Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
hospitacja lekcji języka angielskiego |
Mary25 | 27-09-2007 19:50:59 [#01] |
---|
Co sądzicie o takim brzmieniu tematu lekcji: Utrwalenie Unitu 1 i 2? Zapis poprzedniej lekcji w tej samej klasie: Powtórzenie Unitu 1 i 2. Czy na lekcjach języka obcego to norma? Jutro nauczyciel przychodzi na omówienie lekcji. Co mu powiedzieć w tej kwestii? |
dyrlo | 27-09-2007 20:16:03 [#02] |
---|
Omówienie Unitu 1 i 2 ;-) |
Marek Pleśniar | 27-09-2007 20:51:49 [#03] |
---|
myślę że to cenna umiejętność nabyta przez uczniów tak omawiać unity:-) |
violka | 27-09-2007 21:55:43 [#04] |
---|
:-)) Marek, tu chyba chodziło o powtarzanie unitów Mary - a one tak chórem powtarzają, czy każdy po kolei - po razu czy po 10 np. ??? a na poważnie - to temat powinien być odwierciedleniem tego co było na lekcji czyli np. Powtórzenie wiadomości - Unit 1 i 2. |
AnJa | 27-09-2007 22:01:50 [#05] |
---|
jak ja nie cierpię z jezyka wiadomości! |
Mary25 | 27-09-2007 22:09:48 [#06] |
---|
Uwielbiam Wasze poczucie humoru, ale nadal nie wiem, jakich wskazówek w tym względzie udzielić nauczycielowi. Czy nie poruszać kwestii zapisu tematu? |
zgredek | 27-09-2007 22:12:05 [#07] |
---|
no, violka pozbawiona chwilowo poczucia humoru, napisała ;-) |
jatoja | 27-09-2007 22:44:27 [#08] |
---|
Delikatniutko...Mary...angliści to towar szalenie deficytowy. Niech skrobnie po angielsku, zawsze poważniej wyglądają te unity ( a szkole mego syna te unity tak w koło Macieju powtarzali...że tylko dwa lata przerobili w trzy i kolory dzieci poznały i przedstawić się umią...) |
Marek Pleśniar | 27-09-2007 22:49:42 [#09] |
---|
ja przeprowadziłem kiedyś kiedyś lekcję pod tytułem "Okucie" po omówieniu tej sprawy na posiedzeniu RP pamiętam tę jedną lekcję do dziś;-) |
jatoja | 27-09-2007 22:53:35 [#10] |
---|
W czasach kiedy moja obecnośc tu była motywowana funkcją, zdarzyło mi się hospitować lekcję o temacie: Cd. |
Mary25 | 27-09-2007 22:53:51 [#11] |
---|
Znowu się uśmiałam i znowu nic nie wiem. Ale chyba faktycznie nie będę się czepiać. Niech skutecznie te unity powtarza i utrwala. Dzięki, że podjęliście temat :-) |
zgredek | 27-09-2007 22:57:10 [#12] |
---|
Mary - nie niech nie powtarza i nie utrwala niech napisze sensowny temat lekcji odzwierciedlający to co powinien |
bogda4 | 27-09-2007 22:57:15 [#13] |
---|
Okuć, O kucie? jaki to może byc przedmiot......ciekawam .... najlepsze są tematy całe po angielsku |
jatoja | 27-09-2007 22:57:18 [#14] |
---|
Marek - bom zaintrygowana - to Okucie to jaka branża? |
violka | 27-09-2007 23:03:02 [#15] |
---|
AnJa ty jak zwykle czepiasz się słów ;-)) napisałam wiadomości, bo powtarzanie umiejętności głupio brzmi -a nic leszego mi do głowy nie przyszło natenczas ;-)) a teraz mi przychodzi : "Podsumowanienie działu - Unit1" lepiej ? |
violka | 27-09-2007 23:05:43 [#16] |
---|
zgredek, wrrr jak to jest objaw braku poczucia humoru, to ty się ciesz, że mnie jeszcze nie widziałaś, kiedy naprawdę nie mam humoru ;-)) |
jatoja | 27-09-2007 23:05:59 [#17] |
---|
a śpiewająco? Jeszczo raz Jeszczo raz Jeszczo mnoga, mnoga raz.... |
zgredek | 27-09-2007 23:08:10 [#18] |
---|
violka ;-)))) |
AnJa | 27-09-2007 23:10:02 [#19] |
---|
nie wiem
czepiając się zapisów osiągnałem tyle, że u nas zapisują bardzo obszernie tematy
a potem tłumacza, ze wyeksploatowały się na myśleniu o temacie i zabrakło motywacji na realizacje |
zgredek | 27-09-2007 23:11:59 [#20] |
---|
to je zaeksploatuj |
Bas | 28-09-2007 10:59:50 [#21] |
---|
Tematy w dzienniku powinny być pisane po polsku. Jedynym obcojęzycznym wtrętem może być np. ćwiczona konstrukcja. |
Vipek | 28-09-2007 17:24:30 [#22] |
---|
U nas (Kuratorium Łódzkie) też wymagają zapisów tematu w języku polskim.Pozdrawiam. |
beera | 29-09-2007 11:27:48 [#24] |
---|
Kiedyś po kontroli tematów Po pierwsze: mamy ustalenia wewnetrzne, że tematy opierać się muszą o treści podstawy i ze nalezy formułować w sposób czynnościowy Czyli nie np. "Wyglad Stasi, bohatera "w pustyni i puszczy", a "opisywanie postaci na podstawie zgromadzonego słownictwa na pdst..." Lub NIE- "tabliczka mnożenia", ( trójkaty równoramiennne, itp) a "mnozenie przez 8 i 9" Po drugie- kontrola wpisów w dzienniku Kiedyś zrobilam taki, efekt przerósł moje oczekiwania. tematy np. "Podbój kosmosu" - co może być tematem na kilku przedmiotach :) nie mogę znaleźc w kompku tych materiałow, kurcze:) Po kontroli wypisalam w tabelę przykladowe nieprawidłowe tematy z kazdego przedmiotu i nakazałam wskazać treści podstawy, które były na tym temacie realizowane i napisałam kolejne zarządzenie o konieczności stosowania wcześniejszych ustaleń.
