogranicza. Choćby awanse, o których chce się zapomnieć.

Marek Pleśniar02-12-2003 19:08:19   [#26]

nie przegapcie proszę tego wątku!! Potrzebujamy Was.

Alfred02-12-2003 19:14:42   [#27]
No to proponuję zabrać się za art.29 i  42 KN. Ściśle koreluje z gorsetem dyrektora oraz garniturem nauczyciela i szkoły. W co się ubrać? Jaki projekt przedstawić MENiSowi?
zgredek02-12-2003 22:19:22   [#28]

A gdyby tak

4. Dyrektor przewodnikiem nauczyciela na drodze do sukcesu.

Hasło bardzo szerokie, ale można podzielić je na części i na przykład na konferencji w czasie tych tylko dwóch godzin zająć się problemem:

a) ujednolicenie zasad postępowania dyrektora szkoły wobec nauczycieli przygotowujących się do uzyskania wyższego stopnia awansu zawodowego.

Uff ;-)
Krystyna Za02-12-2003 22:24:59   [#29]

a może coś z tych materiałów??? :-)

http://www.scdidn.siedlce.net/zagrozenia0.htm

hania03-12-2003 08:27:47   [#30]

Krysiu

byłaś na tym?

poczytałam sobie - sporo ciekawych rzeczy..... pod temat 3 - wychowanie podchodzi. Tyle, że , jak rozumiem - nam jako OSKKO najbardziej chodzi o rolę w tym wszystkim kadry kierowniczej, czyli dyrekcji szkoły. Myślę, tak na gorąco, po pobieżnym przejrzeniu tych materiałów pokonferencyjnych, że dałabyś radę wyłuskać, gdzie w tym wszystkim jest rola i udział dyrektora szkoły.. przydałoby się:-)))

i jeszcze: niezależnie od tego, że część członków OSKKO ( wtym niżej podpisana)nie jest dyrektorami (i ja - jak Karolina - chyba nie mam w planie być;-)) to rola kadry kierowniczej nie pozostaje dla nich (i dla mnie) bez znaczenia. W końcu, ostatecznie, w wielu sprawach i momentach do tegoż dyrektora się odwołujemy, oczekujemy wsparcia, rady,to jego rolą - w ramach obowiązującego prawa jest to i owo w szkole zapewnić, umożliwić realizacje...... I ja jako nauczyciel, chce wiedzieć, co do czego mogę się dyrektora czepiać;-)) czyli co powinien, co może a czego niestety nie. A poza tym - nauczycielem się jest, dyrektorem się bywa:-))

A  jakościowy rozwój szkoły ma związek z wieloma aspektami szkolnej rzeczywistości i wszystkich tu nie obejmiemy.

przybliż Marku - niezorientowanym niedyrektorom, jak ja, hasło 2 - wokół czego konkretnie....

I nadal popieram Karoliny temat - jakość szkoły to także jej stosunek, praca z dziećmi specjalnej troski. A tych - jak gdzieś zauważyła Karolina i jak widzę wokół siebie, na szkolnych podwórkach coraz więcej.

Kusi też temat związany z rolą dyrektora w kierowaniu zespołem - ale to wchodzi, jak zazanczył Paweł w obszar jakości związany z organizacją i kierowaniem szkołą (planowanie pracy, struktura organizacyjna, kierowanie zespołem ludzi, system nadzoru, baza, finanse) - czy nie tu czasem o ten status dyrektora chodzi??

No i jak nas będzie ze 300, to w ramach 4 grup mogłyby w tym układzie powstać mniejsze grupy, zawsze efektywniejsza praca jest (a może tylko w którymś temacie/tematach, tych szerszych nieco....

No i na pewno uda się nam wypracować "materiały pokonferencyjne". które można będzie rozpowszechnić(mamy gdzie - net i media), pchnąć dalej... Zdajecie sobie sprawę, że 2 godziny to niewiele.... myślcie więc, co przygotować, z czym już tam, do wybranej grupy przyjechać..(dobrze gadam, Marku, Asiu?)

