Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Promocja w nauczaniu zintegrowanym, a właściwie jej brak.
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane23-05-2002 21:16:18   [#01]

Witam i pozdrawiam wszystkie Foremki i Formenów. Jestem stałą czytelniczką forum i korzystam z Waszych wielu rad, za co jestem bardzo wdzięczna.Jestem zmuszona  prosić Was o radę w sprawie interpretacji rozporządzenia MEN dotyczącego oceniania, klasyfikowania ... Pozwolę sobie zacytować trzy paragrafy z owego rozporządzenia. 

§ 14. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.

§ 15. 1. Uczeń klasy I - III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.

§ 15. 6. Ucznia klasy I - III szkoły podstawowej można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych opinią wydaną przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub inną publiczną poradnię specjalistyczną, oraz w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia.

Zdaję sobie sprawę, że temat ten był już wałkowany na forum. Ciągle jednak zadaję sobie pytanie, co oznacza zapis -  w porozumieniu z rodzicami. Mam w szkole następującą sytuację. Uczeń klasy pierwszej opanował materiał zerówki w stopniu koniecznym, czyli słabo zna litery, nie potrafi nazywać przedmiotów, z liczeniem także słabo itp. Do zerówki uczęszczał sporadycznie. Rodzice nie wyrazili zgody na badanie w PPP i odroczenie obowiązku szkolnego. W I kl., pod wpływem nauczycielki, dziecko przebadano. W opinii znalazły się m.in. stwierdzenia " nieprawidłowy rozwój", "należy rozważyć pozostawienie dziecka w I klasie" itp. Wychowawca, pedagog i dyrektor przeprowadzili kilka razy rozmowę z rodzicami w tej sprawie i ... nic. Rodzice znają przepisy lepiej niż minister i nie zgadzają się na pozostawienie dziecka, które opanowałoby dzięki temu podstawy wiedzy i umiejętności, niezbędne do dalszej nauki. Jak wcześniej napisałam, chłopiec uczęszczał sporadycznie do zerówki. W kl. I ma opuszczone ponad 50% zajęć (mamy kopie pism wysyłanych do rodziców w sprawie realizacji obowiązku szkolnego). I tu zaczyna się problem. Wiemy, że uczeń nie opanował w stopniu koniecznym wiadomości i umiejętności, więc nie da sobie rady w wyższych klasach. Mamy opinię poradni, która sugeruje pozostawienie dziecka w I klasie. Nie mamy zgody rodziców, którzy zapowiadają odwołanie się od  decyzji nauczyciela, w przypadku braku promocji. Skonsultowałam się z przedstawicielem nadzoru, wspominając w rozmowie o niskiej frekwencji ucznia. Nadzór odpowiedział, że w razie odwołania stanie po stronie rodziców. 

Moje pytanie brzmi - czy § 14. 1. rozp. nie dotyczy uczniów klas I-III? Jeżeli nie dotyczy, to marnie widzę przyszłość tego dziecka i jemu podobnych. Dodam, że dziecko nie jest przewlekle chore i jego absencja na zajęciach wynika z winy rodziców.

Proszę o Wasze opinie, bo być może nie potrafię już czytać ze zrozumieniem przepisów.

 

Karolina23-05-2002 21:48:55   [#02]

:-)

Trochę mnie to rozbawiło, ponieważ ja chciałabym syna zostawić...a nie mogę. Ale my mamy "chorobę"  -więc dlatego trochę z tym gorzej.

Nie rozumiem postawy tych ludzi.
Przecież nie o to chodzi, że jak zostanie to znaczy  ,że jest gorszy czy glupszy.
Chyba nawet nie bardzo chodzi o kontakt z klasą czy jakieś przyjaźnie skoro tak często jest nieobecny.
O co więc chodzi? Nie wiem.

Chyba jednak w jednym maja rację - prawo jest po ich stronie.

Może jednak ta nieobecnośc powyżej 50% ?

Klaudio - nie pozstaje ci nic innego jak ucznia promować. Może wyrówna  w klasie II, III - bądź dobrej mysli.
Jesli nie - cóż... samo dziecko będzie miało w tym wszystkim największe problemy.
Marek Pleśniar24-05-2002 06:16:24   [#03]

stary numer

przerabiamy to co rok
rodzice mają prawo po swojej stronie (nie mylić z racją)
Bożena24-05-2002 11:24:41   [#04]

bezwarunkowa promocja

W ostatnich zmianach dotyczących klasyfikowania skreśla się wyrażenie:"jeśli jego osiągnięcia edukacyjnew danym roku szkolnym oceniono pozytywnie". Zostało tylko : "Uczeń kl. I – III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej". Rzeczywiście pozostaje to w sprzeczności z art 14. ust.1. Wygląda na to, że jest to kolejny absurd. Uczeń klas I-III może wcale nie chodzić do szkoły i uzyskiwać promocję, bo rodzice nie wyrażą zgody na pozostawienie w tej samej klasie pomimo niemożności ustalenia oceny klasyfikacyjnej; ma w tym wsparcie nadzru, który stanie po stronie rodziców. Pozdrawiam.
jerzyk24-05-2002 19:32:16   [#05]

:-))) W majestacie prawa

prawo zostanie złamane - toż to paranoja

nie powinien być klasyfikowany - ma pozostać

rodzice nie wyrażaja zgody - ma zdać

jednym zdaniem cokolwiek uczynisz- możesz za to beknąć :-)))))

Konto zapomniane04-06-2002 21:14:22   [#06]

Pytałam MENIS o promocję w klasach I-III

Odpowiedź p. Danuty Błagowieszczańskiej  blagowie@menis.gov.pl z NENiS

Paragraf 14.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych /Dz. U. Nr 29, poz. 323 z późn. zm./ dotyczy również uczniów kl. I – III.

Pozdrawiam Klaudia

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]