Nie będę, ale gorąco polecam szczególnie poniższe ( uczestniczyłam na kongresie w Krakowie, zaszczepiona tym -w kursie trenerskim w Strefie Potencjału, w spotkaniach z cyklu ,,Strefa szefa'') :
DYREKTOR WOBEC ZESPOŁU. Warsztat dla osób zarządzających z Serii Strefa Szefa. Beata i Bolesław Kotlińscy, STREFA POTENCJAŁU. Warsztat skierowany do tych z Państwa, którzy na co dzień mierzą się ze złożoną rzeczywistością swoich zespołów nauczycielskich; pojawienie się nowych osób w zespole, połączenie 2 zespołów czy obecność nieformalnych liderów wpływających na innych. Jak radzić sobie z biernością lub nadaktywnością grupy podczas zebrań. Czym jest atak na lidera i jak z niego wyjść zwycięsko ? Czy mierzycie się z roszczeniami, niekończącym się marudzeniem i atakami ze strony członków zespołu? Wasz zespół to grupa luźno powiązanych specjalistów, czy może jedna drużyna? Czy współpraca w zespole jest kwestią wyboru, opcją czy świadomą decyzją? Jak współpracować pomimo różnic, lubienia lub nielubienia? Czy szef może „wymuszać” współpracę i wzięcie odpowiedzialności za podjęte działania? Od odpowiedzi na te pytania zależny dobór narządzi zarządczych i efektywna praca dyrektora.
Podczas naszego warsztatu poznacie mechanizmy sabotujące lub budujące zespół. Doświadczycie jak możecie wpływać na pozytywną zmianę. Nasze warsztaty to pigułka wiedzy podana w lekkiej formie, nie zabraknie konkretnych sytuacji, narzędzi i humoru.
TRUDNE ROZMOWY Z RODZICAMI – INSTRUKCJA OBSŁUGI KONFLIKTU. Wykład 2x, Beata i Bolesław Kotlińscy, STREFA POTENCJAŁU. Na wykład zapraszamy osoby, które w swojej codziennej pracy stykają się z trudnymi emocjonalnie sytuacjami zarówno po stronie nauczycieli jak i rodziców, i z racji swojej roli czują odpowiedzialność za zażegnanie konfliktu i zadbanie o dobro obu stron. Uczestnicy dowiedzą się jak zadbać o ”wyjście z twarzą” obu stron konfliktu, jak zmierzyć się otwarcie z lękami i frustracjami nauczycieli i rodziców, którzy często za wszelką cenę chcą chronić „dobro dzieci”, ale i samych siebie przed utratą pozytywnego obrazu siebie.
„Nie jestem dobrym rodzicem – jeżeli jest problem z dzieckiem, to znaczy, że nie sprawdzam się jako rodzic.” Po stronie nauczyciela całkiem podobne obawy: „Jeżeli rodzic ma uwagi, pretensje, to znaczy, że podważa moje kompetencje, nie szanuje mnie (nie jestem dobrym nauczycielem).” Dyrektor często znajduje się w przysłowiowej pozycji „miedzy młotem a kowadłem”. Z jednej strony dąży do zachowania dobrze rozumianej lojalności wobec pracownika, chroni go przed utratą autorytetu i nadszarpnięciem wizerunku szkoły, z drugiej czuje się zobowiązany do spojrzenia na problem od strony rodzica, obawia się eskalacji zachowań destrukcyjnych ze strony ”skrzywdzonego” rodzica, jego wpływu na innych rodziców, a co za tym idzie propagowania złej opinii o szkole.
Beata i Bolesław Kotlińscy. „Jesteśmy autorami podręcznika dla dyrektorów szkół wydanego we wrześniu 2015 pod patronatem OSKKO pt.: STREFA SZEFA. Od 2012 spotykamy się z dyrektorami i nauczycielami prowadząc szkolenia, warsztaty, wykłady, coaching i inne formy wspierania i rozwoju. Nasze kluczowe tematy to współpraca zespołowa i trudne rozmowy z rodzicami, kompetencje i rola liderów w szkole, budowanie szefowskiego autorytetu w oparciu o dialog z zespołem. Uczestnicy doceniają atrakcyjną formę naszych szkoleń, zaangażowanie i przygotowanie merytoryczne. To co nas wyróżnia, to lekka forma w połączeniu z niełatwymi tematami, z jakimi boryka się nauczyciel i dyrektor w swojej codziennej pracy, w zmiennym i niepewnym otoczeniu prawnym i społecznym. Nasze szkolenia, to praktyczna wiedza, zawsze w kontekście realnych problemów uczestników. Podczas szkoleń spotkaliśmy ponad 16 tys. osób. Jesteśmy partnerem merytorycznym stowarzyszeń skupiających środowiska nauczycielskie, takie jak OSKKO, FROEBEL czy BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, współpracujemy z samorządami i ośrodkami doskonalenia nauczycieli prowadząc warsztaty, szkolenia i wykłady. |