Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Świadectwa
strony: [ 1 ]
Leszek12-05-2002 20:41:46   [#01]

Cześć!

Ukazał się z datą 6.05.2002 r. Dz. U. Nr 48 , a w nim (poz. 446) rozporządzenie z totalną zmianą przepisu o Świadectwach , dyplomach i innych drukach...

I weszło ono w życie z dniem ogłoszenia.

Tekst na stronie www.infor.pl w dziale "dzienniki ustaw"

Miłej lektury (szczególnie składania w całość tego kolosa)

Pozdrawiam

Leszek

Basia12-05-2002 22:28:39   [#02]

MIC

przeczytałam,nie poskładałam w całość,ale już wiem,ze znowu trzeba bedzie wprowadzać zmiany do statutu :((

Ewa z Rz13-05-2002 06:55:39   [#03]

Dużo czytać trzeba :(

Ale przy pierwszym czytaniu tylko jedna istotna zmiana rzuciła mi sie w oczy - świadectwo z wyróżnieniem na konieć sp może dostac uczeń spełniający dwa warunki: oprócz dotychczasowej średniej w wysokości co najmniej 4,75 jeszcze musi mieć co najmniej 30 pkt ze sprawdzianu...

A miał wynik sprawdzianu w żaden sposób nie wpływać na promocję.... :(

I tak informowani byli uczniowie i ich rodzice. A teraz trzeba im powiedzieć TO, kiedy sprawdzian juz napisany został... Nie ładnie... I znowu na dyrektorze sie wszystki skrupi...

:(((

Gaba13-05-2002 07:09:03   [#04]
... czepliwa jestes jakaś taka...

Rodzice do siekania maja nas...
... a my...

Jestem po kapitalnym spotkaniu z rodzicami - którzy (na szczęście, naprawdę na szczęście) nie mają nawet delikatnej świadomości, w jakich warunkach, w jakich kretyznizmach my się grzebiemy.

Moi chcą pisać do Ministerstwa w sprawie ramówek, juz to widzę, jak się Pani minister przejęła.
Mariola13-05-2002 09:16:58   [#05]

najbardziej podoba mi sie zapis , że nie trzeba już tych poziomych kresek w wolne miejsca :-)

uff...

Lucyna13-05-2002 10:19:29   [#06]

świadectwa

Nasza Reformat...zjmuje się rzczami najmniej istotnymi w szkole. Czy zauważyliście, że wszystko co płodzi nie zawiera przepisow przejściowych. Ja wydaje własne świadectwo, ktore jest wydrukowane już w marcu więc mam ja w nosie.
beera13-05-2002 10:19:52   [#07]

kurcze..

Gdzie to jest??

Nie mogę znaleźć- dajcie dokładniejsze namiary sierocie!!!

 

Bo jak kliknęłam, to mi się wyświetliło takie coś:

TRESĆ AKTU NIE ZOSTAŁA JESZCZE ZARCHIWIZOWANA.
ZAPRASZAMY WKRÓTCE.

Bogda13-05-2002 10:53:21   [#08]
Wejdź na www.infor.pl - dzienniki ustaw - Dz.Ustaw Nr 48 - tam sobie odtworzysz w wersji skanowanej, a nie umieszczonej w tekstach. W tekstach faktycznie jeszcze nie ma.Pozdrawiam
Rycho13-05-2002 11:18:13   [#09]

Inne miejsce

Możesz to rozp. znaleźć na stronie

http://www.prawo.lex.pl 

Polecam tą stronę.

Maelka13-05-2002 12:31:12   [#10]

Asiu,

To tak, jak mnie. Całe szczęście, że jest ktoś, kto nad nami czuwa :-))

Dzięki :-))

Ewa z Rz13-05-2002 12:32:10   [#11]

Gaba,

Ja się nie czepiam tylko w taki zgryźliwy nastrój wpadłam..,
:(
Bo po co to? Nie mają co robić?
A gdzie te rozporządzenia, które sa naprawdę potrzebne: rozp. o kwalifikacjach i komisjach dyscyplinarnych?
Albo chociaż te obiecane, ramówke prostujące?...
:((
beera13-05-2002 12:40:50   [#12]

dzięki:-))

Dziękuję za linki :-))

A co do inych rzeczy, to:

Oni nam dają, to co jest nam potrzebne...a  co jest nam potrzebne ONI wiedzą ;-)))

 

Już tu mówiłam po wielkroć- powinni uruchomic w MENiSie komórkę do spraw kontaktowania sie z vulcanicznym forum- myslę, że tylko by na tym wygrali :-))

Gaba13-05-2002 15:21:11   [#13]
znam bardzo dobrze ten nastrój (wiesielczy...), dla naszych władz to wszystko to są pierdoły.


Dziś dostałam odmowę nadania nagrody kuratora oświaty nauczycielce, wniosek był na 19 stron, formularz odmowy (taki unisex) zawierał formułkę, że wniosek jest niepełny i zawiera mało argumentacji, a komisja pracowała długo i cierpliwie.

hi - hi - hi   tak się rozbawiłam, ze co sobie o tym pomyslę, to się jeszcze śmieję.
HenrykB13-05-2002 15:29:47   [#14]

Tekst jednolity

Może tak ktoś złoży tekst jednolity tego aktu?

Nawet zaglądać mi się nie chce do nowych rozporządzeń.

A może ktoś z Was ma ochotę opisać te zmiany w tym wątku?

Byłbym (bylibyśmy) wdzięczni. Nasza (moja) wdzięczość byłaby ogromna.

Czy naprawdę te zmiany obowiązują już w czerwcu?

