Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Dylematy "nowego"-przejęcie placówki i nie tylko |
śliwka g | 12-07-2011 19:09:31 [#01] |
---|
Witam
Czytam Was od bardzo dawna-nie pamiętam od kiedy. Trochę pisałam. Później była przerwa (dostęp).
W czerwcu wygrałam konkurs. Przejmuję szkołę od 1.09.11 i proszę o pomoc w "ogarnięciu systemu".
1.Od czego zacząć?
2.Najbardziej niepokoi mnie temat przejęcia placówki. Kiedy to zrobić i jak? Ponadto dokumentacja. Może jakieś podpowiedzi: co ma być przekazane?
3. Umowy o pracę od 1.09. Nie mogę teraz rozmawiać z ludźmi na ten temat, bo nie mam prawa, a jest sporo wakatów (stażyści, kontraktowi). Ustępujący mówi: "decyduje nowy", a ten nowy: "ja nic nie mogę powiedzieć, bo nie mam dostępu do żadnej dokumentacji".
Nie mogę liczyć na przychylność ustępującego dyrektora. Właściwie to on ma się rozliczyć przed OP z mienia powierzonego. Czy tak? A kiedy inwentaryzację? Będą "ściągać" n-li z wakacji? Czy można to zrobić we wrześniu?
Dziękuję za pomoc. Na dziś tyle:)
Pozdrawiam
|
Marek Pleśniar | 12-07-2011 21:10:19 [#02] |
---|
spróbuj użyć naszej szukajki forumowej, bo tych przejęć placówki trochę było
to taki guziczek po lewej: "szukaj"
jak się nie uda - napisz tu - pomogę:-)
|
link123 | 12-07-2011 21:27:15 [#03] |
---|
ciesz się ostatnim "takim" urlopem:)
Od września wszystko się zmieni....
|
śliwka g | 12-07-2011 21:34:56 [#04] |
---|
Dziękuję
To umiem:))) i czytałam.
Zadam więc pytanie w ten sposób:
Mam coś czynić? (np.zgłosić się do OP), czy też czekać na ich kroki i dyrektora, który niechętnie żegna się z funkcją, do sierpniowej rady, a może do 1.09? Tak po ludzku doradźcie. Ja się nie wyrywam, żeby jasne było. Traktuje to jako odpowiedzialne przygotowanie się i nie chcę być niemile zaskoczona w ostatnich dniach sierpnia z ew. brakiem n-li, inwentaryzacją, nieprzygotowanym planem i przydziałem obowiązków, itd.
|
śliwka g | 12-07-2011 21:37:28 [#05] |
---|
Cieszę się cieszę. Sprzątam zaległe od lat strych i piwnicę, nie wspomnę o remoncie:),i dżemach:).
|
Marek Pleśniar | 12-07-2011 21:49:56 [#06] |
---|
gdy chcesz tak porządnie toto przejąć to - jak wielu innych - zarządzisz we wrześniu inwentaryzację
miłej zabawy:-)
To jest troszkę roboty
|
Marek Pleśniar | 12-07-2011 21:54:55 [#07] |
---|
ps. a propos
to nie do Ciebie, bo nie dajesz takiego powodu, ale bywa w takich sytuacjach że ludzie robią pewne rzeczy
nasuwa mi się taka refleksja dla "nowych"
oprócz umiejętności przejęcia majątku, do umiejętności "nowego" należy zdolność powstrzymania się od mówienia o "byłym" w stylu: "zapuścił placówkę, dopiero za moich czasów to jest hoho"
taki syndrom nachodzi część ludzi mniej więcej w pół roku po nastaniu na zydlu dyrektorskim;-)
Ta umiejętność, do której namawiam, wynika z wiedzy, iż każdy z nas kiedyś będzie "byłym"
:-)
|
Mentorek | 12-07-2011 23:21:30 [#08] |
---|
Mysle ze dla wlasego bezpieczenstwa przejecie szkoly powinnac zobic na podstawie bardzo rzetelnej dokumentcji i proponuję tu nie chowac głowy w piasek :))) (mnnie sie to oplaciło ;)) |
Marek Pleśniar | 12-07-2011 23:38:15 [#09] |
---|
wiele zależy od postawy obu dyrektorów
czasem to nie takie proste
|
Mentorek | 12-07-2011 23:48:39 [#10] |
---|
zgadzam się, ale to nowy dyrektor podpisem przejmuje "cale dobrodziejstwo" z ktorego potem bedzie sie rozliczał przez wszystkimi "instancjami" i dlatego z wlasnego doswiadczenia wiem ze sie oplaca i polecam
ps. nawet jak bądą globalne zacmienia slonca :) |
Marek Pleśniar | 13-07-2011 00:18:07 [#11] |
---|
czasem jednak nowy może trafić na zły humor poprzednika
bywa niestety - choć to nader przykre
|
DYREK | 13-07-2011 09:56:20 [#12] |
---|
Formalnie "stary" dyrektor pełni swoje obowiązki do 31.08 i powinien wszystko przygotować.
