Forum OSKKO - wątek

TEMAT: konsultacja - ramowe plany nauczania
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ] - - [ 8 ][ 9 ]
AnJa24-05-2011 22:31:02   [#151]

przesunięcie terminu egzaminu raczej wykluczone

zmiana kalendarza- od przyszłego roku zmiana jest- ale w kierunku wydłużenia zajęć

Anula24-05-2011 22:38:19   [#152]

Andrzej, ja mam realnie mniej o 24 godziny matematyki do chwili przeprowadzenia egzaminu niż przewidziane to jest w rozporządzeniu. 24 godz. to cały dział poświęcony na obliczanie pól powierzchni i objętości brył... Zadania zawierające te treści są zawsze na egzaminie. A może wyodrębnić te treści z podstawy programowej, których nie będzie na egzaminie? 

Piszesz, że terminu egzaminu nie można zmienić... Ale dlaczego on nie może być w maju??? Wyrobimy sie ze sprawdzaniem... Drugi termin nie musi być przecież w dwa miesiące (prawie) po terminie egzaminu. Od przyszłego roku egzamin będą sprawdzać tylko matematycy i poloniści - będzie sprawniej,  a co za tym idzie i szybciej...


post został zmieniony: 24-05-2011 22:39:00
Toska24-05-2011 23:34:02   [#153]

AnJa


pytają dyrektorzy technikum lub osoby związane z organizacją pracy w technikum, ale w wątku dotyczącym 

ponadgimnazjalnych


Nie jestem osobą przeciwną reformie

ponieważ reformy są cały czas w naszym szkolnictwie


jak powstawały gimnazja to co robiono rozdzielano je ze szkołami ponadgimnazjalnymi

wprowadzono 2-letnie szkoły zsz

w zamian za 3


ja w tym czasie pracowałam w zsz w tej szkole wygaszono zsz i powstało gimnazjum

bo tak wymusiła ówczesna reforma

a byłoby świetnie rozwiązanie

połączenie gimnazajum z zsz

powstała by niezła placówka kształcąca wykwalifikowanych robotników


ale cóż zlikwidowano pracownie

zrobiono całkowicie gimnazjum

i tak naprawdę żadnego pożytku

ponieważ w tymże gimnazjum jest dzisiaj problem z naborem do przynajmniej jednej klasy (niż)


Ja nie rozumiem jednego

jest SIO - ministerstwo może policzyć ile ma dzieci

w jakim wieku - jakiej płci

i można zastanowić się  - tak naprawdę z głową jak można to wszystko poustawiać i organizacyjnie

klasy (20--osobowe)

i programowo - nie tylko w teorii - bo nie jest tajemnica że podreczniki do gimnazjum

niczym się nie różnią od tych sprzed 2 lat !!! 


Boli mnie że publiczne pieniądze są marnotrawione na reformą, która w założeniach niesie chaos

i analfabetyzm dla przyszłych pokoleń! 


Ala24-05-2011 23:34:07   [#154]

między innymi dlatego, że w maju są matury i OKE strasznie są wtedy zajęte

...........

o terminie egzaminu do Anuli to jest :-)


post został zmieniony: 24-05-2011 23:36:02
rzewa24-05-2011 23:38:59   [#155]

Anula, matematyki masz średnio tygodniowo w klasie III np. 4 godziny, a polskiego 5, ale nic nie stoi (przy nowej ramówce) na przeszkodzie by zaplanować przez pierwsze np. 26 tygodni matematykę w wymiarze 6 godz/tyg, a polski 8, a przez pozostałe tygodnie matematyki będzie 2 godz/tydz i polskiego też 2

oczywiście uczniowie muszą mieć w każdym tygodniu tyle samo zajęć więc przez pierwsze tygodnie nie będą mieli np. edukacji dla bezpieczeństwa, która będzie realizowana dopiero pod koniec roku szkolnego, podobnie może być np. z zajęciami artystycznymi czy technicznymi

i do egzaminu z podstawą programową zdążysz

:-)

