Forum OSKKO - wątek

TEMAT: urlop dla poratowania zdrowia
strony: [ 1 ]
Magdalena Binek19-02-2022 18:59:14   [#01]

Witam!

Proszę o wsparcie w temacie urlopu dla poratowania zdrowia. Moje pytanie jest takie? Nauczycielka ma nieprzerwany  35 letni staż pracy, jest nauczycielem mianowanym w przedszkolu samorządowym, zatrudniona na cały etat.  W ostatnim roku przebywała 182 dni na zwolnieniu lekarskim. Potem poszła na świadczenie rehabilitacyjne na 12 miesięcy. Obecnie wykorzystuje zaległy urlop wypoczynkowy. Ale jej stan zdrowia nie pozwala na powrót do pracy. Czy w takiej sytuacji będzie mogła skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia? Proszę o pomoc . Jestem młodym dyrektorem i nie mam doświadczenia w tym temacie. Za wszystkie cenne wskazówki będę bardzo wdzięczna. 

elrym19-02-2022 19:18:11   [#02]

Moze skorzystać z urlopu. Cały czas jest zatrudniona,więc spełnia warunki. Czy otrzyma? To już decyzja lekarza med.pracy.

Magdalena Binek19-02-2022 19:36:21   [#03]

Dziękuję bardzo. 

Magdalena Binek19-02-2022 22:53:27   [#04]

Poszukując informacji nt urlopu zdrowotnego po świadczeniu rehabilitacyjnym znalazłam  odpowiedź, że jednak nie można

Czy nauczyciel po świadczeniu rehabilitacyjnym może skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia?
Zatem po zakończeniu świadczenia rehabilitacyjnego (12-miesięcznego) stosunek pracy zostanie rozwiązane z mocy samych przepisów Karty Nauczyciela (art. 23 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela). Nie można dalej korzystać z kolejnego urlopu dla poratowania zdrowia.
i bardzo podobna odpowiedź na portalu oświatowym 
Nauczyciel chorował 182 dni i przeszedł na świadczenie rehabilitacyjne, które kończy mu się w marcu. Czy po tym świadczeniu może bezpośrednio otrzymać urlop zdrowotny?