Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
ZASTĘPSTWA Z KONIECZNOŚCI |
|
Konto zapomniane | 16-12-2004 15:27:23 [#01] |
---|
Jestem nauczycielem dyplomowanym i pracuję w szkole specjalnej jako nauczyciel rewalidacji indywidualnej. Każdy zespół klasowy w mojej szkole składa się z czwórki dzieci o wielorakiej niepełnosprawności , głównie są to dzieci z autyzmem . Jako logopeda i nauczyciel rewalidacji indywidualnej ( etat 18 godzinny ) nie pracuję jednak z jednym dzieckiem ale jestem osobą , która najczęściej zastępuje innych nauczycieli - wychowawców klas. Dyrektor szkoły tłumaczy to oszczędnością i wpisuje mnie na zastępstwa tzw. łączone czyli nie płatne ponieważ są w moich godzinach pracy. Mimo że mam etat rewalidacji indywidualnej to praca indywidualna z dzieckiem jest fikcją . Moje godziny pracy z dzieckiem przepadają , bo muszę wchodzić do klas na nagminnie powtarzające się zastępstwa. Czy według prawa oświatowego może tak postępować ?Przecież jest inne pensum godzin wychowawcy klasy, a inne nauczyciela rewalidacji. Czy muszę zgadzać się na te zastępstwa ? Czy liczba tych zastępstw jest nieograniczona ? Czy rewalidacja indywidualna jest przeznaczona na łatanie luk w systemie pracy danej szkoły ? |
Marek Pleśniar | 16-12-2004 15:49:03 [#02] |
---|
piszesz z troską o dobro uczniów. Nie ma innego wyjścia jak: a) spisać to sobie porządnie, powtórzyć i powiedzieć to w rozmowie dyrektorowi - ale takiej umówionej, nie z doskoku na korytarzu b) jak nie pomaga - złóż to na za potwierdzeniem w sekretariacie - na piśmie do dyrektora raczej uwzględni tam gdzie się tylko da. Masz bardzo mocne argumenty i nic nie piszesz o swojej wygorzie. Uzasadnij argumenty w swoim pismie przykładami zaniechania działań rewalidacyjnych z powodu zastępstw. Jesli je masz - jest dobrze. Jesli nie umiesz ich wykazać... warto przemyśleć czy żądania dyrektora były bezzasadne. |
AnJa | 16-12-2004 16:58:18 [#03] |
---|
Gdzieś już pisałem, że mam nieciekawy charakter więc w konwencji: