Nie realizuje innych zajęć:)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 22 lutego 2019 r.
w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
(Dz. U. poz. 373 oraz z 2022 r. poz. 1780)
§ 6. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego.
2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
3. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
w przypadku ucznia z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu lekkim zwolnienie z języka oznacza konieczność organizacji zajęć techniki
a tu podpowiedzi MEiN
Ramowe plany nauczania w przypadku ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przewidują naukę techniki zamiast drugiego języka obcego.Jak ma wyglądać realizacja? Czy przedmiot powinien być oceniany?Jaka ocena będzie na świadectwie po klasie 8- z realizacji programu napisanego przez nauczyciela, czy po klasie 6,oceniająca realizację podstawy programowej z techniki (nie ma podstawy programowej dla kl. 7 i 8). Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r.w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół: dyrektor szkoły umieszcza dodatkowe godziny zajęć przeznaczone na zajęcia z techniki w arkuszu organizacji szkoły, w takim wymiarze jak zajęcia z drugiego języka obcego nowożytnego, zajęcia z techniki prowadzone są zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego z zakresu tych zajęć, uczeń otrzymuje ocenę z techniki, zajęcia z techniki należy dokumentować w dzienniku zajęć lekcyjnych, w którym wskazane są obowiązkowe zajęcia edukacyjne, w arkuszu ocen i na świadectwie wykreśla się drugi język obcy nowożytny i wpisuje ocenę z techniki |