Materiały CODEN : DOKUMENTACJA NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Teczka I Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego. Teczka II § 9 ust. 1. pkt. 1 Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe. Dyplomy ukończenia studiów, Świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, Potwierdzenie kwalifikacji pedagogicznych ( świadectwa lub zapis na dyplomie ). Teczka III § 9 ust. 1. pkt. 1 Akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego zawierający uzasadnienie. Teczka IV § 9 ust. 1. pkt. 2 Zaświadczenie dyrektora szkoły o wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz zajmowanym przez niego stanowisku w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązującego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązującego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu, jeżeli zatrudnienia nie można udokumentować na podstawie świadectw pracy. Teczka V § 9 ust. 1. pkt. 3 Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego oraz sprawozdanie z jego realizacji. Teczka VI § 9 ust. 1. pkt. 4 Ocenę dorobku zawodowego za okres stażu, a w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia - także ocenę za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia. Nauczyciel kontraktowy podczas egzaminu dokonuje prezentacji dorobku zawodowego oraz odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań na stopień nauczyciela mianowanego tj.: 1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków; 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; 5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. calcałość ( czyli stażystę i mianowanego jeszcze) umieściła KrystynaZa w wymianie plików |