Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
oświatowy przegląd prasy |
AnJa | 07-06-2024 20:50:55 [#12103] |
---|
Że niby pospiesznie coś się obecnie w edukacji zmienia? Przemkło tak, żem nie dostrzegł? |
dwalcz | 10-07-2024 08:42:22 [#12113] |
---|
Egzamin ósmoklasisty. Czy w Polsce mamy szkołę dwóch prędkości?
Egzaminatorzy relacjonowali, że w arkuszach z języka polskiego po raz pierwszy widzieli tak wiele prac, w których uczniowie nie wpisali wymaganego minimum 200 wyrazów w wypracowaniu. Ponad dwukrotnie wzrósł odsetek dzieciaków, które za tę część testu dostały 0 proc.
https://oko.press/egzamin-osmoklasisty-czy-w-polsce-mamy-szkole-dwoch-predkosci
|
Marek Pleśniar | 10-07-2024 22:39:46 [#12114] |
---|
wiecie, uważam to za dętą imprezę - te wszystkie narzekania na "pikującą w dół" polską szkołę
(która ma drugie najlepsze miejsce w Europie)
to odbiera nauczycielom energię - ten lans na straszliwej biedzie polskiej pruskiej szkoły |
Roman Langhammer | 11-07-2024 05:50:14 [#12115] |
---|
Polska szkoła dopiero zacznie pikować w dół... brak obowiązku odrabiania zadań, "ścięcie" podstaw itp. To dopiero spowoduje "szkołę dwóch prędkości" - publiczną i prywatną. Do tej drugiej będą chodzili wybrani, których na to stać i będą chcieli mieć dobre i solidne wykształcenie, którzy będą oczekiwali efektów. A do publicznej wszyscy pozostali, od których nie będzie się dużo wymagało... tylko tyle, żeby spełniali obowiązek nauki...
...a może o to właśnie chodzi? Żeby dostęp do dobrego wykształcenia mieli tylko niektórzy? |
noe19 | 11-07-2024 09:12:41 [#12116] |
---|
#Roman, nie zgadzam się z Tobą. Zadania domowe przemyślane i z celem - tak, ale zadania dla zadań (a tak odbieram dużą cześć zadań zadawanych przez nauczycieli - nie). Więc aktualne rozwiązanie jest OK, pp są archaiczne i trzeba je napisać od nowa, odbieram ich aktualne ścięcie za zabieg polityczny i czekam na nowe pp.
"dostęp do dobrego wykształcenia mieli tylko niektórzy?" Nie doszukiwałbym się takich wyrafinowanych działań przez polityków. Kto chce się uczyć ma możliwości w szkole publicznej, a to że cześć społeczeństwa tego nie chce to mam ich na siłę uczyć - nie, wyrosłem z tego. Zwróć uwagę, że uczniowie nie są nauczeni brać odpowiedzialności za swoje życie.
#Marek - niby tak (II miejsce) ale jakim kosztem psychicznym dzieci. Może nie pikuje w dół, ale jest na równi pochyłej: nasi rządzący w ogóle nie myślą całościowo, nie patrzą jak ma wyglądać cała ścieżka kształcenia tylko zmieniają fragmenty. Chciałbym aby powstała komisja, która zaplanuje taką ścieżkę i potem w dół do szczegółów.
No i jeszcze problem w kadrze pedagogicznej - jej nie będzie! Dodatkowo dla mnie poziom kształcenia przyszłych nauczycieli jest żenujący, ale się nie dziwię, bo kto ich uczy? praktycy? :) (oczywiście są małe wyjątki)
|
AnJa | 18-07-2024 16:07:33 [#12119] |
---|
Widzę różnice między rankingiem a wynikiem egzaminu.
Nie widzę sposobu na sensowną realizację tego priorytetu. Bo zrealizowany oczywiście będzie>
Tyle w kwestii optyki.
Ponadto:
Nie rozumiem co PML powiedziała w cytowanym tekście.
Rozumiem, że zawsze będzie 4 % szkół w staninie 1 z matematyki.
