Forum OSKKO - wątek

TEMAT: PROTESTUJĘ!!! Głosem wyjącej do Księzyca
strony: [ 1 ]
Małgoś31-08-2004 00:59:01   [#01]

Uprzejmie informuje, że pragnę zaprotestować w paru sprawach:

Po pierwsze, że nie moge elegancko otwrzyć nowego roku szkolnego,bo nie wiem co mam powiedziec n-lom,rodzicom i uczniom w sprawie oceniania zachowaniai!!!

Po drugie, że nie wiem jak planowac organizacje roku szkolnego, którą n-le powinni jutro otrzymać - bo nie wiem kiedy bedą egzaminy gimnazjalne!!!

Po trzecie, że muszę reprezentować instytucje, która nie wywiązuje się z terminowych zadań!!! Dlaczego do jasnej cholewki to mnie wszyscy pytają o to dlaczego nie wiadomo tego, co ważne!!!

błłłeeeeeeee :-(

Gdybym nie była taka zmęczona,to znalazłabym jeszcze kilka powodów do protestu...

Marek z Rzeszowa31-08-2004 01:13:06   [#02]

Ale Cię wzięło ;-))

Dorsto31-08-2004 01:31:22   [#03]

Krótko, zwięźle i treściwie

ad.1
Ocena będzie.

ad.2
Ehzamin gimnazjalny też będzie.

ad.3.
To co ważne, wiadomo też będzie.

Pędem na-będzie!!!

:-)

Gaba31-08-2004 05:07:02   [#04]

taniec pingwina na szkle

Małgoś, egzamin jest wiadomy - 26 i 27 kwietnia...

ale reszta - także się pytam głosem wołającego na puszczy

 

DLACZEGOOOOO??? (słychać tam bardziej tak urzędniczo, np. ministerialnie?)

- nabór kiedy? a...

 

lubię tak pracować, tak puszczać koło, by się samo prowadziło - lubię planować pracę, jestem w tym nie najgorsza, ile szkoła zyskuje jako organizacja, kiedy każdy wie, co robi... tu terminarz ten, tu tamten, tu dyskoteka, tu takie imprezy, tu biblioteka... tu badania wyników w tym diagnoza na wejściu - szczególna troska o pierwszaki...

przez nieterminowe ukazywanie się dokumentów mam nieprzemyślane koncepcje wpuszczone w ruch, m in. nieprawidłowo zrobiony nabór na ten rok. Nie mam pewnych dokumentów, które winnam mieć. Przeszkadza mi się, utrudnia - przeczy, narzuca niezgodne z wiedzą i zdrowym rozsądkiem wizje...

Przez ukazywanie się dokumentów niechlujnych ja także czynię prawo niechlujne, nie mam czasu go poprawić, nie ma czasu go wyćwiczyć - o to mam żal - nie mam czasu z ludźmi siąść i poćwiczyć mądre jego rozumienie.

Marek Pleśniar31-08-2004 05:52:06   [#05]
nie kwękejta;-)
AnJa31-08-2004 09:31:30   [#06]

Właśnie

Róbta;-)

Nawet jak taczki nie zdążyta załadować to z nią chociaż biegajta.
zgredek31-08-2004 17:45:26   [#07]
cudo na MENiSie się ukazało:


Projekt - 31 sierpnia 2004 r.
(wersja przygotowywana do podpisu Pana Ministra)

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)

z dnia .............................. 2004r.

w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
zgredek31-08-2004 17:47:31   [#08]

i jest tam:

§ 149.  Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
zgredek31-08-2004 17:50:15   [#09]

i jeszcze:

6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
zgredek31-08-2004 17:53:18   [#10]
i też poprotestuję!!!

bo to środek zastępczy, żebyśmy nie mówili, że nie ukazało się przed 1 września

zapis, że skierowany do podpisu ma nam powiedzieć, że tak będzie i mamy stosować

to ja mam to wszystko w nosie, mam dość projektów, bubli, bałaganu, lekceważenia itp. itd

chcę być traktowana poważnie, tak jak poważnie traktuję swoją pracę!
zgredek31-08-2004 17:59:45   [#11]

a słynny § 4 ust. 2 brzmi:

2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Majka31-08-2004 18:02:17   [#12]

pycha!

2 września mam pierwszą wywiadówkę.

 Jutro będziemy płodzić "warunki i sposób (...) porawiania oceny klasyfikacyjnej zachowania" ???

zgredek31-08-2004 18:03:01   [#13]
to szanowne koleżeństwo poproszę o tłumaczenie, bom głupia i za nic tego trybu nie rozumiem
zgredek31-08-2004 18:15:28   [#14]
przewiduję dla ucznia ocenę nieodpowiednią

i mam ustalić tryb uzyskania wyższej niż przeiwdywana nieodpowiednia?

a czym to sie rózni od poprzedniego sformułowania?
Tera31-08-2004 18:49:08   [#15]

Gaba:-))

A gdzie to wiadomo, że 26 i 27 kwietnia??????????

