Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Napisałam plan nadzoru pedagogicznego :-)
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ][ 7 ]
gosiaes202-11-2009 20:16:41   [#01]

Na razie widnieje piękny nagłówek.

Hmmm... może teraz trzeba zmontować jakąś tabelę.......

Jak myślicie - ile kolumn, ile wierszy..........;-)))))))))))))

To będzie mój pierwszy plan nadzoru - do dzieła!!!

fredi02-11-2009 20:23:30   [#02]

dawaj do wymiany

Szkolny Plan Nadzoru Pedagogicznego

AnJa02-11-2009 20:25:27   [#03]

na razie zastosuj; wstaw tabelę, ilośc wierszy;2, ilośc kolumn:5

w pierwszym wierszu wpisz kolejno w nagłowkach kolumn: l.p., co?, kto?, kiedy? uwagi

w drugim zacznij od: 1.

i poczekaj na kolejne rady

forum po to jest:-)


post został zmieniony: 02-11-2009 20:26:09
Power402-11-2009 20:29:08   [#04]

:-))))))))))))

Power402-11-2009 20:33:28   [#05]

zafiniszuję jutro lub pojutrze dokonując korekt i uzupełnień , na dziś więcej nie robię, co za dużo to niezdrowo :-) myślę że i tak poszło mi sprawnie

a skoro nie ma wzorcowego, to mój musi być ok,jest zgodny z moimi oczekiwaniami:-))))

gosiaes202-11-2009 20:46:13   [#06]

hihihi - Power4 podaj proszę trochę porad, ponieważ, albowiem, gdyż ---- deko się zakorkowałam;-)))

AnJa - liczę na kolejne wskazówki od Ciebie. Te baaaardzo mi się przydały;-)

AnJa02-11-2009 20:50:23   [#07]

1.harmonogram ewaluacji

2. plan kontroli

3.działania w zakresie wspomagania

Bas02-11-2009 20:55:15   [#08]
2 i 3 mam (nawet zrealizowane przed planem, jak za dawnych czasów). Głowię się nad "pytaniami ewaluacyjnymi", źródłami, wskaźnikami. Usiłuję też wybić niektórym z głowy ewaluację czegoś, co działa dobrze. Może się mylę? Skąd wiadomo, że działa dobrze? Ewaluacja? O matko!
AnJa02-11-2009 20:56:42   [#09]
a nie mozesz zainspirowac ludzi by ci projekcik malusi zrobili ewaluacyjny?
Bas02-11-2009 20:59:15   [#10]
To chyba w przyszłym roku. Nie mam takich bystrzaków jak Ty.
AnJa02-11-2009 21:01:18   [#11]

wg mnie ewaluacja to raczej rzetelnośc, solidność- fajerwerki niczemu tu nie słuzą

gwiazdorstwo sie sprawdza na lekcji (czasami)

Bas02-11-2009 21:05:50   [#12]
Wiem, wiem. Czytam uważnie Twoje posty :-) Chodzi mi bardziej o zrozumienie idei niż o wystrzałowość. Chociaż mierzenie szło nieźle. Są rzetelni i solidni, tylko jakby bojaźliwi. Ale i tak ich lubię.
beera02-11-2009 21:07:10   [#13]

jedna rzecz zrobiona obrze jest lepsza od dwóch zrobionych źle

daj sobie spokój z fajerwerkami i popatrz na jedno zagadnienie - masz czas, zeby się wdrażać do tej ewaluacji - nie ma co tu przyspieszać.

beera02-11-2009 21:07:45   [#14]

a:)

nie przeczytałam 12- no właśnie!

barwi02-11-2009 21:09:58   [#15]
Wewnętrzna ewaluacja obszarów - nazwałem ja wstępną - zrobiona . Troche czasu to zajęło . Założony poziom ku mojemu zaskoczeniu na wyrost - B. Ale tak nie jest , nie może być . Zejście na ziemię. Teraz wybór maks. 2 obszarów - normalna praca - przyglądanie się a ewaluacja kwiecień maj. Czy moja dedukcja wymaga poprawek ? :))
Bas02-11-2009 21:10:20   [#16]
Nie spieszę się. Widzę niepokój dyrektorów, a co dopiero nauczycieli. Jestem spokojna, nie naciskam, daję czas i informacje. Wespół zespół - damy radę.
Bas02-11-2009 21:12:19   [#17]
Acha, zakładasz poziom? We wskaźnikach czy tak prosto z mostu, w pytaniu: "Jak ma być?" ?
barwi02-11-2009 21:13:52   [#18]
Mam w ręku publikację CODN śp p. Ireny Dzierzgowskiej i p. S. Wlazło a także p. S. Dzierzgowskiego - poradnik oraz raport "MJPS" . Przeglądam , uważam b. dobra - po dostosowaniu do obecnych wymogów ( wskaźniki etc. ) przyda się.
beera02-11-2009 21:15:12   [#19]