Toska25-05-2011 01:07:48   [#156]
AnJa 20-05-2011 12:42:31   [#122]

oddział- czyli i dla ucznia bo on częscią oddziału przecież jest

TYLKO JAK ZORGANIZAUJE  DYREKTOR ZAJĘCIA

JAK WYBÓR UCZNIÓW BĘDZIE TAKI 

120 UCZNIÓW 4 KLASY PIERWSZE

I Z TEGO

1 przedmiot rozszerzony 

10 OSÓB DECYDUJE SIĘ NA ROZSZERZONĄ INFORMATYKĘ

10 OSÓB NA ROZSZERZONY WOS

10  OSÓB NA ROZSZERZONĄ MATEMATYKĘ

90 NA ROZSZERZONY JĘZYK POLSKI

 -------------------------------------------------------------

 2 przedmiot rozszerony 

5 osób - rozszerzona fizyka

5 osób - rozszerzona chemia  

5 osób - rozszerzona geografia

105 osób - rozszerzona biologia  

to jest tylko uproszczony przykład wyboru przez gimnazjalistę  


gimnazjalista może wybrać jeszcze po 2 rozszerzenia


ANJA

uważasz że to jest proste

oczywiście wszystko jest do ogarnięcia

ale jak można planować polityke kadrową - zaraz okaże się, że nauczyciele będą zatrudnieni na kontrakty

powstaną banki nauczycieli, którzy będa zatrudnieni przez dyrektorów na określoną ilość godzin

(obecnie tak jest w szkolnictwie prywatnym = sama tak pracuje 60 godzin =30 spotkań = plan zmienny )

to od strony nauczycieli

a od strony ucznia

 co z uczniem, który w połowie klasy 2 stwierdz, że biologia to bład w wyborze

zostają mu korki z fizyki

oj kursy przygotowujące  - rozwiną swoją działaność jeszcze bardziej niż dotychczas !


czy ta reforma w swoim założeniu jest antyreformą?





post został zmieniony: 25-05-2011 01:08:49
elkap25-05-2011 08:11:57   [#157]
podoba mi się pomysł Rzewy, tylko jak zatrudniać nauczycieli przy takim rozkładzie przedmiotów w ciągu roku
rzewa25-05-2011 08:23:23   [#158]
stosując art 42 ust 5b KN i uchwałę OP
AnJa25-05-2011 08:50:48   [#159]

Anula- nie wiem dlaczego nie może być- wiem, ze raczej nie będzie, bo na każdym spotkaniu dyrektorzy o to pytają i uzyskują odpowiedź, że raczehj nie zmieni się termin- więc to powtarzam.

Toska- ja npapisałem tylko, że nie znam sięna zawodowych wiec na pewno nie bedę usiłował odpowiadać na pytania dotyczące kształcenia zawodowego- nie napisałem, by o tym nie pisać.

Co do wyboru rozszerzeń przez ucznia - dyrektorzy ogólniaków z którymi miałem kontakt widzieli rozwiazanie jedno (nie wiem, czy wszyscy, ale większość na pewno)- szkoła musi na etapie konsultacji wstępnie ustalić ofertę zajęć w zakresie rozszerzonym- np. w jednym z lo (szkoła od lat postrzegana w środowisku jako "ścisła") kazdy uczeń będzie realizował rozszrzoną matematykę i język angielski oraz historię, fizykę lub chemię do wyboru.

Jesli gimnazjalista zamierza sie w tej szkole uczyć- musi to zaakceptować. Szkołą zobowiązuje sie, ze możłiwośc realizacji każdego z tych rozszerzeń zapewni - i wydaje sie, że da radę.

Ostry zapis w projekcie, ze w klasie I realizuje się przedmioty w zakresie podstawowym powoduje w konsekwencji, ze w tej klasie rozszerzeń praktycznie być nie może(nie ma godzin na nie) - to daje dziecku jeszcze 1 rok do namysłu- jakie rozszerzenia wybierze. Rok o tyle ważny, że decyzje bedzie podejmował już w szkle, którą zna, nie na podstawie folderów reklamowych czy wieści gminnej.

A teraz prośba - nie jest moją intencją wchodzenie w polemniki -  ma katalog ooło 30 uwag i wątpliwości do tego projektu (zgłoszonych przez dyrków)- pisze tylko wtedy, gdy uważam, że mogę coś wyjaśnić.

