Forum OSKKO - wątek
| TEMAT: |
Napisałam plan nadzoru pedagogicznego :-) |
| gosiaes2 | 02-11-2009 20:16:41 [#01] |
|---|
Na razie widnieje piękny nagłówek.
Hmmm... może teraz trzeba zmontować jakąś tabelę.......
Jak myślicie - ile kolumn, ile wierszy..........;-)))))))))))))
To będzie mój pierwszy plan nadzoru - do dzieła!!! |
| fredi | 02-11-2009 20:23:30 [#02] |
|---|
dawaj do wymiany
Szkolny Plan Nadzoru Pedagogicznego
|
| AnJa | 02-11-2009 20:25:27 [#03] |
|---|
na razie zastosuj; wstaw tabelę, ilośc wierszy;2, ilośc kolumn:5
w pierwszym wierszu wpisz kolejno w nagłowkach kolumn: l.p., co?, kto?, kiedy? uwagi
w drugim zacznij od: 1.
i poczekaj na kolejne rady
forum po to jest:-) post został zmieniony: 02-11-2009 20:26:09 |
| Power4 | 02-11-2009 20:29:08 [#04] |
|---|
:-)))))))))))) |
| Power4 | 02-11-2009 20:33:28 [#05] |
|---|
zafiniszuję jutro lub pojutrze dokonując korekt i uzupełnień , na dziś więcej nie robię, co za dużo to niezdrowo :-) myślę że i tak poszło mi sprawnie
a skoro nie ma wzorcowego, to mój musi być ok,jest zgodny z moimi oczekiwaniami:-)))) |
| gosiaes2 | 02-11-2009 20:46:13 [#06] |
|---|
hihihi - Power4 podaj proszę trochę porad, ponieważ, albowiem, gdyż ---- deko się zakorkowałam;-)))
AnJa - liczę na kolejne wskazówki od Ciebie. Te baaaardzo mi się przydały;-) |
| AnJa | 02-11-2009 20:50:23 [#07] |
|---|
1.harmonogram ewaluacji
2. plan kontroli
3.działania w zakresie wspomagania |
| Bas | 02-11-2009 20:55:15 [#08] |
|---|
| 2 i 3 mam (nawet zrealizowane przed planem, jak za dawnych czasów). Głowię się nad "pytaniami ewaluacyjnymi", źródłami, wskaźnikami. Usiłuję też wybić niektórym z głowy ewaluację czegoś, co działa dobrze. Może się mylę? Skąd wiadomo, że działa dobrze? Ewaluacja? O matko! |
| AnJa | 02-11-2009 20:56:42 [#09] |
|---|
| a nie mozesz zainspirowac ludzi by ci projekcik malusi zrobili ewaluacyjny? |
| Bas | 02-11-2009 20:59:15 [#10] |
|---|
| To chyba w przyszłym roku. Nie mam takich bystrzaków jak Ty. |
| AnJa | 02-11-2009 21:01:18 [#11] |
|---|
wg mnie ewaluacja to raczej rzetelnośc, solidność- fajerwerki niczemu tu nie słuzą
gwiazdorstwo sie sprawdza na lekcji (czasami) |
| Bas | 02-11-2009 21:05:50 [#12] |
|---|
| Wiem, wiem. Czytam uważnie Twoje posty :-) Chodzi mi bardziej o zrozumienie idei niż o wystrzałowość. Chociaż mierzenie szło nieźle. Są rzetelni i solidni, tylko jakby bojaźliwi. Ale i tak ich lubię. |
| beera | 02-11-2009 21:07:10 [#13] |
|---|
jedna rzecz zrobiona obrze jest lepsza od dwóch zrobionych źle
daj sobie spokój z fajerwerkami i popatrz na jedno zagadnienie - masz czas, zeby się wdrażać do tej ewaluacji - nie ma co tu przyspieszać.
|
| beera | 02-11-2009 21:07:45 [#14] |
|---|
a:)
nie przeczytałam 12- no właśnie!