przedmiot |
temat |
proszę wpisać realiowanie na lekcji treści podstawy |
to uzupełnialam ja |
to uzupełnialam ja |
to było polecenie dla nauczycieli |
|
|
| Na jakieś pół roku zazwyczaj pomaga Wbrew pozorom uważam to za wazne. Mam przekonanie, że wielu nauczycieli nie zna celów swoich lekcji. tzn- wiedzą, co na nich chcą zrobic, ale nie wiedzą, co na lekcji jest najwazniejsze, nie znają długofalowych celów. Poprawne formułowanie tematu daje szansę na ukierunkowanie myslenia o lekcji. |
czahan | 29-09-2007 13:12:48 [#25] |
---|
A jak wam sie to podoba:"Dziesięć przykazań- ciąg dalszy" ? |
Marek Pleśniar | 29-09-2007 13:45:24 [#26] |
---|
taki sequel? :-))))))))) ja znalazłem takie - jak najbardziej poprawne: "utrwalanie manualnej umiejętności czynienia znaku krzyża" |
jatoja | 29-09-2007 19:44:53 [#27] |
---|
Skoki przez ławeczkę obunóż i naprzemiennie Rozmanażanie gadów. |
Adaa | 29-09-2007 19:48:01 [#28] |
---|
"Lekcja nie odbyła się - nie było nauczyciela" ;-) |
Maelka | 29-09-2007 19:50:21 [#29] |
---|
"Moje ciało" |
kasia z1 | 29-09-2007 20:29:11 [#30] |
---|
"Stosunki Jagny i Antka" temat i na polski i na biologie i na ndż... |
beera | 29-09-2007 20:43:52 [#31] |
---|
i na plastykę ;) |
kasia z1 | 29-09-2007 20:46:45 [#32] |
---|
wuefista też by coć skorzystał... |
Mary25 | 29-09-2007 20:50:46 [#33] |
---|
a katecheta i etyk, ile mieliby to powiedzenia! |
jatoja | 29-09-2007 20:54:46 [#34] |
---|
Sama napisałam temat: Cicho wszędzie, głucho wszędzie...( coś tam miałam dopisać, ale zapomniałam, obsmiali mnie :-))) |
Mary25 | 29-09-2007 20:58:43 [#35] |
---|
Polski rządzi sie trochę innymi regułami i p. Chrzastowska chyba by się nie czepiała tego zapisu. Temat był intrygujący;-) |
Antośka | 29-09-2007 20:58:48 [#36] |
---|
perełka z ubiegłego roku w dzienniku mojego syna J. polski : Tryby - ogólnopolski bieg jesieni kto zgadnie o co chodziło? |
waldie | 29-09-2007 21:17:48 [#37] |
---|
nawiązując do [#10] - kiedyś widziałem coś takiego: jw. - cd. |
dyrlo | 30-09-2007 10:12:04 [#38] |
---|
Antośka ? Wyjaśnij, zaintrygowałaś mnie :-) |
krasnoludek zadyszek | 30-09-2007 11:19:50 [#39] |
---|
#35 W nawiązaniu do Chrząstowskiej - może ktoś mógłby mnie metodycznie uświadomić, jak formułować tematy z polskiego? Coś tam na studiach pani Ch. czytałam, ale o tematach lekcji nic nie pamiętam, a lubię się dowiadywać, czy robię dobrze, czy źle:)
Nota bene bliżej mi stanowczo do tematów opisujących zagadnienie, stawiających problem, będących często pytaniem, niebanalnie (to się pochwaliłam, haha) sformułowanych, niż do typowych, acz może metodycznie słusznych "analiza utworów Iksińskiego" i "zarys twórczości Igrekowskiego". Ostatnio robiłam sarmatyzm z tematem "Duma i przekleństwo skrzydlatych jeźdźców", "Lalkę" z tematem "Każdy biały anioł jest w dziesiątej części prostytutką" i "Zbrodnię i karę" z tematem "Unde malum: proste pytanie i trudna odpowiedź" - bardzo źle? |
beera | 30-09-2007 11:52:03 [#40] |
---|
Każdy biały anioł jest w dziesiątej części prostytutką" Dla mnie źle, bo w ogóle nie mowi o czym była lekcja. Czy to było budowanie argumentacji do dyskusji, czy charakterystyka postaci, czy co innego. Dziennik jest dokumentacją przebiegu nauczania, więc musi być wypełniany jak dokument:)
