Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zakazane tablice matematyczne
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
JarTul03-03-2003 14:27:59   [#01]
Na Dolnym Śląsku KO zakazuje (ustnie) używania tablic matematycznych autorstwa Alicji Cewe, Haliny Nahorskiej, Ireny Pancer Wydawnictwa "Podkowa" na egzaminie dojrzałości.
Twierdzi się, że zakaz ten obowiązuje w całej Polski. Czy to prawda?
Ewa z Rz03-03-2003 15:25:25   [#02]

???

Sądzę, że trzeba o to zapytać OKE, to chyba jej kompetencja...

Ale bez względu na kompetencje, to taki zakaz musi być przedstawiony na piśmie i podawać pp.

JarTul03-03-2003 15:35:29   [#03]

To wszystko wiem...

ale chcę wiedzieć, czy ktoś tu nie kręci.
Mariola03-03-2003 15:44:47   [#04]

u nas

nie ma żadnych konkretnych zakazów
nikt nie mówił nic o żadnych tablicach, a już w ogóle o konkretnych.
Uczeń korzysta z tablic matematycznych na egzaminie pisemnym przy komisji
a na ustnych mają na stolikach

No chyba że jeszcze dotrą do nas jakieś konkrety to dam znać
Dorota K03-03-2003 18:45:27   [#05]

A u mnie

wiadomo tylko, że każdy uczeń powinien mieć jednakowe tablice.

Mam natomiast problem odnośnie matury ustnej. W mojej szkole na tym egzaminie również można z tablic korzystać (leżą z boku na stoliku).

Znam natomiast szkoły w Łodzi, w których jest zakaz korzystania z tablic na egzaminie ustnym.

 

No to w końcu jak z tym jest ????????????????????????????

JarTul03-03-2003 20:00:01   [#06]

Załącznik nr 1 wskazuje na dopuszczalnośc wykorzystania tablic w części pisemnej egzaminu.
§ 13.  pkt.   3. W czasie trwania części pisemnej egzaminu dojrzałości zdający są obowiązani do samodzielnej pracy. Dopuszczone jest korzystanie z tablic matematycznych, kalkulatorów i słowników języków obcych, przygotowanych przez komisję.

JarTul05-03-2003 14:09:43   [#07]

A w innych województwach?

.
Zola05-03-2003 19:11:51   [#08]
mamy tablice i nikt nie okresla jakie i mamy w bibliotece takie ,o których piszesz i tych używamy na maturze
Dagmara06-03-2003 22:25:19   [#09]

Nowe z MENISu

Dzisiaj na konferencji metodycznej nauczycieli szkół średnich ( Wałbrzych) otrzymaliśmy ksero pisma z MENISu wyjasniające pojęcie "tablic matematycznych". Przez tablice matematyczne rozumie się tablice: logarytmów, mantys, funkcji trygonometrycznych, kwadratów i sześcianów liczb, tablice zmiany stopni na radiany i odwrotnie i.t.p. Oznacza to, ze nie ma tablic ze wzorami, definicjami, twierdzeniami. Ciekawe, co Wy na to ? Ale najbardziej ciekawi mnie stanowisko uczniów, a w szczególności ich rodziców.
Iwona106-03-2003 23:01:52   [#10]

????????????

mój prywatny maturzysta jest wielce zdziwiony taką interpretacja pojęcia "tablice matematyczne"-ja też      :-)))
bogna07-03-2003 10:31:56   [#11]

czyli zdaniem MENiSu tablice matematyczne = kalkulator ?

A z takich normalnych tablic matematycznych mamy powyrywać wszystkie strony poza tymi z logarytmami, funkcjami trygonometrycznymi...

To na prawdę kolejny rewelacyjny pomysł ;-)

Majka07-03-2003 15:09:00   [#12]

Są liczne możliwości ;-)

Powyrywać.

Menister dawno nie widziała tablic.

Małe wydawnictwo szykuje druk tablic "właściwych" ;-)

janzg07-03-2003 15:31:40   [#13]

ciekawe........,

kto ma udziały w tym wydawnictwie od właściwych tabli???

