Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czy dyrekcja może wpłynąć na niezaliczanie po staremu I semestru
strony: [ 1 ]
gause703-02-2005 22:05:01   [#01]

Na poprzedniej RP dyrekcja chciała przeforsować swój pomysł, by uczniowie nie poprawiali oceny niedostatecznej na I semestr. RP nie wyraziła zgody, bo to chory pomysł jak zresztą wiele chorych pomysłów naszego np.MENIS-u. Na klasyfikacyjnej RP zakomunikowała nam, że Samorząd szkolny i Rada Rodziców nie wyrazili zgody na poprawianie oceny niedostatecznej; co ma nas nauczycieli obligować do pomysłu Dyrekcji. Do jakich paranoi dochodzi? Niech może w ogóle nie chodzą do szkoły na I semestr, bo i po co lepiej na drugi; po co się męczyć!!  ):):):

 Co na to Szanowne Grono Forumowiczów

beera03-02-2005 22:09:25   [#02]

ale o co chodzi?

co tu ma MENIS do roboty? Przeciez MENIS nie każe poprawiac, ani nie zakazuje poprawiać...

Nie bardzo rozumiem, ale:

Chcecie by  uczniowie poprawiali oceny niedosteczne otrzymane w klasyfikacji śródrocznej- jak rozumiem?

A jak ich do tego zmuszacie?

To mnie ciekawi?

gause703-02-2005 22:13:00   [#03]

Asia

Czy Ty teraz żartyjesz?
zgredek03-02-2005 22:13:36   [#04]
nie sądzę

ja też nie rozumiem
zgredek03-02-2005 22:15:18   [#05]
wiesz gause - tu były takie dwa fajne wątki dotyczące klasyfikowania śródrocznego

mnie przekonały do innego spojrzenia na ten temat

poszukaj w szukaju
gause703-02-2005 22:18:43   [#06]

Czy ja tak po chińsku mówię?

Z tym MENIS-em to tylko dygresja.

Uczeń w naszym odczuciu, które jest od lat jak sądze w szkole ma zaliczyć ocenę niedostateczną; tzn poprawić jedynkę z I semestru. Jak on poprawia to już zależy od przedmiotowego systemu oceniania.

Pozdrawiam

beera03-02-2005 22:19:32   [#07]

no nie żartuję gause

nie zrozumialam nazbyt dobrze...

przeciez możecie chceć by dzieci poprawiały te oceny- jesli tak macie napisane w WSO. Tzn- możecie im dać taka mozliwość.
Bo chyba nie myslisz o obowiązkowym egzaminie?

Klasyfikacja śródroczna- 1
klasyfikacja roczna- podsumowanie przebiegu calorocznej pracy, badź  rzetelna ocena poziomu wiedzy i umiejetności - sa tu dwie szkoły ( ja stawiam na drugą)

beera03-02-2005 22:21:31   [#08]

Gause-

szkoła z klasyfikacją śródroczną, czy z podzialem na semestry?
( pytam na wszelki wypadek)

sam sobie odpowiedzialeś- wiele zalezy od Waszego WSO- czyli od Was:-)

Chowański Krzysztof03-02-2005 22:30:40   [#09]

 Z roporządzenia w sprawie oceniania:

§ 10. 1. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z zastrzeżeniem ust. 2 i 8.

6. Klasyfikacja roczna, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 12 ust. 2 i § 13 ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

Dlatego też, moim zdaniem:

1. Na koniec semestru nie muszą być oceny (stopnie) niedostateczne, gdyż to zależy od skali określonej w statucie.

A to oznacza, że nie może być to obowiąek. Jeżli zapiszemy jako oblig w statucie, to KO zwróci nam uwagę.

2. Ocena roczna nie jest oceną za II semestr,lecz za cały rok  także za I semestr.

zgredek03-02-2005 22:43:56   [#10]

dodam jeszcze:

§ 14.

Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej (semestralnej) stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym), szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków.

