Ośmielę się mieć odmienne zdanie. On ma dwie umowy i dwa urlopy (proporcjonalnie do wymiaru etatu):-)
Ani Kodeks pracy, ani ustawa o pracownikach samorządowych, która dotyczy większości niepedagogicznych pracowników jednostek oświatowych nie zabrania zatrudnienia przez danego pracodawcę tego samego pracownika do wykonywania dwóch rodzajów pracy w ramach dwóch różnych etatów. Nie ma zakazu posiadania dwóch umów o pracę – każda na część etatu (pamiętamy o normach czasu pracy).
Zawarcie oddzielnej umowy na inny rodzaj pracy może być szczególnie wygodne, w przypadku gdy dodatkowe zajęcia mają być wykonywane tylko przez pewien określony czas, np. kilka miesięcy (np. jak powyżej - obowiązki palacza co). Wówczas możemy podpisać umowę na czas określony, która skończy się z upływem czasu, na który została zawarta i nie musimy nic z nią robić (oprócz oczywiście obowiązku wystawienia świadectwa pracy). Tego typu umowy nie będą podlegać ograniczeniom wynikającym z art. 251 k.p.
Co do pytania Baltazar Gąbka
- trzeba umiejętnie ułożyć harmonogram czasu pracy … i się da:-) |