Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zapis w arkuszu - kl. VI SP
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ]
Bas08-06-2009 09:32:13   [#01]
W arkuszu klasyfikacja ROCZNA kl. VI, rubryka 25, decyzja rady pedagogicznej: co zapisać? promowany czy ukończył szkołę? Jest to roczna klasyfikacja, nie końcowa. W tej ostatniej z pewnością ukończył, a w rocznej? Też?
Bas08-06-2009 10:01:52   [#02]
Podniosę, bo błądzę.
Bas08-06-2009 11:47:49   [#03]
I co? Ukończył szkołę ? ;-)
Bas08-06-2009 12:44:20   [#04]
Gadam sama ze sobą. Chyba zatytułuję wątek RATUNKU! Na pewno ktoś zajrzy.
Bas08-06-2009 14:40:17   [#05]
Ratunku!
Danar08-06-2009 14:43:58   [#06]

Napisz przez dwie rubryki, że ukończył.

Albo roczna - bez wpisu, a końcowa z formułką.

dyrlo08-06-2009 14:44:28   [#07]
Ukończył szkołę a końcowej już nic.
dyrlo08-06-2009 14:45:45   [#08]
Nie, w rocznej ukończył szkołę, lub ukończył szkołę z wyróżnieniem. Nic przez dwie rubryki. Danar - dokument to jest, nie można tak sobie jak kto chce.
Bas08-06-2009 15:43:45   [#09]
Dyrlo, chyba w końcowej, że ukończył szkołę! To przecież wzór do świadectwa. Ale dzięki za zajrzenie na wątek, bo już miałam chęć się rozpłakać.
Lidzia200409-06-2009 01:14:02   [#10]
Proszę, niech ktoś to dokładnie podsumuje:
Jak uzupełniamy arkusz ocen ucznia klasy szóstej??
klasa szósta - wykaz ocen w danym roku?
czy dopisujemy oceny z przedmiotów zakończonych w kl. piątej np. technika - gdzie?
Czy, jeżeli w arkuszu rubryka z punktami ze sprawdzianu jest np. kilka rubryk dalej - to zostawiamy tamte rubryki nie uzupełnione, czy skreślamy....
Wiele już było na ten temat, czy ktoś mógłby to podsumować??
Z góry dzięki.
zgredek09-06-2009 01:21:43   [#11]

rozporządzenie o wzorach świadectw - załącznik nr 1

14. W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem § 7 rozporządzenia.

----------

a o tym kreskowaniu - to nie wiem  - obejrzałam arkusz i faktycznie sprawdzian jest na ostatniej stronie

poczekaj, ktos może w dzień poczyta i odpowie

zgredek09-06-2009 01:26:17   [#12]
w zasadzie to mi wyszło, że nic juz nie kreskować, bo ta końcowa zakończyła wpisy a informacja o sprawdzianie jest na samym końcu, nie związanym w wynikami do wypełnienia wyżej
Bas09-06-2009 07:52:53   [#13]

W kl. VI wypełniamy arkusz dwukrotnie, raz dla klasyfikacji w kl. VI (np. bez muzyki czy plastyki), drugi dla klasyfikacji końcowej czyli przepisujemy oceny ze wszystkich przedmiotów, tych zakończonych wczesniej również, dopisujemy wynik sprawdzianu i wypisujemy na tej podstwie świadectwo ukończenia szkoły. Ja polecam wykreślać puste kolumny, aż do tej, w której jest wiersz o wyniku sprawdzianu.

