Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Organizacja zajęć z techniki, plastyki... |
jurkoz | 25-08-2023 15:22:15 [#01] |
---|
Czy zajęcia z techniki (lub plastyki) można połączyć w blok 2-godzinny i realizować tylko w jednym półroczu?
Pytam, ponieważ takie 2-godzinne zajęcia pozwolą efektywniej wykorzystać sprzęt zakupiony z programu "Laboratoria Przyszłości". Może ktoś już to wdrożył i może podzielić się pomysłem organizacyjnym? |
rzewa | 25-08-2023 16:32:40 [#02] |
---|
moim zdaniem nie jest to możliwe w obecnej ramówce, gdyż wyraźnie można tam przeczytać, że plastyka czy technika (a także muzyka) ma być realizowana w wymiarze 1 godziny tygodniowo i nic nie ma o jakimkolwiek "uśrednieniu"
natomiast można plastykę i technikę połączyć w blok przedmiotowy i realizować go w wymiarze 2 godziny tygodniowo, a w planie ułożyć te 2 godziny razem i... realizować np. w jednym tygodniu temat raczej plastyczny a w drugim techniczny...
:-) |
AnJa | 26-08-2023 11:12:47 [#03] |
---|
Czyli tak jakby fałszować dokumentację (w przypadku nauczyciela) i poświadczać nieprawdę (w przypadku dyrektora).Być może także prowadzenia połowy zajęć przez nauczyciela bez kwalifikacji
Ale to myślenia z #2 bardzo mi się podoba.
Natomiast #1 niestety wskazuje na rażąca niekompetencję - profesjonalny dyrektor wie, że zadaniem szkoły nie jest efektywność - a realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania a program LP miał służyć temu właśnie oraz pobudzeniu popytu na badziew zalegający magazyny. |
rzewa | 27-08-2023 10:04:59 [#04] |
---|
jakie fałszowanie i jakie poświadczanie nieprawdy?!
łączymy przedmioty w blok przedmiotowy i piszemy rozkład materiału tak dobierając tematy by 2 pod rząd były bardziej plastyczne, a 2 następne bardziej techniczne i tak realizujemy materiał
nie zapominamy o tym by na każdej lekcji było trochę plastyki i trochę techniki
dajemy to wszystko jednemu n-lowi o podwójnych kalifikacjach i ok
:-) post został zmieniony: 27-08-2023 10:06:47 |
jurkoz | 27-08-2023 11:53:58 [#05] |
---|
Kochani, bardzo dziękuję za pomoc.
AnJa, masz 100% racji: jestem od 25 lat kompletnie niekompetentny, bo ciągle się łudzę, że może ktoś ma słuszne intencje, aby edukację poprawić (raczej naprawić) lecz brak mu tego samego: kompetencji i może przewidywalności w korelacji miedzy programami, a rzeczywistością. Naiwnie szukam jednak sposobu, by zrobić to na własną rękę :)
Pomysł Rzewy zacny, aczkolwiek przy 7 oddziałach na jednym poziomie trudny do realizacji ze względu na ograniczenia (sale, plan nauczycieli, kwalifikacje itd.). To byłby super pomysł, gdy jeden nauczyciel miał kwalifikacje do techniki i plastyki lub muzyki - do fałszowania dokumentacji (niegroźnego moim zdaniem) przy tym rozwiązaniu jednak dochodzi .
Wielkie dzięki!
|
AnJa | 27-08-2023 12:42:55 [#06] |
---|
Każde fałszowanie jest fałszowaniem. To akurat napisałem poważnie, poprzedni post troszkę mniej poważnie - acz z racji poważniejszego zajmowania się koncepcyjnego blokami mam do nich stosunek sceptyczny - nasz system niemal uniemożliwia ich zastosowanie. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|