Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Technika zamiast drugiego języka obcego. Pomocy!
strony: [ 1 ]
agamali10-02-2022 09:49:57   [#01]

Witam, mam dylemat, czy dobrze zrobiłam....

Mam ucznia sprzężonego, w tym upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim plus afazja. Nie chodzi on na drugi język obcy a w tym czasie chodzi na rewalidację..... Wiem, że powinien na technikę....

Jak realizować technikę zamiast drugiego języka obcego? Jak Wy to robicie? Trzeba godziny mieć w arkuszu organizacyjnym, jakiś indywidualny program w zestawie programów? Czy trzeba wystawiać ocenę w klasie 7 lub 8? i co piszemy na świadectwie lub w arkuszu ocen??? 

Dodam, że on nie dałby rady uczyć się dwóch języków obcych....

Już zgłupiałam w tym temacie... Proszę o poradę...

agamali11-02-2022 07:26:30   [#02]

Proszę o jakieś wskazówki, jakie rozwiązania praktykowaliście? 

grażka11-02-2022 07:44:19   [#03]

Może indywidulany to nauki? Wtedy  miałby egzamin i nie musi być na lekcjach.

Ala11-02-2022 10:34:46   [#04]

albo w ramach IPET przewidzieć zajęcia realizowane indywidualnie z uczniem :)

agamali13-02-2022 10:04:03   [#05]

a czy musi być program z techniki zatwierdzony w zestawie programów dla ucznia klasy VII i VIII? i czy w klasie VIII powinien mieć ocenę? i czy te godziny mogą być realizowane na świetlicy, bo godzin nie mam przyznanych.... czy to nie jest paranoja?

koala13-02-2022 12:32:48   [#06]

Ale technika jest tylko dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu lekkim.  A ten, o którym pisze agamali  jest sprzężony.

Dante13-02-2022 16:20:53   [#07]

 Dz.U. z 2019r. poz. 373

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych

§ 6. 1.

Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego.

2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.

3. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.


post został zmieniony: 13-02-2022 16:22:05
agamali16-02-2022 21:09:01   [#08]

Sprzężony, ale jednocześnie upośledzony w stopniu lekkim.... Tyle, że w orzeczeniu nie jest napisane, że ma być zwolniony, więc z racji sprzężenia nie mogę zwolnić.... Natomiast z racji uposledzenia może z automatu nie chodzić, tylko jak tę technikę realizować???? Może ktoś podpowie?

rzewa17-02-2022 08:50:13   [#09]

oczywiście, że możesz zwolnić z racji sprzężenia!

maniana17-02-2022 21:46:39   [#10]

potrzebny jest wniosek rodziców i opinia poradni, ewentualnie odpowiedni zapis w orzeczeniu, to zwolnienie nie skutkuje obowiązkiem uczęszczania na technikę, no i zwalniamy na etap edukacyjny

jerzyk17-02-2022 22:23:23   [#11]

Kiedyś o tym rozmawialiśmy

https://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=59025&s=1

 

agamali20-02-2022 09:03:53   [#12]

A co w sytuacji, gdy takiego zapisu w orzeczeniu nie ma????? Uczeń jest sprzężony.....


post został zmieniony: 20-02-2022 09:11:24
agamali21-02-2022 00:04:12   [#13]

Czy wystarczy orzeczenie i wniosek rodziców, aby zwolnić z nauki drugiego języka obcego? 

maniana21-02-2022 15:52:52   [#14]

wg mnie, może być opinia wystawiona przez poradnię, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zapewne orzeczenie było wydane na początku drugiego etapu i nikt wtedy nie myślał o drugim języku obcym, rodzic powinien pójść do poradni po aktualną opinię

agamali04-03-2022 19:28:47   [#15]

Matka wystąpiła do Poradni o opinię i uzyskała informację, że ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim uczeń nie chodzi z automatu na drugi język obcy.... jest sprzężony, w tym afazja plus upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. No i co tu zrobić z tą techniką, na którą ma chodzić zamiast na język obcy??? Przecież nie mam dodatkowych godzin a poza tym po co mu technika w klasie 7 i 8, skoro on opanował program w klasie 6 i ma ocenę.... Jak rozwiązywaliście ten problem?????

wiechna04-05-2022 17:43:01   [#16]

Podnoszę ten wątek z prośbą o wyjasnienie następującej kwestii: 

Czy  uczniowi klasy VII, który w trakcie roku szkolnego (marzec_2022) otrzymał  orzeczenie o kształceniu specjalnym w stopniu lekkim należy zmienić naukę drugiego języka obcego na technikę ? 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]