 

o kurka - ale się rozpisałam.....:-))

beera03-12-2003 08:38:27   [#31]

podoba mi się

zabranie się za awans

nasze- dyrektorów stanowisko na ten temat. Nie wiem tylko, za to co jest warto by, czy za to, co będzie..

Bardzo mnie też kuszą dyrektorskie ograniczenia w związku z dziećmi niepełnosprawnymi.

Powiem Wam w zaufaniu, ze jeden z moich uczniów NIE realizuje obowiązku szkolnego, bo nie otrzymał godzin na tę realizację. Przepychanki pismowe trwają od września. Jest już na mnie skarga w KO. A co ja moge zrobić, gdy nie mam przyznanych godzin?
Czy przyznawanie tych godzin, skoro sa obligiem, powinno być w gestii Samorządu?
aaa tak sobie ponarzekalam :-)

beera03-12-2003 08:43:19   [#32]

nie odświeżyłam:-))

i nie zauważyłam hani:-)

pewnie, ze dobrze!

Zresztą 4 grupy to nic ścisłego- jesli są tematy interesujące, może ich być i 6 ( tak, Zarządzie?).
Wszystko tu zalezy od nas i od naszych chęci...

Będzie nas ( liczymy tak) ze 200 osób. Mysleliśmy, że grupy mogą się zająć tymi samymi tematami ( to jest interesujące, bo często z takiej pracy powstają różne wnioski) ale przeciez nie musi tak być, jesli jest coś innego, co nas interesuje.

Marek Pleśniar03-12-2003 10:34:32   [#33]
i mi podoba mi się i awans i dzieci ze special needsami:-). Jeśli są dobre tematy, ważne i potrzebne - ograniczanie mechanicznie tego liczbą grup byłoby błędem. jest nas wielu, znajda się i prowadzący i uczestnicy. Bardzo mnie ucieszyło to:-)
Helena S03-12-2003 13:29:57   [#34]

kwestia awansu w kontekście jakości -jak najbardziej! W końcu chyba po to miał być, żeby podnieść ofertę szkoły. Problemu dzieci niepełnosprawnych może nie dokładać w proponowanej tematyce - jest za ważny i za szeroki żeby był na dokładkę. Powierzchowność z braku czasu może dać tylko pozory podejmowania tematu. A chyba nie o to chodzi? Jak sądzisz Karolino? Asiu? Może przygotować odrębną konferencję tematyczną? Dołożyć w niej aspekt skuteczności poradni ped-psych: jak pomagają, dlaczego tak powoli działają, jak jest a jak być powinno? zebrać stan prawny, zobaczyć gdzie są luki, Tu by także można przeanalizować obowiązek szkolny.

daganka03-12-2003 13:54:26   [#35]
A mnie kusi dyskusja na temat roli dyrektora w tworzeniu wizerunku szkoły w kontekście współpracy z lokalnymi mediami-zasady!Choć jako ped.specjalny chętnie porozmawiam o dzieciach niepełnosprawnych , szczególnie po ostatnich zmianach w orzecznictwie
Krystyna Za03-12-2003 20:05:31   [#36]

haniu..

Byłam na tej konferencji, nareszcie coś konkretnego słyszałam :-)

pozdrawiam serdecznie!

Alicja 5503-12-2003 21:03:13   [#37]
A może dyrektorzy znaleźliby odpowiedź na pytanie:

Jak  uczeń ma zdać nową maturę i dostać się na studia, jeśli w programie nauczania liceum profilowanego nie ma żadnego przedmiotu na poziomie rozszerzonym?
Małgosia03-12-2003 21:10:12   [#38]

proponuję

Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły

Przydałoby się trochę o roli PR w zarządzaniu, specyfice PR w instytucji non-profit, jaką jest szkoła, formach promocji wewnętrznej i zewnętrznej, kontaktach z mediami, planowaniu kampanii promocyjnej no i wreszcie o dyrektorze jako wizytówce szkoły. (juz wyżej ktoś proponował coś w tym stylu)

