https://www.oskko.edu.pl/rada-ds-monitorowania/
Przedstawiciel OSKKO w Radzie ds. monitorowania wdrażania reform MEN Minister Edukacji Barbara Nowacka, wraz z zastępcą dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych dr. Tomaszem Gajderowiczem wręczyła powołania członkom Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Do udziału w radzie zaproszono przedstawiciela OSKKO - dyrektora Biura OSKKO, Marka Pleśniara.
Ze strony MEN: https://www.gov.pl/web/edukacja/powolanie-rady-ds-monitorowania-wdrazania-reformy-oswiaty
Powołanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej
16.01.2025 Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Członków rady powołuje dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych-Państwowego Instytutu Badawczego.
=====
a teraz mniej oficjalnie....
To oczywiście zaszczyt i potrzeba - być blisko tych spraw, ale byłem na 1. posiedzeniu rady i mam ogromne wątpliwości, sporo uwag, Wy na pewno macie, albo mielibyście też.
Przede wszystkim wątpliwości dotyczą tego, czy należy wprowadzać właśnie takie zmiany i takie reformy.. Niestety nie było możliwości powiedzenia tego.
Polska i polskie dzieci - są w czołówce krajów OECD w wynikach nauczania, jesteśmy absolutnym topem w wynikach z matematyki. Więc czy na pewno właśnie to i właśnie tak należy zmieniać?
Zmianom towarzyszy nacisk na "sprawczośc" uczniów. Ale może to można zrobić inaczej? Spróbujemy, z zarządem i Wami się temu jakoś przyglądać i komentować. Jeśli macie uwagi - bardzo proszę. Także w przyszłości, sukcesywnie. Następne posiedzenie - w lutym.
bo widzicie... jak "sprawczośc" uczniów mają uruchamiać nauczyciele, którzy tego poczucia "sprawczości" - swojej - sami nie czują? |