Problemem (dla mnie)  jest w dalszym ciągu, co zapisać w klasyfikacji rocznej w VI kl.: ukończył szkołę? Tak pisałam w poprzednich latach, ale teraz naszła mnie refleksja. Niepotrzebnie chyba.

ankate09-06-2009 11:40:32   [#14]
A jak z klasą V. Miałam muzykę tylko w I półroczu w II półroczu była plastyka??
Vincia09-06-2009 12:03:52   [#15]
w rubryce "ocena roczna" będzie ocena z muzyki, a pod nią (zgodnie z tytułem wiersza) z plastyki
jolinek6409-06-2009 19:40:38   [#16]
U nas wypełniamy arkusz dwukrotnie tak jak u Bas. Pierwsza rubryka to ocena roczna, a druga to końcowa. Na samym dole w rubryce rocznej, czyli tam gdzie wpisujemy oceny uzyskane w klasie VI piszemy: Uzyskał promocję do klasy programowo wyższej. W drugiej rubryce - końcowej, wpisujemy na dole: Ukończył szkołę.
ixja509-06-2009 19:43:08   [#17]
a jaka jest klasa programowo wyższa po kl. VI?
dyrlo09-06-2009 19:43:36   [#18]

Ale "fajnie" - a po VI klasie jaką macie programowo wyższą? Chyba, że chodzi o I gimnazjum, to by pasowało nawet, ale czy tak jest w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia dokumentacji to nie wiem...

 

dyrlo09-06-2009 19:43:55   [#19]
trochę dłużej pisałam
Ala09-06-2009 19:44:06   [#20]
jak to? przecież nie ma klasy programowo wyższej w SP niż szósta
Ala09-06-2009 19:44:35   [#21]

;-)))

jolinek6409-06-2009 19:55:05   [#22]
Chodzi o I klasę gimanzjum. Programowo wyższej - następny etap edukacyjny. Tak to rozumiemy.
dyrlo09-06-2009 19:56:33   [#23]
Ale gdzi Wy w rozporządzeniu taki sposób zapisu znaleźliście? To mnie interesuje.
jolinek6409-06-2009 20:13:41   [#24]
Dyrekcja kazała i tak piszemy, a na jakiej pp się opierała to nie wiem. Ale sprawdzę.
dyrlo09-06-2009 20:14:43   [#25]
I nam tu koniecznie napisz ;-)
Adaa09-06-2009 21:04:23   [#26]

fragment ściagawki moich nauczycieli na temat wypelniania swiadectw i arkuszy :

Świadectwa :

 

-         W świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej;

 

-         Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym;

 

-         Imię (imiona), nazwisko i miesiąc urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły;

 

-         W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się wyraz "zwolniony(a)". W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski;

 

-         Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę;

 

-         Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów;

 

-         Świadectwo i dyplom wydawane przez szkołę oraz legitymacje szkolne opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły;

-         W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły, wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, na drugiej stronie świadectwa nad "Wynikami klasyfikacji rocznej" i "Wynikami klasyfikacji końcowej" umieszcza się adnotację "uczeń / uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w .........", wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

 

-         W części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia odnotowuje się w szczególności:

o        udział w konkursach i turniejach wiedzy organizowanych przez kuratora oświaty - co   najmniej na szczeblu wojewódzkim;

o        osiągnięcia artystyczne i sportowe uczniów szkoły podstawowej - co najmniej na szczeblu gminnym, a w przypadku uczniów gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej - co najmniej na szczeblu powiatowym;

o        osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego.

 

 

Arkusze

-         Wpisów w arkuszu ocen ucznia dokonuje się na podstawie danych zawartych w księdze uczniów, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, protokołach zebrań rady pedagogicznej i informacji o wyniku sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej i egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum bądź o zwolnieniu odpowiednio ze sprawdzianu lub egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Nauczyciel wypełniający arkusz ocen ucznia potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano;

-         W klasach I-III szkoły podstawowej opisowe oceny końcoworoczne i oceny zachowania sporządzone komputerowo i podpisane przez wychowawcę klasy można załączyć do arkusza ocen ucznia, co jest równoznaczne z wpisem w arkuszu ocen;

-         Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej, której datę wpisuje się do arkusza ocen ucznia;

