Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Przyjmowanie do gimnazjum |
Konto zapomniane | 10-06-2002 18:32:20 [#01] |
---|
Przyjmujemy do gimnazjum 10 klas z 3 różnych szkół podstawowych i chcielibysmy utworzyć oddziały "pomieszane", aby nie przenosić starych układów i skłonności uczniowskich i rodzicielskich do gimnazjum. Dostalismy polecenie od "góry", aby opracować regulamin przyjmowania uczniów do gimnazjum, a nie dzielić według "widzimisię". Może ktoś z Was ma coś podobnego w swej szkole, może macie jakieś pomysły, propozycje - będziemy wdzięczni.
W imieniu nauczycieli - Janek. |
Ewa z Rz | 10-06-2002 19:06:33 [#02] |
---|
Mozna tak... Zrobić dwie listy alfabetyczne: 1. dziewczęta, 2. chlopcy I teraz jedynki do klasy a, dwójki do b, trójki do c... 11 do a, 12 do b,... Macie wówczas 10 klas dokładnie pomieszanych, a jak tych klas ma byc mniej to i tak mozna odpowiednio... Zakładam, że wszystkie klasy pod względem programowym będą jednakowe. no i należy przewidziec w regulaminie mozliwość ewentualnej zamiany, ale tylko 1 na 1 i to tej samej płci, oraz określić czas do kiedy to mozna zrobic, oraz ewentualnie powody.. |
Jersz | 10-06-2002 19:19:23 [#03] |
---|
Trochę już mało czasu ale można coś wymyślić. do tego jednak nie jest potrzebny regulamin. Zasady formowania oddziałów może ustalić dyrektor, przedyskutować na posiedzeniu RP i dzielić uczniów. Można poprosić uczniów składających wnioski, przynoszących świadectwa o wypełnienie ankiety (w przyszłym roku lepiej rozdać ankiety już w marcu w ich szkołach podstawowych). W ankiecie zapytać uczniów o zainteresowania. Pozwoli to np. zróżnicować sposoby wykorzystania godzin do dyspozycji dyrektora zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów. Można zaproponować przyszłym wychowawcom żeby opracowali taką propozycję. Kryterium przydziału uczniów do danego oddziału będzie również język, którego się uczył w podstawówce (a także stopień zaawansowania). To już było i jest realizowane w kilku znanych mi gimnazjach. Chwalą to sobie. Zwłaszcza jeśli chodzi o wyeliminowanie animozji pomiędzy uczniami z różnych podstawówek, zwłaszcza animozji wieś-miasto. Powodzenia w podziałach. Przestrzegam jedynie przed tworzeniem oddziałów złożonych wyłącznie złożonych z uczniów "słabych". Pozdrawiam JERSZ |
Janusz z W | 10-06-2002 20:42:08 [#04] |
---|
Może jeszcze to Jeśli masz dzieci dojeżdżające z terenów wiejskich to nie zapomnij uwzględnić tego, że w szkole może być kilkoro dzieci z jednej miejscowości. Dobrze by było, by znalazły się w jednej klasie. W ankiecie stosowanej u nas jeszcze pytanie: Z kim chciałabyś (chciałbyś) znaleźć się w jednej klasie? Jeżeli odpowiedzi będą się "wzajemnie uzupełniały", to warto wziąć to pod uwagę. I nie daj Bóg sugerować się tym co rodzice mówią na ten temat. Znam przypadki gdy rodzice chcieli czegoś całkiem innego niż dzieci... Nie należy uszczęśliwiać nikogo na siłę. Powodzenia |
ANDRZEJ | 10-06-2002 22:01:34 [#05] |
---|
U MNIE PODOBNIE... W kwestionariuszu zapytaliśmy uczniów o : 1. zainteresowania ( hum. mat. przyr.sport. ), 2. język uczony w SP, 3.koleżeństwo - z kim chcesz być w klasie. Pozdrawiam Andrzej - Yogi |
Basik | 13-06-2002 17:59:13 [#06] |
---|
Może chodziło im o zasady rekrutacji do gimnazjum, które nakładają na nas przepisy, a nie o konkretny przydział ucznia do klasy? Takie zasady to ja mam opracowane, jeśli chcesz. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|