Zola03-12-2003 22:48:10   [#39]

Mnie podoba się kwestia awansu np.  "Rola dyrektora na drodze awansu nauczycieli"  a jeszcze lepiej na drodze rozoju zawodowego nauczycieli, żeby  wraz z uzyskaniem stopnia awansu ten rozwój się nie kończył  

"Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły"  też jest dobre
i jakoś cały czas mi wychodzi ,że to wszystko w jakims sensie mieści się w statusie dyrektora, w uregulowaniach prawnych jego osoby

Janusz Pawłowski03-12-2003 23:19:13   [#40]

Też mi się podoba ta "Rola dyrektora na drodze".

Od razu nasunęła mi się analogia: "Rola znaków na drodze".
Czyli np podtematy:

  • Dyrektor na drodze (awansu), w roli znaku zakazu (choćby zakaz wywalania niegrzecznych dzieci z sali)
  • Dyrektor na drodze (awansu) w roli znaku nakazu (nakaz uczestnictwa, nakaz pisania planów wynikowych, ...)
  • Dyrektor na drodze (awansu) w roli znaku informacyjnego (za 90 km ... tzn. dni komisja), ślepa droga (beznadziejne sprawozdanie), niebezpieczny zakręt (nie podskakuj) - no i przede wszystkim: UWAGA! DZIECI NA DRODZE!.

Próbuję znaleźć jakąś analogię do tego, coby rozwój nauczyciela nie kończył się wraz z uzyskaniem stopnia.
Hm ... Jakoś nie potrafię znaleźć.
Bo jak ja dojadę samochodem do miejsca przeznaczenia, to jakoś tak ... no ... dojechałem ... to po co miałbym jechać dalej ... i gdzie?
Innymi słowy - w imię czego - jakich motywacji - coś proponujecie?

No ... jak się tak ten dyplomowany będzie dalej rozwijał ... i dalej ... i jeszcze dalej ... to co on z tego będzie miał?
Satysfakcję? No ważna dość rzecz, ale ...
Jaką rolę w podniesieniu owej satysfakcji ma pełnić dyrektor? Mnie się nasuwają tylko dwie myśli - szmal, albo awans - jednego, mówicie nie ma, a drugi powodowałby wysadzenie dyrka z fotela.

Trudna sprawa. ;-)))

Marek Pleśniar03-12-2003 23:23:56   [#41]

:-)))))

Janusz nam ożył:-)

Też nie potrafię znaleźć tego co po stopniu. Tacy trójfazowi nauczyciele z nic pośrodku:-)

PawełR03-12-2003 23:24:17   [#42]

Januszu

Ty to tryskasz humorem, tak czekałem, kiedy sobie "zakpisz" :-))))))

Dyrektor na drodze przechodzącej w autostradę (taki znak), a przecież moze wykolegoiwac nie dyrektora ten nauczyciel, ale samego kuratora lub ministra jak sie rozpędzi, bo jak w 7 lat dyplom, to w 10 kurator, a w 14 minister i tu mu raczej zabraknie

:-)))))))

Zola03-12-2003 23:35:11   [#43]

wy mi tu kurcze słówek nie wyłapujcie, bo problem jest  poważny
co ten dyrektor może, żeby nauczyciel sie rozwijał,
nie chcę ,żeby po dyplomowaniu tylko klapa, rąsia, goździk i szlus
no i czemu nie miałby byc  dyrkiem , to dla wielu możliwośc podjęcia wyzwania, motywacja, własnie klejny awans
jeśli wysadzi z fotela dyrka , kuratora , ministra w (znowu) drodze uczciwego konkursu, to nie mam nic przewko temu
ale fakt kłaniają się znowu finanse, standardy zatrudnienia, standardy na stołku dyrektorskim, standardy pracy szkół w ogóle

PawełR03-12-2003 23:38:41   [#44]

Zola na Ministra!!!