Ewa z Rz07-03-2003 15:39:36   [#14]

:-))))

Janie, tarfiłeś w 10!

Szukaj tego, co ma w tym interes...

JarTul07-03-2003 16:48:36   [#15]

Ciekawe z jakiego słownika ta definicja...

Trzytomowy słownik języka polskiego (pod red. prof. dr Mieczysława Szymczaka, PWN, 1989):
Tablice matematyczne >>pomoce rachunkowe służące do rozwiązywania zadań matematycznych, np. tabliczka mnożenia, tablice trygonometryczne i logarytmiczne<<

Wielka Internetowa Encyklopedia Multimedialna:
Tablice matematyczne,
zbiory wartości różnych funkcji matematycznych dla różnych wartości ich argumentów. Najprostszym przykładem tablicy matematycznej jest tabliczka mnożenia. Tablice matematyczne służyły ułatwianiu obliczeń matematycznych, astronomicznych, fizycznych, statystycznych itp. Obecnie, na skutek upowszechnienia się elektronicznych technik obliczeniowych, tablice matematyczne wychodzą z użytku.

Jednotomowa encyklopedia popularna (PWN, 1991):
Matematyczne tablice, pomoce rachunkowe służące do rozwiązywania zadań matematycznych, np. tablice trygonometryczne, logarytmiczne, statystyczne.

Mariola07-03-2003 18:17:28   [#16]

a może kij w mrowisko?

Ja jestem za tym aby tablice matematyczne używane przez uczniów na maturze były właśnie tablicami a nie zbiorem twierdzeń i  definicji, a w niektórych przypadkach nawet przykładowych rozwiązanych zadań...
Według mnie maturzysta powinien korzystać z tablic tylko po to aby odczytać jakieś wartości funkcji których nie zna a nie korzysta po to aby znaleźć wzór czy skorzystać z gotowego algorytmu.
Kiedy ja chodziłam do szkoły , to korzystałam właśnie z czegoś takiego - tylko tablic wartości funkcji, chociaż każdy z nas miał w domu i takie z definicjami i wzorami
bogna07-03-2003 18:36:57   [#17]

hmm

Mariola - takich tablic bez żadnych wzorow to chyba nigdy nie było?

Coś czarujesz ;-)

Mariola07-03-2003 18:52:50   [#18]

Nie czaruję

nie pamiętam teraz ale normalnie na lekcjach mogliśmy tylko korzystać z tablic pierwiastków kwadratowych, sześciennych,logarytmów  i funkcji  trygonometrycznych.
Takie były gdzieś przy którymś zbiorze na końcu (nie pamiętam teraz dokładnie czy przy zbiorze czy książce?)
a na maturze można było podejść do komisji, otworzyć tablice (takie  cienkie w grubych okładkach chyba szarych) ale patrzono czy korzystamy tylko z wartości funkcji ...
bogna07-03-2003 19:07:59   [#19]

to już się zgadza - można było z tych tablic  (w takich grubych okładkach) korzystać tylko przy komisji.

Ale czy to było dobre?

Przecież nie ważne jest żeby wzory wykuć na pamięć, tylko żeby wiedzieć że takie, siakie wzory są... i umieć je wykorzystać w zadaniu.

Inna sprawa, że po iluś tam rozwiązanych zadaniach wzory zostają w główce.

JarTul07-03-2003 19:15:21   [#20]

Podobno teraz mamy uczyć

korzystania ze źródeł informacji...
Liczyć się mają umiejętności, a nie wykute fakty...

Ale co najważniejsze nie zmienia sie zasad na dwa miesiace przed egzaminem.
Jeżeli uczeń przez trzy i pół roku wie, że będzie mógł korzystać z takich i takich dopuszczalnych pomocy i w ostatniej chwili ktoś mówi nie to nie tak...

Po co MENiS dopuszcza do użytku szkolnego coś co się zatytułowane jest TABLICE MATEMATYCZNE, ale tablicami podobno nie jest?!