Praktyka jednak jest zupełnie inna.
Warto ze "starym" dyrektorem usiąść przy "dobrej kawie" i ustalić zasady współpracy.
Jeżeli będzie problem, to będzie dużo pracy po uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego.
W nr 8/9 (12/13) Monitora Prawnego Dyrektora , sierpień/wrzesień 2005 jest przykładowy protokół zdawczo - odbiorczy i informacje na temat przekazania obowiązków dyrektora.
zobacz: http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=23116
i
|
DYREK | 13-07-2011 10:04:41 [#13] |
---|
wątek: Do "młodych" dyrektorów
Poradnik dla dyrektorów rozpoczynajacych pierwszą kadencję
stara anegdota, oczywiście pół żartem pół serio;-)
"Dyrektor pierwszego dnia pracy, wraz z upragnioną nominacją dostaje trzy koperty. Otwiera pierwszą i czyta: "Zganiaj wszystko na poprzednika!"
Natychmiast idą więc w otoczenie narzekania na złe zarządzanie w poprzedniej kadencji, cytowane są setki niewykonanych zaleceń pokontrolnych, źle opracowane i nierealne plany naprawcze, przykłady zaniechania dobrych decyzji lub nie trafione decyzje z dokładnymi wyliczeniami strat i zaprzepaszczonych szans.
Obarczanie winą poprzednika powinno dać jakieś pół roku względnego spokoju. Pensyjka kapie, nic nie trzeba robić - poza wieszaniem psów na poprzedniku. No, ale minie kiedyś pół roku i wszystkim wokół znudzi się słuchać narzekań na złe rządzenie w przeszłości oraz nieustannie rozpamiętywać: co by to było, gdyby się wcześniej zmieniło poprzednika.
Dyrektor zaczyna dostrzegać, że czarowanie otoczenia obarczaniem winą poprzednika-nieszczęśnika już nie wystarczy, czas zrobić coś konkretnego, własnego, samodzielnego, czymś zająć pracowników, żeby znowu ożywić ich zapał i przywrócić wiarę w lepsze jutro firmy. No, ale co zrobić?
Nasz bohater, lekko podcięty nieskutecznością instrukcji z pierwszej koperty, otwiera zatem drugą. A w niej stoi jak byk: "Zrób reorganizację!" No, jasne!!! Jakie to proste! Skoro poprzednio było źle, to teraz, żeby było lepiej, trzeba coś pozmieniać, inaczej ponazywać, tu skrócić, tam wydłużyć, a gdzie indziej - zlikwidować lub rewitalizować.
Idzie zatem w kąt pomstowanie na poprzednika i nastaje nowa era w firmie.
Nasz bohater zwołuje zespół i opracowuje plany naprawy firmy. A samo tylko przygotowanie dobrego planu naprawczego zajmuje trochę czasu, nawet i kolejne pół roku. Potem wdrażanie pomysłów i kolejnych dwa lub trzy lata od nominacji i nic korzystnego się nie stało. No i cóż wtedy robić? Ano, trzeba ponownie zajrzeć do szuflady dyrektorskiego biurka i wyjąć trzecią kopertę. W tej ostatniej, trzeciej kopercie karteczka: Przygotuj kolejne trzy koperty dla następcy. I cała zabawa powtarza się od początku. " |
joszka | 13-07-2011 10:38:32 [#14] |
---|
Bez urazy.Rozmowa ze "starym" jak najszybciej.Twoje wymagania przedstaw konkretnie-zrób sobie ściagę i n ic na potem.1 wrzesnia może być tylko wzruszanie ramionami i stwierdzenie starego,że to już nie on.
Najwazniejsze to system.masz w wymianie obowiązki dyra(opr.P.Dzieżgowskiej).
Z mojego doświadczenia najważniesze.....bhp!
