Forum OSKKO - wątek

TEMAT: duplikat świadectwa
strony: [ 1 ]
PiotrekM20-10-2023 11:56:45   [#01]

Proszę o pomoc bo robię to pierwszy raz:)

Mam wystawić duplikat świadectwa ukończenia gimnazjum. Świadectwo było wystawione komputerowo na druku MENiS-I/23/2 w roku 2010. Od czego zacząć, na jakim druku itp. Proszę znawców tematu o wskazówki.

KasiaZS520-10-2023 12:39:14   [#02]

Może pomogę - jestem świeżo po rozmowie z kuratorium w sprawie duplikatu, a konkretnie apostille do duplikatu.

Trzeba zaopatrzyć się w poddruk świadectwa w formacie A4 - (chyba że oryginał świadectwa był w formacie A3 - to wtedy poddruk A3)

Na komputerze stworzyć wzór jaki obowiązywał w tym 2010 roku, dokładnie taki sam oraz wypełnić komputerowo danymi z arkusza ocen. Wszystkie kropki, położenie słów MUSZĄ BYĆ JAK W ORYGINALE. Słowa, którymi trzeba wypełnić to świadectwo piszemy nad kropkami. Tak jak wypełnia to program do wypełniania świadectw.

Mogę na priv wysłać przykład takiego duplikatu ale on będzie dla technikum i z roku 1983. Ważne, by umieścić odpowiednie "zapisy" w odpowiednich miejscach i formie - na górze słowo "duplikat", w miejscu godła "Godło Państwowe", na środku na dole zamiast pieczęci urzędowej napis "Duża okrągła pieczęć z godłem państwowym i z napisem w otoku "nazwa szkoły" "

Nad Dyrektor Szkoły - "oryginał podpisał" oraz wpisać nazwiski i imię - chyba że nie znamy to "podpis nieczytelny"

na końcu na drugiej stronie nad wychowawcą:

oryginał podpisali:

- jeśli znasz imię i nazwisko wychowawcy to wpisujesz w miejscu "wychowawca" lub piszesz "podpis nieczytelny"

- jeśli nasz imię i nazwisku dyrektora ówczesnego to wpisujesz e miejscu "dyrektor" lub piszesz "podpis nieczytelny"

Pod spodem miejscowość, aktualna data.

Na  środku obok nazwy miejscowości odbijasz pieczęć urzędową (ważne by nie nachodziła na żadne słowa), obok pieczęć dyrektora aktualnego (dopytałam, ma być)

Za duplikat pobiera się opłatę 26zł.

W razie pytań proszę pisać :)

 

 

rzewa20-10-2023 23:40:37   [#03]

po pierwsze:gimnazjum zostało przekształcone lub zlikwidowane -> zatem, zgodnie z §61 ust 10 rozporządzenia MEiN z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1120) duplikat świadectwa powinien zostać wystawiony przez kuratora oświaty (organ o jakim mowa w art 89 ust 6 u.P.o.)

i mala korekta: zgodnie z §61 ust 5 w/w rozporządzenia należy (tak jak wyżej napisano) - umieścić na górze słowo "Duplikat", w miejscu godła "Godło Państwowe", na środku na dole zamiast pieczęci urzędowej napis "Duża okrągła pieczęć z godłem państwowym i z napisem w otoku .... (wpisać nazwę szkoły)"

ale dalej to już nieco inaczej: w miejscu podpisu dyrektora należy umieścić znak "(-)" i obok imię i nazwisko ówczesnego dyrektora

w miejscu zatytułowanym WYCHOWAWCA należy wpisać imię i nazwisko wychowawcy (jeśli znane) lub umieścić znak "(-)" i obok stwierdzenie "podpis nieczytelny

poniżej napisać "oryginał podpisali: .... (imię i nazwisko dyrektora i ew. wychowawcy lub stwierdzenie podpisy nieczytelne)

poniżej należy umieścić datę wystawienia duplikatu obecną pieczęć urzędową organu wydającego duplikat oraz pieczątkę imienną i podpis osoby działającej w imieniu tegoż organu

mychase24-10-2023 08:38:12   [#04]

Gdzie w rozporządzeniu o duplikatach jest mowa o tym,  że trzeba umieścić  pieczęć podpis  aktualnego dyrektora?

KasiaZS524-10-2023 09:43:35   [#05]

ja nie znalazłam. Nie dawałam do tej pory.

Natomiast podczas rozmowy z osobą z kuratorium - robiąc apostille do duplikatu - otrzymałam informację że ma być. Zadałam również pytanie "gdzie o tym pisze"?. Poinformowano mnie, że ma być oznaczenie (czytaj pieczęć)  wystawcy duplikatu - a tym samym aktualnego dyrektora.

spróbuje do wymiany plików wrzucić mój duplikat

rzewa24-10-2023 18:55:10   [#06]

do #04: bo każdy dokument musi być podpisany przez osobę go wystawiającą - bez podpisu osoby wystawiającej jest nieważny -> gdyby tego podpisu nie było mielibyśmy dokument bez jakiegokolwiek podpisu

a o pieczęci urzędowej jest napisane w rozporządzeniu

pieczątka (nie pieczęć) imienna dyrektora jest tylko po to by było wiadomo kto się podpisał -> można jej nie umieszczać jeśli podpis jest całkowicie czytelny (pełne imię i nazwisko) lub wówczas gdy imię i nazwisko zostanie wydrukowane


post został zmieniony: 24-10-2023 18:55:45

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]