Nie rozumiem, jak szkoła może z tego egzaminu mieć średnią szkoły w przedziale 7-22 pkt. |
rzewa | 22-07-2024 14:58:11 [#12121] |
---|
hm... pierwszorzędny przykład na to jak odpowiedzieć na pytanie tak by nie odpowiedzieć pomimo tego, że wypowiedź jest prawdziwa i na temat |
Marek Pleśniar | 09-08-2024 16:53:25 [#12126] |
---|
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,31216798,szef-cke-odwolany-dowiedziala-sie-nieoficjalnie-wyborcza.html
"Minister Edukacji Barbara Nowacka z dniem 9 sierpnia 2024 r. odwołała ze stanowiska dyrektora Centralnej Komisji Edukacyjnej, Marcina Smolika. Pełnienie obowiązku dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej zostało powierzone Horacemu Dębowskiemu dotychczasowemu wicedyrektorowi CKE. Nowy dyrektor CKE zostanie wyłoniony w konkursie na podstawie art. 9d ust. 7 ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz.U., z 2024 poz.750, z późn. zm.)" - poinformowało w piątek MEN. |
Marek Pleśniar | 14-09-2024 12:05:11 [#12131] |
---|
https://www.prawo.pl/oswiata/zwiekszenie-liczebnosci-klas-w-szkolach-podstawowych,529018.html
Większe klasy? MEN: Ale to przecież tylko chwilowe
==
Brak komunikacji
- Objęcie uczniów z Ukrainy obowiązkiem szkolnym w Polsce oceniam, jako słuszne, natomiast odnoszę wrażenie, że po raz kolejny mocno szwankuje komunikacja ze strony ministerstwa, czego przykładem jest właśnie taka lakoniczna odpowiedź - mówi Marek Pleśniar, dyrektor Biura Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty. - To trochę takie: wykonać i nie pytać o szczegóły, a to nie uspokaja niczyich obaw. Tymczasem w oświacie jest tak, że jeżeli nie idziemy do przodu, to się cofamy - powiększanie klas zawsze wiąże się z pogorszeniem jakości edukacji. I zarówno uczniowie z Ukrainy, jak i z Polski poniosą tego konsekwencje, nie wiem na ile uspokajające jest dla kogokolwiek, że to jedynie chwilowa sytuacja - podkreśla.
Wskazuje, że OSKKO od dawna apeluje do MEN o zmiany, które doprowadzą do zmniejszenia oddziałów, tym bardziej, że badania pokazują, że polscy uczniowie, choć osiągają nie najgorsze wyniki, nie czują się szczęśliwi. Takie wnioski płyną z badania PISA 2022, które pokazało, że Polska jest w ogonie, jeżeli chodzi o poziom satysfakcji z życia, odczuwanej przez uczniów:
satysfakcja z życia – 69 miejsce na 74 kraje poczucie przynależności – 73 miejsce na 79 krajów przygotowanie do nauki – 67 miejsce na 77 krajów
- Myślę, że chociażby z tego powodu resort - nawet jeżeli nie jest w stanie realnie zapobiec wzrostowi liczby uczniów - powinien zadbać o dobrą politykę informacyjną. Wyniki badań pokazują bowiem, że obawy rodziców i nauczycieli nie są przecież bezpodstawne - wskazuje Marek Pleśniar.
Czytaj więcej na Prawo.pl: https://www.prawo.pl/oswiata/zwiekszenie-liczebnosci-klas-w-szkolach-podstawowych,529018.html
|
dwalcz | 20-09-2024 12:15:32 [#12134] |
---|
W szkołach zakazano podawania rąk. Wypaczone standardy ochrony czy błąd ustawodawcy? [WYWIAD]
"Dr Patryk Kuzior: Paradoksem aktualnej regulacji jest to, że informację z KRK musi przedstawić dziś każdy, kto nawet na moment przyjdzie do szkoły prowadzić działalność edukacyjną czy opiekuńczą. Uświadommy sobie, że kwit musi przedstawić nawet stojący nad grobem weteran drugiej wojny światowej, zaproszony do opowiedzenia dzieciom czy małoletniej młodzieży o koszmarze wojny, czy rodzic, który pójdzie z klasą jako kolejny opiekun do kina, podczas gdy nie sprawdza się na przykład zatrudnionego w szkole konserwatora, który codziennie mija dziesiątki, a może nawet setki dzieci na szkolnym korytarzu, bo przecież w zakresie jego czynności nie ma zadań opiekuńczych. ... Obawiam się, że dziś większość tych osób nie będzie chciała przyjść do szkoły, nie dlatego, że wstydzą się swojej karty karnej, ale dlatego, że pozyskanie informacji z KRK to biurokratyczny kłopot."
"... Niektórzy dyrektorzy szkół poszli jednak tak daleko, że nie wolno już podawać sobie rąk na powitanie. Można powiedzieć prześmiewczo, że jedynym pozytywnym skutkiem takiego działania będzie ograniczenie zachorowań na COVID, ale czy o to chodziło? ..."
https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/9601125,w-szkolach-zakazano-podawania-rak-wypaczone-standardy-ochrony-czy-bla.html
post został zmieniony: 20-09-2024 12:22:59 |
Marek Pleśniar | 20-09-2024 17:52:48 [#12135] |
---|
to ostatnie co najmniej przesadzone - dziennikarze powinni jednak sprawdzać czy człowiek nie wymyśla post został zmieniony: 20-09-2024 17:53:10 |
Roman Langhammer | 11-10-2024 12:42:46 [#12139] |
---|
Taaa... a ktoś tego będzie w stanie dopilnować? Paranoja goni paranoję... | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|