Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uczeń z niepełnosprawnościa intelektualną w stopniu umiarkowanym
strony: [ 1 ]
mariz29-08-2022 15:31:32   [#01]

Witam.

Do klasy pierwszej szkoły podstawowej trafia uczeń z niepeł. intelek. w stopniu umiarkowanym. Obowiązuje go

PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.

Ponieważ nie było u nas jeszcze takiej sytuacji proszę o wsparcie, co musimy przygotować do pracy z takim uczniem.

1. Zespół  nauczycieli uczących tworzy IPET dla ucznia z uwzględnieniem zagadnień z podstawy programowej? ( czy oprócz IPETU potrzebny jest jeszcze jakiś program?)

2. uczeń nie uczęszcza czy uczęszcza na język obcy?  

3. zajęcia w-f w tej klasie ma inny nauczyciel - nauczyciel w-f - on tworzy ocenę opisową na półrocze i koniec roku?

4. etyka- kto ją może prowadzić - ksiądz?


post został zmieniony: 29-08-2022 15:39:30
rzewa29-08-2022 23:19:33   [#02]

tego ucznia obowiązuje inny ramowy plan nauczania - załącznik nr 2 do ramowych planów nauczania

i tam widać, że taki uczeń ma tylko 4 przedmioty: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się, zajęcia rozwijające kreatywność, wychowanie fizyczne

czyli nie ma on języka obcego - żadnego

jeśli chodzi o religię/etykę, to tak samo jak inni -> decydują rodzice, ale nie można ich o to pytać -> jak poproszą to będziesz organizować

żaden dodatkowy program, oprócz IPET, nie jest potrzebny

rmaj30-08-2022 05:56:12   [#03]

Mam podobną sytuację i jeszcze jeden problem z tym związany Jak powinno wyglądać dokumentowanie zajęć ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym uczęszczającego do klasy ogólnodostępnej?

mariz30-08-2022 08:25:23   [#04]

bardzo dziękuję rzewa. 

W ramowym planie nauczania taki uczeń ma 5 godz. do dyspozycji dyrektora- na co  te godziny przydzielać i jak je realizować?

Dokumentujemy w oddzielnym dzienniku.


post został zmieniony: 30-08-2022 08:29:29
rzewa30-08-2022 22:31:14   [#05]

oddzielny dziennik - tak być powinno

godziny do dyspozycji dyrektora najlepiej przydzielić tam, gdzie uczeń tego potrzebuje i takiemu/takim n-lom, którzy najlepiej to wykorzystają

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]