Zachęcam natomiast do formułowania uwag do konsultacji - by koordynatorowi wątku dało sie o potem pozbierać- z naszych pogwarek nie uda mu się sedna raczej wydobyć

izael25-05-2011 12:42:39   [#160]

Czytam sobie po raz któryś uzasadnienie do rozporządzenia i oglądam tabelę na str. 19 Zmiany w tygodniowej liczbie godzin w cyklu kształcenia.

Prawie we wszystkich typach szkół nowa liczba godzin w ramówkach jest mniejsza od tego, co mamy teraz.

W każdym razie nikomu nie przybyło.

Mnie to bardzo niepokoi i odczytuję to tak, że celem tych zmian są przede wszystkim oszczędności robione na szkołach:(

Czy naprawdę nowa podstawa programowa stała się tak prosta i łatwa do przekazania dzieciom i młodzieży, że "im krócej tym lepiej"?

To się trochę wpisuje w część uwag, które tu sformułowaliście, że powinniśmy także zasygnalizować w stanowisku brak akceptacji dla takich zmian. Na pewno sobie poradzimy, jeśli wejdą przepisy w takim kształcie, jak w projekcie, ale to nie oznacza, że nie należy powiedzieć o tym, że to nie ten kierunek.

 

 

 

rzewa25-05-2011 16:31:56   [#161]

iza, w gimnazjum (pisałam to już tu parę razy :-)) przybyło 0,5 godz. w LO też 0,5 godz, w technikum przybyła 1 godz. natomiast w sp spadły 2 godz. po jednej na każdym etapie edukacyjnym

moim zdaniem warto zabiegać o tę 1 godzinę w klasie I sp - aby było tyle co do tej pory (już przy nowej podstawie programowej przecież)

izael25-05-2011 16:49:45   [#162]

Ewa, warto zabiegać. 

:) i chyba po to tu piszemy.

Może ja nie doczytałam dokładnie tego, co napisałaś. Wieczorem siądę sobie przeczytać całość wątków, a nie tylko wybiórczo to co dotyczy SP.

Anula25-05-2011 18:38:53   [#163]

"matematyki masz średnio tygodniowo w klasie III np. 4 godziny, a polskiego 5, ale nic nie stoi (przy nowej ramówce) na przeszkodzie by zaplanować przez pierwsze np. 26 tygodni matematykę w wymiarze 6 godz/tyg, a polski 8, a przez pozostałe tygodnie matematyki będzie 2 godz/tydz i polskiego też 2

oczywiście uczniowie muszą mieć w każdym tygodniu tyle samo zajęć więc przez pierwsze tygodnie nie będą mieli np. edukacji dla bezpieczeństwa, która będzie realizowana dopiero pod koniec roku szkolnego, podobnie może być np. z zajęciami artystycznymi czy technicznymi

i do egzaminu z podstawą programową zdążysz"......

Ewa, a co będzie jeśli wtedy, gdy będzie edukacja dla bezpieczeństwa, zajęcia artystyczne, techniczne nauczyciel będzie na zwolnieniu lekarskim? Na realizację podstaw programowych z tych zajęć będzie tylko dwa miesiące....

No cóż każdy kij ma dwa końce :(

Ala25-05-2011 20:21:34   [#164]

jak jeden choruje to się zatrudnia kogoś na zastępstwo, mało prawdopodobne jest aby ten drugi też nagle zachorował

mogą takie przypadki się zdarzyć ale nie zakładajmy, że to norma

a poza tym to 30 godzin edukacji dla bezpieczeństwa można zrealizować w ciągu tygodnia, trochę to oczywiście zależy od wielkości szkoły, no i trochę z podziałem godzin trzeba powalczyć ;-)

a artystyczne i techniczne też, np. szkolny festiwal kulturalny albo coś takiego, zmiana organizacji zajęć na kilka dni i po kłopocie

pomysły na czerwiec jak znalazł, można też przy tym wykorzystać metodę projektu :-)

...................

to jest drugi, a może trzeci koniec kija.... ;-))

....................

u mnie nie ma nauczyciela z kwalifikacjami do e.d.bezp. więc muszę zatrudnić kogoś specjalnie, a że mało tego to wymyślam takie rozwiązania, żeby nie musiał ktoś przez cały rok raz w tygodniu na godzinę czy dwie przychodzić

 


post został zmieniony: 25-05-2011 20:28:11
krystyna26-05-2011 10:52:47   [#165]

oj rzewa, rzewa...

