Forum OSKKO - wątek

TEMAT: hospitacja lekcji języka angielskiego
strony: [ 1 ][ 2 ]
Mary2527-09-2007 19:50:59   [#01]

Co sądzicie o takim brzmieniu tematu lekcji: Utrwalenie Unitu 1 i 2?

 Zapis poprzedniej lekcji w tej samej klasie: Powtórzenie Unitu 1 i 2.

Czy na lekcjach języka obcego to norma?

Jutro nauczyciel przychodzi na omówienie lekcji. Co mu powiedzieć w tej kwestii?

dyrlo27-09-2007 20:16:03   [#02]
Omówienie Unitu 1 i 2 ;-)
Marek Pleśniar27-09-2007 20:51:49   [#03]

myślę że to cenna umiejętność nabyta przez uczniów

tak omawiać unity:-)

violka27-09-2007 21:55:43   [#04]

:-))

Marek, tu chyba chodziło o powtarzanie unitów

Mary - a one tak chórem powtarzają, czy każdy po kolei - po razu czy po 10 np.  ???

a na poważnie - to temat powinien być odwierciedleniem tego co było na lekcji

czyli np. Powtórzenie wiadomości - Unit 1 i 2.

AnJa27-09-2007 22:01:50   [#05]
jak ja nie cierpię z jezyka wiadomości!
Mary2527-09-2007 22:09:48   [#06]

Uwielbiam Wasze poczucie humoru, ale nadal nie wiem, jakich wskazówek w tym względzie udzielić nauczycielowi.

Czy nie poruszać kwestii zapisu tematu?

zgredek27-09-2007 22:12:05   [#07]

no, violka pozbawiona chwilowo poczucia humoru, napisała

;-)

jatoja27-09-2007 22:44:27   [#08]

Delikatniutko...Mary...angliści to towar szalenie deficytowy. Niech skrobnie po angielsku, zawsze poważniej wyglądają te unity

( a szkole mego syna te unity tak w koło Macieju powtarzali...że tylko dwa lata przerobili w trzy i kolory dzieci poznały i przedstawić się umią...)

Marek Pleśniar27-09-2007 22:49:42   [#09]

ja przeprowadziłem kiedyś kiedyś lekcję pod tytułem "Okucie"

po omówieniu tej sprawy na posiedzeniu RP pamiętam tę jedną lekcję do dziś;-)

jatoja27-09-2007 22:53:35   [#10]
W czasach kiedy moja obecnośc tu  była  motywowana funkcją, zdarzyło mi się hospitować lekcję o temacie: Cd.
Mary2527-09-2007 22:53:51   [#11]

Znowu się uśmiałam i znowu nic nie wiem.

Ale chyba faktycznie nie będę się czepiać. Niech skutecznie te unity powtarza i utrwala.

Dzięki, że podjęliście temat :-)

zgredek27-09-2007 22:57:10   [#12]

Mary - nie

niech nie powtarza i nie utrwala

niech napisze sensowny temat lekcji odzwierciedlający to co powinien

bogda427-09-2007 22:57:15   [#13]

Okuć, O kucie?

  jaki to może byc przedmiot......ciekawam

....

 najlepsze są tematy całe po angielsku

jatoja27-09-2007 22:57:18   [#14]
Marek - bom zaintrygowana - to Okucie to jaka branża?
violka27-09-2007 23:03:02   [#15]

AnJa

ty jak zwykle czepiasz się słów ;-))

napisałam wiadomości, bo powtarzanie umiejętności głupio brzmi -a nic leszego mi do głowy nie przyszło natenczas ;-))

a teraz mi przychodzi :

"Podsumowanienie działu - Unit1"

lepiej ?

violka27-09-2007 23:05:43   [#16]

zgredek, wrrr

jak to jest objaw braku poczucia humoru, to ty się ciesz, że mnie jeszcze nie widziałaś, kiedy naprawdę nie mam humoru ;-))
jatoja27-09-2007 23:05:59   [#17]

a śpiewająco?

Jeszczo raz

Jeszczo raz

Jeszczo mnoga, mnoga raz....

zgredek27-09-2007 23:08:10   [#18]
violka ;-))))
AnJa27-09-2007 23:10:02   [#19]
nie wiem

czepiając się zapisów osiągnałem tyle, że u nas zapisują bardzo obszernie tematy

a potem tłumacza, ze wyeksploatowały się na myśleniu o temacie i zabrakło motywacji na realizacje
zgredek27-09-2007 23:11:59   [#20]
to je zaeksploatuj
Bas28-09-2007 10:59:50   [#21]
Tematy w dzienniku powinny być pisane po polsku. Jedynym obcojęzycznym wtrętem może być np. ćwiczona konstrukcja.
Vipek28-09-2007 17:24:30   [#22]
U nas (Kuratorium Łódzkie) też wymagają zapisów tematu w języku polskim.Pozdrawiam.
Marek Pleśniar28-09-2007 18:13:30   [#23]
popieram
beera29-09-2007 11:27:48   [#24]