Teraz wybór maks. 2 obszarów - normalna praca - przyglądanie się a ewaluacja kwiecień maj.

strasznie dużo.

Powiedziałabym raczej - max dwa wymagania

Naprawdę - chyba, ze bardzo duża szkołą, a więc dużo nauczycieli, wszyscy gotowi i chętni do działania.

Nie przejecie wniosków z dwóch obszarów - nawet gdybyście chcieli.

Rozumiem tę wstępną "diagnozę", jako rozmowę - gdzie jestesmy - żadne poglębione badanie?
Taka rozmowa jest OK - sama bym pewnie ją przeprowadziła ze swoimi nauczycielami. Choćby po to, zeby przeanalizować wspólnie wymagania.

barwi02-11-2009 21:15:53   [#20]
Problem jest inny - powiem wprost zmiana podejścia "U nas jest OK świetnie" na realny ogląd sytuacji czy mówiąc prościej - wiem że jest C lub D ale parcie na B - to trzeba spokojnie weryfikować i pokazać stan faktyczny .
beera02-11-2009 21:16:25   [#21]

barwi - no może i tak.

Moim zdaniem jest dobra też "Autoewluacja w szkole".

====

powiem wprost zmiana podejścia "U nas jest OK świetnie" na realny ogląd sytuacji

to zawsze jest trudne.

Nie wiem - może brak "dyrygowania" samooceną szkoły pozwoli jej zyskać przestrzeń na prawdziwe rozmowy?

No i zobaczymy jak się zweryfikuje ewaluacja zewnętrzna - na ile ona będzie rzetelna.


post został zmieniony: 02-11-2009 21:18:07
Bas02-11-2009 21:18:10   [#22]
Mam to, skorzystam. "Kazali" tu zapomnieć o mierzeniu, ale przecież technologię można stosować, prawda? Mierzenie było bardzo...szkam słowa...restrykcyjne? Musiało być i już (te wskaźniki ect.). Tu mamy większą swobodę, wystarczy głębokie spojrzenie i "projekcik".
barwi02-11-2009 21:19:29   [#23]
Jasne asia tak jest wstepne badanie - chciałem zobaczyć co Ludzie wiedzą o firmie - powiem tak biurokratyczne echa MJPS jeszcze bardzo żywe - i to niedobrze , wezme pod uwagę Twoją sugestię - to nawet nie były rozmowy - 4 zespoły 3 tygodnie i analiza wstępne jak powtarzam każdego obszaru takie "dotknięcie" co i jak - i teraz decyzja na konkret badawczy ...
beera02-11-2009 21:21:50   [#24]

standary z 2004 bardziej przystawały do "mierzenia" były dośc twarde i dotyczyły specyficznych zagadnień.

Jednak samo "mierzenie" ideologicznie pewnie miało podobne załozenia -  rozwój szkół z naciskiem na samoocene i samonaprawę. To się zmarnowało przez odgórne dyrektywy i potrzebę władztwa.

Ja mam bolesne przekonanie, ze jak się nie powiedzie tym razem, to kolejnej próby nie będzie. Skompromitujemy to działanie i już nikt się nie odważy ponownie mówić o samoocenie szkół (choć na tym bazuje choćby ta nasza utęskniona Finlandia)


barwi02-11-2009 21:23:25   [#25]
Wydaje mi się , że nieco poruszamy się po omacku - choćby wskaźniki - nie nie chodzi mi o jakieś narzucanie z góry ale szaleenie jestem ciekaw wobec tego jak nasz projekt ewaluacyjny nasze wskaźniki bedą się mieć do zewnętrznej ewaluacji - tu jest sporo niewiadomych . Strategia zarys projektu co do ewaluacji no tak to można zrobić technicznie pięknie ale .... jak ro sprzęzyć z zewnętrznymi wymaganiami ewaluacyjnymi ? To jest dla mnie na razie niedookreślone . Co o tym sądzicie ?
beera02-11-2009 21:23:42   [#26]

 tak jest wstepne badanie - chciałem zobaczyć co Ludzie wiedzą o firmie

mnie się bardzo podoba taki pomysł- naprawdę.

