wszystkie przedmioty są na świadectwie - tak wynika z wzoru świadectwa: świadectwo promocyjne wzór nr MEN-I/6/1 dla klas 4-7 oraz świadectwo ukończenia szkoły podstawowej wzór nr MEN-I/11/1
w przypadku klas 1-3, wzór MEN-I/1/1 nie uwzględnia podziału na przedmioty i ocena nie musi tego robić, zachowania nie ocenia się i wpisuje kreskę, podobnie jest z religią
w klasach starszych jest jest ocena zachowania, gdzie należy wstawić kreskę i jedna ocena łączna ze wszystkich przedmiotów tak samo jak w przypadku ucznia bez orzeczenia
o tym kto dokonuje oceny napisałam w #04 - w tym zespole powinien znajdować się n-l/n-le uczący takich przedmiotów (pedagog specjalny najlepiej oligofrenopedagog) i pedagog szkolny lub inny n-l pracujący z uczniami z niepełnosprawnością umysłową oraz rodzic dziecka - jest to ten sam zespół, który na początku nauki przygotował IPET
zespół ten również decyduje czy może ustalić tę ocenę niejako zaocznie (nie widząc dziecka tylko na podstawie tego co mówi i pokazuje rodzic) czy też nie
może być też tak, że będzie konieczna wizyta w domu ucznia, oczywiście za zgodą rodzica
aaa... i w tym przypadku nie ma wychowawcy takiego dziecka, gdyż nie jest ono przypisane do żadnej klasy, świadectwo podpisuje przewodniczący zespołu wskazany przez dyrektora post został zmieniony: 19-06-2021 10:10:30 |