Kiedyś po kontroli tematów

Po pierwsze:
mamy ustalenia wewnetrzne, że tematy opierać się muszą o treści podstawy i ze nalezy formułować w sposób czynnościowy
Czyli nie np. "Wyglad Stasi, bohatera "w pustyni i puszczy", a "opisywanie postaci na podstawie zgromadzonego słownictwa na pdst..."
Lub NIE- "tabliczka mnożenia", ( trójkaty równoramiennne, itp) a "mnozenie przez 8 i 9"

Po drugie- kontrola wpisów w dzienniku

Kiedyś zrobilam taki, efekt przerósł moje oczekiwania. tematy np. "Podbój kosmosu" - co może być tematem na kilku przedmiotach :)
nie mogę znaleźc w kompku tych materiałow, kurcze:)

Po kontroli wypisalam w tabelę przykladowe nieprawidłowe tematy z kazdego przedmiotu i nakazałam wskazać treści podstawy, które były na tym temacie realizowane i napisałam kolejne zarządzenie o konieczności stosowania wcześniejszych ustaleń.

 przedmiot  temat proszę wpisać realiowanie na lekcji treści podstawy
to uzupełnialam ja  to uzupełnialam ja  to było polecenie dla nauczycieli
     

 Na jakieś pół roku zazwyczaj pomaga

Wbrew pozorom uważam to za wazne.
Mam przekonanie, że wielu nauczycieli nie zna celów swoich lekcji.
tzn- wiedzą, co na nich chcą zrobic, ale nie wiedzą, co na lekcji jest najwazniejsze, nie znają długofalowych celów.
Poprawne formułowanie tematu daje szansę na ukierunkowanie myslenia o lekcji.

czahan29-09-2007 13:12:48   [#25]
A jak wam sie to podoba:"Dziesięć przykazań- ciąg dalszy" ?
Marek Pleśniar29-09-2007 13:45:24   [#26]

taki sequel? :-)))))))))

ja znalazłem takie - jak najbardziej poprawne: "utrwalanie manualnej umiejętności czynienia znaku krzyża"

jatoja29-09-2007 19:44:53   [#27]

Skoki przez ławeczkę obunóż i naprzemiennie

Rozmanażanie gadów.

Adaa29-09-2007 19:48:01   [#28]

"Lekcja nie odbyła się - nie było nauczyciela"

;-)

Maelka29-09-2007 19:50:21   [#29]
"Moje ciało"
kasia z129-09-2007 20:29:11   [#30]

"Stosunki Jagny  i Antka"

temat i na polski i na biologie i na ndż...

beera29-09-2007 20:43:52   [#31]
i na plastykę ;)
kasia z129-09-2007 20:46:45   [#32]
wuefista też by coć skorzystał...
Mary2529-09-2007 20:50:46   [#33]
a katecheta i etyk, ile mieliby to powiedzenia!
jatoja29-09-2007 20:54:46   [#34]
Sama napisałam temat: Cicho wszędzie, głucho wszędzie...( coś tam miałam dopisać, ale zapomniałam, obsmiali mnie :-)))
Mary2529-09-2007 20:58:43   [#35]
Polski rządzi sie trochę innymi regułami i p. Chrzastowska chyba by się nie czepiała tego zapisu. Temat był intrygujący;-)
Antośka29-09-2007 20:58:48   [#36]

 perełka z ubiegłego roku w dzienniku mojego syna

J. polski : Tryby - ogólnopolski bieg jesieni

   kto zgadnie o co chodziło?

waldie29-09-2007 21:17:48   [#37]

nawiązując do [#10] -  kiedyś widziałem coś takiego:

jw. - cd.

dyrlo30-09-2007 10:12:04   [#38]

Antośka

?

Wyjaśnij, zaintrygowałaś mnie :-)

krasnoludek zadyszek30-09-2007 11:19:50   [#39]

#35

W nawiązaniu do Chrząstowskiej - może ktoś mógłby mnie metodycznie uświadomić, jak formułować tematy z polskiego? Coś tam na studiach pani Ch. czytałam, ale o tematach lekcji nic nie pamiętam, a lubię się dowiadywać, czy robię dobrze, czy źle:)

Nota bene bliżej mi stanowczo do tematów opisujących zagadnienie, stawiających problem, będących często pytaniem, niebanalnie (to się pochwaliłam, haha) sformułowanych, niż do typowych, acz może metodycznie słusznych "analiza utworów Iksińskiego" i "zarys twórczości Igrekowskiego". Ostatnio robiłam sarmatyzm z tematem "Duma i przekleństwo skrzydlatych jeźdźców", "Lalkę" z tematem "Każdy biały anioł jest w dziesiątej części prostytutką" i "Zbrodnię i karę" z tematem "Unde malum: proste pytanie i trudna odpowiedź" - bardzo źle?
beera30-09-2007 11:52:03   [#40]

Każdy biały anioł jest w dziesiątej części prostytutką"

Dla mnie źle, bo w ogóle nie mowi o czym była lekcja.
Czy to było budowanie argumentacji do dyskusji, czy charakterystyka postaci, czy co innego.


