Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
program wychowawczo - profilaktyczny |
Lucy B | 16-08-2021 10:36:55 [#01] |
---|
Mam pytanie dotyczace programu wychowawczo - profilaktycznego.
kiedy dajecie Radzie Rodziców do opiniowania ? Czy macie juz gotowy dokument na poczatku września ? RR ma czas do zaopiniowania do końca września ale muszą się z nim zapoznać wcześniej . Jak to jest u was ?
|
kaef | 16-08-2021 11:02:02 [#02] |
---|
RR nie opiniuje programu, RR go uchwala (art.84 PO). My dajemy im w ostatnim tygodniu września, by mogli nanieść poprawki i uchwalić. Na początku września niemożliwe, bo diagnozę musiałbym robić w czerwcu. |
Dante | 16-08-2021 11:31:26 [#03] |
---|
Należy pamiętać, że do końca września program musi być uchwalony przez RR (w porozumieniu z RP). W przeciwnym razie do sprawy włącza się organ nadzoru pedagogicznego. post został zmieniony: 16-08-2021 11:32:05 |
kaef | 16-08-2021 11:55:09 [#04] |
---|
Oczywiście, dlatego wszystko mam z RR ugadane. |
klagor | 16-08-2021 13:25:28 [#05] |
---|
A czy można zrobić diagnozę koniec czerwca? |
kaef | 16-08-2021 13:35:01 [#06] |
---|
Nigdzie nie jest napisane, kiedy ma być diagnoza, a jedynie, że program robi się "na podstawie wyników corocznej diagnozy". Ostatecznie to taki trochę dylemat, jak z wyborami SU. Przeprowadzisz wybory w czerwcu, to wyjdzie, że odebrałeś prawo wyboru uczniom, którzy jeszcze nie przyszli. We wrześniu z kolei trochę potrwa, nim temat ogarniesz... |
ergo | 16-08-2021 14:27:53 [#07] |
---|
Termin diagnozy podany jest w rozporządzeniu MEN w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii
2.6) Podstawę do podejmowania działalności, o której mowa w § 2-5, stanowi diagnoza w zakresie występujących w środowisku szkolnym czynników chroniących i czynników ryzyka, o których mowa odpowiednio w ust. 3 i 4, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych, dotycząca uczniów lub wychowanków, rodziców lub opiekunów, nauczycieli, wychowawców i innych pracowników szkoły lub placówki, opracowywana we współpracy z podmiotami, o których mowa w ust. 1, w każdym roku szkolnym, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego.
|
Skimir | 16-08-2021 15:33:13 [#08] |
---|
No właśnie, przy okazji programu wych-prof…
Uchwala go Rada Rodziców - to fakt. Przepisy nie regulują jak długo jest ważny taki program. Czyli Rada Rodziców może takowy uchwalić np. we wrześniu 2019 i on może trwać do chwili aż nie zaistnieją przesłanki do jego zmiany.
Owszem nakłada się obowiązek wykonywania diagnozy, nawet każdego roku, jednak jeśli ta diagnoza nie wnosi nic nowego a program jest napisany „szeroko” i wpisuje się w potrzeby szkoły to czy istnieje powód uchwalania takiego programu każdego roku? |
ergo | 16-08-2021 16:03:23 [#09] |
---|
Prawo oświatowe mówi, że "Program wychowawczo-profilaktyczny opracowuje się na podstawie wyników corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka".
Skimir, jedynym powodem przeprowadzania corocznej diagnozy, wprowadzania ewentualnych zmian i uchwalania programu jest wymóg formalny, wynikający z prawa oświatowego.
Dyskutowałabym, czy przekłada się to na jakość pracy wychowawczej i profilaktycznej w szkole.
Dla mnie to doskonały przykład na niepotrzebną biurokrację - mnożą się ankiety tworzone przez szkoły, analizy, sprawozdania, szkolenia, kontrole dokumentacji...
post został zmieniony: 16-08-2021 16:09:00 |
Skimir | 16-08-2021 16:20:51 [#10] |
---|
Legislacyjnie: program opracowuje się na podstawie corocznej diagnozy - czyli co roku przez trzy kolejne lata diagnozuję, zbieram wyniki tych diagnoz, po trzech latach wprowadzam nowy program…
Jeśli ustawodawca chciałby corocznego opracowania programu to - program opracowuje się corocznie na podstawie diagnozy…
Trzeba szukać uproszczenia :-) |
kaef | 16-08-2021 16:46:49 [#11] |
---|
Oj przecież dobrze wiemy, jak jest. Tworzymy program, robimy diagnozę, nanosimy te nieliczne poprawki ("bo i ile mogło się zmienić"), poprawiamy literówki i błędy z wcześniej ("że też wcześniej nikt tego nie zauważył!"), przeformułowujemy zdania ("że też ktoś mógł ująć to tak dziwnymi słowami")... i karawana jedzie dalej. |
ergo | 16-08-2021 17:17:36 [#12] |
---|
My wiemy, ale może ministerstwo nie wie, że robimy coś, co większego sensu nie ma.
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|