Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Prowadzenie zeszytu przedmiotowego przez ucznia
strony: [ 1 ]
LL07-09-2021 11:17:09   [#01]

Uczeń szkoły podstawowej nie chce prowadzić zeszytu przedmiotowego. Czy można mu nakazać prowadzić taki zeszyt i czy nauczyciel może stawiać oceny za estetykę i systematyczność prowadzenia takiego zeszytu?

Czy można taki zapis umieścić w statucie?

AnJa07-09-2021 11:24:36   [#02]

Chyba trzeba najpierw poszukać punktu zaczepienia w podstawie programowej, potem umieścić stosowny zapis w programie nauczania.

 

kaef07-09-2021 11:53:14   [#03]

Pierwszy lepszy przykład - chemia: konstruuje wykresy, tabele i schematy na podstawie dostępnych informacji. Wiadomo, że musi to robić na czymś, ale czy to znaczy, że z tego wynika obowiązek posiadania zeszytu? Na moje nie i patrząc na przepisy i podstawę programową, to raczej się nie znajdzie (być może w klasach 1-3). Można to podciągnąć pod obowiązki ucznia w Prawie Oświatowym, ale tam jest jedynie mowa o właściwym zachowaniu podczas zajęć edukacyjnych, które jako tako się w to wpisuje. Problem w tym, że ciężko to podciągnąć pod ocenianie osiągnięć edukacyjnych. Bliżej temu do oceniania zachowania.

AnJa07-09-2021 12:07:48   [#04]

Ano.

Ala08-09-2021 18:09:56   [#05]

nie ocenia się estetyki zeszytu, nie jest to wiedza a z umiejętnościami, które podlegają ocenie też ma to niewiele wspólnego

można oceniać zawartość tzn. efekt pracy ucznia np. wykonane wykresy, tabele i schematy na podstawie dostępnych informacji, ale nie za piękność tychże a za ich wartość merytoryczną

posiadanie zeszytu można uznać za wywiązywanie się z obowiązków ucznia w ramach oceny zachowania, chociaż to głupia ocena w ogóle, ale w kryteriach oceny zachowania powinno się zapisać co należy rozumieć pod hasłem obowiązki ucznia

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]