do martek
jak dla mnie zwykła decyzja tak jak zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego, wynikająca z rozporządzenia ws.oceniania...
z tym, że z wychowania fizycznego zwolnienie z zajęć następuje na podstawie opinii lekarza o braku możliwości uczestniczenia w zajęciach, na czas wskazany w tej opinii....
a z języka na podstawie : Zgodnie z obecnie obowiązującym przepisem § 6 rozporządzenia dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej albo orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, z których wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego.
ale uwaga chyba będzie zmiana bo jest projekt na razie tegoż rozporządzenia
Projekt przewiduje rozwiązanie zgodnie, z którym nie będzie już możliwe zwolnienie ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego albo języka łacińskiego na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania
więcej można poczytać
https://www.zpp.pl/storage/library/2023-06/2e1f48933da0c8fed1b2705f44520494.pdf
oraz tu: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12373202 |