 ................nie będą mieli np. edukacji dla bezpieczeństwa, która będzie realizowana dopiero pod koniec roku szkolnego, podobnie może być np. z zajęciami artystycznymi czy technicznymi............

chyba nie miałaś nigdy kontroli sanepidu pod kątem higieny pracy umysłowej ucznia w ciągu całego roku szkolnego ;-)

i tu akurat z sanepidem się zgadzam !

Uczniowie mający po 7 - 8 "bitych" godzin dziennie i żadnych "michałków" - to okrutne ! 

I nawet za cenę "niezdążenia" przed egzaminem im tego nie zrobię ! ;-) 

rzewa26-05-2011 11:06:24   [#166]

nie przesadzaj... jeszcze masz wf czy religię a także plastykę, zajęcia artystyczne, muzykę informatykę...

spokojnie można ułożyć plan tak by się sanepid nie miał do czego doczepić ;-)

AnJa26-05-2011 11:26:00   [#167]

no, może nie spokojnie:-)

ale można

BeataD09-06-2011 14:39:39   [#168]

Chciałabym zacząć zbierać nasze postulaty, więc i na tym wątku umieszczam tabelkę z postulatami.

Ta również się na pewno rozjedzie, ale trudno. Być może jednak za chwilkę biuro umieści moja tabelkę w pdf i będzie ją mozna oglądać w nieco bardziej przyjaznej formie.

Wklejałam do tabelki właściwie wasze dosłowne teksty. Potem przyjdzie czas na ewentualne dostosowywania formy do treści.

Rozporządzenie

 

Propozycja zmiany

 

uzasadnienie

 

§ 3. 1. Organ prowadzący szkołę, na wniosek dyrektora szkoły, może przyznać nie więcej niż 3 godziny tygodniowo dla każdego oddziału (grupy
międzyoddziałowej lub grupy międzyklasowej) w danym roku szkolnym, a w przypadku szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich – od 6 do 12 godzin, na realizację zajęć edukacyjnych wskazanych we wniosku, w tym na:
1) nauczanie geografii państwa, z którego obszarem kulturowym utożsamia się mniejszość narodowa, do której należą uczniowie z danej szkoły;
2) dodatkowe zajęcia edukacyjne:
a) z języka obcego nowożytnego
innego niż język obcy nowożytny nauczany
obowiązkowo w danej szkole

 

Wykreślić podkreślony i pogrubiony zapis

 

Do tej pory miałam dodatkowe godziny z OP na ten sam język - w myśl zasady, że lepiej jeden a dobrze niż dwa i po łebkach

 

 

to mi sie bardzo dobrze sprawdzało, dzieciaki miały sporo języka angielskiego i w mojej ocenie były (jak na podstawówkę) bardzo dobrze przygotowane

 

 

teraz nie miałabym podstawy wnioskować na dodatkowe?

 

 

Brak godzin do dyspozycji dyrektora innych niż godziny wynikające z art. 42 ust.2 pkt. 2 KN

 

Pozostawienie takich godzin

 

dyrektor najlepiej wie (po konsultacjach z RR i RP), jak rozdysponować godziny. W jednej szkole np. będzie jak Adaa chciał zwiększyć ilość godzin j. obcego, w innej przeznaczy na j. polski czy matematykę ( tak jedna z mądrych dyrektorek przez kilka lat "wyprowadziła" szkołę z trudnej dzielnicy na dobrą drogę) inny na drugi język obcy czy informatykę lub przedmioty artystyczne.

