Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jadę...
strony: [ 1 ]
Renata06-06-2002 11:08:16   [#01]
Jadę do Gdyni - konferencja.

Trzymajcie za mnie kciuki, bo mam straszną tremę.

Pozdrawiam :-)
Bogda06-06-2002 11:34:26   [#02]
Co to za konferencja, że tak się boisz? Kciuki trzymam na wszelki wypadek :-))))))
Pozdrawiam Bogda
Marek Pleśniar06-06-2002 14:37:42   [#03]

biznes=biznes

ja za Ciebie teraz a Ty za mnie dwunastego

ok? A co za konferencja??

Karolina06-06-2002 17:40:07   [#04]
Renata - ta konferencja to dla ciebie pestka.
Ktory to raz?

To konferencja dla koordynatorów pracowni komputerowych

Renata - powiem wam w sekrecie to specjalistka w tym względzie. A w Gdyni będzie prowadzić zajęcia dla "cudzych" dzieci i szkolić innych nauczycieli.

Trzymamy, trzyamamy - ale wiemy, że wszystko sie uda.
:-)
Renata07-06-2002 18:01:50   [#05]
Dzięki za trzymanie kciuków. Juz jestem po zajęciach otwartych i prezentacji. :-)
Ale trzymajcie kciuki jeszcze cierpliwie, jutro jeszcze jedna!

Acha, morze cudowne..
Marku, dwunastego - wszystkimi paluszkami ;-)
Marek Pleśniar07-06-2002 20:57:56   [#06]

suuper!

trzymaj koniecznie

potrzebuję trzymania:-)

inni też niech

Renata11-06-2002 01:13:30   [#07]

Tylko mnie nie uduście... ;-)

Zmiany w szkołach pod wpływem technologii informacyjnej - taki był tytuł wykładu Profesora Sysło na konferencji w Gdyni, w którym stwierdził, że:
„Nakłady finansowe na technologię informacyjną w edukacji są ponoszone przez państwo, organy prowadzące, szkoły, rodziców, firmy wspierające. Wydatki te nie są jednorazowe, ale raz rozpoczęte inwestowanie musi być później kontynuowane.”


Dalej  podał, za  danymi z MENiS-a, iż spośród 30% nauczycieli mających przynajmniej podstawowe przygotowanie informatyczne, tylko 1/3 prowadzi zajęcia z użyciem komputera. W skali kraju jest to około 10% wszystkich nauczycieli.

Jakie są tego powody:

1. W większości przypadków etap wdrażania technologii informacyjnej w szkołach kończy się na etapie projektowania w bardzo okrojonym zakresie. Innymi słowy, nauczyciele poznają sposoby wzbogacania swoich zajęć z pomocą komputera, ale po powrocie do klasy nie robią tego.
2. Nauczyciel rzadko uwzględnia zmiany w organizacji zajęć, jakie muszą zajść, by lekcja z TI mogła się odbyć. Często warunkuje swoje działania od ilości uczniów przy komputerze i najlepiej gdyby uczeń siedział przy jednym stanowisku.
3. Rzadko kiedy komputery pojawiają się w pracowniach przedmiotowych.
4. Nie ma osoby, która objęłaby wszystkie sfery działania szkoły w zakresie TI,  gdyż informatyk nie zawsze jest do takich działań przygotowany.

Profesor powiedział, że „kilka lat temu w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego zrodził się pomysł utworzenia w szkołach funkcji szkolnego koordynatora technologii informacyjnej. Jego zadaniem jest między innymi koordynacja działań związanych z wdrażaniem technologii informacyjnej na terenie szkoły.”  W niedalekiej przyszłości,  twierdzi profesor, pozycja szkolnych koordynatorów zostanie nareszcie usankcjonowana prawnie.

I musi to nastąpić, gdyż „obowiązkiem szkoły jest przygotowanie uczniów do kształcenia się przez cale życie. To kształcenie w dużej mierze wspierane jest technologią informacyjną i komunikacyjną.”

To tyle z wykładu profesora...


Moim skromnym zdaniem, kolejna Regionalna Konferencja Metodyczna w której uczestniczyłam dowiodła, że jest dobrym miejscem na przedstawianie innym nauczycielom z lokalnej społeczności, efektów pracy ze swojej szkoły i klasy, przykładów działań szkolnych koordynatorów TI, ich rozwiązań metodycznych i organizacyjnych pokazujących sukcesy w pracy z uczniem, który w wyniku powyższych działań będzie potrafił  wykorzystać komputer do uzupełniania i odnawiania swojej wiedzy i umiejętności także po wyjściu ze szkoły, a dla ucznia niepełnosprawnego stanie się niejednokrotnie jedynym łącznikiem ze światem zewnętrznym.