Mariola07-03-2003 19:20:59   [#21]

szczerze mówiąc

nie wiem czy to takie dobre?
ale bogna zobacz, uczymy 4 lata, wymagamy znajomości wzorów, definicji , twierdzeń i ich zastosowania
a później na maturze siedzi uczeń 2 godziny z tablicami i szuka jaki wzór mógłby dopasować do zadania albo wypisuje wszystko co wydaje mu się że powinno być na kartce...
a póżniej, nigdzie na żadnych egzaminach gdzie jest matematyka nie może korzystać z tablic..
ja stoję na stanowisku,że uczeń który dobrowolnie wybiera matematykę na maturze, wzory, twierdzenia i definicje powinien znać na pamięć
a nawet i ten który nie wybiera na maturze a którego ja uczę- także ;-)
Mariola07-03-2003 19:29:25   [#22]

JarTul

nie widziałam Cię wcześniej.
Oczywoście,że masz rację że nie zmienia się zasad na trzy miesiące przed maturą...
Po prostu mnie nie przeraża tak bardzo ta informacja, bo moi uczniowie nie powinni nastawiać się na korzystanie z tablic
przynajmniej tego uczyłam ich przez cztery lata
i wydaje mi się,że akurat to pojęli ;-)
bogna07-03-2003 19:32:58   [#23]

Mariola

tak myślalam, ze mówisz o tych cudownych uczniach, ktorzy na maturze przeglądają tablice i szukaja, szukają......tylko sami nie wiedzą czego ;-)

Ja w takich momentach mam ochotę udusić delikwenta.

Ale jeśli chodzi o te wzory...., na pamięć?

Na jak długo i ile wzorów człowiek jest w stanie zapamiętać?

Mariola07-03-2003 19:49:39   [#24]

bogna

ja wychodzę z założenia że część wzorów po prostu na pamięć
a resztę jak potrafi wyprowadzić, to niech wyprowadza
w przeciwnym przypadku-na pamięć ;-)
Mariola07-03-2003 19:50:09   [#25]

to trochę podobnie

jak z  tabliczką mnożenia :-)
bogna07-03-2003 20:02:36   [#26]

Mariola

a czy przypadkiem nie szkoda czasu na maturze na wyprowadzanie wzoru, który akurat w stresie uleci z główki?
Mariola07-03-2003 20:11:33   [#27]

bogna

myślę,że uczniowie na maturze mają większy problem z narysowaniem prawidłowego rysunku czy użyciem odpowiedniego twierdzenia niż ze wzorami...
dodam tylko,że niezależnie od moich poglądów, u nas na maturze uczniowie korzystają z pełnych tablic
lecz ja nie jestem przekonana o słuszności takiej decyzji...
cha, co więcej
korzystają także na maturze ustnej i wtedy to już nie mam słów...
Anka K08-03-2003 12:29:14   [#28]
Pokazałam moim matematykom i maturzystom pismo MENiSa. Ale się rozpętało!Uczniowie zaraz przybiegli z pytaniem, gdzie mogą się odwoływać. Nie podejmuję się definiowania trminu" tablice matematyczne", ale nawet jeśli interpretacja ministerstwa jest zasadna, to jak wytłumaczyć uczniom, że w ubiegłym roku to były tablice matematyczne, a w tym już nie? A co maturami z lat ubiegłych?Może  unieważnić? I niech dzieciaczki piszą raz jeszcze. Naprawdę można sobie było darować to zamieszanie u zmierzchu(?) starej matury. Anka
Leszek08-03-2003 13:11:03   [#29]
Potraktujmy dokładnie zapis Załącznik nr 1 do rozporządzenia o ocenianiu:
§ 13.  pkt.   3. W czasie trwania części pisemnej egzaminu dojrzałości zdający są obowiązani do samodzielnej pracy. Dopuszczone jest korzystanie z tablic matematycznych, kalkulatorów i słowników języków obcych, PRZYGOTOWANYCH PRZEZ KOMISJĘ.
Nigdzie w przepisach obowiązujących nie znalazłem definicji wymienionych wyżej pomocy - czyli zadecyduje i przygotuje je komisja dokonując wyboru według własnego rozumienia (i tylko radzić może im  - a nie narzucać - inne ciało niż wymieniona komisja)
Pozdrawiam
janzg08-03-2003 14:23:11   [#30]

w 2000 roku, gdy było "pewne", że będzie nowa matura zakupiłem 200 szt. "Małe tablice matematyczne" Wydawnictwa Adamantana. Wyboru dokonali matematycy spośród kilku pozycji, biorąc pod uwagę nie tylko zawartość ale również cenę, "gabaryty" itd..

zrobiliśmy to po to aby umożliwić wszystkim, tzn nauczycielom i uczniom dokładne ich poznanie i przyzwyczajenie się  do korzystania z nich (przypominam, że matura miała być dla wszystkich obowiązkowa).