HenrykB13-05-2002 15:42:51   [#15]

Rozporządzenie

Znalazłem w wersji tekstowej:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0446.htm

Są tam też gify z wzorami świadectw (szk. specjalne).

Moje skończone. Czekamy na tekst jednolity!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aniaB13-05-2002 18:09:04   [#16]

Tekst jednolity

 (Dz.U. z 2000r. Nr 6, poz.73) zmiany zamieszczono w (Dz.U. z 2000r. Nr 107, poz.1132) i (Dz. U.z 2002r. Nr 48, poz. 446)

Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej

z dnia 24 stycznia 2000 r. (z późniejszymi zmianami)

w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126).

§ 2.

1.        Świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły i świadectwa dojrzałości, zwane dalej «świadectwami», dyplomy ukończenia szkoły i dyplomy uzyskania tytułów zawodowych, zwane dalej «dyplomami», zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zwane dalej «zaświadczeniami», oraz legitymacje szkolne i indeksy wydaje się na drukach według wzorów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia. Wykazy wzorów świadectw, dyplomów, zaświadczeń i innych druków szkolnych zawiera załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2.        Świadectwa, dyplomy, indeksy i legitymacje szkolne na drukach według wzorów określonych w rozporządzeniu wydają szkoły publiczne i niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych: podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne i dotychczasowe szkoły ponadpodstawowe oraz szkoły artystyczne, zwane dalej «szkołami», z zastrzeżeniem ust. 2a.",

2a. Świadectwa dojrzałości, o których mowa w § 6a, oraz zaświadczenia wydają okręgowe komisje egzaminacyjne, zwane dalej «komisjami okręgowymi.»,

3.        Skreślony.

4.        Szkoła może wydawać świadectwa szkolne promocyjne na drukach według własnego wzoru, zatwierdzonego przez kuratora oświaty, a w przypadku szkoły artystycznej - przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Na świadectwie zamieszcza się informację: "Wzór zatwierdzony przez ...................... w dniu ..................... nr sprawy ................. ."

5.        Szkoła, na wniosek ucznia lub słuchacza, zwanego dalej "uczniem", albo absolwenta, może wydawać zaświadczenia dotyczące przebiegu nauczania.

6.        Świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa dojrzałości, o których mowa w § 5, dyplomy oraz zaświadczenia dotyczące przebiegu nauczania wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, prowadzonej przez szkołę.

 6a. Świadectwa dojrzałości, o których mowa w § 6a, wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu egzaminu maturalnego. Zaświadczenia wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu odpowiednio sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, zwanego dalej «sprawdzianem», i egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zwanego dalej «egzaminem gimnazjalnym».

7.        Świadectwa, dyplomy, zaświadczenia, indeksy i legitymacje szkolne są drukami ścisłego zarachowania.

8.        Szkoła prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw, dyplomów, indeksów i legitymacji szkolnych, z wyjątkiem świadectw szkolnych promocyjnych.

9.        Komisja okręgowa prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw dojrzałości i zaświadczeń.

§ 3.

1.        Po ukończeniu nauki w danej klasie, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń szkoły dla młodzieży, z zastrzeżeniem ust. 3, zależnie od wyników klasyfikacji końcoworocznej, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie lub nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej.

2.        Skreślony.

3.        Po ukończeniu nauki w danym semestrze, z wyjątkiem semestru programowo najwyższego, uczeń szkoły policealnej i pomaturalnej dla młodzieży oraz uczeń szkoły dla dorosłych, zależnie od wyników klasyfikacji semestralnej, otrzymuje wpis do indeksu potwierdzający uzyskanie lub nieuzyskanie promocji na semestr programowo wyższy.

4.        Uczeń szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej lub dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej, który ukończył daną szkołę, otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, z zastrzeżeniem ust. 6.

5.        Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, który zdał egzamin z nauki zawodu lub przygotowania zawodowego, otrzymuje dyplom uzyskania tytułu zawodowego, z zastrzeżeniem ust. 6.

6.        Po ukończeniu szkoły pomaturalnej kształcącej w zawodzie pielęgniarki i położnej uczeń otrzymuje dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.

§ 4.

1.        Uczeń ogólnokształcącej szkoły artystycznej, który otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących oceny końcoworoczne wyższe niż ocena niedostateczna, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego na poziomie odpowiedniej klasy szkoły podstawowej, gimnazjum lub liceum ogólnokształcącego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2.        Uczeń ogólnokształcącej szkoły artystycznej, który ukończył klasę odpowiadającą klasie programowo najwyższej sześcioletniej szkoły podstawowej i otrzymał ze wszystkich zajęć edukacyjnych ogólnokształcących oceny końcoworoczne wyższe niż ocena niedostateczna, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego na poziomie klasy szóstej szkoły podstawowej.

3.        Uczeń ogólnokształcącej szkoły artystycznej, który ukończył klasę odpowiadającą klasie programowo najwyższej gimnazjum i otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących oceny końcoworoczne wyższe niż ocena niedostateczna oraz przystąpił do egzaminu gimnazjalnego bądź został zwolniony z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego na poziomie klasy trzeciej gimnazjum.

4.        Po ukończeniu szkoły artystycznej uczeń otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, z zastrzeżeniem ust. 6.

5.        Po ukończeniu szkoły artystycznej kończącej się egzaminem dyplomowym uczeń otrzymuje dyplom ukończenia szkoły, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.