Zeby sobie pogadać o tym, wymienić poglądy, ustalić jakies przekonania. Trochę "zjednoczyć" ludzi wokól problemów.

Też bym tak zrobiła :)

gosiaes202-11-2009 21:24:00   [#27]

też mi mówiono, że dwa obszary to góra

Ps. Czy robiliście u siebie radę pedagogiczną na temat nadzoru???

Bas02-11-2009 21:25:50   [#28]
asiu, ja mam jednen obszar do zbadania, a właściwie wymaganie. Chodzi o postawy i uważam, że to dosyć roboty jak na krótki rok. "Przegadanie" zrobiłam z radą i wyszło własnie to, co wyszło, to, co "na oko" ma pewne braki i chcemy solidnie sprawę zbadać. Czy muszę ruszać cały obszar? Czy mogę tylko jedno wymaganie? Przepraszam, jeżeli się wściekłaś.
barwi02-11-2009 21:27:14   [#29]

tak , jasne . Tylko zaczynam mysleć to co pisze asia - rzeczywiście uznałem , żde 2 obszary to góra i jesteśmy w stanie to zrobić . Teraz pomyślę jeszcze do jutra nawet nad jednym ? zastanawiam się 1 i 3 - obszerny fakt - spokojna analiza

Bas02-11-2009 21:28:04   [#30]
Robiłam radę z nadzoru. Przedtem dałam KAŻDEMU wyciąg z rozporządzenia. Do samokształcenia.
beera02-11-2009 21:28:56   [#31]

Moim zdaniem wskaźniki nie muszą być takie same, zeby ustalić poziomy C i A.

I trochę to jednak musi być samodzielne działanie szkoły, nie "pod dyrektywy centralne"

Ty masz mieć wyniki ewaluacji - i to ma być brane pod uwagę.

Ale żeby ułatwić - robimy teraz  mocną analizę narzędzi - zeby je mozna było stosować takze do ewaluacji wewnętrznej i zostaną one udostępnione - to pomoże uwspólniać myślenie.

Poza tym zewnętrzny raport wskaże sposób myslenia o ewaluacji zewnętrznej.

No i w okolicach marca - poradnik.

(poradnik po pilotażach ew. zewnętzrnej)


 ===

DWA OBSZARY

to STRASZNIE dużo - ZA DUŻO

to około 8 wymagań...


dopiero zaczynamy. Wasi nauczyciele mają nowa podstawę programową, nową organizację pracy - ramówki. Zróbcie tak, zeby im ta ewaluacja nie przeszkadzała, a pomagała w pracy:)



post został zmieniony: 02-11-2009 21:30:39
Bas02-11-2009 21:30:33   [#32]
asiu (rozpętało się na wątku), spójrz na #28 o tym jednym biednym wymaganiu.
beera02-11-2009 21:31:15   [#33]
zafiksowałam się na tych dwóch obszarach - sorki:))
elrym02-11-2009 21:35:38   [#34]
sorki, tak na marginesie, nawet marginesiku- ufff jak mi dobrze, że nie muszę :-)) pozdrawiam piszących plan nadzoru
Bas02-11-2009 21:37:42   [#35]
Nie drażnij!
elrym02-11-2009 21:39:02   [#36]
:-)))))
Power403-11-2009 20:35:14   [#37]

czy ja się mylę, jeśli zakładam po jednym wymaganiu z 2-3 obszarów?

jakoś tak kręcicie się wszyscy wokół 2-3  wymagań z jednego obszaru

AnJa03-11-2009 20:44:55   [#38]

nie można się tu pomylic, bo masz pelną dowolnośc w tej mierze

także jeśli wcale sie do wymagań nie odniesiesz, a ewaluacji poddasz coś dla swojej szkoły specyficznego a ważnego

Power403-11-2009 20:49:23   [#39]

"także jeśli wcale sie do wymagań nie odniesiesz, a ewaluacji poddasz coś dla swojej szkoły specyficznego a ważnego"-to wiem 

ale jakoś tak zaczęłam mieć wątpliwości , co do swych założeń na ten temat jak wyżej:-)