Przed chwila sprawdzałam na stronach CKE i MENiSa i żadnych nowych wiadomości tam nie znalazłam, niestety.

zgredek31-08-2004 19:00:39   [#16]
gaba ma jakieś informacje z pierwszej ręki, bo na MENiSie napisali, że termin uzależniony jest od wejścia w życie rozporządzenia o o cenianiu;-))))))
Gaba31-08-2004 19:27:55   [#17]
a nam mówiła to pani kurator! mamże nie wierzyć, powiedziała to przy świadkach... jeju, a jak powiedziała, a zmienią... - przecie cała sala słyszała...
Stan4631-08-2004 19:37:09   [#18]
Na naradzie dyrektorów z Małopolskim Kuratorem Oświaty również podano termin 26 i 27 kwiecień, ale z zastrzeżeniem, że może ulec zmianie.
Małgoś31-08-2004 20:29:36   [#19]

Gaba - i TY (!!) uwierzyłać????

Tak po prostu  na tzw. pysk!!!

Przeciez jak wół na stronach MENiS:

*) termin zostanie ustalony po opublikowaniu nowego rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych;

Czyzby owa pani ponad MENiS się wyforowała?

fredi31-08-2004 20:38:39   [#20]

Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich, a w szkole, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu - w ostatnim tygodniu ferii zimowych

gdyby dotyczyło obecnych ferii letnich to kiedy byłby egzamin ?

Magosia31-08-2004 20:56:18   [#21]

Tydzień to tydzień

Fredi- nie wiem,czy dobrze zrozumiałam pytanie, ja w tym roku zrobiłam poprawki od 23-26 08.
Uważam,że jeśli ostatnie dni sierpnia nie dają całego tygodnia, cytowany zapis odnosi się do ostatniego całego.
Inaczej dojdzie do paradoksu- na przyklad 1 wypada we wtorek i na poprawki i radę zostanie poniedziałek?
Pod protestem Małgoś-i też mam się ochotę podpisać, choć w naszym "Kalendarzu dyrektora" przygotowanym przez OKE i KO są daty egzaminu (jak powyżej), ale dziś spędziłam sporo czasu, żeby wyjaśnić, dlaczego w tymże kalendarzu są zapisy o respektowaniu orzeczeń z PP  wydanych dla gimnazjum "nie wcześniej niż po skończeniu podstawówki" dla sprawdzianu "nie wcześniej niż po III klasie".
Po wyjaśnieniach z OKE Kraków, okazalo się,że autorzy oparli się na jeszcze nie podpisanym rozporządzeniu o ocenianiu. A ja wszędzie szukałam podstaw prawnych, wychowawcy klas III gim i VI s.p.  się denerwowali, bo dzieciaki mają orzeczenia odpowiednio z ostatnich klas poprzedniego etapu edukacyjnego, pani z PP też nie wie o co chodzi....Uff... Jak na początek roku - to trochę namotane.
Ale -jak mówi szef: nie kwękajta, biegajta z taczkami, (żeby jeszcze wiadomo gdzie i po co).
Żartuję sobie, humor mam niezły, i tak naprawdę chyba się już takimi rzeczami nie przejmuję, bo są ważniejsze.
Pozdrawiam wszystkich, ktorzy zamiast świętować koniec wakacji śledzą forum.
Czy to nie uzależnienie????
fredi31-08-2004 20:58:43   [#22]
o ten paradoks mi chodziło
zgredek31-08-2004 21:02:11   [#23]

ale tydzień to także: siedem dni

a gdyby tak:

...w ostatnich siedmiu dniach ferii letnich...?
fredi31-08-2004 21:06:02   [#24]
już lepiej ( ale nie w niedzielę ?)
skryba0431-08-2004 21:08:27   [#25]

pozdrawiam towarzyszy niedoli

Czasem odnoszę wrażenie że najbardziej  to własnie nauczycielom i dyrektorom zależy na tym aby ta nasza szkoła ( żałośnie reformowana) własciwie funkcjonowała!!!!!! Trudno liczyć na jakąkolwiek logikę w postepowaniu mocodawców od aktów prawnych.Ich chyba obowiązują inne terminy niż nas- tam nie liczą lat szkolnych , lecz lata do nastepnych wyborów......
Marek Pleśniar31-08-2004 22:20:34   [#26]

logika jet

jest to logika kolejnych ekip (które w dodatku uczą się na błędach - a jak się nauczą to odchodzą)

problem w tym, że żadna ekipa nie kontynuuje linii poprzedniej - nie mamy narodowej strategii tylko wyobrażenia kolejnych namaszczonych

Małgoś31-08-2004 23:24:42   [#27]
... umieszczonych ;-)
BożenaB31-08-2004 23:35:32   [#28]

A nasi wizytatorzy tak bardzo dbają o nas, że nawet nam ułożyli harmonogram pracy:

Wrzesień

Analiza rozporządzenia, dokładne zapoznanie się z nowelizacją Karty Nauczyciela. Nowelizacja dokumentów: statut szkoły w tym obowiązki dyrektora, zespołów nauczycielskich, regulamin rady pedagogicznej, procedura awansu zawodowego.