Nie bardzo rozumiem, dlaczego umiejętności:

korzystania ze źródeł informacji...

mają byc mniej ważne od wykucia gotowych wzorów.

Zestaw gotowych tablic przeglądowych ze wzorami moim zdaniem nie jest wadą tablic, wręcz przeciwnie uważam to za zaletę.

"Delikwent" mający "luźny" stosunek do matematyki z takich tablic też nie będzie umiał skorzystać.

Właśnie, moim zdaniem takie "konserwatywne" stanowisko wielu nauczycieli matematyków - myślę - że przyczyniło się do do tego, że zrobiono matematykę przedmiotem do wyboru i nad tym mocno boleję.

Mariola08-03-2003 15:06:50   [#31]

konserwatywne stanowisko???

korzystanie ze ściąg na maturze jest także umiejętnością korzystania ze źródeł informacji... ;-)

JarTul08-03-2003 16:00:56   [#32]

Nie odwracajmy kota ogonem...

Co zawierają ściągi wie tylko uczeń - moga tam być całe przykładowe rozwiązania zadań.

Tablice matematyczne, zgodnie z rozporządzeniem, są dopuszczone na egzaminie dojrzałości i przygotowuje je komisja.
Uczeń przystępujący do egzaminu dojrzałości w tym roku miał prawo być pewnym, że tablice matematyczne na maturze będą.

Nie musiał przy tym wnikać, moim skromnym zdaniem,  w definicje słownikowe pojęcia tablice matematyczne, ponieważ korzystał z dopuszczonych do użytku szkolnego TABLIC MATEMATYCZNYCH.

Czuję, że czekają nas poważne kłopoty z tegorocznymi maturzystami i ich rodzicami za sprawą MENiS.

Mariola08-03-2003 16:06:08   [#33]

ale

ja zgadzam się z tym, że nie powinno się zmieniać zasad na trzy miesiące przed maturą.

JarTul11-03-2003 19:22:46   [#34]

Podobno MENiS zajął stanowisko w tej sprawie

w formie pisemnej. Czy do kogoś dotarła inormacja w tej formie?
Ewa z Rz11-03-2003 19:40:40   [#35]

Cito!

Czyżby na cito Menis znowu zmienił rozporządzenie?!

Czy znowu mamy prawo gazetowe lub okólnikowe... ;(

Gosia T11-03-2003 19:51:14   [#36]

na stronach KO w Łodzi jest taka informacja:

http://www.kuratorium.lodz.pl/strony/akt0-39.htm
Ewa z Rz11-03-2003 19:57:42   [#37]

Fajnie...

Ale jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu?!

Dla mnie coś takiego to zwyczajne NADUŻYCIE! Rozporządzenie mówi wyraźnie, że to komisja dopuszcza tablice, a nie ktokolwiek inny. Nie daje też nikomu prawa do ustalania takiej definicji póki co... (A i WSiP to jest wątpliwy autorytet w tej dziedzinie... takie same wydawnictwo jak każde inne)

JarTul11-03-2003 20:02:00   [#38]

Zawartość powyższego tutaj...

Przekazujemy wykładnię Departamentu Kształcenia Ogólnego, Specjalnego i Profilaktyki Społecznej MENiS z dnia 21 lutego 2003 r.

Regulamin egzaminu dojrzałości, tzw. „starej matury”, zezwala na korzystanie w toku egzaminu z tablic matematycznych, kalkulatorów, słowników języka obcego, przygotowanych przez komisję (powołaną do przeprowadzenia egzaminu).

Określenie TABLICE MATEMATYCZNE należy tu rozumieć dosłownie, a państwowa komisja egzaminacyjna jest odpowiedzialna za to, aby warunek ten został zachowany.