6.        Wychowanek placówki artystycznej otrzymuje zaświadczenie określające: nazwę placówki, imię (imiona) i nazwisko oraz datę i miejsce urodzenia wychowanka, nazwy zajęć edukacyjnych i oceny końcoworoczne uzyskane z tych zajęć, datę i miejsce wystawienia zaświadczenia.

7.        Uczeń placówki artystycznej otrzymuje zaświadczenie o przebiegu nauczania.

§ 5.

1.        Absolwent szkoły średniej, przystępujący bezpośrednio po ukończeniu szkoły do egzaminu dojrzałości, otrzymuje - w przypadku zdania tego egzaminu - świadectwo dojrzałości, a w przypadku niezdania egzaminu dojrzałości - świadectwo ukończenia szkoły.

2.        Absolwent ogólnokształcącej szkoły artystycznej, dającej wykształcenie średnie ogólne, przystępujący bezpośrednio po ukończeniu szkoły do egzaminu dojrzałości, otrzymuje - w przypadku zdania tego egzaminu - świadectwo dojrzałości, a w przypadku niezdania egzaminu dojrzałości - dyplom ukończenia szkoły.";

§ 6.

1.        Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej uczeń szkoły dla młodzieży, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej lub świadectwo ukończenia szkoły stwierdzające ukończenie szkoły - z wyróżnieniem, z zastrzeżeniem ust. 1a-1c i 3.

1a. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który spełnił warunki, o których mowa w ust. 1, oraz uzyskał ze sprawdzianu co najmniej 30 punktów.

1b. Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który spełnił warunki, o których mowa w ust. 1, oraz uzyskał z obu części egzaminu gimnazjalnego łącznie co najmniej 75 punktów.

1c. Przepisy ust. 1a i 1b nie dotyczą uczniów, którzy zostali zwolnieni z obowiązku przystąpienia odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego

2.        Uczeń szkoły artystycznej, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania, z wyjątkiem szkoły artystycznej realizującej wyłącznie plan nauczania zajęć artystycznych, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej albo świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, stwierdzające ukończenie szkoły - z wyróżnieniem, z zastrzeżeniem ust. 3. Przepisy ust. 1a-1c stosuje się odpowiednio.

3.        Statut szkoły może określić wyższe wymagania, a także dodatkowe warunki niezbędne do uzyskania świadectw, o których mowa w ust.1 i 2.

§ 6a.

1.        Absolwent szkoły średniej dla młodzieży oraz absolwent ogólnokształcącej szkoły artystycznej, dającej wykształcenie średnie ogólne, który uzyskał z egzaminu dojrzałości średnią ocen co najmniej 4,6 oraz spełnił warunki, o których mowa odpowiednio w ust.1-2, z zastrzeżeniem ust. 3, otrzymuje świadectwo dojrzałości stwierdzające ukończenie szkoły z wyróżnieniem. 6a. 1. Absolwent szkoły ponadgimnazjalnej, której ukończenie umożliwia przystąpienie do egzaminu maturalnego, otrzymuje - w przypadku zdania tego egzaminu - świadectwo dojrzałości.

2.        Na świadectwie dojrzałości, o którym mowa w ust. 1, wpisuje się imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia absolwenta, numer PESEL, wyniki egzaminu maturalnego w części wewnętrznej i części zewnętrznej, każdorazowo z podaniem poziomu, na jakim zdawany był przedmiot obowiązkowy, miejsce i datę wystawienia świadectwa dojrzałości oraz inne adnotacje określone w odrębnych przepisach.

3.        Do świadectw dojrzałości, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisu § 8

§ 7.

1.        Absolwent po zdanym egzaminie dojrzałości lub egzaminie maturalnym otrzymuje oryginał świadectwa dojrzałości i jeden odpis.

2.        Odpis, o którym mowa w ust. 1, wystawia się na druku świadectwa dojrzałości, umieszczając na pierwszej stronie w prawym górnym rogu wyraz «ODPIS», z zastrzeżeniem ust. 2a. Na odpisie świadectwa dojrzałości, o którym mowa w § 5, umieszcza się fotografię.

2a. Odpis świadectwa dojrzałości, o którym mowa w § 6a, jest wypełniany pismem komputerowym i drukowany łącznie z nadrukiem "ODPIS" oraz wizerunkiem pieczęci urzędowej i podpisem dyrektora komisji okręgowej.

§ 8.

1. W świadectwach i dyplomach ukończenia szkoły oraz w świadectwach dojrzałości, o których mowa w § 5, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcoworocznej przeznaczonej na wpisanie zajęć edukacyjnych, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny końcoworoczne uzyskane w klasie programowo najwyższej, a w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych - oceny semestralne uzyskane w semestrze programowo najwyższym.

2. W świadectwach i dyplomach, o których mowa w ust. 1, wpisuje się również te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny końcoworoczne (semestralne), z których nauka, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, zakończyła się w klasie programowo niższej (semestrze programowo niższym), z uwzględnieniem § 20.

§ 9.

1.        Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym, z zastrzeżeniem ust. 4a. Imię (imiona), nazwisko i miesiąc urodzenia ucznia, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się, z zastrzeżeniem ust. 1a, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.

1a. Centralna Komisja Egzaminacyjna ustala datę wystawienia wydawanych przez komisje okręgowe świadectw dojrzałości i zaświadczeń.",

2.        Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się wyraz "zwolniony (a)". W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z tym że w pierwszym i ostatnim wolnym wierszu wstawia się poziome kreski.

3.        Świadectwo i dyplom wydawane przez szkołę opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.

4.       Świadectwo i dyplom wydawane przez szkołę podpisują osoby wskazane na drukach. Pieczęć imienna dyrektora szkoły lub przewodniczącego komisji egzaminacyjnej powinna być czytelna.