1.Sprawdźcie razem przeglądy,atesty itp
2.Dokumentacja uczniów-sekretariat
3.Jak masz kadry-kadry (w tym wydane upoważnienia.Tu mogą być także rozne wynajmy-miałem garaż wynajety nieodpłatnie na 10 lat za zainstalowanie przez wynajmującego nowych drzwi wycenionych na 10 tyś. zł-to w ramach upiornego faktu a nie żartu!))
4.Jak masz księgowość -zawarte umowy(komórki,abonamenty-w tym rtv,internet)
5.Pisz do OP pismo o konieczności przeprowadzenia inwentaryzacji -nie napisałem i prostowałem przez dwa lata!
NO i TRZYMAJ SIĘ!
|
śliwka g | 13-07-2011 14:17:42 [#15] |
---|
Bardzo dziękuję za wszystkie cenne uwagi i podpowiedzi. Skorzystam.
Po raz kolejny widzę, że z Wami nie zginę:)
Wakacyjnie i nareszcie słonecznie pozdrawiam.
|
śliwka g | 09-08-2011 13:26:34 [#16] |
---|
Witam ponownie
Stanowisko op w sprawie inwentaryzacji: "Obecny dyrektor zarządza inwentaryzację. Będzie protokół zdawczo-odbiorczy środków trwałych i dokumentacji. Za to co w klasach odpowiadają n-le".
Proszę o pp, że op może/powinien? ją zarządzić.
|
rzewa | 09-08-2011 13:45:32 [#17] |
---|
to dyrektor zarządza inwentaryzację
OP może zażyczyć sobie by przyszły dyrek był przy niej obecny i mógł przejąć placówkę bez obaw - wtedy tym samym protokołem "stary" dyrektor przekaże szkołę OP, a "nowy" ją od OP przejmie
ale gdy tak się nie stanie, to pierwszą czynnością nowego powinno być zarządzenie inwentaryzacji (oczywiście można o tym teraz OP uprzedzić :-))
|
LiAn | 09-08-2011 23:22:50 [#18] |
---|
Witam serdecznie!
Ja mam pytanie od drugiej strony- ustępującej:
1.Jakie czynności związane z przekazaniem szkoły powinnam podjąć ( bo czas ucieka), w sytuacji, gdy OP nie powołał jeszcze nowego dyrektora.
2.Czy muszę zrobić inwentaryzację? (nikt z OP tym nie interesuje)
3.Gdy zarządzę inwentaryzację , to czy powinien w niej uczestniczyć ktoś z OP ? Proszę o podpowiedź.
|
Marek Pleśniar | 09-08-2011 23:54:32 [#19] |
---|
nic nie "musisz" odchodząc ze stanowiska
Inwentaryzację zrobi nowy kolega dyrektor.
zostaw mu porządek na biurku i pamiętaj żeby jeszcze wyjechać na parę dni odpocząć
są wakacje:-)
PS. aha, i jeszcze pomyśl o uporządkowaniu sytuacji swych najważniejszych współpracowników - wicedyrektorów (jeśli ich masz). Porozmawiaj z nimi, zadbaj o ich status, powierzenia itp
ludzie są najważniejsi. To co teraz zrobisz będą Ci pamiętać zawsze - bo klasę się wykazuje w trudnych, a nie łatwych chwilach:-)
post został zmieniony: 09-08-2011 23:59:22 |
rzewa | 10-08-2011 07:42:41 [#20] |
---|
hm... inwentaryzację to bym zrobiła - warto mieć czarno na białym co się zostawia...
a już koniecznie trzeba przygotować protokół zdawczo-odbiorczy, w którym spiszesz wszystko co zostawiasz i odchodząc zachowaj sobie swój egzemplarz, który w miejscu przewidzianym dla strony przejmującej zostanie podpisany przez przedstawiciela OP (upoważnionego) lub przez nowego dyrektora
|
Marek Pleśniar | 10-08-2011 07:59:51 [#21] |
---|
Warto. Prawda. Ale ja o tym, że co się musi zrobić bo tak każą przepisy - to jedno. Co się zrobi ponad to - drugie:-) |
LiAn | 10-08-2011 09:28:17 [#22] |
---|
Bardzo dziękuję za podpowiedź, trochę się denerwuję tym wszystkim, ale myślę że zrobię inwentaryzację dla własnego "świętego spokoju" tak jak pisze Rzewa. Mam nadzieję, że później jeszcze trochę odpocznę :) i że są to ostatnie "zwariowane" wakacje. Pozdrawiam wakacyjnie wszystkich forumowiczów, wszystkich nowych i "starych" dyrektorów i życzę powodzenia w oświatowych zmaganiach . Oczywiście nie opuszczam Was! Jeszcze raz dziękuję.