 

§ 2. 1. Ramowy plan nauczania określa:

1) minimalny wymiar godzin na danym etapie edukacyjnym przeznaczonych na
realizację poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w toku których
odbywa się nauczanie przedmiotów, bloków przedmiotowych, o których mowa
w § 4 ust. 3, realizacja modułów, zajęć w profilu oraz edukacja wczesnoszkolna;

 

 

§ 2. 1. Ramowy plan nauczania określa:

 

1) minimalny wymiar godzin na danym etapie edukacyjnym przeznaczonych na
realizację poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w toku których
odbywa się:

 

              - edukacja wczesnoszkolna;

 

             - nauczanie przedmiotów

 

             - bloków przedmiotowych, o których mowa w § 4 ust. 3,

 

             - realizacja modułów,

 

             - nauczanie zajęć w profilu

 

 

ZAPIS JEST TAKI  - moim zadaniem zbyt zawiły, może lepiej byłoby z tiretami, a edukację wczesnoszkolną wstawić na pierwszym miejscu?

 

 

Minimalną liczbę godzin, w czasie których należy zrealizować podstawę programową wylicza się dla szkół podstawowych i gimnazjów na 32 tygodniowy rok szkolny.

 

Uważam, że powinno to być mniej niż 32 tygodnie (nie policzyłam ile, bo terminy egzaminu zmieniają się co roku), a co za tym idzie zmniejszyć obowiązkową liczba godzin. 

 

 

Innym wyjściem jest przesunięcie terminu egzaminu - ale obowiązkowej liczby godzin też się nie zrealizuje do chwili przeprowadzenia egzaminu. Wydaje mi się, że rozsądne byłoby zastanowienie sie nad terminem egzaminu, na tym co po egzaminie mamy robić (ktoś kiedyś tak ładnie powiedział - realizujemy wtedy projekty edukacyjne, jeździmy na wycieczki... - tylko ile można organizować takie zajęcia???), kiedy zakończyć zajęcia edukacyjne a kiedy uczniom wydawać świadectwa oraz kiedy przeprowadzać rekrutacje do szkół ponadgimnazjalnych...

 

Chyba każdy wie, że od ok. 10 czerwca uczniowie udają, że chodzą do szkoły. Może tak zmienić coś w organizacji roku szkolnego... np. do 20 czerwca wystawiamy oceny, potem już nauczyciele mają rady pedagogiczne, sprawdzają dokumentację, wypisują (drukują) świadectwa... itp. A wydawanie świadectw 1 lipca. Daty są przypadkowe, ale wiemy, że końcówka roku jest nieciekawa dla wszystkich. 

 

 

Czytam sobie po raz któryś uzasadnienie do rozporządzenia i oglądam tabelę na str. 19 Zmiany w tygodniowej liczbie godzin w cyklu kształcenia.

 

Prawie we wszystkich typach szkół nowa liczba godzin w ramówkach jest mniejsza od tego, co mamy teraz.

 

 

 

Mnie to bardzo niepokoi i odczytuję to tak, że celem tych zmian są przede wszystkim oszczędności robione na szkołach:(

 

Czy naprawdę nowa podstawa programowa stała się tak prosta i łatwa do przekazania dzieciom i młodzieży, że "im krócej tym lepiej"?

 

To się trochę wpisuje w część uwag, które tu sformułowaliście, że powinniśmy także zasygnalizować w stanowisku brak akceptacji dla takich zmian. Na pewno sobie poradzimy, jeśli wejdą przepisy w takim kształcie, jak w projekcie, ale to nie oznacza, że nie należy powiedzieć o tym, że to nie ten kierunek.

 

 

 

 

BeataD09-06-2011 18:34:26   [#169]

Wprawdzie tabelka obecnie wyszła nieco lepiej niż ta, którą wkleiłam na wątku o podstawówkach, ale i tak dołączam link do wersji w pdf, który się lepiej czyta.

 Tabela z propozycjami zmiany w treści rozporządzenia

Marek Pleśniar01-08-2011 11:17:36   [#170]

Na zgłoszone przez OSKKO propozycje zmian w treści rozporządzenia, otrzymaliśmy odpowiedź Ministerstwa Edukacji Narodowej, którą poniżej Wam przedstawiam:


Szanowny Panie Dyrektorze,

uprzejmie dziękuję za przekazane uwagi do projektu rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. Równocześnie uprzejmie proszę o przyjęcie do aprobującej wiadomości następujących wyjaśnień.

