Forum OSKKO - wątek

TEMAT: klasyfikacja 149 i 150
strony: [ 1 ]
BeataGie15-09-2022 23:55:45   [#01]

Proszę o upewnienie mnie w rozliczaniu nadgodzin:

art 149 i 150 to wydatki tylko na dzieci z orzeczeniem do kształcenia specjalnego, czyli np. logopeda realizujący indywidualną godzinę z uczniem SP z opinią ma płaconą godzinę z 80101, podobnie zajęcia wynikające ze zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, zajęć indywidualnych...

Czy nauczyciel, który pracuje w świetlicy (zbiorowo) z dzieckiem z orzeczeniem może otrzymywać godziny ze 150?

Co, oprócz wynagrodzenia, można zaliczyć do wydatków ze 149 i 150??

I ostatnie: uczeń z orzeczeniem ma zapisane wsparcie w postaci zajęć socjoterapeutycznych (niedostosowanie społeczne). Czy te zajęcia rozliczamy jako rewalidacja?

BeataGie16-09-2022 00:36:53   [#02]

Oczywiście chodzi o paragrafy 80149 i 80150 a nie artykuły (nie umiem edytować wątku :( )

rzewa16-09-2022 08:31:41   [#03]

w klasyfikacji budżetowej występują działy, rozdziały i paragrafy; działy i rozdziały mówią o tym z jakiego zakresu przedmiotowego realizowany jest wydatek, a paragrafy o tym jaki jest rodzaj danego wydatku

dlatego każdy dział jest podzielony na rożne rozdziały, ale paragrafy w każdym rozdziale mogą być takie same (choć nie muszą, bo raczej nigdy nie występują wszystkie ale mogą :-))

czyli 801 oznacza dział: Oświata i wychowanie, a rozdział 80101 (czyta się: osiemset jeden zero jeden a nie osiemdziesiąt sto jeden) oznacza: Szkoły podstawowe i należy tam umieszczać wszystkie wydatki na szkołę podstawową o il nie mieszczą się one w innym rozdziale działu 801

do takich wydatków należą wydatki na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, które należy klasyfikować w rozdziale 80150. W rozdziale tym ujmuje się wydatki i dochody związane z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w tych szkołach, inne niż klasyfikowane w rozdziale „80102 Szkoły podstawowe specjalne”. W rozdziale tym nie ujmuje się dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w klasach dotychczasowego gimnazjum prowadzonych w szkołach podstawowych.

Zatem należy tam klasyfikować nie tylko wydatki na orzeczenia ale także wydatki ponoszone w związku z organizacją np. NI czy indywidualnego toku czy programu nauki, jak również te związane z realizacją ZŚK czy opinii wydanych przez poradnie (wyjątek tu stanowią opinie o wczesnym wspomaganiu dziecka, gdyż te wydatki klasyfikuje się w rozdziale 85404)

analogicznie będzie dla przedszkolaków: rozdział główny, to 80104 jeśli przedszkole lub 80103 jeśli oddział przedszkolny w SP (80106 jeśli punkt przedszkolny), natomiast rozdział dotyczący wydatków ponoszonych na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla przedszkolaków to 80149 i to bez różnicy czy dzieci te uczęszczają do przedszkola, oddziału przedszkolnego w SP czy innej formy wychowania przedszkolnego.

jeśli n-l pracuje w grupie z dzieckiem z orzeczeniem, to wydatek na jego wynagrodzenie nie różni się od tego co otrzymywał by gdyby tego dziecka w tej grupie nie było -> jego wynagrodzenie klasyfikujemy w rozdziale 80101 ale gdyby ten n-l otrzymywał dodatek za pracę z tego powodu (nieważne jak zatytułowany) to należy ten dodatek sklasyfikować w rozdziale 80150

w rozdziałach 80150 i 80149 klasyfikujemy wydatki ponoszone na ogrzewanie, prąd, wodę sprzątanie, księgowość, nadzór pedagogiczny itp proporcjonalnie do liczby godzin zajęć realizowanych dodatkowo z uwagi na inna organizacje nauki i metod pracy - czyli w przypadku NI wynagrodzenie wszystkich n-li realizujących NI, gdyż gdyby nie orzeczenie o NI tych wydatków byśmy nie ponosili, ale nie można godzin NI wliczać do liczby godzin w celu obliczenia współczynnika proporcjonalności; klasyfikujemy też w tym rozdziale wszelkie pomoce dydaktyczne związane z realizacja tych zadań

Zajęcia socjoterapeutyczne to realizacja zaleceń poradni w przypadku ucznia mającego orzeczenie o niedostosowaniu społecznym -> taki uczeń nie jest niepełnosprawny, zatem nie przysługują mu zajęcia rewalidacyjne


post został zmieniony: 16-09-2022 08:33:50
Jot19-09-2022 15:38:42   [#04]

Czy jest właściwe, gdy w odniesieniu do zajęć z ppp np zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze dla ucznia z orzeczeniem będzie klasyfikacja ze 150 mimo, że w tych zajęciach razem z nim uczestniczy jeszcze kilku uczniów bez orzeczenia? Nie są to zajęcia indywidualne.

rzewa30-09-2022 09:17:41   [#05]

tak

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]