Forum OSKKO - wątek

TEMAT: szkoła przysposabiająca do pracy
strony: [ 1 ]
DorotaN05-10-2022 11:42:35   [#01]

Dzień dobry, szkoła przysposabiająca do pracy- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi...

Czy można przyjąć ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem?

DorotaN06-10-2022 12:05:07   [#02]

witam, podnoszę

jagna7106-10-2022 21:51:42   [#03]

U nas ( SOSW) niepełnosprawni z lekką i autyzmem tylko w klasach dla lekkich, niepełnosprawność umiarkowana i znaczna w przysposabiających.

Nomi07-10-2022 13:43:14   [#04]

U mnie w SOSW w szkole przysposabiającej do pracy również uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną umiarkowaną i znaczną, ze sprzężeniami, (ale nie z lekką)  i realizowana jest Podstawa  Programowa kształcenia ogólnego  dla Szkół  Specjalnych  Przysposabiających  do Pracy dla  uczniów  z niep.  intel. w st. umiarkowanym lub znacznym oraz  uczniów z niepełnospr.  sprzężonymi.

Nie można łączyć podstaw programowych dla lekkich i umiarkowanych. 

Krzanna08-10-2022 19:49:30   [#05]

W szkole w której pracowałam powstała w tym roku klasa Ppd składających się z trójki uczniów z niepełnosp. w st. Lekkim i autyzmem.  Wcześniej też kiedyś w klasie Pdp była jedna dziewczynka z autyzmem i lekką niep. intelektualną. 


post został zmieniony: 08-10-2022 19:51:19
SylwiaP09-10-2022 16:12:37   [#06]

Oczywiście, że w szkole przysposabiającej może być uczeń z niepełnosprawnością w st. lekkim i autyzmem - ponieważ to jest tzw. niepełnosprawność sprzężona. Nigdzie w prawie oświatowym nie ma wykluczenia, że w niepełnosprawności sprzężonej musi być niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym/ znacznym. Tę kwestię analizowałam także z prawnikami.

bosia09-10-2022 19:58:09   [#07]

Ustawa – Prawo oświatowe

Art. 18 ust. 2. Szkoła specjalna przysposabiająca do pracy, o której mowa w ust. 1 pkt 2 lit. d, jest szkołą specjalną przeznaczoną wyłącznie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Art. 4 pkt 32 

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o: niepełnosprawnościach sprzężonych – należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabowidzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną albo z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności; 

 

w art. 4 pkt 32 wskazano, że przy niepełnosprawnościach sprzężonych jedną z niepełnosprawności może być niepełnosprawność intelektualna, bez wskazania stopnia tej niepełnosprawności 

a w art. 18 ust. 2 nie wskazano, że przyjmując do szkoły przysposabiającej do pracy ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną jest niepełnosprawność intelektualna, powinna to być niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym lub znacznym

W związku z tym w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy może uczyć się uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem

DorotaN10-10-2022 13:40:06   [#08]

Dziękuję pięknie!

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]