Przez TABLICE MATEMATYCZNE należy rozumieć:
-tablice mantys logarytmów (dziesiętnych i naturalnych) liczb
-tablice mantys logarytmów wartości funkcji trygonometrycznych
-tablice zamiany stopni na radiany i odwrotnie
-tablice zamiany „tysiącznych” na stopnie
-tablice wartości funkcji trygonometrycznych
-tablice kwadratów liczb
-tablice sześcianów liczb
-tablica odwrotności, pierwiastków kwadratowych, długości okręgów i pól kół
-tablica czynników pierwszych liczb niepodzielnych przez 2, 3 i 5
-tablica procentów składanych
-tablica kapitalizacji równych rat  wpłacanych z góry
-tablica amortyzacji równymi ratami z dołu przez n lat
-tablice niektórych danych liczbowych. 
    Ta bogata lista najpopularniejszych tablic matematycznych przytoczona została za pozycją zatytułowaną Tablice Matematyczno – Fizyczne Czterocyfrowe wydaną przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Autorzy numerują te tablice: Tab. 1, Tab. 2 ... Zebrane tu tablice wystarczają w zupełności do sprostania wymaganiom egzaminu dojrzałości.

p.o. Dyrektora DKOS Anna Zawisza

To się nasi maturzyści uradują... Szkoda, że nie znali (i my też)  tego stanowiska składając deklaracje.
Dla mnie prywatnie kolejna totalna paranoja...

Ewa z Rz11-03-2003 20:25:59   [#39]

JarTul!

Absolutnie NIE MUSISZ brać tego pod uwagę!!!

Napiszcie tylko (RWD!) odpowiedni protokół z posiedzenia komisji na którym zapadnie decyzja o dopuszczeniu takich to a takich (konkretnych, takich jakie uważacie i jakich spodziewali sie maturzyści)) tablic, z powołaniem się na odpowiedni paragraf rozporządzenia i wszystko bedzie ok.

Leszek11-03-2003 22:16:45   [#40]
Popieram Cię Ewo w tej interpretacji.
No i powiedzcie czy na MENiSie można polegać jak na Zawiszy... ;-)
po ciężkim dniu
Pozdrawiam
janzg12-03-2003 10:19:52   [#41]

MOŻNA  POLEGAĆ a nawet polec, jeżeli kogoś chce zalać "jasna krew" !!!

Pewnie w interpretacji MENiSowych, języków obcych niedługo zaczniemy uczyć ze słownika wyrazów obcych.

Gaba13-03-2003 08:00:13   [#42]

dziennik polski, wydanie dzisiejsze (gazeta regionalna na Małopolskę +)

Unieważnić maturę?

Maturzyści zdający egzamin z matematyki korzystali z wzorów zawartych w "Tablicach matematycznych" bezprawnie

   (INF. WŁ.) Podczas egzaminu dojrzałości z matematyki uczniowie nie mają prawa do korzystania z wzorów zawartych w "Tablicach matematyczno-fizycznych" - poinformowało Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Taki przepis obowiązuje już od 12 lat, jednak do tej pory niemal wszyscy nauczyciele - błędnie interpretując rozporządzenie resortu - oficjalnie pozwalali na korzystanie z wszystkich danych zawartych w "Tablicach". Zdaniem ministerstwa, takie postępowanie jest niezgodne z prawem, a matura z matematyki przeprowadzona na takich zasadach powinna zostać unieważniona.

   Od 1991 r. regulamin egzaminu dojrzałości dopuszcza możliwość korzystania na maturze z matematyki z tablic matematycznych, wskazanych przez przewodniczących państwowych komisji egzaminacyjnych. Zapis, pozwalający także na posługiwanie się przez maturzystów prostymi kalkulatorami (bez funkcji graficznych), figuruje w załączniku do rozporządzenia ministra edukacji w sprawie warunków oceniania, wydanego w marcu 2001 r.