-         Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wypełnia się słowami w pełnym brzmieniu. W rubryce, która nie jest wypełniana, wpisuje się poziomą kreskę, a w przypadku gdy kilka kolejnych rubryk nie jest wypełnianych, można je przekreślić ukośną kreską, przy czym w pierwszej i ostatniej wolnej rubryce wpisuje się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych, wpisuje się „zwolniony/a”;

-         W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa dojrzałości i jego odpisu, duplikatu świadectwa, o udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki oraz sporządzeniu odpisu arkusza ocen ucznia;

-         W arkuszu ocen ucznia wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia;

-         Wpisów do arkusza ocen ucznia można dokonywać pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym;

-         Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej, założone na drukach według „starych” wzorów, prowadzone są na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole z tym, że  w tytule rubryk przeznaczonych na wpisanie wyników klasyfikacji końcoworocznej przekreśla się wyraz "końcoworoczna" i wpisuje się odpowiednio wyraz "roczna" albo "końcowa";

 

 

-         W skali ocen umieszczonej w „starych” arkuszach ocen należy przekreślić dotychczasowe oceny zachowania i wpisać oceny zachowania zgodnie ze skalą ocen określoną w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Obok należy umieścić adnotację "Skala ocen obowiązuje od dnia 13 września 2004 r.", datę oraz pieczęć i podpis dyrektora szkoły;

 

-         W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej;

 

Power410-06-2009 20:40:48   [#27]
dyrlo to jest w załączniku:-)
Power410-06-2009 20:44:53   [#28]
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 III 2005 (Dz.U. 2005/58/504, 67/585, 2006/31/217, 108/745, 2007/140/987, 2008/67/412) w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności.


Załącznik nr 1
Informacje ogólne
1. Świadectwa, dyplomy i zaświadczenia drukuje się na białym papierze pokrytym siatką ozdobną - giloszem, w następujących kolorach:
1) niebieskim - świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu przeprowadzanego w ostatn.....


14. W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem par.7 rozporządzenia
mamma10-06-2009 21:02:11   [#29]
też moim to wydrukuję i powielę.
Power410-06-2009 21:06:29   [#30]
"W kl. VI wypełniamy arkusz dwukrotnie, raz dla klasyfikacji w kl. VI (np. bez muzyki czy plastyki), drugi dla klasyfikacji końcowej czyli przepisujemy oceny ze wszystkich przedmiotów, tych zakończonych wczesniej również, dopisujemy wynik sprawdzianu i wypisujemy na tej podstwie świadectwo ukończenia szkoły."
też tak robię
piszę dwa razy ukończył szkołę:-)

i mam tylko wątpliwość z "kolejne kolumny"-bo niby obie na ostatniej stronie powinny być ale niekoniecznie
I jedno i drugie na ostatniej stronie
przed ostatnią musi być "kreskowane" w niewypełnionych kolumnach i wtedy
zarezerwowane są 3 miejsca dla powtarzania klas


lub II sposób
klasyfikacja roczna na poprzedniej stronie a pozostałe wykreskować(jeśli uczeń zawsze otrzymywał promocję co rok)
klasyfikacja końcowa na ostatniej stronie ale wtedy nazwy przedmiotów piszemy ponownie
ten drugi sposób przydaje się jeśli uczeń nie skończył szkoły w pierwszym terminie bo sprawdzian też trzeba mu wpisać(zarezerwowane dla dwóch sprawdzianów w kolejnych latach)


nie piszę w arkuszu max sprawdzianu -tylko w dzienniku bo nie znalazłam że ma być

skreślam końcoworoczna/semestralna i piszę 1 raz roczna i jeden raz końcowa


nie wiem czy należy po wykreśleniu "końcoworoczna"podpisywać to zgodnie z zapisem o "prostowaniu..........arkusza"-tak jak zapisano o prostowaniu skali na 1 stronie arkusza czy jak wg zasad ogólnych czy skoro nie okreslono nie podpisywać(zasady określono tylko przy zmianie skali zachowania na 1 stronie od 2004)
Power410-06-2009 21:11:02   [#31]
adaaa masz stare o osiągnięciach
10. W części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia odnotowuje się:
1) uzyskane wysokie miejsca - nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem - w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół;
2) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego.


ja jeszcze dałam to:


6. W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa dojrzałości i jego odpisu, duplikatu świadectwa, o udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki oraz sporządzeniu odpisu arkusza ocen ucznia.