-----------------------

jeśli uczeń w wyniku klasyfikacji śrórocznej otrzymał ocenę niedostateczną to nauczyciel stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków

objawi się to pozytywnymi dalszymi ocenami

nie nazywałabym tego poprawianiem oceny niedostatecznej

jest sygnał - uczeń sobie nie radzi

trzeba mu pomóc

przynajmniej ja to tak rozumiem

i podkreślę jeszcze to co napisał Krzysztof:

ocena roczna jest oceną za rok szkolny
Wertykal03-02-2005 23:26:25   [#11]

No i jeszcze sprawa zasadnicza tzn. tryb podejmowania uchwał i zatwierdzania podstawowych szkolnych dokumentów.

Skoro RP nie chce a RR i SU chcą (albo odwrotnie, co nie jest dla tego spojrzenia istotne) to należy sięgnąć do odpowiednich zapisów statutowych, jaka procedura obowiązuje w takiej sytuacji.

Czy konsensus jest konieczny czy RP może nażucić swoją wolę?

 

Marek

gause703-02-2005 23:27:02   [#12]

OK

Zgredku :)

Zgadzam się z tym, że ocena między innymi spełnia funkcję informacyjną  o osiągnięciach edukacyjnych ucznia; ale uważam, że rodzic i uczeń w tym garku gotować nie mogą, bo to nauczyciel ustala jaką formą ma uzupełniać czy wyrównywać braki z I semestru i dlatego też ma poprawić tą 1.

Wertykal03-02-2005 23:29:21   [#13]

Kurczę!! nażucić  - już dawno mi się nie zdarzyło...

Marek

zgredek03-02-2005 23:30:21   [#14]
ale jak ładnie wygląda:-)
gause703-02-2005 23:35:54   [#15]
To narzucanie czy zarzucanie :):)
zgredek03-02-2005 23:36:36   [#16]
gause - tak sądzę

i dlatego pisałam, że nie rozumiem

to są kompetencje nauczyciela,

nie rozumiem też tego "nie wyrażania zgody" przez rp

------------------

natomiast jest jeszcze:

§ 17.

1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych
gause703-02-2005 23:43:02   [#17]

Nie zgodziliśmy się na propozycje dyrekcji, by uczeń jak wolny ptak ze swoją samowolką mógł nie zaliczyć I semestru.  Uczeń  musi poprawić I semestr na ocenę pozytywną, by ocenić pozytywnie jego całoroczną pracę.

rzewa03-02-2005 23:47:27   [#18]

gause...

ale to szkoła dla młodzieży, a nie wyższa (chyba), więc skąd to zaliczanie...?

A ponadto to taka decyzja nie należy do rp - to decyzja n-la, który jedynkę wystawił.

zgredek03-02-2005 23:49:08   [#19]
a tu już się nie zgodzę

zasady ustala nauczyciel przedmiotu - dlaczego chcecie narzucać to wszystkim?

----------------------------

jeśli postawiłabym uczniowi środroczną ocenę niedostateczną, to ja wyciągałabym wnioski z tego faktu

i nie zgodziłabym się na to, żeby ktoś mi narzucał "zaliczanie"

dlatego taki zapis w statucie, według mnie, nie może się pojawić
gause703-02-2005 23:50:03   [#20]
Rzewa masz racje, że to nie studia.Tak jak Ty uważam, że decyzja powinna należeć do nauczyciela, bo jak coś to istnieje § 17.
zgredek03-02-2005 23:50:06   [#21]
z gause się nie zgadzalam

bo z Ewą to się nawet bardzo zgadzam;-)
gause703-02-2005 23:51:24   [#22]
Zgredku, ale z czym się nie zgadzasz?
zgredek03-02-2005 23:52:48   [#23]
z Twoim #17 postem
Chowański Krzysztof03-02-2005 23:56:14   [#24]

Uczeń  musi poprawić I semestr na ocenę pozytywną, by ocenić pozytywnie jego całoroczną pracę.

Powyższe oznacza, ze podjeliście decyzję, że każdy uczeń musi być pozytywnie oceniny na koniec roku.

Bdb pomysł. Promocja 100%. Dobrze wyjdzie wam w mierzeniu jakości pracy szkoły.