   Rutynowa kontrola, którą resort edukacji przeprowadził w jednym z województw, wykazała, że nauczyciele naginali istniejące prawo, pozwalając maturzystom np. na korzystanie w trakcie egzaminu ze zbiorów zadań i poradników. W tym roku władze oświatowe uściśliły zatem przepis, określając, co należy rozumieć przez pojęcie "tablice matematyczne".

   Uściślenie wprawiło w osłupienie i przeraziło zarówno uczniów, jak i nauczycieli matematyki.

   - Z pisma ministerstwa wynika, że nie mamy prawa do korzystania z wzorów zawartych we wszystkich rodzajach tablic matematycznych. Wykaz tablic dopuszczonych przez ministerstwo jest absurdalny - większość z nich do niczego się nam nie przyda - mówią przerażeni uczniowie krakowskich liceów. - W wykazie są np. tablice logarytmiczne, a logarytmów nie ma na egzaminie maturalnym. Na obu egzaminach - ustnym i pisemnym - potrzebne są jednak wzory, których mamy się nauczyć na pamięć w dwa miesiące. Przecież to niemożliwe.

   Niepokój uczniów podzielają nauczyciele matematyki i dyrektorzy szkół. Potwierdzają, że nauczenie się wszystkich wzorów nie jest możliwe, kwestionują także sens takiego wymogu.

   - Niemal na każdej lekcji powtarzamy uczniom, żeby nie marnowali czasu na zapamiętywanie wzorów, tylko nauczyli się je odnajdywać w "Tablicach". Wkuwanie ich na pamięć nie ma przecież sensu - mówi Magdalena Poraj-Porawska, nauczycielka matematyki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie.

   Co roku - w myśl przepisu dopuszczającego możliwość korzystania z tablic - matematycy pozwalają uczniom sięgać także do wzorów zawartych w tych zbiorach. Taką możliwość mieli również tegoroczni maturzyści, zdający w ubiegłym tygodniu próbną maturę pisemną z matematyki.

   - We wszystkich zbiorach zatytułowanych "Tablice matematyczno-fizyczne" są przede wszystkim wzory z algebry, analizy matematycznej, rachunku prawdopodobieństwa czy geometrii - mówi Zdzisław Kusztal, dyrektor i nauczyciel matematyki w VIII Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie. - Uczniowie przez cztery lata byli pewni że z podanych wzorów będą mogli korzystać na maturze. Poza tym zastanawiające jest, w jaki sposób mamy te wzory oddzielić od pozostałych tablic. Rozedrzeć książkę na pół?

   Krakowscy uczniowie nie rozumieją, na jakiej podstawie zmieniono przepisy dotyczące matury, skoro - zgodnie z prawem - sposób przeprowadzenia egzaminu dojrzałości powinien zostać określony najpóźniej do 29 listopada 2002 r. Przedstawiciele Ministerstwa Edukacji twierdzą jednak, że nie nastąpiła tutaj żadna zmiana, lecz jedynie wyjaśnienie istniejącego już przepisu.

   - Nigdy nie istniała możliwość korzystania z wzorów zawartych w "Tablicach". Tablice powinno się rozumieć dosłownie, a nie jako tytuł zbioru. Jeśli nauczyciele interpretowali ten przepis inaczej, oznacza to, że wprowadzali uczniów w błąd. Matura z matematyki przeprowadzona na takich zasadach powinna w zasadzie zostać unieważniona - mówi Elżbieta Ziegler, wizytator MENiS.

   - Co teraz będzie? - pytają przerażeni maturzyści. Przedstawiciele Małopolskiego Kuratorium Oświaty przyznają, że mają ten sam dylemat. - Nasza rola ogranicza się właściwie do przekazania dyrektorom stanowiska ministerstwa. Pomoce dydaktyczne dopuszczają do użytku komisje egzaminacyjne, nie kuratorium - mówi Maria Krysakowska z MKO. - Trudno jednak przejść obojętnie wobec takiej sytuacji lub uznać, że wszyscy nauczyciele postępowali dotychczas źle i matury z matematyki trzeba unieważnić. Być może jakieś propozycje wyjścia z tej kłopotliwej sytuacji padną na naradzie kuratora z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych.