|
| barwi | 02-11-2009 21:09:58 [#15] |
|---|
| Wewnętrzna ewaluacja obszarów - nazwałem ja wstępną - zrobiona . Troche czasu to zajęło . Założony poziom ku mojemu zaskoczeniu na wyrost - B. Ale tak nie jest , nie może być . Zejście na ziemię. Teraz wybór maks. 2 obszarów - normalna praca - przyglądanie się a ewaluacja kwiecień maj. Czy moja dedukcja wymaga poprawek ? :)) |
| Bas | 02-11-2009 21:10:20 [#16] |
|---|
| Nie spieszę się. Widzę niepokój dyrektorów, a co dopiero nauczycieli. Jestem spokojna, nie naciskam, daję czas i informacje. Wespół zespół - damy radę. |
| Bas | 02-11-2009 21:12:19 [#17] |
|---|
| Acha, zakładasz poziom? We wskaźnikach czy tak prosto z mostu, w pytaniu: "Jak ma być?" ? |
| barwi | 02-11-2009 21:13:52 [#18] |
|---|
| Mam w ręku publikację CODN śp p. Ireny Dzierzgowskiej i p. S. Wlazło a także p. S. Dzierzgowskiego - poradnik oraz raport "MJPS" . Przeglądam , uważam b. dobra - po dostosowaniu do obecnych wymogów ( wskaźniki etc. ) przyda się. |
| beera | 02-11-2009 21:15:12 [#19] |
|---|
Teraz wybór maks. 2 obszarów - normalna praca - przyglądanie się a ewaluacja kwiecień maj.
strasznie dużo.
Powiedziałabym raczej - max dwa wymagania
Naprawdę - chyba, ze bardzo duża szkołą, a więc dużo nauczycieli, wszyscy gotowi i chętni do działania.
Nie przejecie wniosków z dwóch obszarów - nawet gdybyście chcieli.
Rozumiem tę wstępną "diagnozę", jako rozmowę - gdzie jestesmy - żadne poglębione badanie? Taka rozmowa jest OK - sama bym pewnie ją przeprowadziła ze swoimi nauczycielami. Choćby po to, zeby przeanalizować wspólnie wymagania.
|
| barwi | 02-11-2009 21:15:53 [#20] |
|---|
| Problem jest inny - powiem wprost zmiana podejścia "U nas jest OK świetnie" na realny ogląd sytuacji czy mówiąc prościej - wiem że jest C lub D ale parcie na B - to trzeba spokojnie weryfikować i pokazać stan faktyczny . |
| beera | 02-11-2009 21:16:25 [#21] |
|---|
barwi - no może i tak.
Moim zdaniem jest dobra też "Autoewluacja w szkole".
====
powiem wprost zmiana podejścia "U nas jest OK świetnie" na realny ogląd sytuacji
to zawsze jest trudne.
Nie wiem - może brak "dyrygowania" samooceną szkoły pozwoli jej zyskać przestrzeń na prawdziwe rozmowy?
No i zobaczymy jak się zweryfikuje ewaluacja zewnętrzna - na ile ona będzie rzetelna.
post został zmieniony: 02-11-2009 21:18:07 |
| Bas | 02-11-2009 21:18:10 [#22] |
|---|
| Mam to, skorzystam. "Kazali" tu zapomnieć o mierzeniu, ale przecież technologię można stosować, prawda? Mierzenie było bardzo...szkam słowa...restrykcyjne? Musiało być i już (te wskaźniki ect.). Tu mamy większą swobodę, wystarczy głębokie spojrzenie i "projekcik". |
| barwi | 02-11-2009 21:19:29 [#23] |
|---|
| Jasne asia tak jest wstepne badanie - chciałem zobaczyć co Ludzie wiedzą o firmie - powiem tak biurokratyczne echa MJPS jeszcze bardzo żywe - i to niedobrze , wezme pod uwagę Twoją sugestię - to nawet nie były rozmowy - 4 zespoły 3 tygodnie i analiza wstępne jak powtarzam każdego obszaru takie "dotknięcie" co i jak - i teraz decyzja na konkret badawczy ... |
| beera | 02-11-2009 21:21:50 [#24] |
|---|
standary z 2004 bardziej przystawały do "mierzenia" były dośc twarde i dotyczyły specyficznych zagadnień.
Jednak samo "mierzenie" ideologicznie pewnie miało podobne załozenia - rozwój szkół z naciskiem na samoocene i samonaprawę. To się zmarnowało przez odgórne dyrektywy i potrzebę władztwa.
Ja mam bolesne przekonanie, ze jak się nie powiedzie tym razem, to kolejnej próby nie będzie. Skompromitujemy to działanie i już nikt się nie odważy ponownie mówić o samoocenie szkół (choć na tym bazuje choćby ta nasza utęskniona Finlandia)
|
| barwi | 02-11-2009 21:23:25 [#25] |
|---|
| Wydaje mi się , że nieco poruszamy się po omacku - choćby wskaźniki - nie nie chodzi mi o jakieś narzucanie z góry ale szaleenie jestem ciekaw wobec tego jak nasz projekt ewaluacyjny nasze wskaźniki bedą się mieć do zewnętrznej ewaluacji - tu jest sporo niewiadomych . Strategia zarys projektu co do ewaluacji no tak to można zrobić technicznie pięknie ale .... jak ro sprzęzyć z zewnętrznymi wymaganiami ewaluacyjnymi ? To jest dla mnie na razie niedookreślone . Co o tym sądzicie ? |
| beera | 02-11-2009 21:23:42 [#26] |
|---|
tak jest wstepne badanie - chciałem zobaczyć co Ludzie wiedzą o firmie
mnie się bardzo podoba taki pomysł- naprawdę.
