Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Plan nadzoru
strony: [ 1 ]
ReniaB31-08-2021 11:46:25   [#01]

przepraszam ale się pogubiłam; Pan Minister i informacja ze stron MEN mówi, że nie ma ewaluacji.  Kiedy były zmiany w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym. Nie mogę znaleźć. A może nie było. Mam tyle problemów kadrowych o organizacyjnych, ze chyba nie wszystko ogarniam.

joljol31-08-2021 11:56:47   [#02]

jest projekt, jeszcze nie podpisany

ReniaB31-08-2021 13:38:29   [#03]

Dziękuję

Daniel120831-08-2021 17:53:03   [#04]

Projekt będzie podpisany ...... do 15 września :-)

Ewaluacji nie ma, bo finansowana była projektem z funduszy unijnych do tego roku.

Kasa się skończyła to i ewaluacji nie będzie :-)

 

bobi36731-08-2021 19:02:51   [#05]

za to będzie rozszerzona kontrola :)

Moltena31-08-2021 20:46:05   [#06]

W planie pracy szkoły w nadzorze ( do 15.09) wpisujecie ewaluacje?

Daniel120831-08-2021 20:59:16   [#07]

Moltena

Nie wpisuj, bo nie będzie.

W polityce oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022 w części zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty też nie ma ewaluacji. Czyli nie będą robić.

Ala31-08-2021 21:09:05   [#08]

a po co wpisywać nadzór do planu pracy szkoły?

plan nadzoru robi dyrektor i to jego plan a nie całej szkoły

i dyrektor ma przedstawić ten plan radzie pedagogicznej a nie całej szkole

rzewa31-08-2021 21:46:20   [#09]

no i... nie ma zakazu robienia ewaluacji wewnętrznej...

tak samo jak nie ma zakazu przeprowadzania hospitacji...

:-)

grzezale31-08-2021 21:55:43   [#10]

MEiN może robiło nie będzie, ale nam nie zabronią (jak napisała RZEWA) albo i zarekomendują robienie.

irakz01-09-2021 09:22:42   [#11]

Obszary ewaluacji wpisano do kontroli i w ten sposób praca nauczycieli zostanie objęta kontrolą.

AnJa01-09-2021 11:41:46   [#12]

Jeśłi potraktowac niektóre uwagi, opracowane zresztą przez zespół bliski Gmachowi - dyrektor będzie prawnie zobowiązany do udzielania róznych informacji, których zażąda KO lub Ministerstwo.

Ciekaw jestem skąd je weźmie, jeśli wcześniej nie będzie miał papiórów na wszelką okolicznośc lub do posiadania takich papiórów nie zmusi nauczycieli.

Bo raczej nie o dane w SIO chodzi.

Ala01-09-2021 12:21:19   [#13]

no cóż, jest takie jedno niezawodne źródło informacji wszelkich... ;)

gosiaes205-09-2021 09:44:22   [#14]

czy ja dobrze rozumiem tę część - że plan ndzoru w tym roku możemy opracowac do 30 września???

 

Tekst samoistny rozporządzenia zmieniającego:

§ 2. Plany nadzoru pedagogicznego opracowane na rok szkolny 2021/2022 na podstawie dotychczasowych przepisów należy dostosować do przepisów rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Jacek05-09-2021 09:47:11   [#15]

Nie.. plan nadzoru do 15 września, chyba że ktoś już przedstawił RP i np. była w nim ewaluacja to trzeba w ciągu 30 dni go dostosować do nowych przepisów.


post został zmieniony: 05-09-2021 10:07:30
gosiaes205-09-2021 10:00:23   [#16]

achaaaaa :)
Dzięki Jacku :) 

zemi10-09-2021 16:04:11   [#17]

Chcę się upewnić:

Dyrektor nie zapoznaje rady rodziców z planem nadzoru.( ? )

aza10-09-2021 16:25:02   [#18]

nie

 

KaPi11-09-2021 16:10:37   [#19]

serio nie zapoznaje?

to skąd będą wiedzieli, co nadzoruję...?

przez dwa lata zapoznawałam...

Roman Langhammer11-09-2021 16:45:06   [#20]

Przepisy mówią w tym temacie tylko i wyłącznie o Radzie Pedagogicznej. I oczywiście nie zabraniają zapoznawać innych. Więc jak chcesz, to możesz zapoznawać Radę Rodziców. :)

KaPi11-09-2021 16:50:14   [#21]

Dżizas... tak to jest, jak się czyta i nie widzi co czyta... 

zemi o Radzie Rodziców, a ja o pedagogicznej... stąd moje zaskoczenie... 


post został zmieniony: 11-09-2021 16:50:28
Oskisu13-09-2021 14:28:40   [#22]

Dzień dobry, proszę o poradę, jakie działania podejmujecie zamiast ewaluacji wewnętrznej, a może jednak robicie?