Dostosować wskaźniki wg zał 1. Rozpocząć pracę nad pięcioletnim programem rozwoju szkoły. Zdiagnozować potrzeby doskonalenia zawodowego nauczycieli. Opracować system wspomagania i inspirowania pracy nauczycieli.

Październik

 Opracować plan szkoleń i konferencji (doskonalenie zewnętrzne i wewnętrzne w oparciu o WDN) Opracuować plan działań z instytucjami wspomagającymi. Nadal pracować nad planem rozwoju szkoły oraz wdrożeniem systemu jakości.

Listopad

Zaplanować organizację mierzenia jakości pracy szkoły. Ustalić techniki, narzędzia.  Zakończyć prace nad programem rozwoju szkoły zarówno pięcioletnim jak i rocznym. Zapoznać się z systemem informacyjnym oświaty.

Grudzień

Szkolenia będą poświęcone podsumowaniu wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych oraz sposobom ewaluacji pracy nauczycieli.

 

Poza grudzień harmonogram nie wybiega, mam więc nieśmiałą nadzieję, że jak sobie wreszcie w grudniu podsumujemy i zewaluujemy to, co dla nas najważniejsze, czyli wyniki nauczania, to moze wreszcie od stycznia pozwolą nam uczyć?

Małgoś31-08-2004 23:42:56   [#29]

a macie tam jakies dzieci w tych szkołach? ;-)

bo o nich cos ...mizernie w tych planach

BożenaB01-09-2004 00:01:05   [#30]

:-)

Małgoś, to są plany z KO, a nie nasze...U nas dzieci sa, ale w delegaturze ich nie ma ...

Tak se myślę, czy by nie wykorzystac prawa do 40godz/tydz pracy i ułożyć zadania priorytetowo: najpierw to co na codzień dla dzieci: lekcje, kółka, konsultacji - nasza codziennośc. Z tego karnogramu KO, to tylko WSO potrzebne koniecznie. Wyniki z egz OKE mam juz pięknie wpisane do mojego pliku Excela, wszystkie wyniki i porównania w liczbach i wykresach już są, raport OKE i zadania wrzucam jutro do komp w pokoju nauczycielskim, bo wszyscy chcą już to widzieć, a nie dopiero w grudniu, za łaskawym przyzwoleniem KO.

A jak co zostanie czasu, to ew te plany, jakości na papierze można tworzyć .. i tworzyć ...

No bo w końcu dla kogo ja jestem? Dla ucznia, czy dla wizytatora? Jak zyję, jeszcze tyle planów, programów itp nie pisałam, a dawniej narzekałam na nadmiar papierów :-( A to był pikuś... Dawniej mogłam po 6 godz/tydz kólek robić i "produkować" finalistów i laureatów. Teraz nie mam czasu, tworzę papiery :-((((

Gaba01-09-2004 01:57:12   [#31]

włożyłam w usta palce zdumienia

- a wiecie co... - jakimże to prawem ktoś mi się w mój bigos z kapustą własną  wtrąca...  a dajcież wy spokój, kto to widział narzucać plan, ile to lat on ma być, przecież mówi wprost się, że od 3 - 5, ze specyfiki placówki wynika jak długi okres strategia obejmuje, ja robiłam pierwszy na 3 lata, by objąć nim reorganizację i porządkowanie szkoły... a nikt mi nie wmówi, ile lat, równie dobrze mogę pisać na trzy, bo za trzy mam konkurs... i jest to logiczne, a ja mam szkołę z cyklem trzyletnim, i ten rytm tez jest do obronienia. Dosyć tego i basta - dyrektorze, to Twoja szkoła, sam znasz rytm, bądź fachowcem nie daj sę narzucać jakiś tu... no, coś podobnego... (proszę se włączyć odpowiednią fonię świętego obnurzenia)

 

jak to wyniki w grudniu....

TERAZ - są najważniejsze!!!! bo sercem szkoły są programy nauczania i wszystko wokół nich, ich ewaluacja, która ma element - efekty kształcenia (pomijam, czy z tych wyników da się wyczytać, ale to zostawmy, pomiar dydaktyczny wymrze kiedyś sam, a ja dożyję innych czasów).

 

wiesz, co - po prsotu się wstydzę. Nie pozwoliłabym się tak traktować, nie oddałabym tej resztki autonomii, bo ona daje mi trudną podmiotowość (oj ileż to razy chciałam tym wszystkim trzepnąć)

BożenaB01-09-2004 16:23:00   [#32]
:-((( Taki mam nastrój ....
hania01-09-2004 19:16:24   [#33]

też sobie poprotestuję!!!!! i to w dobrym towarzystwie - Waszym oczywiście

swoją drogą - ciekawiło mnie zawsze, czy minister na pewno wie, co mu do podpisu podsuwają....

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]