Zeby sobie pogadać o tym, wymienić poglądy, ustalić jakies przekonania. Trochę "zjednoczyć" ludzi wokól problemów.
Też bym tak zrobiła :)
|
| gosiaes2 | 02-11-2009 21:24:00 [#27] |
|---|
też mi mówiono, że dwa obszary to góra
Ps. Czy robiliście u siebie radę pedagogiczną na temat nadzoru??? |
| Bas | 02-11-2009 21:25:50 [#28] |
|---|
| asiu, ja mam jednen obszar do zbadania, a właściwie wymaganie. Chodzi o postawy i uważam, że to dosyć roboty jak na krótki rok. "Przegadanie" zrobiłam z radą i wyszło własnie to, co wyszło, to, co "na oko" ma pewne braki i chcemy solidnie sprawę zbadać. Czy muszę ruszać cały obszar? Czy mogę tylko jedno wymaganie? Przepraszam, jeżeli się wściekłaś. |
| barwi | 02-11-2009 21:27:14 [#29] |
|---|
tak , jasne . Tylko zaczynam mysleć to co pisze asia - rzeczywiście uznałem , żde 2 obszary to góra i jesteśmy w stanie to zrobić . Teraz pomyślę jeszcze do jutra nawet nad jednym ? zastanawiam się 1 i 3 - obszerny fakt - spokojna analiza |
| Bas | 02-11-2009 21:28:04 [#30] |
|---|
| Robiłam radę z nadzoru. Przedtem dałam KAŻDEMU wyciąg z rozporządzenia. Do samokształcenia. |
| beera | 02-11-2009 21:28:56 [#31] |
|---|
Moim zdaniem wskaźniki nie muszą być takie same, zeby ustalić poziomy C i A.
I trochę to jednak musi być samodzielne działanie szkoły, nie "pod dyrektywy centralne"
Ty masz mieć wyniki ewaluacji - i to ma być brane pod uwagę.
Ale żeby ułatwić - robimy teraz mocną analizę narzędzi - zeby je mozna było stosować takze do ewaluacji wewnętrznej i zostaną one udostępnione - to pomoże uwspólniać myślenie.
Poza tym zewnętrzny raport wskaże sposób myslenia o ewaluacji zewnętrznej.
No i w okolicach marca - poradnik.
(poradnik po pilotażach ew. zewnętzrnej)
===
DWA OBSZARY
to STRASZNIE dużo - ZA DUŻO
to około 8 wymagań...
dopiero zaczynamy. Wasi nauczyciele mają nowa podstawę programową, nową organizację pracy - ramówki. Zróbcie tak, zeby im ta ewaluacja nie przeszkadzała, a pomagała w pracy:)
post został zmieniony: 02-11-2009 21:30:39 |
| Bas | 02-11-2009 21:30:33 [#32] |
|---|
| asiu (rozpętało się na wątku), spójrz na #28 o tym jednym biednym wymaganiu. |
| beera | 02-11-2009 21:31:15 [#33] |
|---|
| zafiksowałam się na tych dwóch obszarach - sorki:)) |
| elrym | 02-11-2009 21:35:38 [#34] |
|---|
| sorki, tak na marginesie, nawet marginesiku- ufff jak mi dobrze, że nie muszę :-)) pozdrawiam piszących plan nadzoru |
| Bas | 02-11-2009 21:37:42 [#35] |
|---|
| Nie drażnij! |
| elrym | 02-11-2009 21:39:02 [#36] |
|---|
| :-))))) |
| Power4 | 03-11-2009 20:35:14 [#37] |
|---|
czy ja się mylę, jeśli zakładam po jednym wymaganiu z 2-3 obszarów?
