Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
po naborze do szkół srenich jest prawie... refleksja |
|
Gaba | 30-06-2002 08:31:59 [#01] |
---|
czy wg Was istnieje proceder wystawiania ocen celujacych za byle co u absolwentów gimanzjów...
czy dotyczy to określonych szkół na Wszym terenie...
czy wręcz większości...
czy Waszym zdaniem wpisanie oceny celującej z przedmiotu... bez uzupełnienia miejsca na świadectwie (szczególne osiągnięcia) jest naciąganiem... czy jest moralne...
Jeden z dyr. kazał nauczycielom w swoim gimanzjum podnieść o jeden stopień wszystkie oceny - zwłaszcza tam, gdzie były bardzo dobre... (by sie dostali, no, wiecie Państwo, będziemy mieć lepsze wyniki dostawalności...)
Co powinni zorbić rodzice... pisac o tym do kuratora?
Efekt taki - jedne dzieci rewalacyjne płaczą, inne się dostały... ze wspomaganiem dosrosłych.
Boje sie roku przyszłego, bo nie daję celujących za to że świetne... ci rodzice, którzy też chcą
a potem bada taki losy absolwentów i wykazuje do nadzoru, że ma tylu, a tylu w takim i jeszcze bardziej takim liceum.
Trafił mnie szlag - u nas trzeba miec motywację ocen celujacych - zanczne przekroczenie osiągnięć u mnie nie jest na pysk, bo ja tak uważam, mam na to dowody. |
Maelka | 30-06-2002 08:47:23 [#02] |
---|
Nie pomyślałam o tym... Dałam dwa celujące: jedną ocenę bez wahania, choć bez wpisu na świadectwie (sama wiesz,że z polskiego celujący to nie tylko za udział...) i jedną z wahaniem...Miałam ten komfort, że mogłam wyjaśnić nauczycielowi, który dostanie tę uczennicę, swoje motywy. Zrobiłam to. Awansem (przyznaję, choć pewne podstawy były). Sądząc z miny dziewczyny, dobrze zrobiłam...Chcę wierzyć, że zrobi wszystko, żeby tę ocenę potwierdzić... ale tak tylko "dla dostawalności"???? fe!!! |
Andrzej z G | 30-06-2002 09:06:42 [#03] |
---|
A może, morze Porównując wyniki świadectw i egz. mam dwojakie uczucia. A jaki wynik na świadectwie ma mieć uczeń co z hum. ma 18, a z mat. ma 48 lub odwrotnie, a świadectwo średnie 3 i 4. Ściągał, podeszło czy ktoś pomagał?. I tak "paranoja do n-tej". Klasę sportową mam prawie, ba jest 27 org. świad., a do drugiej tylko 14. Mam zakaz przyjmowania do 4.07. Tylko tych co dali do maja podanie. Będzie może "małpi gaj" bo ostatni ma 2 z 7 na 8 liczonych przedmotów. A moi uczniowe po gim. średni, pracowici, bardzo dobrzy, ale "okien nie zamykać, bo nie orły i nie wylecą" trafią do najsłabszych klas w średnich szkołach. I tak wiele napisałem po Piotra i Pawła imieninach. A morze dziś piękne było o 6.30. Andrzej z G. |
Mariola | 30-06-2002 09:08:51 [#04] |
---|
oceny...
w gimnazjum...
wpisywałąm punkty dzieci za oceny na świadectwie
było jedno gimnazjum , gdzie dzieci miały prawie same szóstki ale miały też po 91 punktów za egzamin (życie i tak to zweryfikuje)
niektóre pewnie są niezłe a inne...
dostały się...
co do zawyżania końcowych ocen to w niektórych szkołach średnich jest podobnie
niektórzy uczniowie składają dokumenty na uczelnie na tzw. konkurs świadect
czyli potrzebne im są wyższe oceny :-(
ale czy to się kiedykolwiek zmieni?
