Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zajęcia dla uczniów z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym
strony: [ 1 ]
MMW17-05-2024 10:21:37   [#01]

Uczniom z niepełnosprawnością należą się 2 godziny tygodniowo rewalidacji.

A uczniom z niedostosowaniem społecznym lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym?

Czy jest wskazany wymiar zajęć  dla takich uczniów?

 

Do tej pory dawaliśmy im godziny rewalidacji - teraz wiem, że niewłaściwie, ale chyba powinni dostać dodatkowe wparcie. 

 

joljol17-05-2024 12:30:35   [#02]

Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym uzyskuje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na mocy decyzji Zespołu orzekającego, działającego w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

W orzeczeniu Zespół przedstawia diagnozę, zalecenia i uzasadnienie.

MMW20-05-2024 09:09:42   [#03]

Znam zasadę wydawania i zakres zapisów w orzeczeniu.

Poszukuję zapisów w prawie co do ilości przyznanych godzin. Czy takowe zapisy są  - tak jak w przypadku rewalidacji jest określony wymiar 2 godzin.

Ala23-05-2024 22:32:15   [#04]

rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym

(Dz. U. z 2020 r. poz. 1309)

§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:

1) zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych, o których mowa w art. 44b ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem;
2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, a w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5-9 - także wychowawców grup wychowawczych prowadzących zajęcia z wychowankiem w tym ośrodku, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia, w tym - w zależności od potrzeb - na komunikowanie się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC), oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym, w tym w przypadku:
a) ucznia niepełnosprawnego - działania o charakterze rewalidacyjnym,
b) ucznia niedostosowanego społecznie - działania o charakterze resocjalizacyjnym,
c) ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym - działania o charakterze socjoterapeutycznym;
3) formy i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy;
moim zdaniem 2 godz./ucznia

post został zmieniony: 23-05-2024 22:46:27
Ala23-05-2024 23:01:50   [#05]

ale nie znalazłam przepisu, który wskazywałby liczbę godzin zajęć resocjalizacyjnych lub socjoterapeutycznych

w praktyce natomiast OP w arkuszu zatwierdzał 2 godz. na ucznia tak jak w przypadku zajęć rewalidacyjnych (rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania)


post został zmieniony: 23-05-2024 23:02:46

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]