Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czynności specjalistów
strony: [ 1 ]
Jot16-01-2023 09:13:37   [#01]

Czy w godzinach realizowanych z pensum w dzienniku wczynnościach/tematach psychologa  może być wpis   np  "sprawozdanie z pracy psychologa", "korekta sprawozdania" ... Wydaje mi się, że to czynności, które powinien realizować w ramach 40 godz.tygodnia pracy, choć może się mylę.

albo "czynności wynikające z pracy psychologa"?- czy to nie jest zbyt ogólny temat?

Chcę się upewnić, żeby było ok.

dwalcz16-01-2023 10:59:15   [#02]

Też tak uważam - w ramach 40.

Poproś by wpisując tematy specjalista wybrał z zadań, które są w rozporządzeniu:

 

1)prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły;

2)  diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu lub szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola i szkoły;

3)    udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4)     podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5)  minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6)     inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7)  pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8)     wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a)    rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły,

b)     udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

9)    współdziałanie z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rydzynie i poradniami specjalistycznymi, kierując do nich wszystkich potrzebujących;

10)współdziałanie z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami opiekuńczo-wychowawczymi.

1)     prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły;

2)     diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu lub szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola i szkoły;

3)     udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4)     podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5)     minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6)     inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7)     pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8)     wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a)     rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły,

b)     udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

9)     współdziałanie z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rydzynie i poradniami specjalistycznymi, kierując do nich wszystkich potrzebujących;

10)współdziałanie z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami opiekuńczo-wychowawczymi.


post został zmieniony: 16-01-2023 10:59:50
rzewa16-01-2023 11:53:43   [#03]

cóż... nie wszystkie wklejone tu zadania należy realizować w ramach tzw. pensum

aby się zorientować, które z tych zadań są realizowane w ramach pensum, należy sięgnąć do art 42 ust 2 pkt 1 KN 

albo... można przetłumaczyć je sobie na odpowiednie zadania n-la przedmiotowego -> to co n-l robi na lekcji jest ok, a to co nie psycholog także nie wykonuje w ramach pensum, czyli np. pkt od 6 do 10 powinny być realizowane w ramach zajęć nieewidencjonowanych, czyli poza tzw. pensum

Jot16-01-2023 13:37:47   [#04]

Dzięki.


post został zmieniony: 16-01-2023 13:38:52

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]