??????????

gause704-02-2005 00:06:04   [#25]

Czy zgodzisz się ze mną, że ocena całoroczna ma dwa  wymiary:

 dydaktyczny - obejmuje sprawdzanie i ocenianie osiągnięć poznawczych ucznia (wiadomości i umiejętności) w odniesieniu do wymagań programowych,

społeczno-wychowawczy - obejmuje uzyskiwanie informacji, motywowanie, formułowanie opinii  i komunikowanie jej uczniowi o jego zaangażowaniu w proces kształcenia,  o jego wkładzie pracy i aktywności;

Dla ucznia osiągającego słabe wyniki ocena stanowi źródło informacji o tym, że jego praca jest niewystarczająca. Jest sygnałem, że należy podjąć środki zaradcze, zmobilizować się do większego wysiłku. Istotnym czynnikiem motywującym do pracy ucznia uzyskującego niezadowalające wyniki jest uświadomienie mu jego braków. Pozwala to na ukierunkowanie jego działań. Wie on wówczas, czego nie umie i co z tym zrobić. Oczywiście warunkiem koniecznym skutecznego zastosowania jakiejkolwiek strategii w tym zakresie jest wkład pracy ucznia z nauczycielem.

Kontrola i ocena jest działaniem, które w istotny sposób wpływa na motywację ucznia do dalszej nauki.  Sukces  jest możliwy, ale tylko przy współpracy czyli wspólne, skuteczne działanie zmierzające do rozwiązywania problemów  i osiągania zamierzonych celów.

 Uważam, że poprawa oceny negatywnej ze śródrocza tylko może wpłynąć pozytywnie na samoocę ucznia. 

zgredek04-02-2005 00:13:03   [#26]
pewnie, że się zgodzę
Rycho04-02-2005 00:13:24   [#27]
Sukces  jest możliwy, ale tylko przy współpracy czyli wspólne, skuteczne działanie zmierzające do rozwiązywania problemów  i osiągania zamierzonych celów.
 
z tym się zgadzam w całości.
 
Uczeń  musi poprawić I semestr na ocenę pozytywną, by ocenić pozytywnie jego całoroczną pracę.
 
Moim zdaniem jest to dość dziwne określenie zasad tej współpracy.
gause704-02-2005 00:13:50   [#28]

Krzysztofie

Przy założeniu, że  pozytywnie będzie pracował  w II semestrze.

Pozdrawiam ;)

gause704-02-2005 00:16:14   [#29]
"Musi pozytywnie" nie oznacza obligatoryjnie; to jego szansa albo jak wolisz przywilej (:
zgredek04-02-2005 00:16:17   [#30]
gause

może ja napiszę tak:

nie życzyłabym sobie, żeby ktokolwiek nakładał na mnie obowiązek "zaliczania-poprawiania" oceny śródrocznej
Chowański Krzysztof04-02-2005 00:17:30   [#31]
Zgoda. Ale te zasady może przyjąć nauczyciel w kontaktach z uczniem i rodzicem. RP nie może ich narzucić wszystkim nauczycielom. A jak uczeń oleje sprawę i jak go zmusić do poprawienia, skoro on nawet nie chce regularnie uczęszczać do szkoły?
Chowański Krzysztof04-02-2005 00:19:39   [#32]

W statucie masz przecież formę i sposób poprawy ocen przewidywanych. jeśli uczeń nie skorzysta to nie ma obowiazku.

Na koniec roku udowodni Ci, że umie wszystko i wystawisz mu pozytywną ocenę.

gause704-02-2005 00:24:11   [#33]

Jak młody człowiek nauczy się odpowiadać za swoje lenistwo?

a w przyszłości jak będzie dorosły- czego mógły się nauczyć;

w moim odczuciu jedynie unikania odpowiedzialności. Dzisiaj tego deficytu jest stanowczo za dużo.

Nie chcę żeby rodzic mówił mi czy uczeń- "nie ma żadnego poprawiania oceny niedostatecznej"; bo po co się wysilać na nadrabianie braków :(

Ale przecież z pustego to i Salomon nie na leje.

Rycho04-02-2005 00:32:15   [#34]
gause
 
czy wszystkie oceny niedostateczne w Twojej szkole są wynikiem lenistawa uczniów?
 
jeśli nie, to dlaczego chcesz to wszystko jedną miarą traktować?
 
dlaczego zasady rozwiązania tego problemu mają być obligatoryjnie zapodane do stosowania?
 
to ma być ta wspólpraca?
 
i czy rzeczywiście uważasz, że tym sposobem ukształtujesz odpowiedzialnego człowieka?
beera04-02-2005 08:48:21   [#35]

oceny charakter:

społeczno-wychowawczy - obejmuje uzyskiwanie informacji, motywowanie, formułowanie opinii  i komunikowanie jej uczniowi o jego zaangażowaniu w proces kształcenia,  o jego wkładzie pracy i aktywności;

Naprawdę gause chcesz wychowywać i uspołeczniać za pomocą ocen?
Proces wychowania jest zbyt skomplikowany, by go kwitować prostą oceną.

Ta ocena szkolna ma aż tyle komponentów? Nie tylko ocena
wiedzy i umiejętności, ale informacja o zaangażowaniu? Czyli gdy poziom wiedzy i umiejetności na 3, a zaangażowanie na 6 to wychodzi 5? Czy raczej odwrotnie- poziom wiedzy na 2, a zaangazowanie na 1 , to 1?

Wchodzi się w ten sposób na grząski grunt emocjonalnych, nieobiektywnych ocen- pokolorowanych  nauczycielskim swiatopoglądem, przyzwyczajeniami, wartosciami.

Nie da się tego pewnie uniknąć- jestem realistką, ale robić z tego zasadę????

beera04-02-2005 08:52:27   [#36]

i jeszcze...

Nie chcę żeby rodzic mówił mi czy uczeń- "nie ma żadnego poprawiania oceny niedostatecznej"; bo po co się wysilać na nadrabianie braków :(
przecież przed uczniem ocena roczna, nie trzeba w sensie Twoim " poprawiać ocenę" ale trzeba nadrobić braki- bo ich występowania rzutuje na ocenę roczną

 warto skorzystać z par 14 - w tym naprawdę może się mieścić wiele- na przykład cotygodniowa "odpytywanka" po lekcjach z materiału wczesniej przez belfra zadanego

gause705-02-2005 22:13:34   [#37]

Asia nie chcę wychowywać za pomocą tylko oceny, ale między innymi.....

Uważam, że właśnie metodą nadrabiania braków jest poprawienie oceny niedostatecznej w formie jaką nauczyciel zaproponuje uczniowi.

Czy zgodzisz się ze mną, że nauczenie się przez ucznia zgodnie z kryterialnym ocenianiem na ocenę pozytywną  jest szczytem możliwości dla każdego ucznia przy dobrze dobranej metodzie i formie prowadzonych zajęć przez nauczyciela. Nasze dzieci rodzone uczymy odpowiedzialności i sądze że szkolne także musimy uczyć odpowiedzialności korzystajac z dostępnych płaszczyzn w szkole dla ucznia.

Pozdrawiam

beera06-02-2005 11:45:51   [#38]

gauze

oczywiście, że się zgodzę z tym, co napisaleś, a zwłaszcza z tym:Uważam, że właśnie metodą nadrabiania braków jest poprawienie oceny niedostatecznej w formie jaką nauczyciel zaproponuje uczniowi.

Jeśli ta metoda nie jest najprostsza- przyjdź pojutrze na egzamin z calego I półrocza ;-)

Post 1 i ten ostatni różni bardzo wiele- dlatego prościej mi się zgodzić- myslę, ze podczas pisania tego pierwszego trzepały Tobą niezłe emocje :))

gause706-02-2005 17:39:03   [#39]

 Asia:

A czy lubisz w swojej kuchni jak ci którzy nie odróżniają soli od cukru gotują nie dość, że w twojej kuchni to i w twoich garach :(

Pozdrawiam

AnJa06-02-2005 18:31:43   [#40]
za bardzo sie nie znam, ale:

niech se gotują, kuchni i garom się nic raczej nie stanie

byleby sami to co ugotuja  potem zjadali:-)
zgredek06-02-2005 18:38:14   [#41]
gause - o co Ci jeszcze chodzi?
gause706-02-2005 22:20:14   [#42]

nie rozumiem zgredziu :)

Czy odpowiadać zakazano :(

Wszystkich serdecznie pozdrawiam :)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]