AnJa03-11-2009 20:52:22   [#40]
albo wiesz, albo masz wątpliwości
Power403-11-2009 20:59:18   [#41]

:-)))))))

świetnie wyszło

nie , chyba już wiem i nie mam wątpliwości :-)

S Wlazło03-11-2009 23:04:40   [#42]

Witajcie, z pewnych powodów milczałem czas jakiś. Jestem jednak takim pasjonatem nowego spojrzenia na jakość edukacji, że nie mogę wytrzymać i znów się wypowiem. Oczywiście, że wewnętrzne mierzenie jest bliskie ewaluacji - bo jest wspólną płaszczyzną mierzenia i ewaluacji pozyskiwanie informacji o rozwoju ucznia. Zwróćcie uwagę, że wymagania są skoncentrowane na pozyskiwaniu tej informacji, podobnie jak wewnętrzne mierzenie. To przecież wtedy zaczęliśmy rozmawiać z uczniami, z rodzicami. To bagaż doświadczeń obecnie przydatnych.

Co do planu nadzoru - w zakresie ewaluacji - to plan nadzoru zdeterminowany jest strukturą  procesów ewaluacyjnych, które tworzą zespoły nauczycieli. W planie nadzoru wpisujemy zagadnienie ewaluacyjne przyjęte w szkole, p-lu i ustalamy, jakie informacje są nam niezbędne, aby móc stwierdzić, że w danym wymaganiu pracujemy co najmniej na poziomie D. 

S Wlazło03-11-2009 23:08:23   [#43]
barwi - odniosłeś się do problemu, który mnie także nurtuje. W jakim stopniu oprzyrządowanie zewnętrzne pozwoli ewaluatorom dostrzec wartościowe działania szkoły? Sądzę, że tę odpowiedź pozytywną uda się odnależć
fredi05-11-2009 19:44:36   [#44]

prosty nadzór ?


Wydawnictwo X ma zaszczyt zaprosić Państwa na niezwykłe wydarzenie w branży edukacyjnej – "XYZ"

Zgodnie z wymaganiami MEN w roku szkolnym 2009/2010 dyrektor szkoły znaczną część swojej pracy będzie musiał poświęcić organizacji ewaluacji wewnętrznej oraz przygotowaniu placówki do kontroli. Ponadto już od tego roku praca każdej szkoły zostanie oceniona w obszarze aż 17 wymagań, w tym m.in. pracy z uczniami, współpracy z rodzicami i zarządzania.


Zdając sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka ciąży na dyrektorach szkół, Wydawnictwo X poprosiło zespół ekspertów o zapoznanie uczestników konferencji ze wszystkimi wymaganiami, które będą podlegać kontroli w roku szkolnym 2009/2010.


post został zmieniony: 05-11-2009 21:18:07
AnJa05-11-2009 21:05:09   [#45]

no- jest to k...o trudny nadzór

przynajmniej dla autora tej zajawki

nic nie zrozumiała

ale jak posłucha ekspertów- zrozumi

może

Marek Pleśniar05-11-2009 21:20:24   [#46]

ad "szkolenie które rozjaśni mroki tragicznej nowej rzeczywistości" (którego niezamierzoną reklamę usuwam - przepraszam),

jak mawiają niezastąpieni w dostarczaniu powiedzeń Amerykanie: nie ma oszustów, są frajerzy

juasia05-11-2009 22:48:19   [#47]

Pomóżcie proszę w wyjaśnieniu wątpliwości, które miała również Bas.

Czy to ma być cały obszar do badania, czy też wymaganie?

Skąd bierzecie te wskaźniki?

Czy przy ewaluacji wew. okreslamy na "oko" poziom?

sanna05-11-2009 23:48:23   [#48]

i nie rozumiem Cię...

badam coś, co wydaje mi się istotne

ale nie dla "okreslenia poziomu"...

a tylko dla mojejwiedzy

?


ewagie06-11-2009 09:07:21   [#49]

Z tego, co wyczytałam na forum wynika, że nie ma jednego uniwersalnego wzoru planu nadzoru. 

W związku z tym, żaden "organ" nie może zakwestionować tego, co się w szkole stworzy- czy mam rację?

tusia106-11-2009 10:46:21   [#50]

l.p.

co?,

kto?

kiedy?

uwagi

1.

harmonogram ewaluacji

2.

plan kontroli

3.

działania w zakresie wspomagania

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ][ 7 ]