jakoś tak kręcicie się wszyscy wokół 2-3 wymagań z jednego obszaru |
| AnJa | 03-11-2009 20:44:55 [#38] |
|---|
nie można się tu pomylic, bo masz pelną dowolnośc w tej mierze
także jeśli wcale sie do wymagań nie odniesiesz, a ewaluacji poddasz coś dla swojej szkoły specyficznego a ważnego |
| Power4 | 03-11-2009 20:49:23 [#39] |
|---|
"także jeśli wcale sie do wymagań nie odniesiesz, a ewaluacji poddasz coś dla swojej szkoły specyficznego a ważnego"-to wiem
ale jakoś tak zaczęłam mieć wątpliwości , co do swych założeń na ten temat jak wyżej:-)
|
| AnJa | 03-11-2009 20:52:22 [#40] |
|---|
| albo wiesz, albo masz wątpliwości |
| Power4 | 03-11-2009 20:59:18 [#41] |
|---|
:-)))))))
świetnie wyszło
nie , chyba już wiem i nie mam wątpliwości :-) |
| S Wlazło | 03-11-2009 23:04:40 [#42] |
|---|
Witajcie, z pewnych powodów milczałem czas jakiś. Jestem jednak takim pasjonatem nowego spojrzenia na jakość edukacji, że nie mogę wytrzymać i znów się wypowiem. Oczywiście, że wewnętrzne mierzenie jest bliskie ewaluacji - bo jest wspólną płaszczyzną mierzenia i ewaluacji pozyskiwanie informacji o rozwoju ucznia. Zwróćcie uwagę, że wymagania są skoncentrowane na pozyskiwaniu tej informacji, podobnie jak wewnętrzne mierzenie. To przecież wtedy zaczęliśmy rozmawiać z uczniami, z rodzicami. To bagaż doświadczeń obecnie przydatnych.
Co do planu nadzoru - w zakresie ewaluacji - to plan nadzoru zdeterminowany jest strukturą procesów ewaluacyjnych, które tworzą zespoły nauczycieli. W planie nadzoru wpisujemy zagadnienie ewaluacyjne przyjęte w szkole, p-lu i ustalamy, jakie informacje są nam niezbędne, aby móc stwierdzić, że w danym wymaganiu pracujemy co najmniej na poziomie D. |
| S Wlazło | 03-11-2009 23:08:23 [#43] |
|---|
| barwi - odniosłeś się do problemu, który mnie także nurtuje. W jakim stopniu oprzyrządowanie zewnętrzne pozwoli ewaluatorom dostrzec wartościowe działania szkoły? Sądzę, że tę odpowiedź pozytywną uda się odnależć |
| fredi | 05-11-2009 19:44:36 [#44] |
|---|
prosty nadzór ?
Wydawnictwo X ma zaszczyt zaprosić Państwa na niezwykłe
wydarzenie w branży edukacyjnej – "XYZ"
Zgodnie z wymaganiami MEN w roku
szkolnym 2009/2010 dyrektor szkoły znaczną część swojej pracy będzie
musiał poświęcić organizacji ewaluacji wewnętrznej oraz przygotowaniu
placówki do kontroli. Ponadto już od tego roku praca każdej szkoły
zostanie oceniona w obszarze aż 17 wymagań, w tym m.in. pracy z
uczniami, współpracy z rodzicami i zarządzania.
Zdając sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka ciąży na dyrektorach
szkół, Wydawnictwo X poprosiło zespół ekspertów o zapoznanie
uczestników konferencji ze wszystkimi wymaganiami, które będą podlegać
kontroli w roku szkolnym 2009/2010.
post został zmieniony: 05-11-2009 21:18:07 |
| AnJa | 05-11-2009 21:05:09 [#45] |
|---|
no- jest to k...o trudny nadzór
przynajmniej dla autora tej zajawki
nic nie zrozumiała
ale jak posłucha ekspertów- zrozumi
może |
Marek Pleśniar | 05-11-2009 21:20:24 [#46] |
|---|
ad "szkolenie które rozjaśni mroki tragicznej nowej rzeczywistości" (którego niezamierzoną reklamę usuwam - przepraszam),
jak mawiają niezastąpieni w dostarczaniu powiedzeń Amerykanie: nie ma oszustów, są frajerzy |
| juasia | 05-11-2009 22:48:19 [#47] |
|---|
Pomóżcie proszę w wyjaśnieniu wątpliwości, które miała również Bas.
Czy to ma być cały obszar do badania, czy też wymaganie?
Skąd bierzecie te wskaźniki?
Czy przy ewaluacji wew. okreslamy na "oko" poziom? |
| sanna | 05-11-2009 23:48:23 [#48] |
|---|
i nie rozumiem Cię...
badam coś, co wydaje mi się istotne
ale nie dla "okreslenia poziomu"...
a tylko dla mojejwiedzy
?
|
| ewagie | 06-11-2009 09:07:21 [#49] |
|---|
Z tego, co wyczytałam na forum wynika, że nie ma jednego uniwersalnego wzoru planu nadzoru.
W związku z tym, żaden "organ" nie może zakwestionować tego, co się w szkole stworzy- czy mam rację?
|
| tusia1 | 06-11-2009 10:46:21 [#50] |
|---|
|
l.p.
|
co?,
|
kto?
|
kiedy?
|
uwagi
|
|
1.
|
harmonogram ewaluacji
|
|
|
|
|
2.
|
plan kontroli
|
|
|
|
|
3.
|
działania w zakresie
wspomagania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|