szkoła podstawowa prowadzi dwie księgi:
1. Księgę uczniów, do której wpisuje się uczniów (czyli tych, którzy przyjdą do 1 lub starszej klasy) w porządku chronologicznym zgodnie z data zapisania do szkoły
2. Księgę ewidencji dzieci, do której wpisuje się wszystkie dzieci zamieszkałe (z gminy przychodzi wykaz dzieci zameldowanych więc to się może różnić) w obwodzie Twojej szkoły (nieważne, gdzie realizują obowiązek przedszkolny czy szkolny), jeśli ukończyły lub ukończą 6 lat w tym roku kalendarzowym, w którym rozpoczyna się dany rok szkolny; zasadniczo wpisów tych dokonuje się we wrześniu, gdyż także we wrześniu trzeba zweryfikować, gdzie te dzieci realizują swój obowiązek i umieścić tę informację w tej księdze
pp to § 3 i § 4 rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. poz. 1646 oraz z 2019 r. poz. 1664) |