4a. Świadectwo dojrzałości i zaświadczenie wydawane przez komisję okręgową są wypełniane pismem komputerowym i drukowane łącznie z wizerunkiem pieczęci urzędowej i podpisem dyrektora komisji okręgowej.

5.        Przepisy ust. 1, 2-4 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen i indeksów.

§ 10.

1.        W przypadku utraty oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia uczeń lub absolwent może wystąpić odpowiednio do szkoły lub komisji okręgowej, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia.

2.        Szkoła lub komisja okręgowa sporządza duplikat świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania albo przebiegu sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego.

3.        Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz «Duplikat», a pod tekstem dodać wyrazy «oryginał podpisali» i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą), z zastrzeżeniem ust. 4a. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii ucznia lub absolwenta.

4.        Jeżeli szkoła lub komisja okręgowa posiada dokumentację przebiegu nauczania albo przebiegu sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego, a brak jest druku świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę lub komisję okręgową formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia.

 4a. Duplikaty świadectw dojrzałości lub zaświadczeń wydawanych przez komisje okręgowe są wypełniane pismem komputerowym i drukowane łącznie z wizerunkiem pieczęci urzędowej.

5.        W dokumencie, na podstawie którego wystawiono duplikat świadectwa dyplomu lub zaświadczenia, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

6.        Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

7.        W przypadku likwidacji lub przekształcenia szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.

7a. W przypadku likwidacji komisji okręgowej duplikat świadectwa dojrzałości lub zaświadczenia wydaje inna komisja okręgowa, wskazana przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

8.        Skreślony.

9.        Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania lub przebiegu sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego bądź egzaminu maturalnego albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia może nastąpić na podstawie przepisów odrębnych, w drodze postępowania sądowego. W tym przypadku szkoła lub właściwa komisja okręgowa albo organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7 i 7a, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.

10.     Przepisy ust. 1-7a stosuje się odpowiednio przy sporządzaniu duplikatów innych dokumentów dotyczących przebiegu nauczania albo przebiegu sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego, z zastrzeżeniem ust. 11.

11.     Duplikaty indeksu i legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.

§ 11.

1.        Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa lub dyplomu tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne dla złożenia odpisu w aktach tej szkoły. Na odpisie należy umieścić adnotację "Stwierdzam zgodność z oryginałem", datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora szkoły lub upoważnionej przez niego osoby.

2.        Przepis ust. 1 nie dotyczy odpisu świadectwa dojrzałości, o którym mowa w § 7 ust.1.

§ 12.

1.        Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego albo w indeksie dokonać sprostowania błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana lub przekształcona, sprostowania dokonuje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.

2.        Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić adnotację "Dokonano sprostowania" oraz podpis osoby upoważnionej do wystawienia świadectwa lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.

3.        Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.

4.        Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw i dyplomów ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości i ich odpisów, dyplomów uzyskania tytułu zawodowego oraz zaświadczeń. Świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości i jego odpis, dyplom uzyskania tytułu zawodowego oraz zaświadczenie zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.

§ 13.

1.        Nie dokonuje się zmiany imienia lub nazwiska absolwenta na świadectwie, dyplomie lub zaświadczeniu i w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę, jeżeli zmiana ta nastąpiła po ukończeniu szkoły, chyba że zmiana imienia lub nazwiska nastąpiła na podstawie orzeczenia sądowego wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci. W tym przypadku wydaje się świadectwo, dyplom lub zaświadczenie na nowe imię lub nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest możliwe - duplikat świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, po przedstawieniu orzeczenia sądowego i za zwrotem świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia wydanego na poprzednie imię lub nazwisko.

2.        W przypadku gdy zmiana imienia lub nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania, o której mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe imię lub nazwisko i nad nim wpisać nowe kolorem czerwonym. Na dole stronicy należy umieścić adnotację "Dokonano zmiany imienia/nazwiska", datę i podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe imię lub nazwisko może być wpisane na podstawie odpisu aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie imienia lub nazwiska lub orzeczenia sądowego.

3.        W przypadku gdy zmiana nazwiska nastąpiła po ukończeniu szkoły, ale przed przystąpieniem do egzaminu dojrzałości, należy wydać świadectwo dojrzałości na zmienione nazwisko, a w arkuszu ocen zamieścić adnotację o wydaniu świadectwa dojrzałości na zmienione nazwisko.

§ 14.

1.        Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Ważność legitymacji potwierdza się w kolejnym roku szkolnym przez umieszczenie daty ważności i pieczęci urzędowej szkoły.

2.        W legitymacji szkolnej nie dokonuje się skreśleń i poprawek. Legitymacja szkolna zawierająca błędy lub omyłki podlega wymianie.

§ 15.

Szkoła dla dorosłych oraz szkoła policealna i pomaturalna dla młodzieży, w tym policealna i pomaturalna szkoła artystyczna, wydaje uczniom indeksy, jeżeli stanowią tak odrębne przepisy.

§ 16.

1.        Druki świadectw, dyplomów i zaświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).

2.        Druki świadectw dojrzałości, o których mowa w § 5 oznacza się w miejscu wskazanym we wzorach serią i numerem ustalanym przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania odrębnie dla każdego producenta.

