Forum OSKKO - wątek

TEMAT: przekazanie teczek osobowych
strony: [ 1 ]
mychase24-08-2021 15:05:54   [#01]

Działając na podstawie art. 946 Kodeksu pracy informuję, że w związku z ustaniem stosunku pracy, Pani/Pana* dokumentacja pracownicza w tym akta osobowe będą przechowywane przez pracodawcę przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym 

Czy tą dokumentację można wydać dopiero po 10 latach?

i czy dotyczy to tylko pracowników zatrudnionych po 31.12.2018r?

Proszę o pomoc

rzewa24-08-2021 18:09:28   [#02]

tę dokumentację można po 10 latach zutylizować -> nie ma tu co wydawać, gdyż są to jedynie kopie dokumentów, ale można zamiast niszczyć oddać osobie, której akta dotyczą

tak, dotyczy to tylko osób zatrudnionych po 31.12.2018 -

dokumentacja pracownicza zatrudnionych po 31.12.1998 a przed 1.01.2019 jest przechowywana 50 lat lub 10 lat od dnia złożenia oświadczenia ZUS OSW i raportu ZUS RIA

dokumentacja pracownicza zatrudnionych przed 1.01.1999 musi być przechowywana 50 lat

mychase25-08-2021 08:59:30   [#03]

Rzewo mam pytanie od kiedy mogę wydawać teczki, jeżeli np. pracownik był zatrudniony od 01.09.2019 umowa na czas określony do 31.08.2021r. to dokumenty można wydać po zakończeniu pracy czy dopiero po 10 latach od zakończenia?

rzewa25-08-2021 09:29:37   [#04]

po 10 latach licząc od 1.01 następnego roku kalendarzowego po zakończeniu zatrudnienia

chyba, że przechodzisz na elektroniczne prowadzenie dokumentacji pracowniczej - wtedy od razu po wdrożeniu tej zmiany


post został zmieniony: 25-08-2021 09:30:41
mychase25-08-2021 14:14:55   [#05]

bardzo dziękuję, generalnie chodziło mi o to czy mogę wydać po rozwiązaniu umowy, nigdzie nie znalazłam takiego zapisu mówiącego wprost , ze wydajemy po ustawowym czasie

rzewa25-08-2021 15:48:42   [#06]

Kodeks pracy:

Art. 946. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca wraz ze świadectwem pracy wydaje pracownikowi w postaci papierowej lub elektronicznej informację o:
1) okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 94 pkt 9b lub w art. 945 § 2;
2) możliwości odbioru przez pracownika dokumentacji pracowniczej do końca miesiąca kalendarzowego następującego po upływie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 94 pkt 9b lub w art. 945 § 2;
3) zniszczeniu dokumentacji pracowniczej w przypadku jej nieodebrania w okresie, o którym mowa w pkt 2.

Art. 947. § 1. Pracodawca niszczy dokumentację pracowniczą w sposób uniemożliwiający odtworzenie jej treści, w terminie do 12 miesięcy po upływie okresu przeznaczonego na odbiór dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 946 pkt 2.

§ 2. W terminie, o którym mowa w § 1, do czasu zniszczenia, pracodawca może wydać dokumentację pracowniczą byłemu pracownikowi.

Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
[...]
9a) prowadzić i przechowywać w postaci papierowej lub elektronicznej dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników (dokumentacja pracownicza);
9b) przechowywać dokumentację pracowniczą w sposób gwarantujący zachowanie jej poufności, integralności, kompletności oraz dostępności, w warunkach niegrożących uszkodzeniem lub zniszczeniem przez okres zatrudnienia, a także przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej;

Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz. U. poz. 357)

Art. 7. ust. 1. Do stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się art. 94 pkt 9a i 9b, z zastrzeżeniem ust. 2, oraz art. 948-9412 ustawy zmienianej w art. 1 [kodeks pracy] w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Art. 947 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się odpowiednio.

ust. 2. Okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika i byłego pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy [1.01.2019 r.] ustala się na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. [dla akt osobowych 50 lat]

ust. 3. Okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych po dniu 31 grudnia 1998 r., a przed dniem 1 stycznia 2019 r. ulega skróceniu w przypadku złożenia raportu informacyjnego, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy zmienianej w art. 3 [Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz. U. poz. 357)] w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, do 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym raport informacyjny został złożony.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]