ja miałam nadzieję ,że z nową maturą takie czasy nastana
ale patrząc na egzamin gimnazjalny i to wszystko co się dzieje to mam złe przeczycia
może gdyby całe jedno pokolenie przeskoczyć w czasie?
ale to raczej nie jest możliwe :-(
zarówno mentalność uczniów, nauczycieli i rodziców musiałąby się zmienić w naszym kraju
bo co to oznacza że coś jest nieuczciwe? |
Majka | 30-06-2002 09:19:02 [#05] |
---|
Gabo :) Na ten temat albo milczeć boleśnie, albo... ech, pójdę zaspokoić potrzebę słowa gdzieś w teren ;-) Wiesz, że mamy gimnazjum i LO. Nasze gimki, które z egzaminu miały średnią prawie dwukrotnie wyższą niż miasto (bez ściągania :)), ledwie się dostały do naszej szkoły - za mało szóstek ;-) Dobrze, że miały punkty za konkursy przedmiotowe z etapów pozaszkolnych... Boli nas to od lat, te celujące weryfikują się już we wrześniu. Już na teście kwalifikującym do grup językowych widać: z j.angielskiego 6, z testu połowa punktów, gdzieś w połowie stosu wynik... I co z tego, że dobrze wiemy, z których szkół średnia ze świadectwa mało ważna... Jedyny ratunek w tej chwili, to konkurs bardzo wszechstronny, jaki robimy w maju. Laureaci i finaliści dostają dodatkowe punkty naborowe do naszej szkoły. |
Gaba | 30-06-2002 09:32:57 [#06] |
---|
Mam dwie potrzeby slowa A może nie dawać za "cholerne" szóstki tyle punktów, a może za te udokumentowane dużo... a za te z nieba... tylo co piąteczka.
Przeciez można łatwo wykazać, ile szkoła traci na tych fałszycwych szóstakch - sama dałaś doskonały przykład...
Nie wiem, myślę głośno -
Nie wiem - myślę..
... przecież domyślasz się, że musiało mnie coś trzepnąć... a trzepnęło... płakać mi będzie dziewczyna, która wygrała konkurs pod patronatem MENiS i prezydenta RP? ... bo ktoś komuś nawstawiał szóstek... bo można se miejsce zajć łatwiej...
list do kuratora już wstukany w kompka...
teraz trzy dni gładzenia, dodawania taktu słownego,
dobrze że mamy super wizytatorkę, dobrze, że u nas można pogadać - ludzie do tańca do różańca, dobrze, że inspektorzy z miasta też chętni i zainteresowani...
tego tak nie wolno zostawić!
Nie wiem. co zrobię ale zrobię. |
Andrzej z G | 30-06-2002 09:35:18 [#07] |
---|
Idź i gadaj!!! Jak sam jadę w samochodem to śpiewam. To pomaga bardzo. Andrzej |
Leszek | 30-06-2002 10:13:24 [#08] |
---|
Cześć Niestety u mnie podobne spostrzeżenia. Czyżbyśmy tak nisko upadli. Żadnych norm... Serce się kraje kiedy widzisz ilu bdb i db (i solidnie ocenionych przez etycznie postępujących nauczycieli) absolwentów gimn. musi ustąpić miejsca "wymodelowanym" na szóstki a niewiele w rzeczywistości umiejącym ze szkół, których nauczyciele o etyce zapomnieli. Pozdrawiam Leszek |
Krzysztof z Warszawy | 30-06-2002 10:52:43 [#09] |
---|
Czy ta .aba nie ma nic do roboty... ...tylko wisi ciągle na tym forum ? |
Andrzej z G | 30-06-2002 11:26:35 [#10] |
---|
Krzyś Ciągle się wrącasz?!!!! |
Zola | 30-06-2002 11:30:02 [#11] |
---|
mam podobne odczucia
mielismy jedno gimnazjum ,gdzie na ok 30 dzieci chyba 28 miało ocene celująca z języka angielskiego - przypadek,takie dobre czy jeszcze inne powody
większośc gimnazjów powstała na bazie szkół podstawowych i mam tych samych nauczycieli ,którzy do tej pory wypuszczali do szkół sredniów podstawówki,uczymy te dzieci od wielu lat i wiemy ,które i z czego są dobrze przygotowane,mamy wyrobiony pogląd z których szkół dzieci maja 4 i 5 sa bardzo dobre a z których mimo 6 nie radzą sobie
gimnazja nic tu nie zmieniły,znowu są szkoły,które szafuja ocenami celującymi a później dzieci i ich rodzice dostaja szoku jak wystawiamy oceny po I semestrze
ale może te szkoły z celującymi mysla dobrze ?