Jacek13-09-2021 14:55:18   [#23]

W ramach nadzoru nie, w ramach badań nt. funkcjonowania szkoły pewnie tak


post został zmieniony: 13-09-2021 14:55:35
Marcin14-09-2021 11:26:15   [#24]

A po co "zamiast"? Nie ma ewaluacji i tyle...

kaef14-09-2021 11:44:36   [#25]

O ile w przypadku ewaluacji owszem, o tyle jeśli chodzi o monitoring, to tak to niestety nie działa. Wiele rzeczy miałem w nadzorze w ramach monitoringu. Teraz musiałem to przerzucić do kontroli. Mimo wszystko ten nadzór trzeba sprawować i jeżeli coś się tylko monitorowało, to teraz trzeba kontrolować.


post został zmieniony: 14-09-2021 11:45:10
Marcin14-09-2021 11:48:00   [#26]

Popieram ale mowa była o ewaluacji. Niech już nie wraca...

katarzs15-09-2021 11:01:39   [#27]

Czy do dokumentowania kontroli stosujecie jakiś schemat formularza? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby się podzielić?

AnJa15-09-2021 11:07:17   [#28]

No i tu jest zagwozdka pewna.

No, bo w zasadzie przy kontroli planowej nadzór zewnętrzny wciąz powinien stosowac jawne arkusze kontrolne.

Więc czy jednak i podobnie nie powinno być przy nadzorze wewnętrznym- i czy dyrektor nie powinien, wraz z planem nadzoru i arkuszy kontroli przedstawić?

Moze wówczas te zapędy kontrolne dyrektorów by sie nieco ograniczyło?

No, ale poczekam na arkusze ministerialno-kuratoryjne- w szczególności do kontroli procesów:-)

joljol15-09-2021 12:11:41   [#29]

#28

Tarza się ze śmiechu Emoji 🤣

olaszyma15-09-2021 12:30:26   [#30]

Może trochę nie w temacie, ale tylko trochę. 

Czy ktoś może się podzielić narzędziami i doświadczeniami jak przeprowadzacie diagnozę czynników ryzyka i czynników chroniących żeby w razie czego zmodyfikować program wych-profilakt. 

Coś mi się obiło o uszy że będzie to przedmiotem kontroli w tym roku i oczywiście musi być udokumentowane.

izael15-09-2021 19:37:00   [#31]

Może być np. na podstawie tego:

  • bieżące obserwacje prowadzone przez nauczycieli,
  • wywiad fokusowy z udziałem wychowawców i nauczycieli,
  • wywiad fokusowy z rodzicami,
  • rozmowy z pracownikami AiO,
  • zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego/notatki ze współpracy z instytucjami (MOPS, policja, straż miejska, sąd, kuratorzy) z poprzedniego roku szkolnego.

 

 

Mogą być oczywiście ankiety, wyniki kontroli i co tam tylko chcemy.

Skoro patrzymy na:

3. Przez czynniki chroniące należy rozumieć indywidualne cechy i zachowania uczniów lub wychowanków, cechy środowiska społecznego i efekty ich wzajemnego oddziaływania, których występowanie wzmacnia ogólny potencjał zdrowotny ucznia lub wychowanka i zwiększa jego odporność na działanie czynników ryzyka, o których mowa w ust. 4.

4. Przez czynniki ryzyka należy rozumieć indywidualne cechy i zachowania uczniów lub wychowanków, cechy środowiska społecznego i efekty ich wzajemnego oddziaływania, które wiążą się z wysokim prawdopodobieństwem wystąpienia zachowań ryzykownych stanowiących zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju, zdrowia, bezpieczeństwa lub funkcjonowania społecznego.

 

to o to pytamy siebie i innych:

Czy/jakie zagrożenia dla rozwoju uczniów diagnozujemy na poziomie ucznia-klasy-szkoły?

Na ile rozpoznajemy ucznia i jego potrzeby, zasoby i ograniczenia, szczególnie w momencie wejścia do szkoły, przejścia na kolejny etap edukacji?

Jak wygląda współpraca z rodzicami? Jakie tam diagnozujemy mocne obszary? Jakie zagrożenia?

Jak wygląda przygotowanie N. do skutecznej pracy np. z tzw. trudnym uczniem, trudnym rodzicem? Co nas tu wzmacnia, a co trzeba doskonalić?

itd.

itd.

itd.

My naprawdę siadamy z zespołami wychowawców i przegadujemy takie tematy jak wyżej i wiele innych.

Pytamy rodziców.

Pytamy uczniów.

i, Ola, sprawdziłam,  że przykład takiego popełnionego dokumentu jest w materiałach szkoleniowych:)

...............................

i oczywiście to tylko moje przemyślenia i praktyka, a nie żaden wzór;)


post został zmieniony: 15-09-2021 19:38:19

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]