1. Większość uwag szczegółowych odnoszących się do poszczególnych ramowych planów nauczania została przyjęta.

2. Proponowana w projekcie zasada ustalenia stałej liczby godzin w poszczególnych klasach każdego typu szkoły pozwoli na bardziej racjonalną organizację nauczania a także ograniczy problemy związane ze zmianą szkoły przez uczniów na konkretnym etapie edukacyjnym. Proponowana zasada pozwoli także na efektywną kontrolę w zakresie zapewnienia uczniom właściwej liczby godzin przeznaczonych na obowiązkowe zajęcia edukacyjne w 3- lub 4-letnich okresach nauczania.

3. Wprowadzenie dla kształcenia zawodowego realizowanego w oparciu o przedmiotowe programy nauczania takiej zasady podziału na grupy jak dla modułowych programów spowodowałoby dodatkowe skutki finansowe, co w obecnej sytuacji finansowej państwa nie jest możliwe.

4. Jeśli idzie o godziny do dyspozycji dyrektora szkoły niewynikające z art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, uprzejmie informuję, że w poprawionej, w wyniku zgłoszonych uwag i propozycji, wersji projektu rozporządzenia określona zostanie jednoznacznie kwestia tych godzin. W projekcie przesłanym do konsultacji z partnerami społecznymi i związkami zawodowymi są, mimo braku ich zdefiniowania, godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, które można przeznaczyć tylko na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Dla przykładu:

W projekcie ramowego planu nauczania dla gimnazjum suma minimalnych liczb godzin przeznaczonych na poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne podzielona przez 32 (na tyle tygodni nauki określono te minimalne liczby godzin), czyli (450 + 450 + 30 + 30 + 190 + 65 + 130 + 130 + 130 + 130 + 385 + 65 + 385 + 30 + 60 + 60 + 95) :32 = 2815 : 32 = 88.

Suma tygodniowych wymiarów obowiązkowych zajęć edukacyjnych w poszczególnych klasach to 29 + 30 + 31 = 91

Różnica 91 - 88 = 3, to godziny, które dyrektor szkoły musi przeznaczyć na wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, czyli są to godziny do dyspozycji dyrektora szkoły finansowane przez organ prowadzący.

5. W projekcie rozporządzenia przewidziano na II etapie edukacyjnym dość wyraźne zwiększenie tygodniowej liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych w trzyletnim okresie nauczania z obowiązującej obecnie 72 do 79.

                                                                                  SEKRETARZ STANU

                                                                                                                                  Krystyna Szumilas


Zapraszamy na stronę konsultacji: http://oskko.edu.pl/oskko/ramowe_plany_nauczania/index.htm


post został zmieniony: 01-08-2011 11:17:58
krystyna01-08-2011 13:02:19   [#171]

hm...

a już się ucieszyłam i zaczęłam nawet robić taki przykładowy plan..., ale coś się nie zgadza:

cyt.:

Suma tygodniowych wymiarów obowiązkowych zajęć edukacyjnych w poszczególnych klasach to 29 + 30 + 31 = 91

Różnica 91 - 88 = 3, to godziny, które dyrektor szkoły musi przeznaczyć na wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, czyli są to godziny do dyspozycji dyrektora szkoły finansowane przez organ prowadzący.

AnJa01-08-2011 13:33:25   [#172]

a konkretnie?

wydaje mi się, że po prostu to, co było w projekcie nienazwanymi wprost, ale potocznie nazywanymi godzinami luźnymi czy wolnymi nazwano teraz ponownie gdd

ewa01-08-2011 14:02:52   [#173]
konkretnie to myślę suma a w związku z tym i wynik końcowy ;-)
krystyna01-08-2011 14:18:45   [#174]

dzięki ewa, kobieta kobietę zawsze zrozumie ! :-)))

(bo ja tak chciałam delikatnie, nawet na różowo, a nie na czerwono, jak to zwykle z błędami się robi ! :-))) 

AnJa01-08-2011 14:25:16   [#175]

aha:-)

na takie akurat detale faktycznie uwagi nie zwracam- zwłaszcza że dla mnie mnie w gimnazjum były 2 wolne:-)

Ala01-08-2011 19:47:28   [#176]

wszystko zależy od tego jak obliczamy minimalną liczbę godzin potrzebną do realizacji pp

jak rozbijemy na przedmioty i zsumujemy przybliżenia to wyjdzie 89, wtedy różnica wynosi 2 godziny

pani minister policzyła sumarycznie na wszystkie przedmioty i wyszło 88, wtedy różnica 3 godziny

w przybliżeniach tkwi sęk ;-)))

