Klasyfikacja = art. 44k uoso - a dokładniej nieklasyfikowanie poniżej 50% obecności ucznia.
Nie klasyfikuje się, jeśli nie ma podstaw do klasyfikacji. Kiedy jest brak podstaw do klasyfikacji?
Gdy zachodzą 2 przesłanki łącznie:
uczeń ma 49% (i mniej procent obecności) i brak wypełnienia wymagań edukacyjnych zaplanowanych na dany okres, co każdorazowo wymaga zbadania przez nauczyciela, bo to nauczyciel ocenia (art. 44b).
Nauczyciel musi przeanalizować wymagania przedm. w liczbie np. 5-10, które przewidział na ten okres uczenia się. i odnosząc się do art. 44b uoso (definicja legalna oceniania = koncepcja oceniania), sprawdzić - czy nasz uczeń wywiązał się z ich realizacji, np. wymaganie nr 1 - X, nr 2 - X, nr 3 - X, nr 4 - 2, nr 5 - X, nr 5 - 1, nr 6 - X, nr 7... - X tu: brak.
1, 2 stopnie nie mogą być podstawą klasyfikacji. Ocenianie bowiem polega na rozpoznawaniu stopnia wypełnienia wymagań edukacyjnych (=przedmiotowych). Można mieć i nawet stopień 6, ale brak pozostałych zrealizowanych a przewidzianych na określony czas wymagań skutkuje brakiem podstaw do klasyfikacji.
Inny uczeń mimo nieobecności mógł wykazać się realizacją wymagań edukacyjnych.
Myślimy wymaganiami edukacyjnymi, a nie stopniami czy procentami obecności.