|
Marek Pleśniar | 10-08-2011 16:35:19 [#23] |
---|
dasz radę zrobić inwentaryzację w 19 dni z sobotami i niedzielami? |
dyrlo | 10-08-2011 19:46:42 [#24] |
---|
Ja bym dała radę. Wiem gdzie co stoi, gdzie co wisi itd... Inwentaryzacja ta byłaby nie spisem z natury a sprawdzeniam stanu z księgą inwentarzową. :-))) |
dorwie | 18-08-2011 18:17:06 [#25] |
---|
Nowy dyrektor szkoły, który przejmuje obowiązki z dniem 1 września może powołać swoich zastępców dopiero w dniu 1 września.
Nie może tego zrobić w sierpniu, mimo tego, że ma uchwałę OP o powołaniu go na to stanowisko - dobrze myślę ?? |
AnJa | 18-08-2011 18:32:49 [#26] |
---|
To, że nie może powołać - to pikuś - bo powoła 1 września o np. godzinie 8
A oni i tak będa z nim pracować od momentu, gdy będa wiedzieć, że tymi wickami będa
Problem jest taki, że on formalnie nawet procedury wszczac nie może - czyli wniosek, opinia itp przed 1 września.
I to jest paranoja nasza oświatowa.
Jak to zrobić? OP powinien powoływac nowego dyrka najpóźniej od 1 lipca, a na starym wymusić pójscie na urlop- nalezny przecież mu jako nauczycielowi.
I uznawać wszelkie decyzje dyrka urlopowanego za nieważne. Nowy oczywiście powinien miec zobowiązanie do pracy w zamian za późniejszy uzupełniający.
|
dorwie | 18-08-2011 18:54:01 [#27] |
---|
święta racja |
AnJa | 18-08-2011 19:00:12 [#28] |
---|
tyle, że to niemozliwe prawnie niemal - no, chyba, że po przegranym konkursie OP odwoła starego dyrka w trybie nadzwyczajnym- czyli w trakcie roku |
szi | 26-08-2011 06:15:23 [#29] |
---|
Proszę o pomoc. Mam przejąć bardzo dużą szkołę. Inwentaryzację dyrektor zarządził na trzy ostatnie dni sierpnia. W szkole są rzeczy jeszcze sprzed 30 lat. Jak to zrobić, żeby było dobrze? Nie odsyłajcie mnie, proszę, do szukajki, bo przeczytałam chyba wszystko na ten temat. Doszłam do takich wniosków:
1. Przejąć szkołę bez inwentaryzacji, w porozumieniu i za zgodą OP.
2. Od września zarządzić inwentaryzację i robiąc ją, pisać dwa druki: na jednym to, co jest sprawne i do użycia po ewentualnej naprawie, a na drugim wykaz tego, co jest zużyte i nienadające się do niczego - z tego zrobić protokół zużycia. Później wziąć księgi inwentarzowe i powykreślać to, co zostało komisyjnie zniszczone. Pozostałym rzeczom nadać sygnatury (teraz nie ma takich) i sprawdzić, czy są i gdzie w księgach inwentarzowych. Ale, czy tak można?
3. Jeżeli tak można, jak w p.2, to kto ma z taką propozycją wystąpić do OP?
Nie potrafię sobie wyobrazić zrobienie inwentury w 3 dni.
|
Marek Pleśniar | 26-08-2011 09:26:57 [#30] |
---|
dyrektor wydał takie zarządzenie? Na piśmie? Że realizacja sprawy w 3 dni?
|
szi | 27-08-2011 05:18:27 [#31] |
---|
Powiedział tak na czwartkowym posiedzeniu RP. Nie wydał zarządzenia. Odczytał tylko skład komisji głównej i skład zespołów spisowych. post został zmieniony: 27-08-2011 05:20:45 |
rzewa | 27-08-2011 09:11:29 [#33] |
---|
i zapłacić - n-l może tego wynagrodzenia skutecznie dochodzić przed sądem, nawet jeśli w treści zgody zrzeknie się wynagrodzenia
umowy wolontariackiej podpisać nie można, gdyż inwentaryzacja jest obowiązkowa dla szkoły
|
szi | 27-08-2011 09:18:55 [#34] |
---|
Stoner, wiem, ale dyrektor nikogo nie zapytał o zgodę. Zarządzenia też nie ma. Ja doczytałam się, że powinien wydać zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji. Czy dyrektor powinien wydać takie zarządzenie (to jest inwentaryzacja doraźna w związku ze zmianą dyrektora szkoły)? A co zrobić, gdy w szkole nie ma instrukcji inwentaryzacyjnej? Kto ma przeprowadzić szkolenie tych, co mają spisywać? Jaka jest, w związku z inwentaryzacją, rola dyrektora obejmującego stanowisko od 1.09.? |
śliwka g | 27-08-2011 15:10:29 [#35] |
---|
U mnie jest tak:
Ustępujący dyrektor, mimo moich próśb, nie zarządził inwentaryzacji. Przejęcie szkoły protokołem zdawczo-odbiorczym ma być.... 31.08.11r.