:-)))))))))))))))))))))

Ja tam cały czas o tym kierowaniu, a to też związane z drogą, ja własnie rzuciłem pomysł o funkcji kierowniczej, bo z tą jest kiepsko, właśnie pracuję nad małym referacikiem na ten temat.

Małgosia03-12-2003 23:40:31   [#45]

i jeszcze...

...co zrobic, żeby dyrektorzy nie dawali pozytywnych ocen dorobku "jak leci" tylko żeby mieli odwagę...

To w szkole powinno się połozyć szlaban tym, którzy dyplomowani być nie powinni. Wszak to dyrektor zna człowieka, a nie komisja (choć wkrótce i komisja pewnie pozna, ale tylko powierzchownie, nie przy pracy).

Marek Pleśniar03-12-2003 23:45:22   [#46]
Podoba mi się to zdanie Małgosi o odwadze... Czyli awans:-)
Janusz Pawłowski03-12-2003 23:49:46   [#47]

Nie denerwuj się Zolu.

To był tylko taki wybryk.
Wpadłem na chwilę, zobaczyłem: Zola coś napisała ... wróciły wspomnienia ... rozmarzyłem się ... więc coś tam napisałem. ;-)))

Ale nie martw się - nie mogę jeszcze wrócić na forum, bo nie daję rady czasowo - nie będę Wam jeszcze przez jakiś czas dokuczał. ;-)))

Ale za pół roku ... ho! ho!
Znów podniosę adrenalinę w kilku(nastu-dziesięciu) niechętnych sercach i przypomnę, kto tak naprawdę wredny jest i kogo zabić to mało, bo cierpień można mu tym zaoszczędzić. ;-)))

Renata03-12-2003 23:53:54   [#48]

No dobrze, no wszystko cacy.;) Ale czemu nikt nie proponuje tematu z TI???;) Czyżby wyrażanie swych sądów, polemik, wszelakich dyskusji na naszym forum spowodowało wrażenie, że w każdej szkole szeroko otwarto już drzwi na komputerowe szaleństwa? Ha! Czy cała kadra już stosuje TI, zarządza z TI, buszuje po Internecie w poszukiwaniu odpowiednich informacji? I nie znajdzie się już nikt z kadry, który tylko napawa się widokiem kompka w swoim gabinecie???;) A uczniowie, także i niepełnosprawni, co mamy im do zaoferowania w szkole droga kadro? Może warto podyskutować i o tym...:)

Proponuję temat: Technologia a nowy model oświaty

a w tym:

- kierunki rozwoju,

-reakcje wobec rozwoju technologii,

-skuteczność technologii w szkole,

- technologia i wartości.

I oczywiście bardzo popieram jeszcze temat Karoliny...:)

Gaba04-12-2003 00:02:49   [#49]

a czy będą grupy dyskusyjne, bo tak wszyscy o wszytskim... to nie bardzo... ta dwusetka... czy będzie sobie można wybrać grupy dyskusyjne...

 

pytam o formułę spotkania!

Janusz Pawłowski04-12-2003 00:13:50   [#50]

O Gaba!

Wróciły wspomnienia ... ;-)))

Nie Gabo - nie będzie żadnych grup.

Formuła będzie taka:

Przez mikrofon, jednocześnie, kilka osób otworzy kilka tematów - będą się przekrzykiwać, coby ICH temat podjęło jak najwięcej uczestników.

Potem wszyscy - jeden przez drugiego będą wywrzaskiwać swoje poglądy.

Zatrudni się kilkunaście stenotypistek, które to wszystko spiszą, coby potem ogłosić oficjalne stanowisko OSKKO w poruszanych tematach.

To bardzo nowoczesne i wydajne czasowo rozwiązanie - każdy może jednocześnie uczestniczyć we wszystkim i na każdy temat się wypowiedzieć bez skrępowania.

Tak przynajmniej zrozumiałem przeczytawszy niniejszy wątek - czyżbyś zadając swe pytanie go nie przeczytała?

;-)))

No ... na mnie czas. ;-))

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]