Pokazała także iż istotnie, nauczyciele nie do końca wiedzą, w jaki sposób poprowadzić lekcje z komputerem. Często wydaje im się, że do tego niezbędne jest  profesjonalne  oprogramowanie edukacyjne. Często lekcję z TI kojarzą z wykorzystaniem gier komputerowych i rzeczywiście, jak to stwierdził profesor Sysło, pragną by każdy uczeń miał do dyspozycji jedno stanowisko komputerowe i w dodatku by tkwił przy nim przez całe 45 minut trwania lekcji, co jest oczywiście błędem.  
Jakże spodobała się lekcja pokazana przeze mnie i moją koleżankę z edukacji wczesnoszkolnej. Zaskoczeniem była lekcja otwarta z geografii prowadzona metodą kartogramu z wykorzystaniem komputera, poprowadzona przez mojego kolegę koordynatora.

Pokazanie przez nas  w jaki sposób wykorzystujemy komputer w terapii logopedycznej czy w rewalidacji, jak wesprzeć dziecko niepełnosprawne  spotkało się z dużym zainteresowaniem. Matematyków przyciągnął  program komputerowy  Cabrii II  - wytwór myśli francuskiej. Jak świetnie wykorzystać go do rozwiązania problemu matematycznego, odkrycia twierdzenia, wprowadzenia nowego pojęcia, ilustracji skomplikowanego obiektu przestrzennego aż po ilustrację zjawisk astronomicznych , mógł tylko  zaprezentować  spec od Cabrii,  Bronisław Pabich.

To co działo się na konferencji, to tylko wycinek działalności naszego Stowarzyszenia Nauczycieli Technologii Informacyjnej. Nasze działania zaczynaliśmy zaledwie trzy lata temu. Dziś mamy za sobą  wiele konferencji regionalnych, czwarte już  z kolei  ogólnopolskie forum, mamy swoje publikacje, wydane płyty z materiałami metodycznymi. Organizujemy ogólnopolskie konkursy, między innymi Ogólnopolski Konkurs Kart Świątecznych. Nawiązaliśmy współpracę z innymi Stowarzyszeniami, np. Polskim Towarzystwem Surpedagogów, Stowarzyszeniem Nauczycieli Nauczania Początkowego, Stowarzyszeniem Nauczycieli Matematyki.

Wiecie co, cieszę się, że jestem członkiem założycielem tego Stowarzyszenia, bo mam dziś już małą satysfakcję, że mimo wielu oporów, braków finansowych w polskich szkołach, nadal prawnego braku stanowiska szkolnego koordynatora TI, funkcjonuję i robię coś w tym zakresie dla polskiej szkoły, tak zwyczajnie od dołu, nie patrząc na to co się dzieje na górze i nie jestem z tym sama, tylko z moimi kolegami, koleżankami, często i przyjaciółmi z SNTI.

To tyle, tytułem małego zdania relacji z tego co robiłam w Gdyni. Kurka, tzn. miałam taką zwyczajną potrzebę wygadania się. ;-)
Maelka11-06-2002 05:47:38   [#08]

Udusić??

A za co?

Ze swego podwórka powiem, że profesor chyba ma rację...

Niestety...

Dodałabym jeszcze parę istotnych powodów, ale fakt pozostaje smutnym faktem.

To dobrze, że jest grupa ludzi, którzy chcą zmienić ten stan. Oby się udało! Wkrótce. I, co najważniejsze, skutecznie!

Szkoda, że nie wiedziałam o konferencji...Może jeszcze jedna osoba zmieściłaby się?

Pozdrawiam :-)

PS. Surpedagogów - Surdopedagogów?

Renata11-06-2002 09:31:51   [#09]
No widzisz Maelko, to  pierwsze uduszenie już za mną... ;-)

Oczywiście surdopedagogów, chodzi o specjalistów zajmujących się problemami kształcenia i wychowania dzieci z wadami słuchu i wadami mowy wynikającymi z zaburzeń słuchu.

No i jasne, że zmieściłabyś się na konferencji. Miejsc wystarczyłoby dla wszystkich zlotowców... :-)

No i duście dalej, może polubię? ;-)
Maelka11-06-2002 19:07:39   [#10]

Dusiłam????

Przecież to literówka, choć sama nie byłam pewna, czy nie chodzi o inne, nieznane mi stowarzyszenie, stąd ten pytajnik.

Może będę miała okazję posłuchać Waszych wystąpień  następnym razem?

Pozdrawiam!

Renata11-06-2002 23:36:26   [#11]

mhm... :-))

Dzisiaj była okazja- w Lublinie, ale to nie ostatnia. ;-)

A swoją drogą, jestem bardzo ciekawa jaka jest sytauacja u Was? Jak z TI w Waszych szkołach?

Tak jak pisze Maelka, czy bardziej optymistycznie?

Otrzymałam kilka uwag na priva. Cieszę się, że jest jakiś odzew, że ktoś, gdzieś, coś chce uczynić, ale napotyka na kłody..., bo brak środków, albo przegrany konkurs na pracownię. I wtedy, istotnie, jak realizować TIK "na sucho"?

Polskiej szkoły rzeczywistość?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]