BeataD01-08-2011 21:58:30   [#177]
Mnie najbardziej podoba się jednak punkt pierwszy tej odpowiedzi :-)
Ala01-08-2011 22:06:45   [#178]
mi też :-)
Power402-08-2011 07:57:57   [#179]
super:-)
Ala02-08-2011 09:58:48   [#180]

a jednak nie w przybliżeniach,

2 godziny różnicy są bo 29+30+31=90

AnJa02-08-2011 10:59:25   [#181]

ja tam nie znam się na sumach liczb 2 cyfrowych

ale ze w gimnazjach wynik jest 2 to wiem- bo sam liczyłem

Ala02-08-2011 12:55:46   [#182]

czasami 2+2=5

;-)))

krystyna02-08-2011 13:44:32   [#183]

z poradnika ORE "Organizacja pracy szkoły od 1 września 2012r."

 -  skąd tam się wzięła liczba 15 godz. przy j. polskim i językach obcych ? Bardzo bym chciała, żeby ona tam była, ale jest to raczej nierealne !

 (chyba, że z ramówki gimnazjum zniknęła plastyka i muzyka...)

Bo tabela z poradnika wygląda tak:

b. gimnazjum

Dotychczas

W projekcie

min. w cyklu

kształcenia

Tygodniowo

w cyklu kształcenia

min. w cyklu

kształcenia

tygodniowo w

cyklu kształcenia

1.

Język polski

450

88

450

15 ?

2.

Język obcy nowożytny

Drugi język obcy nowożytny

450


450

15 ?

3,


4.

Historia

190

190

6

5.

Wiedza o społeczeństwie

65

65

2

6.

Geografia

130

130

4

7.

Biologia

130

130

4

8.

Chemia

130


130

4

9.

Fizyka

130


130

4

10.

Matematyka

385

385

12

11.

Informatyka

65

65

2

12.

Wychowanie fizyczne

385

385

12

13.

Edukacja dla bezpieczeństwa

30

30

1

14.

Godziny z wychowawcą

95

95

3

15.

Zajęcia artystyczne

60


60

2

16.

Zajęcia techniczne

60

60

2

17.

Godziny do dyspozycji dyrektora

3

2 *

          w tym wdż

 


wg odrębnych przepisów: 14 godz. w klasie

1,5

RAZEM

91

91,5

* Różnica między sumą godzin wynikających z minimum określonego dla poszczególnych przedmiotów (poz.1-16 = 88) a sumą godzin ustalonych w projekcie do zrealizowania w każdej klasie (kl.I -29, klasa II -30, kl.III- 31 razem: 90). Godziny te można przeznaczyć tylko na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

AnJa02-08-2011 14:08:00   [#184]

nie zawsze tak było (zwłaszcza przy przedmiotach do 100 godzin w cyklu) ale jesłi z podzielenia minimalnej liczby godzin przez 32 tygodnie wychodziła liczba z ułamkiem- zaokrąglaliśmy w górę

ty wyszło lekko ponad 14- stąd 15 w cyklu

myślę, że jeszcze w sierpniu zamieścimy znacznie obszerniejszy materiał- i już odnoszący się do ostatecznej wersji rozporządzenia - tam tabel będzie nieco więcej (w tym szkolne plany nauczania) i stanie sięto bardziej jeszcze czytelne

 

krystyna02-08-2011 14:51:51   [#185]

raczej nie o zaokrąglenia tu chodzi, ale o to, że "zgubiły się" 2 przedmioty: plastyka (30 godz.) i muzyka (30 godz.),

i to są właśnie te 2 godz. dołożone hojną ręką do j. pol. i j. obcych. 

AnJa02-08-2011 15:02:38   [#186]

ups

mea culpa

wprawdzie faktycznych skutków to nie ma- bo jest dzisiaj 450 godzin, a w starej ramówce było na polski 14 godzin i bedzie od przyszłego września tyle samo - ale tak wygląda, że proponuje się nierealizowanie podstawy programowej;-(

obiecuję poprawę

AnJa02-08-2011 15:54:14   [#187]

obietnicy dotrzymałem:-)

i jednak proponuję poczekac na wersję pełną - tam takich błedów mam nadzieję nie będzie

choć ta tabela też była czytana pod katem poprawności - ale ...

krystyna02-08-2011 16:02:46   [#188]
szybki jesteś ! ;-)
AnJa02-08-2011 16:31:42   [#189]

miałem szczęście, że admin był w pracy

był błąd ewidentny, został zauważony- im szybciej się udało poprawić, tym mniej osób bedzie głowiło się o co chodzi

na szczęscie z materiału na razie głownie ponadgimnazjalni korzystali - więc i niewielką szkodę ta tabelka wyrządziła

dzięki!

Toska03-08-2011 19:42:55   [#190]

1. Większość uwag szczegółowych odnoszących się do poszczególnych ramowych planów nauczania została przyjęta.


to znaczy jakie? konkretnie? 

krystyna03-08-2011 20:03:08   [#191]

a ja mam jeszcze jedno pytanie:

w starych ramówkach dla gimnazjum, pod tabelką była legenda, a w niej m. in. zapis odnoszący się do ucznia upośledzonego w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej, którego to ucznia nie dotyczyła realizacja drugiego języka obcego.

A teraz ?

Przyznam się, że albo nie widzę, albo po prostu pominięto ten zapis, a jest to przecież jedyna pp, na podstawie której taki uczeń realizuje tylko 1 język obcy. 

rzewa05-08-2011 16:52:39   [#192]

hm... rzeczywiście jest drobna, ale bardzo istotna zmiana - w obecnej ramówce gimnazjum drugi język obcy nie dotyczy ucznia upośledzonego w stopniu lekkim, a w projektowanej zmianie drugi język obcy nie dotyczy oddziału dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim

czy to jest zamierzona zmiana czy tak wyszło? Ale bez zmian w tym rozporządzeniu lub w rozp. o ocenianiu uczeń upośledzony w stopniu lekkim będzie musiał uczyć się drugiego języka obcego uczęszczając do klasy integracyjnej, a w klasie specjalnej dla takich uczniów już nie będzie musiał... czyli jakby wbrew integracji... :-(

krystyna05-08-2011 19:21:54   [#193]

no właśnie...

mam nadzieję, że skoro projekt rozp. jest ciągle w fazie konsultacji (?), odpowiedni zapis dotyczący ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim w oddziale ogólnodostępnym, zostanie wprowadzony.

bosia23-08-2011 23:00:16   [#194]
po wejściu w życie uoso ze zmianami dotyczacymi szkolnictwa zawodowego część załączników będzie nieaktualna
JarTul17-09-2011 21:04:50   [#195]
Ramowe plany nauczania dla klas IV-VI SP, które będą obowiązywały od 1 IX 2012, nadal tylko w planach?
AnJa17-09-2011 23:10:16   [#196]

tak

powodem są m.in te załaczniki, o któryh pisała bosia

Toska20-09-2011 19:26:03   [#197]

czy ktoś wie gdzie są RPN po konsultacji na stronie http://legislacja.rcl.gov.pl/??????

 Czy one są gdzieś ujawniane 

czy wybuchną jak bomba z opóźnionym zapłonem

frigg22-09-2011 16:13:13   [#198]

Mam pytanie dotyczące ilości godzin języków obcych w gimnazjum. 

Czy zgodny z reformą jest rozkład : język angielski: 3 3 3

                                                    język niemiecki 2 2 2 .


AnJa22-09-2011 23:59:21   [#199]

Podstawa progóramowa i ramówki nie określają tego - wszystko zależy więc od realizowanego programu nauczania

dariuszn723-09-2011 09:26:39   [#200]
do #198 jeżeli 1 h dajesz z dyrektorskich to jak najbardziej zakładam że angielski to kontynuacja, z ramówki na języki wychodzi 14h czyli 9h j ang 5h j niem, 8h j ang 6h j niem, masz na 3 lata 1,5h godziny dyrektorskiej ( wszystko oczywiście wg ramówki aktualnie obowiązującej)
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ] - - [ 8 ][ 9 ]