3.        Świadectwa dojrzałości i zaświadczenia wydawane przez komisje okręgowe są drukowane na papierze z umiejscowionym wielotonowym znakiem wodnym, z włóknami zabezpieczającymi aktywnymi w promieniowaniu UV, włóknami zabezpieczającymi widocznymi w świetle dziennym i o składzie chemicznym zabezpieczającym przed próbami usuwania lub zmiany zapisów na dokumencie, z jednoliterową serią i numeracją siedmiocyfrową oraz z dwucyfrowym oznaczeniem roku, wykonanymi farbą koloru czarnego. Dodatkowo na świadectwie dojrzałości występuje motyw w technice stalorytniczej w dwóch kolorach, jedna z farb jest optycznie zmienna.

§ 17.

1.        Świadectwa, dyplomy, zaświadczenia i indeksy przeznaczone do obrotu prawnego z zagranicą wydawane przez szkoły i komisje okręgowe wymagają legalizacji. Legalizacji dokumentów wydawanych przez szkoły dokonuje kurator oświaty właściwy ze względu na siedzibę szkoły, w przypadku szkół artystycznych - minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego lub upoważniona przez niego osoba, a legalizacji dokumentów wydawanych przez komisje okręgowe - minister właściwy do spraw oświaty i wychowania.

2.        Legalizacji dokonuje się przez umieszczenie na świadectwie, dyplomie, zaświadczeniu i indeksie:

1)       klauzuli w brzmieniu «Stwierdza się autentyczność świadectwa (dyplomu, zaświadczenia, indeksu)»,

2)       podpisu osoby upoważnionej do legalizacji świadectwa (dyplomu, zaświadczenia, indeksu), z czytelną pieczęcią imienną,

3)       pieczęci urzędowej organu, o którym mowa w ust. 1,

4)       nazwy miejscowości, w której znajduje się siedziba organu, o którym mowa w ust. 1,

5)       daty dokonania legalizacji.

3.        Przedłożone do legalizacji świadectwa (dyplomy, zaświadczenia, indeksy) wielostronicowe powinny być zszyte i w miejscach zszycia opieczętowane pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 1, w sposób uniemożliwiający wymianę kart świadectwa (dyplomu, zaświadczenia, indeksu).

§ 18.

1.        Świadectwa, dyplomy, odpisy świadectw dojrzałości, zaświadczenia oraz indeksy i legitymacje szkolne są wydawane przez szkoły i komisje okręgowe nieodpłatnie.

2.        Nie pobiera się opłat za dokonanie sprostowania świadectwa szkolnego promocyjnego lub indeksu oraz za stwierdzenie równoważności, o której mowa w § 19.

3.        Za wydanie duplikatu świadectwa, dyplomu, zaświadczenia, indeksu lub legitymacji szkolnej oraz za legalizację dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę skarbową w wysokości równej kwocie ustalonej dla legalizacji dokumentu w przepisach o opłacie skarbowej.

§ 19.

1.        Na wniosek osoby zainteresowanej organ, o którym mowa w ust. 2, potwierdza równoważność świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły, wydanego przed dniem wejścia w życie ustawy, który nie określa poziomu wykształcenia absolwenta, ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły, po stwierdzeniu porównywalności programu nauczania szkoły z podstawą programową jednego z typów szkół.

2.        Równoważność świadectwa lub dyplomu, o których mowa w ust. 1, potwierdza kurator oświaty właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej, a w przypadku szkół artystycznych - minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego lub upoważniona przez niego osoba na jej pisemny wniosek i po przedstawieniu oryginału świadectwa lub dyplomu.

3.        Potwierdzeniem równoważności świadectwa lub dyplomu ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły jest zaświadczenie określające nazwę ukończonej szkoły, datę i miejsce wystawienia świadectwa lub dyplomu, nazwisko, imiona, datę i miejsce urodzenia osoby, dla której świadectwo lub dyplom wydano, oraz stwierdzające równoważność ze świadectwem lub dyplomem ukończenia szkoły odpowiedniego typu. Zaświadczenie opatruje się pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2, datą wydania oraz oznacza numerem sprawy.

4.        Zasady uznawania w drodze nostryfikacji świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw maturalnych uzyskanych za granicą za równoważne świadectwom ukończenia odpowiednich szkół publicznych i świadectwom dojrzałości, określonym w ustawie, regulują odrębne przepisy.

§ 20.

1.        W przypadku uzyskania z zajęć edukacyjnych, z których nauka zakończyła się w klasie programowo niższej (semestrze programowo niższym) oceny końcowej miernej, w świadectwach i dyplomach ukończenia szkoły oraz w świadectwach dojrzałości, wpisuje się dla tych zajęć ocenę końcoworoczną dopuszczającą.

2.        Skreślony.

§ 21.

aniaB13-05-2002 18:10:55   [#17]

zakończenie

 

§ 21.

1.        Arkusze ocen uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej, uczniów szkół ponadpodstawowych oraz uczniów szkół artystycznych, z zastrzeżeniem ust. 7, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, prowadzone są do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole na tych drukach, z zastrzeżeniem ust. 2-6.

2.        W arkuszach ocen uczniów prowadzonych w szkołach dla młodzieży, z wyjątkiem szkół policealnych i pomaturalnych, wpisuje się wyłącznie wyniki klasyfikacji końcoworocznej. W rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen końcowych wpisuje się oceny końcoworoczne uzyskane w danym roku szkolnym, z zastrzeżeniem ust. 3. Rubryki przeznaczone na wpisanie ocen za I okres przekreśla się.

3.        W arkuszach ocen uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej w kolejnych rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen rocznych wpisuje się nazwy zajęć edukacyjnych realizowanych w danej klasie, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, a w następnych rubrykach przeznaczonych na wpisanie ocen końcowych wpisuje się oceny końcoworoczne uzyskane przez uczniów w wyniku klasyfikacji końcoworocznej w kolejnych latach szkolnych. Rubryki przeznaczone na wpisanie ocen za I okres przekreśla się.