Dziennik jest dokumentacją przebiegu nauczania, więc musi być wypełniany jak dokument:)

krasnoludek zadyszek30-09-2007 11:58:18   [#41]
To był cytat z Wokulskiego:) Coś mi się zdaje, że dalej pojawiło się zdanie "obrazy kobiet w Lalce", ale nie pamiętam dobrze. Nie lubię tego, że jest tak mało miejsca na tematy w dziennikach:))

Dzięki za wyjaśnienie, Asiu. Postaram się być dokładniejsza. Dalej czekam na info o Chrząstowskiej.
beera30-09-2007 12:14:55   [#42]

Nie lubię tego, że jest tak mało miejsca na tematy w dziennikach:))

No

jest mało- to fakt:))

dota c30-09-2007 12:58:19   [#43]
A czy nie może być tak, że w dziennikach wpisujesz suchą inf, a na tablicy, u dzieciaków w zeszytach piszesz intrygująco?
jatoja30-09-2007 13:36:44   [#44]

obrona polonistycznych tematów wszelkich

W skrócie ( o tematach z polskiego):

Woźniakowski ( wskazania negatywnie): temat nie powinien być nieprecyzyjny; zbyt ogólny ( cd.); zawierający końcowy wniosek; pełen afektacji ( ciemno wszędzie...); podporządkowany naiwnie rozumienej tezie wychowawczej; zwierać konkluzje czy sugerowć interpretację poprzez użycie sformulowań wartościujących.

Chrząstowska, Wysłouch:temat ma sugerować powiązanie sensu dzieła z walorami literackimi istanowił furtkę prowadzącą poza sam opis świata ( cokolwiek to znaczy :-) )

Nagajowa: formuła tematu należy do "sfery twórczości" ( wyobraźnia, intuicja, pomysłowość ( a jednak Cicho wszędzie...)

Bortnowski: zaminić temat na tytuł, oryginalność i metaforyczność

beera30-09-2007 14:06:50   [#45]

ja sądzę

że tu mowa o tematach lekcji w innym kontekście niż ten wynikający z przepisów, ktore mówią, ze dziennik jest dokumentacją przebiegu nauczania

jatoja30-09-2007 14:41:33   [#46]

Asiu

Pewnie...:-)))

( ale przebieg nauczania literatury jest trudny do udokumentownia )

Marek Pleśniar30-09-2007 15:12:36   [#47]

właściwie jak ktoś świetnie uczy i ma wyniki to guzik ważne jak tytułuje te swoje lekcje

ale tu kłania się ten pioruński "nadzór" co to lubi mieć wszystko

dota c30-09-2007 15:51:58   [#48]

Właśnie!

I jest to również argument w rozmowie: "ale myśmy (nasze dzieci) tego nie przerabiali"; "nauczyciel nas tego nie uczył".

Niestety (a moze na szczęście)- przezorności też się człowiek uczy.

Dlatego powtórzę pytanie: czy temat wpisany w dzieniku musi być kropka w kropkę taki sam, jak zapisany na tablicy?

zgredek30-09-2007 15:58:35   [#49]

kurczę, nie piszę tematów na tablicy:-(

;-)

beera30-09-2007 16:07:31   [#50]

nie zgadzam się z Markiem w kwestii tematów w dzienniku i wcale tu nie chodzi o "pioruński nadzór, który lubi miec wszystko"

Podam kilka prozaicznych przykladów- dobrze zapisany temat w dzienniku, to ułatwienie dla zastępującego nauczyciela,
ulatwienie dla wychowawcy podającego infomację o tym, co się działo w szkole nieobecnemu dzieciakowi, czy jego rodzicowi

Nie chcę tu wchodzic w dyskusję 'u podstaw", ale powiem tylko, ze dobrze zapisane tematy umożliwiają monitorowanie nauczania zarówno nauczycielom, jak i dyrektorowi.
Pomagają zapobiec sytuacjom, "juz się nic nie da zrobić, bo wszystko się stało"

............

A zapisywanie tematów na tablicy, to w ogóle inna rzecz

strony: [ 1 ][ 2 ]