   Pisemne stanowisko resortu edukacji zawiera listę 13 tablic matematycznych, sporządzonych w oparciu o Tablice Matematyczno-Fizyczne Czterocyfrowe, wydane przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Informację, zredagowaną przez kuratorium dla dyrektorów małopolskich szkół, zakończono stwierdzeniem, że "zebrane tu tablice wystarczają w zupełności do sprostania wymaganiom egzaminu dojrzałości". Maturzyści i ich nauczyciele mają jednak co do tego poważne wątpliwości. Dyrektorzy szkół zastanawiają się, jak - nie krzywdząc młodzieży - pozostać w zgodzie z prawem, a uczniowie... już teraz przygotowują ściągi.

    MARIA WILCZEK-KRUPA

Mariola13-03-2003 08:06:07   [#43]

MENiS jest genialny! :-(

ale numer...
Lodzia13-03-2003 15:38:17   [#44]

ściąga zamiast tablic

Niektórzy uczniowie i tak swoje wiedzą, im jest obojętne, czy będzie to matura z tablicami, czy bez.

Po maturze z matematyki rozmawia dwóch kolegów:
-Ile zadań rozwiązałeś ?
-Ani jednego. A ty ?
-Ja też ani jednego. I pani znów powie, że ściągaliśmy od siebie.

Zola13-03-2003 17:14:22   [#45]

Czy moge napisac do MENI-Su o fundusze na zakup tablic z listy

na ten rok nie planowałam takiej pozycji w budżecie szkoły a to ja mam zapewnic maturzystom tablice

takie ładne nowe ze wzorami kupiłam w roku ubiegłym na mającym byc ową maturę ,no i zmarnotrawiłam pieniądze

JarTul13-03-2003 17:27:49   [#46]

A ja nie moge pojąć...

jak MEN czy też obecnie MENiS może dopuścić do użytku szkolnego czy też zalecać (ładne słowo- ;-))) ) do tegoż uzytku książkę, która ma tytuł "Tablice matematyczne", a później twierdzić, że to nie są tablice matematyczne.

A na dodatek powinni teraz unieważnić matury z ostatnich x lat, w następstwie dyplomy magisterskie i ileś tam tytułów doktora, a może i profesora.

UWAGA: Byli magistrowie wystąp...

Żartuję, ale wcale nie jest mi do śmiech. Współczuję tegorocznym maturzystom, którzy zdecydowali się zdawać matematykę i byli przeświadczeni, że "Tablice matematyczne", to tablice matematyczne.

Mariola13-03-2003 17:53:23   [#47]

nie jestem za posunięciami MENiSu

i nie podaobają mi się takie decyzje.
Ale dzisiaj u nas w szkole rozmawialiśmy (5ciu matematyków) na ten temat
i stwierdziliśmy ,że w przypadku naszej szkoły to nie jest jakaś wielka tragedia.
U nas zawsze na maturze uczeń korzystał z tablic tylko przy komisji i właściwie tylko z wartości funkcji
czyli tak naprawdę uczniowie raczej nie korzystali.
Jedynie w ubiegłym roku, kiedy było tak wielkie zamieszanie z maturami kilku (dosłownie) uczniów zaglądało (ale także przy komisji) do tablic matematycznych - takich jakie zakupił janzg.
Ale nigdy uczeń nie miał u siebie na ławce tablic, a już zupełnie nie wolno było zaglądać do poradników, zbiorów itp.

Co do unieważniania matur - to dla mnie zupełna bzdura.
Anka K13-03-2003 18:30:53   [#48]
Pewnie że bzdura. A tymczasem MENiS znowu zamieszał. Widać za długo( chyba z tydzień) był spokój. Anka
zuza13-03-2003 18:51:34   [#49]

a Olimpiady Matemateczne też unieważnić?

Na olimpiadzie  matematycznej uczniowie tez mogą  (i chyba nawet w tym  roku) korzystać z tablic z wzorami.

Niedopatrzenie  Menis?

Mariola13-03-2003 19:06:23   [#50]

i tak nie ma spójności

bo na egzaminach wstępnych na uczelnię nie można korzystać z żadnych tablic

a co do olimpiady matematycznej , jutro zapytam ucznia
brał udział w tegorocznej olimpiadzie
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]