4.        W arkuszach ocen prowadzonych w szkołach dla dorosłych oraz w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży wpisuje się wyniki klasyfikacji semestralnej przeprowadzanej po każdym semestrze.

5.        W arkuszach ocen, o których mowa w ust. 1, w części dotyczącej informacji o egzaminach w danym roku szkolnym, wpisuje się informację o egzaminach klasyfikacyjnych i poprawkowych, przeprowadzonych w wyniku klasyfikacji końcoworocznej, a w szkołach policealnych i pomaturalnych dla młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych - w wyniku klasyfikacji semestralnej.

6.        W skali ocen umieszczonej w arkuszach ocen, o których mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe oceny zachowania i wpisać odpowiednio oceny zgodnie ze skalą ocen określoną w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, a w części dotyczącej ocen z przedmiotów nauczania należy przekreślić wyraz «mierny» i wpisać wyraz «dopuszczający». Obok należy umieścić adnotację «Skala ocen obowiązuje od dnia 1 września 1999 r.», a w przypadku szkół artystycznych - «Skala ocen obowiązuje od dnia 11 lutego 2000 r.», oraz datę, pieczęć i podpis dyrektora szkoły.»

7.        Dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej i uczniów klas I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia zakłada się i prowadzi arkusze ocen na drukach według wzoru określonego w niniejszym rozporządzeniu. W arkuszach ocen założonych dla uczniów klas II i III wpisuje się wyniki klasyfikacji końcoworocznej począwszy od roku szkolnego 1999/2000. Arkusze te dołącza się do arkuszy ocen założonych dla tych uczniów przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.

§ 22.

1.        Indeksy wydane na drukach według dotychczasowych wzorów są prowadzone odpowiednio do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole lub zdania egzaminów eksternistycznych przez osobę, która przystąpiła do tych egzaminów.

2.        Legitymacje szkolne mogą być wydawane na drukach według dotychczasowych wzorów do czasu wyczerpania zapasów tych druków.

§ 23.

Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lipca 1993 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 102, poz. 467 i z 1997 r. Nr 109, poz. 708).

§ 24.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Edukacji Narodowej

Prof. dr hab. Mirosław Handke

 

bogna13-05-2002 19:19:46   [#18]

medal dla AniB

Aniu - za jednolity tekst nalezy Ci się medal szczerozłoty i do tego skrzynka (co najmniej) piwa.

DZIĘKUJĘ :-))))))))))))))))))))))

Ewa z Rz13-05-2002 19:54:16   [#19]

Gratulacje, Aniub!

Jak tego dokonałaś? Podziwiam.

Byłam na stronie menisa i... data aktualizacji jest dzisiejsza, a o tym rozporzadzeniu nie ma nawet wzmianki! Juz nie mówię, żeby była treść, ale nawet nie jest napisane, że takie rozporządzenie zostało podpisane, a co dopiero, że sie ukazało...

Lewe jakieś to rozporzadzenie, czy co? ktoś się podszywa pod Menisa, czy nie wie lewica co czyni prawica?

bogna13-05-2002 20:11:29   [#20]

załącznik nr1 do rozporządzenia

załącznik nr 1 do rozporządzenia:

część 1 "Informacje ogólne" otrzymuje brzmienie:

"1. Informacje ogólne

1. Świadectwa, dyplomy i zaświadczenia drukuje się na białym papierze pokrytym siatką ozdobną - giloszem, w następujących kolorach:

1) niebieskim - świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz z

aświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,

2) pomarańczowym - świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia gimnazjum oraz zaświa

dczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,

3) żółtym - świadectwa szkolne promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły zasadniczej,

4) różowym - świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły i świadectwa dojrzałości szkół średnich ogólnokształcących i zawodowych,

5) brązowym - świadectwa ukończenia szkół policealnych i pomaturalnych, dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej kształcącej w zawodzie pielęgniarki i położnej oraz dyplom uzyskania tytułu zawodowego,

6) zielonym - świadectwa i dyplomy szkół artystycznych wszystkich typów,

7)

jasnoszarym - świadectwo dojrzałości wydawane po zdaniu egzaminu maturalnego.

2. Pierwsza strona każdego świadectwa i dyplomu, z wyjątkiem świadectw dojrzałości wydawanych przez komisje okręgowe, jest zdobiona giloszem (poddrukiem) z literami RP. Strony druga, trzecia i czwarta są zdobione giloszem bez tych liter. Wzory giloszy określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

3. Tytułowa strona zaświadczenia i świadectwa dojrzałości wydawanego przez komisje okręgowe jest zdobiona tłem giloszowym i ramką giloszową. Wzór tła giloszowego i ramki giloszowej określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

4. Dla wszystkich świadectw, dyplomów i zaświadczeń ustala się format A4 (210x297 mm).

5. Świadectwo stwierdzające uzyskanie promocji lub ukończenie szkoły z wyróż

nieniem posiada na stronie pierwszej biało-czerwony pionowy pasek o szerokości 12 mm, umieszczony w odległości 50 mm od lewej krawędzi świadectwa.

6. Świadectwo szkoły z ojczystym językiem nauczania mniejszości narodowej składa się z dwóch części. Część pierwszą stanowi świadectwo według wzoru określonego dla danego typu szkoły, drukowane i wypełnione w języku polskim, część drugą - świadectwo według tego samego wzoru, drukowane i wypełnione w języku danej mniejsz

ości narodowej. W symbolu świadectwa dodaje się na końcu literę wskazującą język danej mniejszości narodowej, np. L - litewski, N - niemiecki, S - słowacki, U - ukraiński.