w moim ogólniaku nie szafuje sie wysokimi ocenami,mój sym wcale nie taki pracowity miał oceny takie sobie choć bestia super inteligentna i oczytana i bardzo wszechstronna
kiedy kończył szkołę powiedział ,że powinien iść do jednego z niepublicznych ogólniaków,bo miałby znacznie wyższe oceny i bez problemu dostałby się na studia (tam gdzie konkursy świadectw) a tak marne szanse albo trzeba gdzieś zdawać egzamin
w mieście teraz co roku jest grupa młodzieży ,która w ostatnim semestrze ucieka z dobrych szkół i idzie do niepublicznych - wiedzę już mają a teraz "poprawia" oceny
młodzież nasza idzie na egzaminy wstępne na uczelnie wyższe i tam gdzie obok albo zamiast egzaminu liczy się świadectwo tracą bardzo dużo pinktów i mnie jest żal ,bo wiem że są świetnie przygotowane do dalszej pracy
i podobnie było teraz kiedy wypisywałam oceny zeświadectw gimków - nie mogłam pojąć ,że dzieci z pkt 33-35 z egzaminów i z prawie samymi piątkami na świadectwie uzyskiwały 155-159 punktów i nie łapały sie w punktacji do szkoły
a przeciez to bardzo dobre wyniki |
Krzysztof z Warszawy | 30-06-2002 12:35:03 [#12] |
---|
Śmieszna jest ta Wasza dyskusja A temat jakby powstał z braku zajęć i nudy porannej FoFi (Forum Filarchen). Chłe, chłe, chłe - nawet pismo do Kurwatorium walnęła ! :-)))))))))) System tegoroczny ma być ponoć utrzymany w roku przyszłym. Stąd też nie trudno przewidzieć, co po doświadczeniach tegorocznych będzie się działo: 1. Wyraźny wzrost liczby i cenności prezentów w Dniu Edukacji Narodowej 2. W konkursach płatnych [np. wrocławskich (ukłony dla p. J. Pawłowskiego)], gdzie tematy przychodzą wcześniej do szkoły, a wypełniane ołówkiem karty są odsyłane przez nauczycieli wyraźny wzrost umiejętności uczniowskich i należy przewidywać bankructwo tych firm wobec konieczności zapewnienie nagród tym, co zdobywają maksa 3. Wzrost "poziomu" kształcenia A przy tym wszystkim będzie się nam nauczycielom i Wam dyrektorom żyło dostatniej. Nauczycieli, którzy będą źle uczyli (zbyt niskie wyniki nauczania, brak laureatów konkursowych) pozwalniacie. No i tych jeszcze, co wbrew Waszej opinii, że Kowalski syn Kowalskiego jest celujący, będą się upierali, że tylko dostateczny - też na bruk. Genialny jest również pomysł "tajnych egzaminów", proponowany przez Majkę z Wałbrzycha, odbywających się pod przykrywką nazwy konkursu bardzo wszechstronnego. A FoFi to V Kolumna, chce zniszczyć tak dobrze zapowiadający się przyszły rok szkolny. Dobrze Jej radzi:
|
Andrzej z G (---.gdy-bat.leased.ids.pl) |
30.06.2002 09:35 [#07] |
|
|
Idź |
|
|
i gadaj!!! Jak sam jadę w samochodem to śpiewam. To pomaga bardzo. Andrzej | | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|