Forum OSKKO - wątek

TEMAT: PZO - sprzeciw Rodzica
strony: [ 1 ]
Afraniuk08-09-2021 16:48:01   [#01]

Mam następującą sytuację i stanąłem w miejscu:

Rodzic nie podpisał PZO wklejanych do zeszytu (z 1 przedmiotu)

Według niego zapis:   ocena semestralna i roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych (taki zapis widnieje w PZO - zgodnie z zapisami w  Statucie) jest nieprecyzyjny i brak mu kontekstu :)

zdębiałem i nie mogę ruszyć z miejsca 

Skimir08-09-2021 16:57:57   [#02]

Rodzic podpisem nie wyraża zgody na stosowanie określonych zasad oceniania a jedynie potwierdza, że się z nimi zapoznał. Więc jeśli nie podpisał to co?

Druga sprawa, to skoro taki zapis widnieje w Statucie to po co go powielać w zasadach oceniania z przedmiotu? Aby rodzic-analityk mógł się nad tym doktoryzować?

KaPi08-09-2021 16:59:33   [#03]

średnia arytmetyczna jako rzecz matematyczna już bardziej precyzyjna być nie może...

a kontekstu brakuje mu w jakim kontekście???

 

 

 

 

Afraniuk08-09-2021 17:26:16   [#04]

kontekstu międzynarodowego - rzecz jasna - w kontekście aktualnej sytuacji geopolitycznej - 30 lat pracy i nadal zaskakuje :)

KaPi08-09-2021 17:35:23   [#05]

poproś o doprecyzowanie braku kontekstu w formie pisemnej... może rozprawka??? ;)

 

sorki, ale fakt... sytuacje bywają zaskakujące tam, gdzie raczej oczywiste są...

kaef08-09-2021 17:36:36   [#06]

Zgadzam się z tym, że rodzic nie jest od zatwierdzania PZO. Nigdy nie wiadomo, co tam dalej wykombinuje (np. przy podważaniu oceny), dlatego dla pewności przesłałbym mu jeszcze to PZO Librusem (może być nawet z autorskim komentarzem). Przeczyta - znaczy, że się zapoznał, a tak to powie, że nie musiał przecież do zeszytu zaglądać. Przy ewentualnych roszczeniach co do oceny to jest najważniejsze, jeśli tylko statutowy zapis jest zgodny z prawem oświatowym (a wg mnie jest).

AnJa08-09-2021 18:12:03   [#07]

Kontekst polega na tym, ze zapis wskazuje czym ocena nie jest- ze nie jest średnią arytmetyczną.

Rzecz a tym, że nie napisano,
- czym jeszcze ta ocena nie jest- np. pochodną drugiego stopnia od najniższej oceny cząstkowej albo pierwiastkiem z numeru( mierzonego w calach) buta nauczyciela ,
- czym jest (tzn. co na nią wpływa i w jaki sposób) ta ocena.

Jesli taki macie zapis w statucie i tylko taki przekazujecie rodzicom jako informację o ocenianiu - spodziewajcie się kontroli z KO, bo rodzic moze być nie tylko myślacy, ale i w kontekstach obznajomiony (znaczy: adres KO zna)

Co do konsekwencji braku takiego podpisu - zgoda. Tylko jeszcze drobiazg- te PZO to macie jakos umocowane w prawie wenątrszkolnym czy przez zasiedzenie ze stanu sprzed jakiś 15 lat zostało?

kaef08-09-2021 18:21:11   [#08]

Być może zagalopowałem się z domysłami i wykonałem kilka skrótów myślowych po drodze, ale wychodzę z założenia, że zapisy w ich PZO i w statucie są o wiele szersze, a rodzic przyczepił się do tego zapisu, że nie jest średnią arytmetyczną. Ciężko mi sobie wyobrazić, by wszystko, co mieli do powiedzenia o swoim ocenianiu sprowadzało się do zdania "ocena semestralna i roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych", którego to rodzic się przyczepił.

tusia108-09-2021 19:53:34   [#09]

W niektórych szkołach stosuje się tzw. "średnią ważoną", ale rodzice muszą być zapoznani z tzw. "wagą" ocen.

Marcin10-09-2021 08:20:09   [#10]

Średnia ważona to archaizm który nie powiem mieć zastosowania w ocenianiu uczniów...

AnJa10-09-2021 09:27:15   [#11]

Gdzie archaizm tam archaizm. Tam, gdzie stosuje się średnią arytmetyczną- ważona jest innowacją.

Marcin10-09-2021 10:50:12   [#12]

Gdyby tak podejść do sprawy... zawsze można jakieś bardziej skomplikowane algorytmy opracować: różniczki itd....

kaef10-09-2021 10:52:44   [#13]

I jak to w szkole, za 5-10-15 lat będzie kolejna innowacja - odejście od średnich!

Marek Pleśniar10-09-2021 15:40:28   [#14]

pomijając odkrycie ewaluacji za kilka lat

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]