7. W świadectwach wydawanych uczniom oddziałów dwujęzycznych oraz innych drukach szkolnych obok nazwy przedmiotu nauczanego dwujęzycznie umieszcza się adnotację «nauczany(a) dwujęzycznie».

8. W świadectwach wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim będącym uczniami szkół specjalnych, na pierwszej stronie świadectwa szkolnego promocyjnego i świadectwa ukończenia szkoły, odpowie

dnio po wyrazach określających typ szkoły, wpisuje się wyraz «Specjalna» użyty w odpowiednim przypadku.

9. W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły podstawowej i gimnazjum, wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, kształcącym się w szkołach ogólnodostępnych lub w szkołach (oddziałach) integracyjnych oraz szkołach specjalnych dla uczniów z normą intelektualną, na drugiej stronie świadectwa nad «Wynikami klasyfik

acji końcoworocznej» umieszcza się adnotację «uczeń/uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej/specjalistycznej*».

(* wpisać właściwą nazwę poradni)

10. W świadectwach, dyplomach i innych drukach szkolnych w części przeznaczonej na wpisanie zajęć edukacy

jnych dodatkowych, a w przypadku szkół artystycznych - zajęć edukacyjnych nadobowiązkowych, wpisuje się te zajęcia przewidziane w szkolnym planie nauczania.

11. W świadectwach ukończenia szkoły podstawowej w części dotyczącej wyniku sprawdzianu umieszcza się a

dnotację «Uczeń/uczennica uzyskał(a) .... punktów na 40 punktów możliwych do uzyskania.»

12. W świadectwach ukończenia gimnazjum w części dotyczącej wyniku egzaminu gimnazjalnego umieszcza się adnotację «Uczeń/uczennica uzyskał(a) w części humanistycznej. ... punktów na 50 punktów możliwych do uzysk

ania, a w części matematyczno-przyrodniczej ... punktów na 50 punktów możliwych do uzyskania.»

13. W części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia odnotowuje się w szczególności udział ucznia w olimpi

adach i konkursach przedmiotowych oraz osiągnięcia sportowe i artystyczne.

14. W świadectwach i dyplomach, z wyjątkiem świadectw i dyplomów uzy

skiwanych na podstawie egzaminu eksternistycznego, oraz w indeksach, z wyjątkiem indeksu wydawanego osobom przystępującym do egzaminu eksternistycznego, w miejscu przeznaczonym na wpisanie numeru wpisuje się numer, pod którym uczeń jest wpisany w księdze uczniów. W świadectwach i dyplomach uzyskiwanych na podstawie egzaminu eksternistycznego, w indeksach wydawanych osobom przystępującym do egzaminu eksternistycznego oraz w dyplomach uzyskania tytułu zawodowego w miejscu przeznaczonym na wpisanie numeru wpisuje się numer, pod którym w księdze ewidencji wpisano osobę przystępującą do egzaminu eksternistycznego. W zaświadczeniach, w miejscu przeznaczonym na wpisanie kodu, wpisuje się kod ucznia nadany mu przez komisję okręgową, łamany przez kod arkusza.

15. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorach odpowiednich druków pieczęcią urzędową o średnicy 36 mm, z wyjątkiem legitymacji szkolnych oraz świadectw, dyplomów i indeksów w miejscach przeznaczonych na umieszczenie

fotografii, w których używa się pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm. Świadectwa dojrzałości i zaświadczenia wydawane przez komisje okręgowe drukowane są łącznie z wizerunkiem pieczęci urzędowej.

16. Protokoły egzaminu dojrzałości opatruje się pieczęcią urzędową szkoły albo kuratorium oświaty, przy którym została powołana państwowa komisja egzaminacyjna, a protokoły egzaminów eksternistycznych oraz indeksy w

ydawane osobom przystępującym do egzaminów eksternistycznych - pieczęcią urzędową szkoły, zespołu szkół lub centrum kształcenia ustawicznego, przy których została powołana państwowa komisja egzaminacyjna.

17. Protokoły egzaminu maturalnego opatruje się pieczęcią urzędową komisji okręgowej.",

Zola13-05-2002 20:17:04   [#21]

dobra robota

HenrykB13-05-2002 20:22:21   [#22]

Jak dają

i to tak szybko (szok) to może trzeba wymagać więcej.

To nie macie tekstu jednolitego z zaznaczonymi zmianami (np. innym kolorem lub pogrubionych)?

Za dużo wymagam? Pewnie :-)))

Zola13-05-2002 20:28:37   [#23]

wymagający

dowcipniś ;-))
HenrykB13-05-2002 21:27:39   [#24]

Poważnie

Wielkie dzięki za te teksty.

Mam nadzieję, że znacie się na żartach.

bogna14-05-2002 10:18:37   [#25]

żarty żartami

ale jakieś piwo w nagrodę by się przydało (zimne)! ;-))))
Marek Pleśniar14-05-2002 11:25:47   [#26]

tylkozimne

wchodzi w grę:-)
aniaB14-05-2002 17:43:12   [#27]

według rozkazu - zimne

Dobrze, to sobie postawię.
beera14-05-2002 17:47:56   [#28]

ale tu zwyczaje :-)

Zrób komuś dobrze, to Ci będzie dobrze ;-)))
bogna14-05-2002 18:08:29   [#29]

Aniub

Ja bym Ci chętnie postawiła piwo - bo Ty sobie na nie bardzo zapracowałaś!

