z podstawy programowej języka polskiego:
(uczeń) wygłasza z pamięci tekst, ze zrozumieniem oraz odpowiednią intonacją, dykcją, właściwym akcentowaniem, z odpowiednim napięciem emocjonalnym i z następstwem pauz;
tekst zadany do nauczenia w domu (no bo kiedy ma się go nauczyć)
oceniamy czy nie oceniamy?
wszak informacja zwrotna bez oceny (pozytywnej) doprowadzi do tego, że bez oceny uczeń nie będzie się uczył, a tym samym nie jesteśmy w stanie zrealizować tego punktu podstawy
już zaczynają się dyskusje z nauczycielami, typu:
- to zadanie domowe, nie jest obowiązkowe i nie jest oceniane (to Ci, którzy nie chcą się uczyć),
- po co mamy się uczyć skoro nie ma oceny,
- ja się nauczyłem, dlaczego nie mam dostać dobrej oceny (to różni uczniowie, spora grupa uczniów słabszych, którzy mogą otrzymać lepszą ocenę)
i co Wy na to? |