Wedle Waszych rad i moich ustaleń z OP mam ją zarządzić 1.09.11r. Proszę o "wytyczne" jak to ugryźć? W tłumaczeniu metodą "dla opornych" lub "krok po kroku":)
Dziękuję,
Pozdrawiam
|
Marek Pleśniar | 27-08-2011 21:44:38 [#36] |
---|
tak czy owak, dyrektor jest dyrektorem w ramach czasu jakiego dotyczy powierzenie
za wszystko do 31 sierpnia odpowiada dotychczasowy dyrektor. Jako nowy dyrektor spokojnie czekałbym na 1 wrzesnia
|
Marek Pleśniar | 03-09-2011 00:31:08 [#38] |
---|
a potrafisz wskazać jakiś konkretny przepis nakazujący "przekazanie szkoły"?
gdy zrobiłem inwentaryzację, wyszło że zaginął .. budynek szkoły
to znaczy że go nie ma?
|
rzewa | 03-09-2011 08:20:07 [#40] |
---|
to nie jest zmartwienia "młodego" - szkołę powinien Ci przekazać OP
Jeżeli tego nie zrobił, to sama sobie spisz co w szkole jest - nie musi to być regularny spis z natury (ja zrobiłam coś takiego pod nazwą "raport o stanie budynku szkolnego i dokumentacji szkolnej" i nawet w tym celu narysowałam plany szkoły, bo ich nie było nigdzie :-)) - gdzie wypiszesz te najistotniejsze rzeczy, których nie ma lub nie są całkiem ok (to co jest i jest ok nie jest ważne - bo nikt się Ciebie o to czepiał nie będzie)
po sporządzeniu dokumentu zanieś go do OP i zażądaj by Ci na drugim poświadczyli przyjęcie - i możesz spokojnie pracować (zwłaszcza jak Ci nic nie odpowiedzą, bo to oznacza, że Cię nikt z tych braków już rozliczać nie będzie)
|
Marek Pleśniar | 03-09-2011 08:55:28 [#42] |
---|
jasne
do 1 września to nie Twoje zmartwienie. Teraz zrobić inwentaryzację i po kłopocie.
|
kulka | 02-07-2014 08:55:27 [#43] |
---|
Czy inwentaryzację może zarządzić OP??? |
DYREK | 02-07-2014 10:05:47 [#44] |
---|
co do zasady należy to do obowiązków dyrektora (kierownika jednostki budżetowej), kierownik jednostki odpowiada za przeprowadzenie inwentaryzacji
ale
bywają takie przypadki i jako podstawę prawną podaje się różne przepisy z:
- ustawy o samorządzie gminnym
- ustawy o systemie oświaty
- ustawy o rachunkowości
czyli próbuje się "cuś" znaleźć w przepisach ale zazwyczaj jest to "prawem kaduka" |
kaef | 31-08-2019 18:06:01 [#45] |
---|
Przekazanie przebiegło w miarę spokojnie. Inwentaryzację przeprowadziła komisja i względem wcześniej nic nie zginęło. Co w przypadku, gdy wiem, że jakiś sprzęt był, ale nigdy nie był nigdzie zinwentaryzowany, a zniknął?
Co w sytuacji, gdy ustępujący dyrektor nie podpisał protokołu? |
DYREK | 01-09-2019 13:11:16 [#46] |
---|
To jego problem.
Nie jest tak, że "stary" dyrektor nie odpowiada.
Roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu: 1 rok, 3 lata lub 10 lat.
Jeżeli masz informację, "że jakiś sprzęt był, ale nigdy nie był nigdzie zinwentaryzowany, a zniknął" -> należy poinformować OP lub (i) prokuratora. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|