Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Język angielski w kl. I-III
strony: [ 1 ]
Benk15-02-2005 23:17:07   [#01]

Proszę o informacje w jaki sposób i na jakich zasadach można wprowadzić język angielski w nauczaniu zintegrowanym? U nas KO twierdzi, że jest to niemożliwe bo w podst. programowej naucz. zintegrow. nie ma języków obcych. Dlatego nie ma formalnej możliwości aby dzieci uczyły się języka ang.

Z drugiej strony wszyscy wiemy, że wiele szkół w kraju wprowadziło od kl. pierwszej naukę języka jako przedmiotu dodatkowego ale obowiązkowego! 

Jak to zorganizować aby wizytatorzy i gmina zaakceptowali?

mkardasz15-02-2005 23:21:16   [#02]

U nas z godzin do dyspoycji dyrektora

Magosia15-02-2005 23:22:01   [#03]

Z godzin do dyspozycji dyrektora

daję (trzeci rok) godzinę na tydzień na klasę od I-III z przeznaczeniem na zajęcia dodatkowe (nieobowiązkowe) z jęz . ang. w praktyce chodzą wszyscy, a nie muszę się tłumaczyć z podst. progr. Mam bardzo formalnoprawnego wizytatora i nigdy mi nic nie zarzucił w tej kwestii, OP nie podważa, jeśli przejdzie przez KO.

Podobnie robię z drugim językiem -  niemieckim w gimnazjum (od OP nie mam ani godzinki ekstra, muszę radzić sobie z tym , co mam ).

Jersz15-02-2005 23:26:47   [#04]

5. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, z uwzględnieniem realizacji zajęć, o których mowa w ust. 9, mogą być przeznaczone na:

              1) okresowe lub roczne zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych,

2) realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych z języka obcego; języka mniejszości narodowej lub grupy etnicznej, nieujętych w ramowym planie nauczania dla danego etapu edukacyjnego, jeżeli wymiar godzin umożliwia realizację podstawy programowej albo dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania,

3) realizację ścieżek edukacyjnych, obejmujących zestaw treści i umiejętności o istotnym znaczeniu wychowawczym, których realizacja może odbywać się w ramach nauczania przedmiotów lub bloków przedmiotowych, o których mowa w § 3 ust. 10, lub w postaci odrębnych zajęć,

4) zorganizowanie zajęć dla grupy uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, w tym zajęć dydaktyczne-wyrównawczych,

5) nauczanie historii i geografii kraju pochodzenia mniejszości narodowych i dziedzictwa kulturowego grup etnicznych - w szkołach z nauczaniem języka mniejszości narodowych lub grup etnicznych.

 

Proponuję zwrócić uwagę na podkreślony tekst (fragment rozporządzenia o ramowych planach nauczania). Uważam , że to może być podstawą do wprowadzenia zajęć języka obcego w klasach I-III w SP.

 

Pozdrawiam Jersz

Benk16-02-2005 23:15:39   [#05]

Dzięki!!!

Argumentacja JERSZA, poparta podst. formalno-prawną, wygląda na bardzo solidną.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]