Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Projekt diagnozy potrzeb WDN- proszę o opinie :-)
strony: [ 1 ]
Małgoś12-08-2004 12:19:57   [#01]

Upichciłam ankietę w celu zebrania informacji od n-li na temat ich potrzeb i mozliwości dot. WDN. Mam prosbę, jesli ktos pracuje nad podobnym problemem, ale ma doświadczenie w tej dziedzinie, niech wrzuci parę uwag, propozycji itp. Będe bardzo wdzięczna.

Od września pracuję w większej szkole, z większym gronem pedag., z większą presją dot. jakości pracy szkoły. Dlatego z kopyta, od wrześna musimy się intensywnie rozwijać.  Stąd te moje całkiem niewakacyjne problemy ;-)

ANKIETA - DIAGNOZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH .................................................................................................................................(imię i nazwisko nauczyciela)

 

Spośród  podanych niżej tematów szkoleń wybierz 6, które uważasz za najważniejsze i najbardziej potrzebne  z Twojego punktu widzenia. Następnie przyporządkuj im wartości liczbowe od 1 do 6 (6 oznacza „najbardziej potrzebne”, a 1 – najmniej potrzebne spośród sześciu wybranych). Cyfry należy wpisać w odpowiednie kwadraty

 

Jednoczesne proszę o zaznaczenie (poprzez przekreślenie X-em) te tematy, które znasz i ewentualnie mógłbyś podzielić się wiedzą z innymi.

 

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA I INTERPERSONALNA

EFEKTYWNOŚĆ WYCHOWAWCZA

EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA

UMIEJĘTNOŚCI

INNE

£Komunikacja interpersonalna

£Przeciwdziałanie przemocy

£Metody aktywizujące

£Znajomość przepisów dot. awansu zawodowego

£ Trening twórczego rozwiązywania problemów

£ Przeciwdziałanie uzależnieniom

£ Praca z uczniem wykazującym trudności w uczeniu się

£Znajomość przepisów dot. klasyfikowania i oceniania

£Radzenie sobie ze stresem, kontrola własnych emocji

£ Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze

£ Konstrukcja narzędzi pomiaru dydaktycznego

£Zasady przeprowadzania egzaminów , sprawdzianów zew.

£Zarządzanie czasem

£Problem ofiary w grupie

£Metoda projektu

£Udzielanie pierwszej pomocy

£ Asertywność

£ Rozwiązywanie konfliktów

£Planowanie wynikowe

£Organizacja wycieczek.

£Umiejętności negocjacyjne

£Sporządzanie opinii o uczniu

£Sztuka oceniania pracy ucznia

£Odpowiedzialność prawna nauczyciela

£ Zapobieganie wypaleniu się zawodowemu

£ Integrowanie grupy

£ Techniki uczenia się

£Postępowanie w sytuacjach trudnych lub niebezpiecznych

£

£

£Praca z uczniem zdolnym

£

£

£

£ Motywowanie ucznia do nauki

£

 

Jeżeli uczestniczyłeś kiedyś w bardzo dobrze zorganizowanym i świetnie poprowadzonym szkoleniu na temat, zbliżony do w/w, to proszę o napisanie na drugiej stronie kartki tematu i nazwiska osoby prowadzącej

ewa12-08-2004 19:54:49   [#02]
 wg mnie ok ;-)
hania13-08-2004 12:04:23   [#03]

ciekawe...

dorzuciłabym gdzieś jeszcze współpracę z rodzicami (planowanie i prowadzenie spotkań, wspieranie rodziny w wychowaniu...) - u nas wyszła taka potrzeba

a może jeszcze - wykorzystanie komputerów w pracy dydaktycznej?

Grzegorz G13-08-2004 13:18:09   [#04]

bardzo ciekawe...

świetna robota - tylko:
1. jak ANKIETA - to bez nazwiska i imienia (miałem ten sam problem, stwierdzono - z czym się zgodziłem, że to może rzutować na wyniki) :-)
2. jak u Ewy - tylko dla całej szkoły np.: jednakowe zagadnienia na spotkania z rodzicami, kontakt z nauczycielami (godz. kiedy są do dyspozycji R., tel. kontaktowe, dyżur pedagoga i inne - wypracować wspólnie i przekazać R.)
3. kolumna 1(Efekt. osobista..)-emisja głosu, współpraca i współdziałanie w gronie w różnych sytuacjach i in.;
4. kolumna 2(Efekt. wych...)-zagrożenia dla młodzieży, umiejętność korzystania z różnorodnych źródeł informacji i weryfikacja oraz ustosunkowywanie się do nich (samodzielność w myśleniu, różnicowanie poglądów...); bardzo ważne (wg mnie) - SPOSOBY MOTYWOWANIA UCZNIA DO DZIAŁAŃ "SPOŁECZNIE UŻYTECZNYCH I WŁAŚCIWYCH" (trochę jak z poprzedniej epoki, lecz ważne, jak mniemam) oraz dorosłość - rola rodziny i poszczególnych jej członków itp, itd.
5. zagadnienia związane z tworzeniem Szkolnego Systemu Badania Osiągnięć (Rozp. z dn. 23 kwietnia 2004r.) i wszystko, co jest z tym związane...:-)
6. kontaktowanie się z instytucjami i osobami wspierającymi bądź związanymi ze szkołą (w tym np.: kuratorzy, pedagodzy, psycholodzy i in.)
7. STATUT PLACÓWKI - jako podstawowy dokument regulujący wewnętrzne prawo szkoły, zawierający: Wewnątrzszk. System Oceniania, Program Wych. Szkoły i Plan (program?!) Rozwoju Placówki na ...Lat ( w nim plany rozwoju poszczególnych n - li :-)))))
          Powodzenia.
          To kawał ciężkiej i odpowiedzialnej pracy.
          Ale wiem, że się uda - jestem optymistą :-)
Małgoś13-08-2004 18:03:11   [#05]

:-)))

Bardzo Wam dziekuje za cenne uwagi! :-)))))))))))))

Ankieta nie musi byc anonimowa - ta akurat nie porusza kwestii drażliwych, nie zmusza do ocen, a ponadto ma na celu zebranie inf. o ewentualnych umejętnościach n-li, którzy mogliby podszkolic innych.

Z dośw. wiem, że jesli zależy nam na zebraniu informacji (nie ocen, opinii itp.) to lepsze sa nieanonimowe - ludzie wtedy bardziej się "wysilają" (powaznej traktuja pytania)

Emisja tez mi przyszła do głowy, dzieki za:

- wspólprace z rodzicami + organizowanie spotkań (wywiadówek)

- umiejętność wspólpracy u n-li,

- motywowanie ucznia do działan społecznie uzytecznych (!!!! - bardzo aktualny problem)

- diagnozę osiagnięc szkoły,

- kontakty z instytucjami zew.

- statut

Po uzupełnieniu ankiety o nowe tresci wrzuce ja do wymiany plików

ewa13-08-2004 20:22:33   [#06]

może zostaw  jeszcze trochę miejsca, aby nauczyciele sami mogli wpisać tematykę, którą uważają za ważną, a nie została ujęta, potem przy zliczaniu "samobadania" wyjdą Ci ewentualne nowe tematy zgodnie z "zapotrzebowaniem" :-)

Małgoś13-08-2004 20:29:31   [#07]

:-)

no jasne! :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]