Sprostowania błędu i oczywistej pomyłki w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu przez dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki albo osobę upoważnioną przez dyrektora do dokonania sprostowania.
Power410-06-2009 21:13:33   [#32]
określiłam też kto i gdzie jest upoważniony do dokonania sprostowania
Power410-06-2009 21:17:09   [#33]
no a jeśli ja się mylę i mam stare dajcie mi......... w nos:-)
Adaa10-06-2009 21:21:14   [#34]

dzięki za poprawkę, dobre jest Twoje:-)

juz sobie poprawiam

Power410-06-2009 21:21:58   [#35]
W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły- a to gdzie się robi -nie widzę arkusza a nie pamiętam że gdzieś jest na to miejsce plisss, teraz na to zwróciłam uwagę
Power410-06-2009 21:23:08   [#36]
Adaa fajnie że można z kimś skonsultować:-)
Jacek10-06-2009 21:23:27   [#37]
na pierwszej stronie
Power410-06-2009 21:28:50   [#38]
dzięki, całkiem mozliwe że nad datą i przyczyną opuszczenia szkoły przez ucznia-ale nie widzę tego w myślach:-)))))
Zenon7510-06-2009 21:30:25   [#39]
w ściągawce, która jest w #26 przy świadectwach warto dodać informację o tym, że wpisujemy także oceny uzyskane w klasach niższych, jeśli przedmiotu nie realizyje się w ostatniej klasie - bo jak tak podamy nauczycielom to mogą nie wpisać
Power410-06-2009 21:32:00   [#40]
"5. Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wypełnia się słowami w pełnym brzmieniu. W rubryce, która nie jest wypełniana, wpisuje się poziomą kreskę, a w przypadku gdy kilka kolejnych rubryk nie jest wypełnianych, można je przekreślić ukośną kreską, przy czym w pierwszej i ostatniej wolnej rubryce wpisuje się poziome kreski. "
wychodzi mi że w pustych kolumnach skoro arkusz się tam nie kończy musi być po kilka ZZZZ
Power410-06-2009 21:34:08   [#41]
Papaw to już zawarte jest w tym
- W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej;
ale mas rację ostrożności nigdy za wiele
ja uściśliłam też średnią
marpa10-06-2009 21:37:10   [#42]
Kto u Was dokonuje wpisów do arkuszy ocen? wychowawca, czy nauczyciele poszczególnych przedmiotów?
izabelamaciejka10-06-2009 21:39:57   [#43]
wychowawca
marpa10-06-2009 21:41:28   [#44]
u mnie również, ale wolałam sie upewnić
Power410-06-2009 21:41:38   [#45]
i przypomniałam o Par.20
4a. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne lub religię albo etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 4, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.

Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, dodatkowych i religii/etyki średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.
i kiedy kończy z wyróżnieniem, nie mam potem kłopotów z paskami i stypendiami
Power410-06-2009 21:42:34   [#46]
u mnie od tego roku tylko wychowawca
kryzys10-06-2009 21:42:57   [#47]
wychowawca wypełnia cały arkusz sam, to wynika z rozporządzenia
Power410-06-2009 21:45:19   [#48]
nauczyciel to nie jest koniecznie wychowawca;-)
Power410-06-2009 21:46:43   [#49]
Nauczyciel wypełniający arkusz ocen ucznia potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano
to ten którego zobowiązujesz :-)
Power410-06-2009 21:48:21   [#50]
czy w arkuszu jest podpis wychowawcy czy wypełniającego arkusz?:-)
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ]