NIE albo tak;-)) kształcenie zintegrowane - należy przez to rozumieć system nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej. ten system- co wynika z ramowych planow nauczania jest calością, a więc nie ma wyodrębnionych przedmiotów- trudno wiec nimi "obdarzać "kogokolwiek innego poza nauczającym w klasie jednym nauczycielem I masz tu podstawę programową: Kształcenie na tym etapie jest łagodnym przejściem od wychowania przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym. Ma ono charakter zintegrowany. Zajęcia edukacyjne prowadzi nauczyciel (nauczyciele) według ustalonego przez siebie planu, dostosowując czas zajęć i przerw do aktywności uczniów. Nauczyciel (nauczyciele) układa zajęcia w taki sposób, aby zachować ciągłość nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności. Wskazane jest takie organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego, aby w każdym dniu wystąpiły zajęcia ruchowe, których łączny tygodniowy wymiar wynosi co najmniej 3 godziny podstawa dopuszcza większą liczbę nauczających w NI nauczycieli- ja to jednak rozumiem, ze w szczególnych przypadkach- na przyklad w klasach łączonychi nie jako wyodrębniony przedmiot, lacz jako " częśc NI- calości Z rozporządzenia o ocenianiu wynika, ze NZ kończy się wystawieniem JEDNEJ oceny z przedmiotów edukacyjnych I masz bardzo adekwatny tu wyrok sądu: Wyrok z dnia 1 grudnia 1999 r. I PKN 423/99Gdy nauczanie początkowe w każdej z klas I-III prowadzi jeden nauczyciel, który wystawia jedną ocenę opisową, zaś nauczanie ma charakter nauczania zintegrowanego, okoliczność, że nauczycielom tych klas przydzielono także godziny ponadwymiarowe, nie uzasadnia utworzenia etatu dla innego nauczyciela, skoro przyjęcie przez szkołę planu nauczania uniemożliwia nauczanie w każdej z tych klas i wystawienie uczniowi oceny opisowej przez więcej niż jednego nauczyciela. |