|
krasnoludek zadyszek | 30-09-2007 11:58:18 [#41] |
---|
To był cytat z Wokulskiego:) Coś mi się zdaje, że dalej pojawiło się zdanie "obrazy kobiet w Lalce", ale nie pamiętam dobrze. Nie lubię tego, że jest tak mało miejsca na tematy w dziennikach:))
Dzięki za wyjaśnienie, Asiu. Postaram się być dokładniejsza. Dalej czekam na info o Chrząstowskiej. |
beera | 30-09-2007 12:14:55 [#42] |
---|
Nie lubię tego, że jest tak mało miejsca na tematy w dziennikach:)) No jest mało- to fakt:)) |
dota c | 30-09-2007 12:58:19 [#43] |
---|
A czy nie może być tak, że w dziennikach wpisujesz suchą inf, a na tablicy, u dzieciaków w zeszytach piszesz intrygująco? |
jatoja | 30-09-2007 13:36:44 [#44] |
---|
obrona polonistycznych tematów wszelkich W skrócie ( o tematach z polskiego): Woźniakowski ( wskazania negatywnie): temat nie powinien być nieprecyzyjny; zbyt ogólny ( cd.); zawierający końcowy wniosek; pełen afektacji ( ciemno wszędzie...); podporządkowany naiwnie rozumienej tezie wychowawczej; zwierać konkluzje czy sugerowć interpretację poprzez użycie sformulowań wartościujących. Chrząstowska, Wysłouch:temat ma sugerować powiązanie sensu dzieła z walorami literackimi istanowił furtkę prowadzącą poza sam opis świata ( cokolwiek to znaczy :-) ) Nagajowa: formuła tematu należy do "sfery twórczości" ( wyobraźnia, intuicja, pomysłowość ( a jednak Cicho wszędzie...) Bortnowski: zaminić temat na tytuł, oryginalność i metaforyczność |
beera | 30-09-2007 14:06:50 [#45] |
---|
ja sądzę że tu mowa o tematach lekcji w innym kontekście niż ten wynikający z przepisów, ktore mówią, ze dziennik jest dokumentacją przebiegu nauczania |
jatoja | 30-09-2007 14:41:33 [#46] |
---|
Asiu Pewnie...:-))) ( ale przebieg nauczania literatury jest trudny do udokumentownia ) |
Marek Pleśniar | 30-09-2007 15:12:36 [#47] |
---|
właściwie jak ktoś świetnie uczy i ma wyniki to guzik ważne jak tytułuje te swoje lekcje ale tu kłania się ten pioruński "nadzór" co to lubi mieć wszystko |
dota c | 30-09-2007 15:51:58 [#48] |
---|
Właśnie! I jest to również argument w rozmowie: "ale myśmy (nasze dzieci) tego nie przerabiali"; "nauczyciel nas tego nie uczył". Niestety (a moze na szczęście)- przezorności też się człowiek uczy. Dlatego powtórzę pytanie: czy temat wpisany w dzieniku musi być kropka w kropkę taki sam, jak zapisany na tablicy? |
zgredek | 30-09-2007 15:58:35 [#49] |
---|
kurczę, nie piszę tematów na tablicy:-( ;-) |
beera | 30-09-2007 16:07:31 [#50] |
---|
nie zgadzam się z Markiem w kwestii tematów w dzienniku i wcale tu nie chodzi o "pioruński nadzór, który lubi miec wszystko" Podam kilka prozaicznych przykladów- dobrze zapisany temat w dzienniku, to ułatwienie dla zastępującego nauczyciela, ulatwienie dla wychowawcy podającego infomację o tym, co się działo w szkole nieobecnemu dzieciakowi, czy jego rodzicowi
Nie chcę tu wchodzic w dyskusję 'u podstaw", ale powiem tylko, ze dobrze zapisane tematy umożliwiają monitorowanie nauczania zarówno nauczycielom, jak i dyrektorowi. Pomagają zapobiec sytuacjom, "juz się nic nie da zrobić, bo wszystko się stało" ............ A zapisywanie tematów na tablicy, to w ogóle inna rzecz |
|