Ale powiedz - gdzie mogę Cię znaleźć?

aniaB14-05-2002 18:47:02   [#30]
na zlocie w Zubrzycy.
bogna14-05-2002 18:49:23   [#31]

Niestety

nie będę :-((((((((((((((((
Ewa z Rz15-05-2002 09:58:02   [#32]

Nowe i figa!

Pamiętacie nasze rozwazania na temat tego jak wpisać ilość uzyskanych pucktów na egzaminie czy sprawdzianie w świadectwo?

Bardzo dokładnie przestudziwałam ta OLBRZYMIĄ zmianę i... ani słowa na ten temat. Jest napisane że należy wpisywać słowami i to w pełnym brzmieniu - dokładnie co, wymienione a o punktach ani słowa!

Przejrzałam serwisy różnych oke i też nic na ten temat, ale... podane są tu i ówdzie wzory zaśwaidczeń jakie ma wystawiać OKE!

Ze zmiany ostatniej rozporządzenia wynika, że ranga tych zaświadczeń jest równa świadectwu. No i na tych zaświadczeniach ilość punktów jest napisana... CYFRAMI, a także użyty jest skrót pkt (niektóre skrótu nie używają).

Wobec tego dochodzę do wniosku, że na świadectwie wpiszemy lą liczbę cyframi...

Jak sądzicie?
Rycho15-05-2002 15:00:41   [#33]

Też tak sądzę

że na świadectwie wpiszę liczbę pkt CYFRAMI.

Nie było i nadal nie ma (ja też nie znalazłem nigdzie jak to robić) przepisu, który by to określał jednoznacznie.

Może zanim wydamy świadectwa coś takiego się ukaze?

Ale wątpię. Ważniejsze rzeczy się nie ukazują i jest OK (wg MENiSa oczywiście.

kasiam15-05-2002 15:35:34   [#34]

od kiedy?

Rozporządzenie o dokumentacji wchodzi w życie z 1 września 2002.

Czy ktoś spotkał się z koniecznością wpisywania numeru z dziennika w arkuszu ocen ucznia słownie?

Ewa z Rz15-05-2002 15:57:32   [#35]
Ale rozporządzenie o świadectwach weszło już!
Justyna15-05-2002 17:05:52   [#36]

Skoro zostało opublikowane w DZienniku Ustaw to już weszło.

Ciekawe tylko dlaczego MEN nie opublikował projektu tego dokumentu, jak to czynił wcześniej z innymi Rozporządzeniami?

bogna15-05-2002 17:26:08   [#37]
Ciekawe - dlaczego wielu innych rzeczy na czas nie zrobił?!
BożenaB17-05-2002 14:27:28   [#38]

ciekawe, czy spróbowal

ktoś w menis wpisać formułkę o wynikach egzaminu gimnazjalnego w dwie linijki przewidziane w tym celu na świadectwie? Może jak by spróbował. to by się puknął w ....
HenrykB z Szydłowca17-05-2002 14:35:21   [#39]

Tak

wychowawców będziemy teraz uczyć pisać czcionką Arial Narrow lub podobną. Już ogłosiłem nabór dla całej gminy.
Ewa z Rz17-05-2002 19:11:46   [#40]

Ja problemu nie widzę...

Przecież się ładnie wszystko mieści...

Wyniki egzaminu gimnazjalnego

część humanistyczna                                         45 punktów

część matematyczno-przyrodnicza                       45 punktów

Bardzo ładnie i przejrzyście, w dwóch linijkach. A że dużo pisania... Co to jest w porównaniu do świadectw w klasach 1-3? No i można kompka wykorzystać - wtedy to już łatwizna. Jak napisał Heniu, zawsze można jeszcze zmienić czcionkę na "pojemniejszą"...

BożenaB18-05-2002 08:03:37   [#41]

Jest problem,

Ja też myślałam, że wpis będzie wyglądał tak jak podajesz Ewo. Ładnie i przejrzyście. Zobacz jednak jaka formułka obowiązuje wg rozp. "Uczennica uzyskała z części humanistycznej 35 punktów na 50 punktów możliwych do uzyskania, a w części matematyczno - przyrodniczej 41 punktów na 50 punktów możliwych do uzyskania". I co?

Gaba18-05-2002 08:10:12   [#42]

głupie pytanie

nie śledzę tego wątku za dokładnie, ale takie pytanie (głupie może), w której części chcecie to zapisać i czy trzeba zakupić nowe świadectwa... Ja jeszcze nie oglądałam tych do klasy III, być może mamy już jakieś takie do psiania, jak roumiem arialem.Łe!
HenrykB18-05-2002 18:57:45   [#43]

Wzory świadectw

dla gimnazjum znajdziesz w witrynie:

http://www.vulcan.pl/prawo/swiadectwa/wd04.html

Warto obejrzeć.

BożenaB18-05-2002 19:52:06   [#44]

A treść formułek

znajdziesz w zał 1 - inf ogólne - masz powyżej - niebieską czcionką.
HenrykB18-05-2002 20:06:24   [#45]

Leszkowi

wielkie dzięki.

Tekst naprawdę bardzo czytelny. Łatwy do analizy pod kątem nowości.

Tadek20-05-2002 17:42:50   [#46]
Mam pytanie
Kto bedzie wypisywal zaswiadczenie o wynikach sprawdzianow!
Marek Pleśniar20-05-2002 17:48:15   [#47]

a nie oke?

hm?
beera20-05-2002 18:00:08   [#48]

OKE

Dostaniemy te zaświadczenia już wypisane, Tadek.

Moje juz są w biurku

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]